علل آلودگی آب

علل آلودگی آب

علل آلودگی آب

آلودگی آب چیست؟

آلودگی آبهای موجود (به عنوان مثال دریاچه ها، رودخانه ها، اقیانوس ها، آبخوان ها و آب های زیرزمینی)، اغلب توسط فعالیت های انسانی و صنعتی و کشاورزی است. تاثیر آلودگی آب در دستگاه تصفیه آب

حقایق مربوط به آلودگی آب

آلودگی آب زمانی اتفاق می افتد که آلاینده ها (ذرات، مواد شیمیایی یا مواد آلوده کننده آب) به طور مستقیم یا غیر مستقیم به آب های آبی بدون تصفیه کافی برای خلاص شدن از ترکیبات مضر آزاد می شوند. آلاینده ها عمدتا توسط عوامل انسانی یا صنعتی به آب می رسند.

آلودگی آب مهمترین نگرانی زیست محیطی است.

حقایق مربوط به آلودگی آب تغییر یا اصلاح در خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی آب که پیامد منفی برای زندگی است، آلودگی آب است.

آلودگی آب آشامیدنی، رودخانه ها، دریاچه ها و اقیانوس ها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، معمولا افرادی که از منابع آب آلوده استفاده می کنند،که منشا اصلی بیماری های خطرناک می باشد.

انواع مختلفی از آلودگی آب وجود دارد، زیرا آب از منابع مختلف تامین می شود. در اینجا چند نوع آلودگی آب توضیح داده شده است:

۱٫ آلودگی مواد مغذی

برخی از فاضلابها دارای سطوح بالای مواد مغذی هستندکه اگر در نواحی اطراف آب قرار بگیرند، جلبک ها و رشد علف های هرز در آب را تشویق می کنند. جلبک ها بیش از حد از اکسیژن موجود در آب استفاده می کنند و دیگر موجودات در آب از کمبود اکسیژن می میرند.

۲٫ آلودگی آب سطحی

آب سطحی شامل آب های طبیعی موجود در سطح زمین مانند رودخانه ها، دریاچه ها، تالاب ها و اقیانوس ها است. مواد خطرناک که با این آب سطوح تماس می گیرند، به صورت فیزیکی با آب حل می شوند و می توانند موجب آلودگی آب سطحی شوند.

۳٫ تخلیه اکسیژن

در بر خی نواحی آب دارای میکروارگانیسم است. این شامل موجودات هوازی و بی هوازی می شود. هنگامی که ماده بسیار زیست تخریب پذیر (چیزهایی که به راحتی تجزیه می شوند) در آب به وجود می آید، باعث رشد بیشتر میکروارگانیسم ها می شود و از اکسیژن بیشتری در آب استفاده می کنند. اگر اکسیژن کم شود، ارگان های هوازی می میرند، و موجودات بی هوازی بیشتر به تولید سموم مضر مانند آمونیاک و سولفید ها می پردازند.

۴٫ آلودگی آب های زیر زمینی

وقتی انسان ها آفت کش ها و مواد شیمیایی را به خاک اعمال می کنند، به وسیله آب باران یا باراناسیدی به زمین می روند. این به آب زیرزمینی می پیونددو باعث آلودگی آبهای زیرزمینی می شود.

این به این معنی است که هنگام حفاری چاله ها و سوراخ هایی برای برداشتن آب از زیر زمین، باید آن را برای آلودگی آب های زیرزمینی بررسی کرد.

