آنیون و کاتیون موجود درآب

آنیون و کاتیون موجود درآب

آنیون و کاتیون موجود درآب

یون های مثبت و منفی: Cations و ANIONS

کاتیونها (یونهای با بار مثبت) و آنیونها (یونهای با بار منفی) هنگامی اتفاق می افتد که فلزی الکترونها را از دست می دهد که این فلزها به دست می آیند. جذب الکترواستاتیک بین مثبت و منفی، ذرات را به هم متصل می کند و یک ترکیب یونی مانند کلرید سدیم ایجاد می کند.

آنیون در مقابل کاتیون

یون ها از اتم ها یا مولکول ها حاصل می شوند که یک یا چند الکترون الکترون valence را به دست آورده یا از دست داده اند و به آنها یک بار مثبت یا منفی می دهند. کسانی که بار منفی دارند، آنیون نامیده می شود و افرادی که دارای بار مثبت هستند کاتیون نامیده می شوند. این اتهامات متضاد اغلب منجر به پیوند یونی با یکدیگر می شود. آنیون و کاتیون ها

یک آنیون یک یون است که بار منفی را حمل می کند و باعث می شود که در الکترولیز به آند (الکترود مثبت) مهاجرت می کند. این الکترون دارای الکترون های بیشتری نسبت به پروتون هاست و منجر به اتلاف منفی می شود. آنیون یک غیر فلز است.

کاتیون یک یون است که بار مثبت را حمل می کند و باعث می شود که در الکترولیز به کاتد (الکترود منفی) مهاجرت کند. این پروتونها بیشتر از الکترونها هستند که موجب افزایش بار مثبت می شود. کاتیون ها فلزات هستند. باران اسیدی چیست و تاثیرآن برآب آشامیدنی

شارژ خالص منفی (آنیون) با علامت بالا – پس از فرمول شیمیایی مانند OH- نشان داده شده است. شارژ خالص مثبت (کاتیون) با علامت + پس از فرمول شیمیایی مانند NH4 + نشان داده خواهد شد. تصفیه آب با روش رزین

سولفات و سولفید هیدروژن

سولفاتها ترکیبی از گوگرد و اکسیژن هستند و بخشی از مواد معدنی طبیعی هستند که در برخی از خاک ها و سازه های سنگی حاوی آب های زیرزمینی یافت می شوند. این معدن با گذشت زمان از بین می رود و به آب های زیرزمینی آزاد می شود.

باکتری های کاهش دهنده گوگرد، که از گوگرد به عنوان یک منبع انرژی استفاده می کنند، تولید کننده اصلی مقدار زیادی سولفید هیدروژن هستند. این باکتری ها شیمیایی سولفاتهای طبیعی را در آب به سولفید هیدروژن تغییر می دهند. باکتری های کاهش دهنده گوگرد در محیط های کم اکسیژن مانند چاه های عمیق، سیستم های لوله کشی، نرم کننده های آب و بخاری آب زندگی می کنند.تصفیه کادمیوم و کاتالیست و کاتیون فلزی موجود در آب

سولفات

مواد معدنی سولفات می توانند باعث ایجاد مقیاس وسیعی در لوله های آب شبیه به سایر مواد معدنی شوند و ممکن است با طعم تلخ در آب همراه باشند که می تواند اثر ملینزا بر روی انسان و دام های جوان داشته باشد. افزایش سطح سولفات در ترکیب با سفید کننده کلر می تواند لباس های تمیز را آلوده کند. باکتری های اکسید کننده گوگرد تولید اثرات مشابه با باکتری های آهن میکند. آنها سولفید را به سولفات تبدیل می کنند و لجن تیره ای ایجاد می کنند که می تواند لوله کشی و / یا لباس های رنگی را خراب کند. سیاه شدن آب و یا پوشش لمینیت تاریک در داخل مخازن توالت ممکن است یک مشکل باکتری های اکسید کننده گوگرد را نشان دهد. باکتری های اکسید کننده گوگرد از باکتری های کاهش دهنده گوگرد عوارض کمتری دارند.

سولفید هیدروژن

گاز سولفید هیدروژن همچنین می تواند به صورت طبیعی در بعضی از آب های زیرزمینی رخ دهد. این از تجزیه رسوبات زیرزمینی مواد آلی مانند مواد گیاهی فاسد تشکیل شده است. این در چاه های عمیق یا کم عمق یافت می شود و همچنین می تواند آب های سطحی را از طریق چشمه ها آلوده کند، هر چند که به سرعت به اتمسفر می رسد. سولفید هیدروژن اغلب در چاههایی است که در شیل یا ماسه سنگ یا در نزدیکی زغال سنگ یا رسوبات ذغال سنگ یا میدانهای نفتی حفر شده اند. با این حال، رسوبات طبیعی، منبع اصلی سولفید هیدروژن در آب آشامیدنی نیستند.

