آب ناسالم و مرگ

آب ناسالم و مرگ

آب ناسالم و مرگ

آب کثیف باعث مرگ هر انسان در هر ۱۰ ثانیه می شود

همه ساله ۳۵۷۵،۰۰۰ نفر در اثر بیماری های مرتبط با آب جان خود را از دست می دهند و بیشتر این افراد کودک هستند

آب نجس و فاضلاب ضعیف بیش از هر علت دیگری جان بیش از ۱۰۰ هزاران نفر را در سال گذشته را گرفته است.

آب کثیف بسیاری از افراد را بیمار می کند

در هر زمان معینی ، نیمی از تختخواب های بیمارستانی جهان توسط بیمارانی که مبتلا به یک بیماری مرتبط با آب هستند ، اشغال شده اند.

در سطح جهان ، حداقل ۲ میلیارد نفر از آب آشامیدنی آلوده به مدفوع استفاده می کنند. آرسنیک و مضرات آن بر بدن

آب ناسالم و مرگآب آلوده می تواند بیماری هایی از قبیل اسهال ، وبا ، دیاستری ، حصبه و فلج اطفال را منتقل کند. تخمین زده می شود آب آشامیدنی آلوده سالانه منجر به اسهال۴۸۵۰۰۰ می شود.معرفی انواع میکروارگانیسم های آب

بیماری ها به دلیل دسترسی نامناسب به آب آشامیدنی ، بهداشت نامناسب و اقدامات بهداشتی ضعیف باعث ۴٫۰٪ از مرگ و میرها و ۵٫۷٪ از کل ناتوانی ها یا بیماری های بهداشتی در جهان می شود. حدود ۸۰٪ از ساکنان شهری به آب آشامیدنی لوله کشی شده و ۹۶٪ از آنها به منابع آب آشامیدنی بهبود یافته دسترسی دارند. با این حال ، اغلب کیفیت باکتریولوژیکی این آب ضعیف است. بیش از ۵۰٪ از ساکنان شهری در کشورهای در حال توسعه هنوز هم در اثر بیماریهایی که مربوط به دسترسی کافی به آب آشامیدنی سالم و بهبود شرایط بهداشتی نیست ، مبتلا هستند.

آب ناسالم و مرگتخمین زده می شود که آب آشامیدنی آلوده سالانه منجر به مرگ بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر از طریق اسهال می شود. آب آلوده می تواند بیماری هایی از قبیل اسهال ، وبا ، دیاستری ، حصبه و فلج اطفال را منتقل کند. هزینه های بهداشتی ناشی از بیماری های ناشی از آب مانند مالاریا ، اسهال و عفونت های کرم بیش از یک سوم درآمد خانوارهای فقیر در کشورهایمختلف جهان را به خود اختصاص می دهد.آب آلوده و مرگ زودرس

آب سالم و به راحتی در دسترس برای سلامتی عمومی مهم است ، چه از آن برای آشامیدن ، مصارف خانگی ، تولید مواد غذایی یا اهداف تفریحی استفاده شود.

در سال ۲۰۱۰ ، مجمع عمومی سازمان ملل صریحاً حقوق بشر در آب و فاضلاب را به رسمیت شناخت. هرکسی حق استفاده از آب کافی ، مداوم ، ایمن ، قابل قبول ، در دسترس جسمی و مقرون به صرفه برای مصارف شخصی و خانگی را دارد.آب ناسالم و بیماری سرطان

آب و سلامتی

آب آلوده و بهداشت نامناسب با انتقال بیماری هایی از قبیل وبا ، اسهال ، دیسترس ، هپاتیت A ، حصبه و فلج اطفال مرتبط است. خدمات آب و فاضلاب ناکارآمد ، ناکافی و یا نامناسب مدیریت شده ، افراد را در معرض خطرات بهداشتی غیرقابل پیشگیری قرار می دهد. این خصوصاً در مراکز درمانی صورت می گیرد که در صورت نبود خدمات بهداشتی، بیماران و کارمندان در معرض خطر عفونت و بیماری قرار دارند. در سطح جهان ، ۱۵٪ از بیماران در طول مدت بستری در بیمارستان مبتلا به عفونت می شوند و این نسبت در کشورهای کم درآمد بیشتر است.

مدیریت نامناسب فاضلاب شهری ، صنعتی و کشاورزی به این معنی است که آب آشامیدنی صدها میلیون نفر آلوده به مواد شیمیایی به طرز خطرناکی است.

تخمین زده می شود که سالانه ۸۲۹ ۰۰۰ نفر در اثر اسهال به دلیل استفاده از آب آشامیدنی غیر بهداشتی جان خود را از دست می دهند. با این وجود اسهال تا حد زیادی قابل پیشگیری است و در صورت پرداختن به این عوامل خطر زا هر ساله می توان از مرگ ۲۹۷ ۰۰۰ کودک زیر ۵ سال جلوگیری کرد. در جائیکه آب به راحتی در دسترس نباشد ، ممکن است افراد تصمیم بگیرند که شستشوی دست در اولویت نیست ، از این رو بر احتمال ابتلا به اسهال و بیماری های دیگر می افزاید.

اسهال شایعترین بیماری شناخته شده در ارتباط با مواد غذایی و آب آلوده است اما خطرات دیگری نیز دارد. در سال ۲۰۱۷ ، بیش از ۲۲۰ میلیون نفر نیاز به درمان پیشگیرانه برای شیستوزومیازیس داشتند – یک بیماری حاد و مزمن ناشی از کرمهای انگلی که در اثر تماس با آب آلوده رشدمی کنند.میکروارگانیسم های بیماری زا

در مورد کودکان به ویژه در معرض بیماری های مرتبط با آب ، دسترسی به منابع بهبود یافته آب می تواند منجر به سلامت بهتر و در نتیجه حضور بهتر در مدرسه با عواقب بلند مدت برای زندگی آنها شود.

همه ما اهمیت آب پاک را می دانیم. چه در حال مصرف آن باشیم و چه برای تمیز کردن از آن استفاده کنیم، آب کثیف مفید نیست و می تواند ما را واقعاً ناراحت کند. طیف وسیعی از روش ها برای اطمینان از داشتن آب تمیز برای انجام فعالیت های روزانه وجود دارد. مشکل این است که تشخیص تفاوت بین این روش ها و روشی که برای شرایط شما مناسب تر است می تواند گیج کننده باشد. به همین دلیل در خرید دستگاه تصفیه آب توجه و دقت زیادی داشته باشید.

 

 

امتیاز دهید post

No Comments

  1. جاویدی نیا اردیبهشت 21, 1399

    آب آلوده وکثیف منشا بسیاری از بیماریهای خطرناکه وحتی در موارد بالایی موجب مرگ میشه خوبه که این مطالب رو برای آگاهی مردم میزارین وموجب اطلاعشون میشین.ممنونم

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more