آب ناسالم و بیماری سرطان

آب ناسالم و بیماری سرطان

آب ناسالم و بیماری سرطان

آب ناسالم و بیماری سرطان

آب ناسالم و بیماری سرطان | در این مقاله به اهمیت آب پاک و سالم برای سلامتی شما و بررسی فلوراید ،آلومینیوم و انگل که خطر ابتلا به سرطان  را بالا می برند می پردازیم.

آب پاک و سالم تنها راه حل:

آب سالم برای سلامتی ما ضروری و حیاتی است.آب برروی سلولها،فرآیندهای آنزیمی و توانایی ما برای سم زدایی تاثیر میگذارد. برای درمان هایی مانند استرس،بیماران سرطانی باید از آب خالص و پاک استفاده شود .آب پاک ماده ای ضروری برای سلامتی و همچنین ماده ای ضروری برای پیشگیری از سرطان می باشد.

طبق تحقیقات بعمل آمده در دانشگاه کالیفرنیا در سال ۱۹۹۵:

بارش باران و عبور از جریانهای آلوده هوایی ، گردوغبار، گازهای شیمیایی ،سرب ، فلزات سنگین موجود در هوا،که در اصطلاح باران اسیدی گفته می شود پس از آن آب از طریق خاک ،رودخانه ها و جریانهای جمع آوری کودها ،آفت کش ها و نیترات ها جریان می یابد و در نهایت وارد منابع آب های زیر زمینی و منابع آب شهری می شود.

سیستم آب رسانی شهری و تامین کنندگان و سازمانهای عمده در سراسر کشورها را با توجه به هزینه های بالا و کمبود نیروی انسانی تصفیه کامل آب را انجام نمی دهند و یا اطلاعات کافی در مورد کیفیت آب سالم به مصرف کنندگان ارائه نمی دهند.

 

 آب ناسالم و بیماری سرطان

راه حل برای حفاظت از سلامت جسم چیست؟

 

آب را مستقیما از شیر استفاده نکنید در عوض برای یک سیستم تصفیه آب اسمز معکوس با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید . اسمز معکوس موثرترین راه برای فیلتر کردن سموم مضر است که در آب شیر و لوله کشی شهری وجود دارد.مطالعات نشان داده است که بسیاری از مارک های بطری های آب معدنی سالم نیستند  علاوه بر این بطری های پلاستیکی برای محیط زیست تهدید محسوب می شوند و هم چنین در اثر تابش اشعه خورشید تولید سم های سرطانی می کنند که می تواند بزرگترین تهدید برای سلامتی ما باشد.

 

برای استحمام نیز بهتر است که از سر دوشی استفاده کنید تا ۷۰ در صد از سموم و کلر به پوست شما وارد نشود و در معرض مواد سمی منتقل شده از آب قرار نگیرید

 

آب ناسالم و بیماری سرطان

آب ناسالم و بیماری سرطان

بدن خود را سم زدایی کنید:

قرار گرفتن در معرض سموم زیست محیطی این روزها اجتناب ناپذیر است همه ما دائما در معرض سموم هستیم که یکی از دلایل شایع بروز سرطان در قرن بیست و یکم می باشد.امروزه مسمومیت های زیست محیطی شایع تر و خطرناک تر از هر زمان دیگری در تاریخ است . بنابراین مهم است که هر آنچه را میتوانید انجام دهید تا بدنتان به درستی سم زدایی شود.

 

برای انجام این کار توصیه می شود هر زمان که می خواهید غذا بپزید حتما از آب تصفیه شده و عاری از هرگونه جیوه و آلاینده استفاده کنید.در حالت ایده آل رژیم غذایی غنی از فیبرها و گیاهان داشته باشید تا از بین بردن سموم بدن کمک کند. علاوه بر این مطمئن شوید که مقدار کافی آب خالص فیلتر شده به بدن می رسانید .نوشیدنی هایی نظیر چای سیاه و چای سبز را حتما با آب سالم دم کنید.

 

 آب ناسالم و بیماری سرطان

عوامل سرطان زا در آب :

عوامل اصلی نگران کننده در منابع آب شهری:

  • کلر و فلوئور
  • فلزات سنگین
  • آفت کش ها و کودها
  • مواد مخدر و استروژن
  • نیترات و نیتریت
  • آرسنیک
  • آلاینده های صنعتی( فعالیت های کارخانه های صنعتی ، اضافه شدن آلاینده های آلوده هوا از طریق باران اسیدی و …)

 

اگر یک گیاه در باغ شما آفت زده شود شما نه تنها مواد مغذی به خاک اضافه می کنید بلکه آب هم به آن می دهید.اگر آب آلوده و ناپاک  باشد به گیاهتان صدمه جدی وارد می شود

 

حال چرا انسانها این تفکر را نسبت به سلامت خود ندارند؟

کلر : کلر به آب اضافه می شود برای کشتن میکروبها و باکتری ها با این حال ویتامین E  را از بین می برد ، کلر میتواند به شریان ها به شدت آسیب برساندو حتی می تواند سایر آلاینده های موجود در آب را به اکسیداسیون برای تولید رادیکال های آزاد و یا بدتر از آن برای تولید کلروفوم- کلرافینها و سموم سمی دیگر که سرطان زا هستند ترکیب کند.