باکتری های کاهش دهنده گوگرد، که از گوگرد به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند، تولید کننده اصلی مقدار زیادی سولفید هیدروژن در آب آشامیدنی هستند. این باکتری های غیر پاتوژنیک (که به علت بیماری نیستند) شیمیایی سولفاتهای طبیعی را در آب به سولفید هیدروژن تغییر می دهند. باکتری های کاهش دهنده گوگرد در محیط های کم اکسیژن مانند چاه های عمیق، سیستم های لوله کشی، نرم کننده های آب و بخاری آب زندگی می کنند.

سومین منبع بالقوه بوی هیدروژن سدیم در آب آشامیدنی یک بخاری آب گرم است. گاهی اوقات میله کنترل خوردگی منیزیم موجود در بسیاری از وسایل گرم کننده آب می تواند سولفات های طبیعی را به سولفید هیدروژن تبدیل کند.

یک مشکل ناراحت کننده مرتبط با آن که می تواند از طریق سولفات در آب ایجاد شود، باکتری های اکسید کننده گوگرد است. این باکتری های غیر پاتوژن، سولفید را به سولفات تبدیل می کنند. سیاه شدن آب و یا پوشش لمینیت تاریک در داخل مخازن توالت ممکن است یک مشکل باکتری های اکسید کننده گوگرد را نشان دهد..

تأثیرات بالقوه سلامت سولفات و سولفید هیدروژن در آب آشامیدنی

سولفات ممکن است یک اثر ملال آور داشته باشد که می تواند منجر به کم آبی شود و از نگرانی های ویژه ای برای نوزادان برخوردار است. با گذشت زمان، مردم به سولفات عادت میکنند و نشانه ها ناپدید می شوند. باکتری های اکسید کننده سولفوریک خطرناک نیستند.

سولفید هیدروژن قابل اشتعال و سمی است. معمولا در غلظت های موجود در آب خانگی خطرناک نیست. با این حال، هنگامی که آب حاوی سولفید هیدروژن در مناطق محصور مانند دوش آزاد می شود، ممکن است غلظت هیدروژن سولفید در این منطقه به یک غلظت منجر شود که موجب تهوع و بیماری شود. در موارد بسیار شدید، ممکن است باعث ایجاد مرگ شود. باکتری های کاهش دهنده گوگرد انسان را در معرض خطر نابینایی قرار می دهند.

فواید استفاده از آب سالم

· پیشگیری ار بروز سرطان

· کاهش خطرات و حملات قلبی و عروقی

· جلوگیری از بروز سنگ کلیه و صفرا

· افزایش روند رشد کودکان

· کاهش بیماری های گوارشی

· کاهش بوی بد دهان و کاهش پوسیدگی دندانها

· افزایش هیدراتاسیون ( عملیات آبرسانی به سلولهای بدن)

· رساندن املاح مفید موردنیاز به بدن نظیر(سدیم،منیزیم و کلسیم)

 

با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی ما و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیت تر می کند و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را به آب اضافه می کند. لذا صرف هزینه برای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.

برای به دست آوردن آب سالم، علاوه بر پاکیزگی، باید استاندارد آبی را که فاقد ترکیبات شیمیایی یا یون های محلول در آب باشد، تعیین کرد. با طراحی فیلترهای ساده که فقط مش را کاهش می دهند، نمی توانیم یون های محلول در آب را جدا کنیم. روش اسمز معکوس یک روش تکاملی تصفیه آب است که در آن تمام سطوح یون ها و تمام ترکیبات (به ویژه نمک) محلول در آب حذف می شوند.

در این روش از فناوری فشار برای معکوس کردن جریان اسمزی آب در یک غشای نیمه تراوا برای دستیابی به آب خالص و حذف یون های محلول در آب استفاده می شود. تا جایی که بتوانیم هر نوع محلول محلول در آب را کاملا جدا کنیم. نمک های محلول در آب یک مشکل جدی آب آشامیدنی هستند. این نمک ها ترکیبات مختلفی هستند. نیترات‌ها و نیتریت‌ها، همراه با انواع دیگر نمک، نمونه‌های بارز خطرات جدی سلامتی هستند که با استفاده طولانی‌مدت همراه هستند. در طول اسمز معکوس، ما سعی می کنیم این ترکیبات محلول در آب را حذف کنیم.

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more