۵٫ میکروبیولوژی

در بسیاری از جوامع جهان، مردم آب آشامیدنی را مستقیم از رودخانه یا جریان آب جاری می نوشند. گاهی اوقات آلودگی طبیعی ناشی از میکروارگانیسم ها مانند ویروس ها، باکتری ها و پروتوپس ها وجود دارد. این آلودگی طبیعی می تواند موجب مرگ ماهی ها و دیگر آبزی ها شود. آنها همچنین می توانند بیماری های جدی را به انسان هایی که از آب های آنها نوشیدند، ایجاد کنند.عوارض فلزات سنگین موجود در آب

۶٫ ماده معلق

برخی از آلاینده ها (مواد، ذرات و مواد شیمیایی) به راحتی در آب حل نمی شوند. این نوع مواد ذرات معلق است. بعضی از آلاینده های تعلیق شده بعدا زیر آب بدن قرار می گیرند. این می تواند حتی موجودات آبزی که در قسمت پایین آب زندگی می کنند آسیب برساند و حتی آنها را از بین ببرد.

۷٫ آلودگی آب شیمیایی

بسیاری از صنایع و کشاورزان با مواد شیمیایی که در آب قرار دارند کار می کنندکه شامل مواد شیمیایی است که برای کنترل علف های هرز، حشرات و آفات استفاده می شود. فلزات و حلال های صنایع می توانند آب را آلوده کنند. اینها به بسیاری از اشکال برای حیات آبزی سمی هستند و ممکن است باعث کند شدن رشد آنها، ناباروری و کشتن آنها شوند.مضرات استفاده از آب آلوده

آب سالم

آب از هر منبعی که از آلاینده ها و مواد شیمیایی پاک شده است، آب سالم نامیده می شود. اسمز معکوس، فیلتراسیون کربن و تقطیر معمولا از روش های تصفیه استفاده می کنند.یکی از بزرگترین مزایا این است که مواد شیمیایی مضر در روند تصفیه حذف می شوند. و نیترات و نیتریت آب کاهش پیدا میکند در نتیجه tds آب به حد نرمال شاخص استاندارد جهانی می رسد یعنی بازه ای بین ۷۰ تا ۱۱۰ ppm.

آب سالم قلیایی : این نوع آب می تواند منجر به درمان زخم معده ، اثنی عشر، یبوست مزمن،بهبود عملکرد روده و معده و همچنین میتواند چربی خون ، قند خون و اسید اوریک خون را کنترل نماید.

یونیزه شدن آب به دلیل اینکه آب را به میکروهای کوچک تر تبدیل میکند امکان نفوذ آب به سلولها بیشتر می شود و می تواند سلولها را از آلودگی ها و سمومات پاکسازی کند.

کمبود آب سالم و پاکیزه در بدن می تواند به اندام های حیاتی به شدت آسیب برساند. هنگامی که ارگان های اصلی پاکسازی شوند انرژی خود را صرف عملکرد بهتر خود می کنند.

تمامی این تغییرات در وضعیت جسمانی شما باعث می شود احساس خلق و خوی تازه ای داشته باشید.

با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیت تر می کند ،آب را قلیایی کرده و اسیدیته بودن آن را کاهش میدهد و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را به آب اضافه می کند. لذا صرف هزینه برای خرید دستگاههای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.

فواید استفاده از آب سالم

· پیشگیری ار بروز سرطان

· کاهش خطرات و حملات قلبی و عروقی

· جلوگیری از بروز سنگ کلیه و صفرا

· افزایش روند رشد کودکان

· کاهش بیماری های گوارشی

· کاهش بوی بد دهان و کاهش پوسیدگی دندانها

· افزایش هیدراتاسیون ( عملیات آبرسانی به سلولهای بدن)

· رساندن املاح مفید موردنیاز به بدن نظیر(سدیم،منیزیم و کلسیم)

 

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، حتما مدلی با فرآیند تصفیه کامل انتخاب کنید. مطمئن شوید که بهترین آب آشامیدنی شما از بهترین فیلترهای آب خانگی که کاملاً فیلتر شده اند تهیه می شود. بنابراین باید دید فنی صحیحی به انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی داشت. البته در این راه با چالش قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی نیز مواجه هستید. با این حال، آب آشامیدنی سالم چیزی نیست که بخواهید به سادگی نادیده بگیرید.

 

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

No Comments

  1. نصیری فروردین 12, 1399

    بسیارمهم وعالی

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more