اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب

اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب

اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب

اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب

ورودی شیر آب: دریچه ای که بر روی خط تولید آب سرد قرار می گیرد. شیر دارای لوله ای است که به طرف ورودی پیش فیلترها متصل می شود. این منبع آب برای سیستم RO است. نحوه عملکرد مخزن دستگاه تصفیه آب

پیش فیلترها : آب از خط لوله تامین آب سرد به اول فیلتر های پایین دستگاهها وارد می شود. ممکن است بیش از یک پیش فیلتر در سیستم اسمز معکوس وجود داشته باشد که شایعترین آنها فیلترهای رسوب گیر، PP و کربن است. این پیش فیلترها برای محافظت از غشای RO با حذف شن و ماسه، خاک و رسوب های دیگر که می تواند سیستم را آلوده کند، استفاده می شود. علاوه بر این، فیلترهای کربنی را می توان برای حذف کلر، که می تواند به غشای RO آسیب برساند،استفاده کرد.

غشای اسمز معکوس: غشای اسمز معکوس قلب سیستم RO است. غشاء RO نیمه رسانا طراحی شده است تا انواع مختلفی از آلاینده های شناختی و بهداشتی نظیر( نیترات،نیتریت،جیوه،سرب،آرسنیک و…) را حذف نماید. پس از عبور از غشاء، آب به مخزن ذخیره سازی تحت فشار منتقل می شود که در آن آب تصفیه شده ذخیره می شود.آشنایی با روش اسمز معکوس در تصفیه آب

فیلترهای بالا : بعد از اینکه آب از مخزن ذخیره سازی RO را برگردانده شد، قبل از رفتن به شیر خروجی آب روی سینک ، آب تصفیه شده از “فیلتر پست کربن” عبور میکند. فیلتر پست معمولا یک فیلتر کربن است. هرگونه طعم یا بوی باقی مانده را کاملا از بین میبرد. اسمز معکوس چیست؟

سپس از فیلتر مینرال عبور کرده که این فیلتر موجب افزودن املاح مفید و ضروری (کلسیم،منیزیم،سدیم و پتاسیم) به میزان قابل قبول به آب تصفیه شده و عاری از هرگونه آلودگی ،بوسیله سنگهای معدنی می شود.

سوئیچ های دستگاه: برای حفظ آب، سیستم RO دارای سوپاپ اتوماتیک خاموش است. هنگامی که مخزن ذخیره سازی پر شده است، شیر اتوماتیک خاموش می شود برای جلوگیری از ورود بیشتر آب به غشا و جلوگیری ازعبور جریان آب به تخلیه.

هنگامی که آب از دریچه RO کشیده می شود، فشار در مخزن کاهش می یابد؛ سپس سوپاپ باز می شود تا آب آشامیدنی را از طریق غشاء ارسال کند همچنین فاضلاب آلوده تولید شده به کپسول تخلیه منتقل می شود.

سوپاپ بررسی: یک سوپاپ بازرسی در انتهای خروجی غشای RO قرار دارد. سوپاپ سوپاپ مانع جریان برگشتی آب تصفیه شده از مخزن ذخیره سازی RO می شود. جریان برگشتی می تواند به غشاء RO آسیب برساند.

Flow Restrictor: جریان آب از طریق غشای RO توسط محدود کننده جریان تنظیم می شود. سبک های مختلف کنترل های جریان وجود دارد، اما هدف مشترک آنها حفظ جریان مورد نیاز برای به دست آوردن آب آشامیدنی با بالاترین کیفیت (بر اساس ظرفیت گالن غشاء). محدود کننده جریان همچنین کمک می کند تا فشار بر روی قسمت ورودی غشا حفظ شود.

مخزن ذخیره سازی: مخزن ذخیره سازی استاندارد RO دارای ۲ تا ۴ گالن آب است.

خط تخلیه: این خط از انتهای خروجی مسکن غشاء اسمز معکوس به تخلیه می شود. خط تخلیه برای دفع فاضلاب حاوی ناخالصی و آلاینده هایی که توسط غشای اسمز معکوس فیلتر شده اند استفاده می شود.

با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی ما و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیتتر می کند و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را به آب اضافه می کند.

لذا صرف هزینه برای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

این دستگاه ها علاوه بر تصفیه آب، اسیدیته را خنثی می کنند و سیستم ضد میکروبی تعبیه شده آب را ضد عفونی می کند و در نهایت آب تمیز و خالص را برای شما به ارمغان می آورد. این دستگاه دارای یک فیلتر قوی در میدان است که آب را از تمام آلاینده های قوی پاک می کند. توجه داشته باشید که در صورت وجود هر یک از مواد فوق در آب رنگ و طعم آب تغییر می کند، در غیر این صورت نوشیدنی بی رنگ و بی مزه خواهید داشت. لامپ های UV نصب شده در این دستگاه ها محصول شرکت های خارجی است که امکان ضدعفونی و استرالیایی کردن آب آشامیدنی را به شما می دهد. توجه داشته باشید که با وجود ویژگی هایی که قبلا ذکر شد، بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی هستند.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۰۲۱۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more