تصفیه آب RO یا UV کدام بهتر است؟

تصفیه آب RO یا UV کدام بهتر است؟

تصفیه آب RO یا UV کدام بهتر است؟

با توجه به میزان بالای آلودگی، نوشیدن آب عاری از آلاینده ها و مواد مضر بسیار مهم است زیرا بیشتر آلاینده ها، مواد شیمیایی، خاک، زباله و سایر آلاینده های رها شده در آب برای سلامتی شما بسیار خطرناک هستند. . فیلتر آب موثرترین راه برای حذف آلاینده ها از آب شما است، با این حال، باید بدانید که انواع مختلفی از فیلترهای آب وجود دارد، به این معنی که همه آنها متفاوت عمل می کنند. فیلترهای آب اسمز معکوس [RO] و فرابنفش [UV] محبوب ترین فیلترهای آب هستند. این پست راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب است که در آن به تفاوت دستگاه های ro و uv می پردازیم که کدام یک بهتر است. برای جزئیات بیشتر در مورد آنها در این راهنما با ما همراه باشید..دستگاه تصفیه آب

اسمز معکوس و فواید آن

در اسمز معکوس، آب از یک ماده نیمه تراوا برای حذف ناخالصی ها و آلاینده ها عبور می کند. این فرآیند موثرترین راه برای حذف ویروس ها، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های مضر است. غشاهای RO بسیار کوچک هستند، به این معنی که قادر به حذف حتی نمک های محلول هستند.مزایای استفاده از لامپ UV

مزایای دستگاه تصفیه اسمز معکوس چیست؟

اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه آب سخت عالی هستید، فیلتر آب اسمز معکوس راه حلی است. آنها در از بین بردن کریپتوسپوریدیوم که معمولاً در رودخانه ها، دریاچه ها و منابع آب عمومی یافت می شود، موثر هستند. مزیت دیگر این تصفیه کننده ها حذف سموم مضر مانند جیوه، سرب، کلر، فلوئور و آرسنیک است که برای سلامتی انسان مضر است.

تصفیه کننده های UV و مزایای آنها

برخلاف فیلترهای RO، تصفیه‌کننده‌های UV نمی‌توانند باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها را از آب حذف کنند. با این حال، آنها قادر به کشتن آنها با اشعه UV قدرتمند هستند. این نور میکروب ها را از بین می برد، اما لاشه ها در آب باقی می مانند. این بدان معنی است که اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، باید ترکیبی از تصفیه کننده های UV و UF را امتحان کنید.اهمییت لامپ UV در دستگاه تصفیه آب چیست؟

مزایای تصفیه کننده های UV چیست؟

تا آنجا که قیمت پیش می رود، تصفیه کننده های UV بسیار ارزان هستند، و آنها را برای کسانی که به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه هستند، عالی می کند. همچنین هزینه نگهداری آنها کمتر است. آنها همچنین فاقد مواد شیمیایی هستند، به این معنی که طعم آب تحت تاثیر قرار نمی گیرد یا تغییر نمی کند، و برخلاف تصفیه کننده های RO، آنها در کمترین زمان به شما آب تمیز می دهند.معرفی فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

تفاوت بین روش های تصفیه آب RO و UV

ناخالصی ها

اولین چیزی که در مورد فیلترهای آب RO و UV باید فهمید این است که آنها متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال، فیلترهای UV برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها طراحی شده اند، در حالی که فیلترهای اسمز معکوس برای حذف TDS و میکروب های مرده از آب طراحی شده اند. نکته خوب در مورد سیستم های اسمز معکوس این است که از کربن فعال برای ایجاد طعم عالی در آب استفاده می کنند. همچنین باید توجه داشته باشید که تصفیه کننده های UV میکروب ها را می کشند، اما بدن آنها را نمی کشند.

این بدان معنی است که میکروب های مرده هنوز در آبی که می نوشید وجود دارند. با این حال، غشاهای RO می توانند آنها را به طور کامل از بین ببرند، و در حالی که آنها مانند نورهای UV توانایی کشتن میکروب ها را ندارند، به نظر می رسد که برای بهترین نتیجه باید به دنبال یک تصفیه کننده UV و RO باشید.

