ویژگی ها و معایب دستگاه تصفیه آب

ویژگی ها و معایب دستگاه تصفیه آب

ویژگی ها و معایب دستگاه تصفیه آب

بر اساس آزمایشات مختلف در اکثر نقاط جهان و گزارش های منتشر شده از سوی سازمان های مختلف زیست محیطی و پزشکی، آب مصرفی در اکثر نقاط جهان از جمله ایران حاوی آلاینده هایی است که برای سلامتی انسان کاملاً نامناسب بوده و خطراتی را به همراه دارد، البته برخی افراد نیز خطراتی را به همراه دارند. و محققان همچنین استفاده از دستگاه های تصفیه آب را برای سلامتی مضر توصیف کرده اند.

در این مقاله سعی داریم تا مزایا و معایب دستگاه های تصفیه آب را توضیح دهیم تا ابهامات احتمالی در این زمینه روشن شود.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

کلر و برخی مواد شیمیایی دیگر در سیستم های تصفیه خانه های آب صنعتی برای تصفیه آب استفاده می شود، اما این مواد شیمیایی فقط برخی از باکتری ها و ویروس ها را در آب تصفیه نشده از بین می برند. اما خود کلر در آب باقی می ماند و کلر یکی از سمی ترین مواد شیمیایی شناخته شده برای بدن انسان است.

دستگاه های تصفیه آب از انواع فیلترها برای حذف انواع مختلف آلاینده ها استفاده می کنند. این دستگاه ها معمولاً از فیلترهای اولیه استفاده می کنند که ممکن است فیبری یا سرامیکی باشند و وظیفه حذف ذرات آب و جامدات را بر عهده دارند. بسته به نوع تجهیزات تصفیه آب، ذرات بزرگتر از 1 تا 5 میکرون می توانند در این فیلترها گیر کنند که در سیستم های تصفیه آب شهری این اتفاق نمی افتد.

سپس در واحد تصفیه آب بو و مزه و مواد شیمیایی آب مانند کلر و مواد شیمیایی آلی، شوینده ها و غیره از آب جدا می شود و در فیلتر دیگر اسمز معکوس یا فیلتر غشایی دیگر آب ریز کمتر از 0005/0 میکرون ذرات از آب جدا شده و آب کاملا شفاف می شود. هنگامی که آب به این مرحله می رسد، ممکن است فقط تعدادی باکتری یا ویروس در آب وجود داشته باشد و تجهیزات جدید تصفیه آب با استفاده از فناوری فرابنفش، این موجودات را از آب خارج کرده و آب را کاملاً تصفیه می کند.

معایب دستگاه تصفیه آب
خواص آب خالص

دستگاه های تصفیه آب خانگی کیفیت آب را به طور کامل تصفیه می کنند و از سلامت شما محافظت می کنند. به گفته کارشناسان، آب خالص ساده ترین راه برای داشتن یک زندگی سالم است. آنها معتقدند افرادی که آب تمیز می نوشند سالم تر هستند و این سلامتی را با 7 نکته زیر توضیح می دهند:

افرادی که آب سالم می نوشند در طول روز احساس انرژی بیشتری می کنند.

آب سالم به شما امکان می دهد بهتر ورزش کنید.

آب سالم پوست شما را تقویت و شاداب می کند.

آب تصفیه شده به کاهش وزن بیشتر کمک می کند.

آب تصفیه شده در حذف مواد مضر و مواد شیمیایی از بدن بهتر عمل می کند.

آب تصفیه شده سیستم گوارشی بدن را تقویت می کند و به هضم بهتر غذا کمک می کند.

آب تصفیه شده باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود زیرا دیگر نیازی به خرید هر روز آب بطری ندارید.

