تاثیر نوشیدن آب گرم بر سلامت انسان

تاثیر نوشیدن آب گرم بر سلامت انسان

نوشیدن آب گرم بر سلامت و اثرات مثبت آن

تاثیر نوشیدن آب گرم بر سلامت انسان : نوشیدن آب کافی می تواند به سلامت پوست، ماهیچه ها و مفاصل شما کمک کند. آب همچنین به سلول های بدن در جذب مواد مغذی و مبارزه با عفونت کمک می کند. نوشیدن چندین لیوان آب گرم یا ولرم در روز ممکن است فواید بیشتری داشته باشد.

اگرچه تحقیقات علمی کمی در مورد فواید نوشیدن آب گرم وجود دارد، اما بسیاری از کارشناسان می گویند که آب گرم راهی عالی برای بهبود بدن و سلامتی شماست. در این مقاله به بررسی این شواهد خواهیم پرداخت.

فواید نوشیدن آب گرم
در حالی که نوشیدن آب در هر دمایی به سلامت کلی بدن کمک می کند، بسیاری از مردم می گویند و همه قبول دارند که آب گرم فواید بیشتری برای بدن دارد.

هزاران سال است که مردم هر روز نوشیدنی های گرم می نوشند. فولکلور پزشکی مملو از داستان هایی است که نشان می دهد آب گرم چگونه سلامتی را بهبود می بخشد. با این حال، محققان شروع به بررسی فواید نوشیدن آب گرم کرده اند تا بتوانند این دسته را به صورت علمی بررسی کنند.

این مقاله به هشت مزیت بالقوه و نظریه پشت آنها می پردازد.

1. هضم بهتر
وقتی فردی آب کافی نمی‌نوشد، روده کوچک بیشتر آب مصرفی را از طریق غذا و نوشیدنی جذب می‌کند. این می تواند منجر به کم آبی شود و هضم غذا را سخت تر کند.

کم آبی مزمن همچنین می تواند منجر به یبوست مزمن شود. این نوع یبوست فعالیت روده را مختل می کند و می تواند منجر به مشکلات دیگری از جمله هموروئید و نفخ شود.

نوشیدن آب گرم به جای آب سرد به تجزیه سریعتر غذا، بهبود عملکرد روده و در نهایت کاهش خطر یبوست کمک می کند.

2. سم زدایی بدن

کارشناسان در این زمینه می گویند آب گرم ممکن است به سم زدایی بدن کمک کند. وقتی آب به اندازه ای گرم باشد که دمای بدن فرد را افزایش دهد، باعث تعریق می شود. عرق کردن سموم را از بین می برد و می تواند منافذ را کاملاً از سموم پاک کند.

3. بهبود گردش خون

آب داغ یک گشادکننده عروق خوب است، به این معنی که رگ های خونی را گشاد می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. این می تواند به شل شدن عضلات و کاهش درد کمک کند.

در حالی که هیچ مطالعه مستقیمی در مورد آب گرم و بهبود گردش خون وجود ندارد، می تواند تأثیر کمی بر بهبود گردش خون داشته باشد که به نوبه خود عملکرد عضلات و اندام ها را بهبود می بخشد.

4. کاهش وزن

مدت هاست که مشخص شده است که نوشیدن آب بیشتر می تواند به کاهش وزن کمک کند. این ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که نوشیدن آب سیری را افزایش می دهد. آب همچنین به جذب مواد مغذی و دفع مواد زائد به بدن کمک می کند.

مطالعه ای که در سال 2003 منتشر شد نشان داد که تغییر سبک زندگی از نوشیدن آب سرد به نوشیدن آب گرم می تواند کاهش وزن را افزایش دهد. محققان دریافتند که نوشیدن 500 میلی لیتر آب قبل از غذا باعث افزایش 30 درصدی متابولیسم می شود.

افزایش دمای آب به 98.6 درجه باعث افزایش 40 درصدی متابولیسم شد. این افزایش متابولیسم به مدت 30-40 دقیقه پس از نوشیدن آب ادامه یافت.

5. تسکین درد
آب داغ گردش خون را بهبود می بخشد و همچنین جریان خون را به ویژه در عضلات آسیب دیده بهبود می بخشد. البته هیچ مطالعه ای مستقیما مصرف آب گرم را با تسکین درد مرتبط نکرده است.

