تصفیه آب دریا

تصفیه آب دریا

تصفیه آب دریا

 

نمک زدایی برای تولید آب مناسب برای مصرف انسان و یا آبیاری است. یکی از محصولات نمک زدایی ،نمک است که برای شستشو در بسیاری از کشتی های دریایی و زیردریایی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر علاقه های مدرن به آب شیرین کن بر تامین مقرون به صرفه آب شیرین برای استفاده انسانی متمرکز شده است که در کنار فاضلاب بازیافتی، یکی از معدود منابع آب مستقل است. مضرات شوری آب

با توجه به مصرف انرژی ، آب آشامیدنی عموما گرانتر از آب های تازه از رودخانه ها یا آبهای زیرزمینی است. با این حال، این گزینه ها همیشه در دسترس نیستند و تخریب ذخایر یک مشکل مهم در سراسر جهان است. در حال حاضر تقریبا ۱٪ از جمعیت جهان به آب آشامیدنی دسترسی دارد تا نیازهای روزانه را تامین کند، اما سازمان ملل انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ ۱۴٪ جمعیت جهان با کمبود آب مواجه شوند.

نمک زدایی به ویژه به کشورهای خشک مانند استرالیا مربوط است که به طور سنتی به جمع آوری باران در پشت سدها برای آب متکی هستند.

 

طبق گزارش انجمن بین المللی ، در ژوئن ۲۰۱۵، ۱۸،۴۲۶ کارخانه آب شیرین کن در سراسر جهان تولید می شود که ۸۶٫۸ میلیون متر مکعب در روز تولید می کند و ۳۰۰ میلیون نفر آب را تامین می کند. این تعداد در سال ۲۰۱۳ از ۷۸٫۴ میلیون متر مکعب افزایش یافته است، افزایش ۱۰٫۷۱٪ در ۲ سال. انواع پساب صنعتی و تصفیه آب

روشهای نمک زدایی آب دریا

 

تقطیر خلاء

فرآیند سنتی استفاده شده در این عملیات تقطیر خلاء است – در آب شیرین کن، فشار اتمسفر کاهش می یابد، بنابراین دمای مورد نیاز را کاهش می دهد. هنگامی که فشار بخار با فشار محیط برابر است و فشار بخار با درجه حرارت افزایش می یابد مایع تولید می شود. منابع اصلی آب آلوده

تقطیر فلزی چند مرحله ای

آب با استفاده از چند مرحله تقطیر فلزی تبخیر شده و از آب دریا جدا می شود. که یک سری از تبخیرهای فلزی است..

تقطیر چندگانه

تقطیر چند اثر (MED) از طریق یک سری از مراحل به نام “اثرات” کار می کند آب ورودی بر روی لوله های عمودی یا به طور معمول، به صورت افقی اسپری می شود که سپس برای تولید بخار گرم می شوند. سپس بخار برای گرم کردن دسته بعدی آب دریایی استفاده می شود. برای افزایش کارایی، بخار مورد استفاده برای گرم کردن آب دریا می تواند از نیروگاه های مجاور گرفته شود. اگر چه این روش بیشتر از ترمودینامیکی کارآمد است، اما محدودیت های متعددی مانند حداکثر دما و حداکثر تعداد اثرات وجود دارد. دانستنیهای فاضلاب

تقطیر بخار فشرده سازی

تبخیر با بخار فشرده سازی شامل استفاده از یک کمپرسور مکانیکی یا جریان جت برای فشرده سازی بخار موجود در بالای مایع است. سپس بخار فشرده برای تهیه گرما مورد نیاز برای تبخیر بقیه آب دریا استفاده می شود. از آنجا که این سیستم تنها به قدرت نیاز دارد، اگر در مقیاس کوچک حفظ شود، کارآمدتر خواهد بود.

 

اسمز معکوس

 

در فرآیند اصلی شیرین کردن آب شور، فرایندهای غشاهای نیمه رسانا و فشار اعمال شده استفاده می کنند تا ترشح آب را از طریق غشاء ایجاد کنند، در حالی که نمک ها را رد می کنند. سیستم های غشایی سیستم اسمز معکوس به طور معمول از انرژی کمتر از فرآیندهای آب شیرین کن استفاده می کنند. فرایندهای خالص سازی به واسطه گرمادهی (به عنوان مثال تقطیر) یا الکتریکی (به عنوان مثال RO) به عنوان انواع انرژی اولیه نامیده می شود.

هزینه های انرژی در فرایندهای آب شیرین کن بسته به شوری آب، اندازه و نوع فرآیند متفاوت است. برای مثال، در حال حاضر هزینه آب شستشوی دریایی بالاتر از منابع سنتی آب است، اما انتظار می رود که هزینه ها با پیشرفت های تکنولوژی که شامل بهبود عملیات کارخانه و بهینه سازی، پیشگیری از تغذیه موثرتر و منابع انرژی پایین تر شود.

فرایند اسمز معکوس رایگان نیست و عوامل مختلفی در کارایی آن تاثیر گذارند: آلودگی یونی (کلسیم، منیزیم و غیره ؛ باکتری ها؛ ویروس ها کلوئید ها و ذرات نامحلول زیست

یخ ریختن

 

نمک زدایی از یخ زدگی از انجماد برای حذف آب شیرین از آب دریا یخ زده استفاده می کند.

یک روش که توسط الکساندر زارچین اختراع شد، از انجماد و خالی کردن نمک از آب دریا استفاده کرد.

تبخیر خورشیدی

تبخیر خورشید شبیه چرخه آب طبیعی است که در آن خورشید آب را به اندازه کافی تبخیر میکند. پس از تبخیر، بخار آب بر روی یک سطح سرد خنثی می شود.

 

مصرف انرژی

 

حداقل مقدار انرژی مصرفی برای مرطوب سازی آب دریا حدود ۱ کیلووات ساعت در متر مکعب تعیین شده است، به استثنای پیش فرآیند و پمپاژ ورودی / خروجی. کمتر از ۲ کیلووات ساعت در متر مکعب با تکنولوژی غشای اسمز معکوس به دست آمده است و محدوده محدودی برای کاهش بیشتر انرژی است.

یکی از ویژگی های یک فیلتر آب خوب، انتخاب ظاهر و شکل فیزیکی آن با توجه به وضعیت نصب و شرایط محیطی است. این فیلتر آب در مدل های زیر سینک، رومیزی و رومیزی طراحی و موجود می باشد. در مدل های زیر سینک همانطور که از نامش پیداست با قرار گرفتن در کابینت زیر سینک، آب ورودی را از طریق فیلتر تعبیه شده تصفیه کرده و آب خالص و بدون آلودگی را به مخزن دستگاه هدایت می کند. شیر آب را باز کنید تا آب تصفیه شده در مخزن خارج شود. مدل های رومیزی به دلیل شباهتشان به کیس کامپیوتر، به عنوان دستگاه تصفیه آب کیس نیز شناخته می شوند. این مدل با قرار گرفتن روی کابینت و اتصال به لوله آب، آب را فیلتر کرده و ناخالصی ها را از آن خارج می کند. مدل سرشیری نیز با اتصال به لوله سینک فیلتراسیون آب را در ابعاد بسیار کوچک انجام می دهد. بنابراین، برای یک دستگاه تصفیه آب خوب، اولین چیزی که باید به آن توجه کرد، ظاهر و ظاهر فیزیکی آن است.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more