معایب دستگاه های تصفیه آب غیر استاندارد

دستگاه های تصفیه آب غیر استاندارد در تهیه فیلترهای خود از مواد ناسالم استفاده می کنند که نه تنها مواد شیمیایی موجود در چاه آب را تصفیه نمی کند، بلکه منبع مواد شیمیایی موجود در آب نیز می باشد. رایج ترین انتقادات به دستگاه های تصفیه آب به شرح زیر است:

فیلترهای آب غیر استاندارد تمام مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم را از آب حذف می کنند

یک فیلتر آب بی کیفیت کار خوبی برای حذف تمام سموم و مواد شیمیایی از آب انجام نمی دهد.

آنها نیاز به نگهداری زیادی دارند

از فیلترهای بی کیفیت استفاده می کنند

آنها برق زیادی مصرف می کنند.

تمامی این مشکلات با خرید دستگاه تصفیه آب با برند معتبر در فروشگاه های مجاز قابل حل است. به دلیل شرکت های بزرگ و معتبر تولید کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی، ضمن استفاده از بهترین و با کیفیت ترین فیلترها، با کنترل مصرف برق، افزایش طول عمر فیلترها، افزودن فیلترهای قلیایی و مواد معدنی به دستگاه و … کاهش هزینه برای مشتریان را به همراه دارد.

آیا آب تصفیه شده مضر است؟

برخی از کارشناسان درباره مضر بودن آب خالص در دستگاه های تصفیه آب فکر می کنند، نکته ای قابل تامل است، یعنی چرا آب خالص مضر است؟ آب تصفیه شده به دو دلیل مضر است:

اصولاً آب تصفیه شده خاصیت قلیایی خود را از دست می دهد یا اسیدی می شود.
آب مواد معدنی مفید را از دست می دهد.

اگر از این دو جنبه نگاه کنیم کاملا درست است. متاسفانه برخی از تجهیزات تصفیه آب به این دو مشکل توجه لازم را ندارند. آب می تواند در طول فرآیند تصفیه اسیدی شود، به خصوص اگر چندین مرحله تصفیه را طی کند، مشکل دیگر این است که فیلتراسیون بیش از حد آب با استفاده از فیلترهایی مانند اسمز معکوس می تواند باعث از دست دادن مواد طبیعی و مواد معدنی آب شود.

راه حل چیست؟ اگر سازنده دستگاه تصفیه آب این موضوع را در نظر نگیرد باعث می شود که آب تصفیه شده مطابق با الزامات نباشد و گاهی اوقات به دلیل اسیدی بودن مضر باشد. اما شرکت‌های بزرگی که دستگاه‌های تصفیه آب می‌سازند، با افزودن فیلترهایی برای افزایش محتوای معدنی آب و نیز قلیایی‌سازی به آب، این مشکلات را حل کرده‌اند، اتفاقاً آب با کیفیت‌تر با مواد معدنی و قلیایی، این با ترش‌ها متفاوت است. آماده نوشیدن هستند

آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب مفید است؟

بنابراین در مورد کیفیت دستگاه های تصفیه آب باید به صراحت بیان کرد که دستگاه های تصفیه آب به شرط انتخاب دقیق و کیفیت بالا نیاز اولیه خانواده ها می باشد که برای اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای خرید را مطالعه نمایید. درباره فیلترهای آب خانگی بخوانید. اکثر دستگاه های تصفیه آب با نام تجاری که در بازار به فروش می رسند از فیلترهای آب شش مرحله ای، هفت مرحله ای و هشت مرحله ای غنی استفاده می کنند و در عین حال تضمین لازم را برای کیفیت آب خود ارائه می دهند و از برندهای معروف و معتبر تولید می شوند. مانند آکواپرو، سی سی کا.

امتیاز دهید post

Comments (3)

  1. محمد رضا مرداد 9, 1402

    سلام مدتی است که دستگاه را از شرکت شما تهیه کرده ام، چه زمانی نیاز به سرویس عمومی دارد؟بازدید دستگاه، فیلتر ها و…؟

  2. رضا دیرباز آذر 19, 1402

    سلام آیا آب تصفیه شده حاوی کلر هستش و وقتی در یخچال بمونه مواد ته نشین میشن؟

پیغام بگذارید

Related Posts