TDS در آب ورودی

مهم ترین عاملی که در انتخاب بین این دو نوع فیلتر آب باید در نظر بگیرید TDS آب ورودی به خانه شما است. اگر TDS در آب لوله کشی کمتر از 300ppm باشد، دیگر نیازی به نصب دستگاه تصفیه آب RO نیست، زیرا TDS آب را به نزدیک 30ppm کاهش می دهد که طبق برخی گزارش ها نه تنها ناسالم نیست بلکه ناسالم نیز هست. در حالی که ما نمی دانیم که آیا این درست است یا خیر، همیشه ایده خوبی است که محصولات را به شکل طبیعی خود بخوریم و بنوشیم. اگر TDS در آب ورودی کمتر از 300ppm باشد و ما فقط می‌خواهیم میکروب‌ها را حذف کنیم، دستگاه‌های تصفیه آب UV می‌توانند این کار را به طور موثر و در عین حال حفظ ترکیب طبیعی آب انجام دهند.

بهره وری آب

از نظر هدر رفتن آب، فیلترهای UV اصلا آب را هدر نمی دهند. از طرف دیگر دستگاه های تصفیه آب RO به آب زیادی نیاز دارند که پس از فیلتراسیون حذف می شود. اکثر این تصفیه کننده ها برای هر لیتر آبی که تصفیه می کنند حدود 650 میلی لیتر هدر می دهند و فقط 350 میلی لیتر آب آشامیدنی تولید می کنند. با این حال، می‌توانید آب را به یک مخزن تصفیه برای بازیافت هدایت کنید، که سپس می‌توانید از آن برای سایر کارهای خانگی مانند تمیز کردن و لباس‌شویی استفاده کنید.

قیمت

از نظر قیمت، تصفیه‌کننده‌های RO گران‌تر از تصفیه‌کننده‌های UV هستند. این به این معنی است که اگر بودجه کمی دارید، باید به دنبال یک تصفیه کننده UV باشید. با این حال، دستگاه های تصفیه آب RO موثرترین دستگاه های تصفیه آب هستند زیرا از 5 تا 6 مرحله تصفیه استفاده می کنند. همچنین با توجه به فیلترهای زیادی که در این دستگاه ها استفاده می شود، نگهداری آنها گران به نظر می رسد.

مخزن

بر خلاف تصفیه کننده های UV، فیلترهای اسمز معکوس دارای مخزن ذخیره آب هستند که در آن آب فیلتر شده ذخیره می شود. اکثر آنها بسته به مدل دارای مخزن 5-15 لیتری هستند. هنگام استفاده از دستگاه تصفیه UV، باید آب را به صورت دستی در ظروف و بطری های آب ذخیره کنید. با این حال، برخی از فیلترهای آب UV جدیدتر دارای مخزن ذخیره هستند.
زمان

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب توجه داشته باشید که برخی از دستگاه های تصفیه آب زمان زیادی طول می کشد تا به شما آب خالص بدهند. برای مثال، تصفیه‌کننده‌های RO زمان زیادی را صرف می‌کنند تا آب تمیز را به شما برسانند، زیرا مراحل تصفیه زیادی دارند. اگر به دنبال تصفیه‌کننده‌ای هستید که سریع‌تر به شما آب تمیز بدهد، فیلترهای آب UV بهترین گزینه برای شما هستند.
حفظ

هر دو تصفیه کننده RO و UV برای ارائه نتایج بهینه نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر دارند. تعمیر و نگهداری فیلترهای آب اسمز معکوس بسیار گران است زیرا فیلترهای آنها به همراه سایر لوازم جانبی گران هستند و هر سال یا بیشتر نیاز به تعویض دارند. از طرف دیگر دستگاه‌های تصفیه آب UV فقط از لامپ‌های UV استفاده می‌کنند و مدل‌های برتر آن‌ها ممکن است دارای فیلترهای UF نیز باشند و از آنجایی که فیلترهای کمتری وجود دارد، این دستگاه‌ها تعمیر و نگهداری نسبتاً کمی دارند.
در نتیجه کدام بهتر است؟

وقتی صحبت از بهترین دستگاه های تصفیه آب به میان می آید، دستگاه های تصفیه آب RO تقریباً از هر نظر بهترین هستند و از دستگاه های تصفیه آب UV مؤثرتر هستند زیرا معمولاً دارای مراحل مختلف فیلتراسیون هستند. نگهداری از آنها نیز آسان تر است و برای خانواده های بزرگتر مناسب تر است. با این حال، تصفیه کننده های UV برای کسانی که بودجه کمی دارند، بهترین هستند. خوبی آنها این است که در حالی که بدن خود را نمی کشند، تمام میکروب های مضر آب را می کشند.

تصفیه آب خانگی نانو -تایوانی- ۹ مرحله ای ماورابنفش- قلیایی ساز -املا

تصفیه آب خانگی هوشمند نانو -تایوانی- ۹ مرحله ای ماورابنفش-

3/5 - (1 امتیاز)

پیغام بگذارید

Related Posts