مطالعات بالینی نشان داده است که کلر آب موجب سقط جنین و سرطان مثانه ، سرطان معده و سرطان رکتوم می شود.همچنین آژانس زیست محیطی اعلام کرده است که شنا کردن طولانی مدت و مکرر در استخرهای کلریدی موجب سرطان پوست می شود.

فلوراید نیز یک ماده سرطان زاست.فلوراید با میزان بیشتر از ۰/۵ درصد برای مادران باردار و نوزادانی که دارای رژیم غذایی معین هستند ، افراد دیابتی و افراد مبتلا به اختلالات کلیوی بسیار مضر می باشد.

آلومینیوم : مقادیر قابل توجهی از این ماده در آب شرب وجود دارد .

مطالعات دقیق نشان داده است که این ماده در آب آشامیدنی شهری و منابع دیگر عامل اصلی آلزایمر است که در بین افراد مسن به طور فزاینده ای رایج است.آلومینیوم می تواند با دوزهای فلوراید در آب واکنش نشان دهد که  باعث می شود این ماده از موانع خون مغزی عبور کند و در مغز جای گیرد و موجب بروز سرطان شود.

فلزات دیگر: لوله های قدیمی در سیستم آب شهری و مواد شیمیایی در جریان آب می تواند منجر به آلودگی سرب ، جیوه و مس شوند. سرب و مس باعث جلوگیری از جذب روی در بدن شود (روی یک محافظ در مقابل سرطان پروستات به حساب می آید)

آکادمی ملی علوم نشان داد که حتی سطح بسیار پایین آرسنیک در آب با سرطان به طور مستقیم ارتباط دارد.

نیترات و نیتریت : نیترات مستقیما با سرطان مثانه همراه است.

دانشمندان ۱۹ کشور نتیجه گرفته اند که سطوح بالای نیتریت ،بویژه در ارتباط با میزان کم ویتامین C  به سرطان های مختلف  بویژه معده ، اسهال و مغز مرتبط است.

مواد مخدر : بحث دیگر مربوط به سطوح استروژن در آب آشامیدنی در شهرهای بزرگ است. این مواد موجب کاهش باروری و افزایش سرطان ها در آقایان می شوند.

 

آب ناسالم و بیماری سرطان

چه کاری باید انجام دهیم؟

جوشاندن آب : این کار فقط غلظت سموم حل شده در آب را افزایش می دهد

تقطیر : اگر زمان ، هزینه و دستگاه را داشته باشد می تواند کارساز باشد ولی این حجم آب برای نوشیدن و پخت و پز میتواند هزینه و زمان بسیاری را از شما تلف کند.

راحت ترین و ایده آل ترین راه حذف آلاینده ها از طریق فیلتراسیون است.

نصب یک دستگاه تصفیه آب زیر سینک با روش اسمز معکوس . مزیت این سیستم اینست که تقریبا تمام فلوراید – انگل ها و باکتری ها ،استروژن ،کلر و آلومینیوم را از آب آشامیدنی خود و همچنین تعدادی از مواد شیمیایی بالقوه سمی و هورمون ها و مواد مخدر تا زمانیکه شما فیلترها را به طور مرتب عوض کنید.

هزینه خرید یک دستگاه تصفیه آب به مراتب از آسیب های ناشی از آب آلوده بسیار پایین تر است و این سیستم اسمز معکوس هم سالمتر و هم ارزانتر از خرید بطری های آب معدنی است.

 

میکروب کدام بیماری با خوردن آب آلوده منتقل میشود
آب ناسالم چیست
بیماریهایی که از طریق آب منتقل می شوند
میکروب کدام بیماری از طریق اب الوده منتقل می شود
اثرات آلودگی آب
بیماریهای منتقله از آب و غذا
آب آلوده چه ضرری دارد
بیماری منتقل شده از آب و مواد غذایی آلوده

 

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

منابع و مآخذ

منابع و مآخذ اصول تصفیه آب ،چالکش امیری،ارکان دانش، ۱۳۹۲ روشهای نوین تصفیه، مهابی، شولا…Read more