با این حال، مردم معمولا از بطری آب گرم و بطری آب گرم برای تسکین درد استفاده می کنند. بنابراین، نوشیدن آب گرم می تواند تا حدودی درد داخل بدن را تسکین دهد، اما توجه به این نکته ضروری است که گرما نیز می تواند ورم را تشدید کند.

6. مبارزه با سرماخوردگی و بهبود سلامت سینوس ها

اعمال گرما به سینوس ها می تواند استرس ناشی از سرماخوردگی و حساسیت بینی را کاهش دهد. گرما همچنین به باز شدن سینوس ها کمک می کند.

نوشیدن آب داغ نیز می تواند به حرکت سریعتر مخاط کمک کند. این بدان معناست که نوشیدن آب داغ می تواند سرفه و آبریزش بینی را درمان کند.

7. قهوه و چای را تشویق کنید
وقتی به سراغ آب داغ یا قهوه می روید، از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار می شوید. قهوه و چای کافئین دار می تواند بدن را کم آب کند و ادرار را افزایش دهد، اما نوشیدن قهوه به اندازه کافی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

تحقیقات منتشر شده در سال 2017 نشان داد که مصرف قهوه به طور مستقیم با افزایش طول عمر مرتبط است. مطالعات دیگر ارتباطی بین مصرف متوسط ​​قهوه و کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، سرطان‌های خاص، دیابت نوع 2، برخی بیماری‌های کبدی و مشکلات قلبی پیدا کرده‌اند.

چای ممکن است خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و بیماری کبد را کاهش دهد. برخی از مطالعات، چای را با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط می دانند، اما همه این نتایج به مصرف متوسط ​​این نوشیدنی ها بستگی دارد.

8. استرس را کاهش دهید

یک لیوان آب گرم می تواند آرامش بخش باشد و به افراد در مدیریت استرس و اضطراب کمک کند. یک مطالعه قدیمی نشان می دهد که نوشیدن مایعات داغ مانند چای و قهوه می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد.

این مطالعه نشان داد که این به دلیل وجود کافئین است، اما گرما نیز در بهبود خلق و خوی شرکت کنندگان نقش دارد.

آب ولرم و نوشیدن آب گرم

خطرات نوشیدن آب گرم

خطر اصلی نوشیدن آب داغ سوختن است. همان حرارتی که با دستان خود احساس می کنید ممکن است همچنان زبان یا گلوی شما را بسوزاند. افراد باید از نوشیدن آب نزدیک به نقطه جوش خودداری کنند و قبل از نوشیدن هر مایعی را بچشند.

نوشیدن آب داغ در قمقمه هواگیر خطر نشت و سوختگی را کاهش می دهد. نوشیدن بیش از حد قهوه یا چای کافئین دار ممکن است منجر به کم آبی و تحریک پذیری شود.

فرد می تواند با محدود کردن فنجان های قهوه یا چای خود یا جایگزینی آب گرم ساده به جای نوشیدنی های کافئین دار از این امر جلوگیری کند.

دمای آب مناسب برای آشامیدن

نوشیدنی های گرم مانند قهوه یا چای معمولا در دمای نزدیک به جوش سرو می شوند. برای بهره مندی از فواید آب گرم، نیازی به خطر سوختگی ندارید. افرادی که آب گرم را دوست ندارند می توانند از آبی که دمای بدنشان یکسان یا کمی گرمتر است استفاده کنند.

یک مطالعه در سال 2008 گزارش داد که دمای مطلوب نوشیدن قهوه 136 درجه فارنهایت (57.8 درجه سانتیگراد) است. این دما خطر سوختن را کاهش می دهد، اما همچنان لذت یک نوشیدنی گرم را فراهم می کند.

در نتیجه
نوشیدن آب داغ هیچ بیماری را درمان نمی کند، اما تا زمانی که آب گرم نباشد، خطر آن به حداقل می رسد و ممکن است برای بدن مفید باشد. بنابراین، افرادی که از آب گرم لذت می برند یا می خواهند راهی آسان برای بهبود سلامت خود را امتحان کنند، می توانند در طول روز از آب گرم یا ولرم استفاده کنند.

اگرچه بسیاری از مردم در طول روز آب گرم یا ولرم می نوشند و از فواید بسیاری بهره مند می شوند، اما هنوز مطالعات و مطالعات زیادی برای تایید فواید آب گرم مورد نیاز است.

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند.

منبع مطلب : لینک منابع دانش دستگاه تصفیه آب

درباره دستگاه تصفیه آب بیشتر بدانید لینک: دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts