آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟ | با توجه به آژانس حفاظت از محیط زیست بطری های آب معدنی محبوب ترین نوشیدنی مصرف شده در کشور است. کسانی که برای حمایت از بطری های آب معدنی ادعا می کنند که از آب شیر راحت تر ، ایمن تر و بهتر است  و کسانی که از آب شیر حمایت می کنند می گویند که بطری های آب معدنی دارای آلودگی های بالقوه ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی پلاستیکی و آفتاب و املاح زیاد و صرف هزینه گزاف می باشند.
اگر بطری های آب معدنی را انتخاب می کنید احتمالا در معرض خطر هستید.

چند عارضه جانبی احتمالی درباره بطری های آب معدنی:

آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

آلودگی

طبق آژانس حفاظت از محیط زیست و یا EPA  آب شیرین و آب بطری ممکن است هر دو مقدار کمی از باکتری ها ، قارچ ها ، مواد معدنی و سایر آلاینده ها را داشته باشد.
آب شیرین توسط EPA  تنظیم می شود تا اطمینان حاصل شود که رهنمودهای دقیق برای ایمنی را رعایت کند.
با توجه به EPA  آب بطری های معدنی نیز تنظیم می شود اما بعنوان یک ماده غذایی بسته بندی شده توسط اداره غذا و دارو تنظیم می شود. با این حال به دلیل وجود بطری های پلاستیکی و نگهداری طولانی مدت در معرض اشعه ماورابنفش خورشید قرار گرفتن ممکن است میزان آلاینده های داخل بطری را افزایش دهد.

کمبود فلوراید

برطبق اطلاعات وبسایت کودکان بهداشت و سلامت،فلوراید بطور طبیعی در آب شیر وجود داردو به جلوگیری از پوسیدگی دندان و آسیب لثه در کودکان کمک میکند. بسیاری از شهرداری ها برای افزایش این مزایا فلوراید را به شیر آب اضافه می کنند.
افزایش مقدار فلوراید تعیین شده می تواند موجب افزایش پوسیدگی دندان و بیماری لثه شوند.
ولی در اغلب بطری های آب معدنی فلوراید وجود ندارد که این می تواند منجر به زردی و پوسیدگی دندان ها شود و بهداشت دهان و دندان را به خطر بیاندازد.

 

مسمومیت پلاستیک

ظروف پلاستیکی غذا می تواند یک ماده شیمیایی بنام بسفنول A یا BPA   داشته باشد . BPA  یک اختلال غدد درون ریز است که به معنای دخالت در عملکرد هورمون طبیعی بخصوص استروژن است.
پروتئین BPA  از منبع پلاستیکی آن وارد شده و وارد آب و غذا می شود.

مواد مضر

بغیر از مواد شیمیای مضر در پلاستیک ، بطری های پلاستیکی نیز مواد مضر مانند آرسنیک و آلومینیوم تولید می کند که می تواند برای بدن انسان مسموم باشد. بنابراین نوشیدن آب از بطری های پلاستیکی به معنی نوشیدن آهسته آهسته مرگ است.
تولید دی اکسین
پلاستیک در محیط داغ ذوب می شود اغلب بطری های پلاستیکی در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارد. چنین گرمایی یک سم را بنام دی اکسین منتشر می کند که در صورت مصرف می تواند سرطان سینه را تسریع کند.

آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

نسل BPA

بسنفول A  یک ماده شیمیایی استروژن است که می تواند منجر به بسیاری از مشکلات بهداشتی مانند دیابت ، چاقی ، مشکلات باروری ، مشکلات رفتاری و بلوغ زودرس دختران شود بنابراین بهتر است از بطری های پلاستیکی آب ننوشید.

سرطان کبد و کاهش باروری

بعلت حضور ماره شیمیایی بنام فتالات در پلاستیک ، آب آشامیدنی داخل بطری می تواند به سرطان کبد و کاهش باروری در آقایان شود.

مبتنی بر ویتامین هاست

تولید کنندگان آب های معدنی محتوای بهداشت آن را افزایش می دهند و آن را برای جذب خریداران از ویتامین ها غنی می سازند که این امر بسیار مضر است زیرا این آب ها حاوی مواد افزودنی و درصد بالای املاح معدنی است که خود موجب آسیب رساندن به سلامت افراد می شود.

تاثیر بر سیستم ایمنی بدن

هنگامی که ما از بطری های آب معدنی استفاده می کنیم مواد شیمیایی از پلاستیک وارد بدن ما شده و سیستم ایمنی بدن مارا مختل می کنند.

آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

 

ضررهای ناشی از مصرف بطری های آب معدنی

شاخص ترین ضررهای ناشی از آب های معدنی معمول عبارتند از : گرانی ، کیفیت مشکوک ، نوع پلاستیک مصرفی در تهیه بطری ها ، از عوامل آلودگی محیطی است و این بطری ها عامل احتمالی سرطانهاست.
همه آب های بطری شده آب معدنی نمی باشند و منشا آب می تواند بعلت مجاورت با عوامل آلوده کننده آب مانند چاه های فاضلاب محدود شهری و ییلاقی ، کارخانجات و محل چرای دام و غیره در معرض آلودگی قرار گیرد.

 

 

آب معدنی بهتر است یا آب آشامیدنی
بهترین مارک آب معدنی
مضرات آب معدنی
آب معدنی بدون فلوراید
مضرات آب معدنی برای کودکان
ترکیبات آب معدنی
کدام آب معدنی خوب است
اب جوشیده بهتر است یا اب معدنی

 

امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

منابع و مآخذ

منابع و مآخذ اصول تصفیه آب ،چالکش امیری،ارکان دانش، ۱۳۹۲ روشهای نوین تصفیه، مهابی، شولا…Read more