معرفی دستگاه تصفیه آب بدون مخزن و برقی به روش UF

معرفی دستگاه تصفیه آب بدون مخزن و برقی به روش UF

معرفی دستگاه تصفیه آب بدون مخزن و برقی به روش UF

دستگاه تصفیه آب عمدتاً از برق برای تولید جریان آب برای تصفیه بهتر استفاده می کند. اما نوع خاصی از فیلتر آب خانگی وجود دارد که از برق استفاده نمی کند. در آب تمیز بدون برق این کار فقط با فیلتر انجام می شود و دستگاه در هر حالتی در حالت آماده به کار است.

برخی از واحدها دارای مخزن آب هستند که فشار آب را تنظیم می کند و به عنوان مخزن آب در نظر گرفته می شود تا در صورت قطعی آب بتوان از آب موجود در مخزن استفاده کرد. اما تصفیه آب بدون مخزن نیز امکان پذیر است. در این مقاله با نوع جدیدی از فیلتر آب آشنا خواهید شد که از بسیاری جهات با دستگاه های دیگر متفاوت است.
روش اولترافیلتراسیون تصفیه آب چیست؟
تصفیه آب UF یا اولترافیلتراسیون روشی برای تصفیه آب است که از غشاهای مخصوص برای تصفیه استفاده می کند. غشاها مشابه غشاهایی هستند که در تصفیه آب اسمز معکوس استفاده می شوند، اما منافذ بزرگتری دارند و از پلی پروپیلن ساخته شده اند. در این روش آب آشامیدنی مناسب فقط از طریق فیلتراسیون و بدون استفاده از برق تامین می شود. از طریق این روش تصفیه، تمام میکروارگانیسم‌های موجود در آب، حتی کوچک‌ترین ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها از بین می‌روند و آب آشامیدنی سالم را فراهم می‌کنند. در اولترافیلتراسیون، جامدات و رسوبات تا حد زیادی در منافذ و برگ های تجهیزات حذف می شوند، اما کارایی کمتری نسبت به اسمز معکوس دارند. این یکی از مزایای روش اسمز معکوس در مقایسه با تصفیه آب اولترافیلتراسیون است.

دستگاه تصفیه آب بدون مخزن

تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب بدون مخزن و بدون مخزن
همانطور که همه می دانیم وظیفه مخزن آب در دستگاه تصفیه آب، ذخیره آب برای مواقع اضطراری است. اما اگر آب به مدت طولانی در آن بماند، قابل شرب نیست. تنها مزیت استفاده از مخزن آب برای دستگاه تصفیه آب این است که در صورت قطع آب باز هم می توان از آب موجود در مخزن استفاده کرد. اما اگر دستگاه شما مخزن آب نداشته باشد این امکان وجود ندارد. قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب مخزن دار
تصفیه آب بدون مخزن مزایای خاص خود را دارد:
در تصفیه آب بدون مخزن نیازی به هوادهی مخزن نیست. معمولاً مخزن آب خلاء ایجاد می کند که در صورت عدم تخلیه مناسب می تواند بر فشار و عملکرد تصفیه آب تأثیر منفی بگذارد اما دستگاه های تصفیه آب بدون مخزن این مشکل را ندارند.

مخزن باید هر از چند گاهی تخلیه شود و در صورت امکان تمیز شود. از آنجایی که جریان آب در مخزن کم است، احتمال تجمع باکتری در مخزن وجود دارد. اما در روش تصفیه اولترافیلتراسیون نیازی به این کار نیست.

فیلتر آب بدون مخزن نیازی به سرویس دائمی ندارد و در واقع مشکلات کمتری در هوادهی یا قطع فشار آب وجود دارد. اگر فشار آب نرمال باشد و مشکل قطعی آب وجود نداشته باشد، دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون یک انتخاب ایده آل برای سکونت است.
مقدار کارتریج اولترافیلتراسیون

در این روش تعداد فیلترها بسیار مهم است زیرا تمام بار پاکسازی آب بر دوش فیلترها می افتد. فیلترهای مورد استفاده در این تجهیزات عمدتا پلیمری یا فلزی و یا ترکیبی از هر دو می باشد. معمولا بیش از 4 فیلتر در دستگاه وجود دارد. فیلترهای آب اولترافیلتراسیون پیشرفته که امروزه وجود دارند دارای 8 یا حتی 10 فیلتر هستند. همچنین با حجم و کارایی فیلتر متفاوت است. اما در حال حاضر تصفیه آب کلاس 5 ایده آل ترین نوع برای این دستگاه ها می باشد. به یاد داشته باشید که هر فیلتر وظیفه خاصی دارد و برای حذف میکروارگانیسم های خاص طراحی شده است.

 

مزایای تصفیه آب اولترافیلتراسیون

دستگاه نیازی به برق ندارد. آب تمیز بدون برق به این معنی است که فشار آب توسط خود آب تامین می شود. حتی در صورت قطع برق می توانید از آن استفاده کنید. (تهویه مشکل کمتری دارد، به دلیل فوری بودن دستگاه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.)

در تصفیه UF تمام اجسام و ذرات از آب جدا می شوند. این درمان برای آب گل آلود و گل بسیار مناسب است. یکی از مشکلات کنونی جنوب کشور ما وجود گل و لای در آب است که از این روش تصفیه برای از بین بردن کامل آن استفاده می شود و پساب خروجی بدون ذرات سیلت شفاف است.

یکی از مزایای مهم دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون این است که نیازی به نگهداری ندارد و می تواند برای مدت طولانی بدون تعمیر کار کند. کیفیت پساب به مرور زمان کاهش نمی یابد و فیلتر قابل تعویض است. فیلترهای این دستگاه نیز به صورت تجاری موجود است و تعویض فیلتر آسان است. غشاء یا لایه میانی به کار رفته در این دستگاه کاملاً مقاوم در برابر خوردگی بوده و ترک و گرفتگی نخواهد داشت. آب داخل این فیلترها گیر نمی کند. یکی از مزایای بزرگ تصفیه اولترافیلتراسیون این است که به راحتی کلر را از آب حذف می کند. در روش هایی مانند اشعه ماوراء بنفش، حذف کامل کلر از آب غیرممکن است، اما در این روش به دلیل وجود حباب های هوای مقاوم در برابر کلر، می توان کلر را به طور کامل از آب جدا کرد. می توان گفت این دستگاه می تواند کارایی دستگاه RO را داشته باشد. اگرچه دستگاه تصفیه آب از برق استفاده نمی کند، اما می تواند کارایی یک دستگاه برقی را داشته باشد.
قیمت خرید دستگاه تصفیه آب بدون برق و مخزن آب

به دلیل نبود امکانات برقی قیمت دستگاه های تصفیه آب بدون مخزن آب و برق کمتر از تجهیزات برقی است و یکی از پرکاربردترین تجهیزات می باشد. از این دستگاه ها تقریباً در اکثر خانه های جنوب ایران استفاده می شود. هزینه های نگهداری این تجهیزات و سرویس منظم آن نیز بسیار کمتر است.

اگر به دنبال خرید فیلتر آب UF هستید، Rodgesternevin مجموعه کاملی از این فیلترها را برای شما در نظر گرفته است. این دستگاه ها برندهای شناخته شده ای در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب هستند و گارانتی و خدمات پس از فروش را در اختیار شما قرار می دهند.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more