تعریف دستگاه تصفیه آب

تعریف دستگاه تصفیه آب

تعریف دستگاه تصفیه آب

امروزه به دلیل رشد جمعیت، توسعه صنعتی و تخریب محیط زیست، آب آشامیدنی خالص، تمیز و سالم به سختی به دست می آید. با توجه به این وضعیت، درک تکنولوژی های تصفیه و تجهیزات تصفیه آب موجود در بازار برای اطمینان از کیفیت خوب آب آشامیدنی مهم تر می شود. بسیاری از مواد معدنی به طور طبیعی در آب وجود دارند و برای بدن انسان مهم و ضروری هستند، اما مصرف آب تصفیه نشده می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها شود.دستگاه تصفیه آب
یک فیلتر آب با کیفیت بالا ذرات معلق و میکروارگانیسم ها را حذف می کند و مواد معدنی و املاح ضروری را در آب حفظ می کند. اکنون که تعداد زیادی تولید کننده در صنعت تصفیه آب وجود دارد، دشوار است که بدانید کدام دستگاه تصفیه آب خوب است و کدام یک شرایط لازم را دارد. هم فیلترهای آب و هم دستگاه های تصفیه آب بر اساس اصول مکانیکی کار می کنند. ابتدا آب لوله کشی را به دستگاه تزریق می کنند، انواع ناخالصی ها، از رسوب گرفته تا ذرات معلق، کلر، شن و ماسه را فیلتر می کنند و سپس آب تمیز و لذت بخشی را در اختیار شما قرار می دهند. فیلترهای آب از فیلترهای مختلفی استفاده می کنند که برخی از آنها از فیلترهای UV برای از بین بردن ویروس ها استفاده می کنند.هدف خرید دستگاه تصفیه آب و تصفیه آب چیست؟

چگونه آب را تصفیه کنیم؟

بیماری های ناشی از آب آلوده هر ساله باعث مرگ می شود. نیازی به استرس نیست زیرا هر خانه ای به یک دستگاه تصفیه آب نیاز دارد. اما روش‌های ad hoc دیگری نیز وجود دارد که برخی از آنها را در اینجا به اشتراک می‌گذاریم:

1. جوشاندن: ساده ترین راه برای تصفیه آب جوشاندن آب به مدت مناسب است، دمای بالا باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. با این کار تمام ناخالصی ها در ته آب می نشیند و جوشیدن کمکی به از بین بردن همه ناخالصی ها نمی کند.

2. تصفیه آب: تجهیزات تصفیه آب امروزه در اکثر خانه ها قابل اطمینان ترین نوع تصفیه است. دستگاه تصفیه آب از فرآیند چند مرحله ای استفاده می کند که شامل 6 نوع فیلتر می باشد که هر کدام نقش مهمی در تصفیه آب، حذف بسیاری از مواد شیمیایی و ناخالصی ها و تبدیل آن به خالص ترین آب آشامیدنی دارند.

3. واحد اسمز معکوس: معلوم می شود که دستگاه اسمز معکوس (RO) بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی است. این روش آب را از یک غشای نیمه تراوا عبور داده و آلاینده ها را حذف می کند.

4. کلرزنی: متأسفانه هنوز در تصفیه خانه های فاضلاب از یک روش قدیمی استفاده می شود. از این روش برای حذف ناخالصی ها و میکروارگانیسم ها استفاده می شود و گاز کلر ماده ای سمی است که برای سلامتی انسان بسیار مضر است.

5. تقطیر: این یک فرآیند تصفیه آب است که شامل جمع آوری آب تغلیظ شده پس از تبخیر برای اطمینان از عاری بودن آب از آلودگی است.

اما این کار به اندازه فیلتر آب موثر نیست و علاوه بر زمان بر بودن، نمک و مواد معدنی آب را نیز از بین می برد. فیلترهای آب دستگاه تصفیه آب از چه موادی ساخته شده اند؟

روش تصفیه آب

بهترین روش تصفیه آب

اولترافیلتراسیون

یکی از مقرون به صرفه ترین و رایج ترین روش های تصفیه آب است. همچنین تصفیه آب اولترافیلتراسیون بهترین و سالم ترین راه برای تولید آب خالص است. به دلیل وجود فیلتر معدنی روی این دستگاه تمامی مواد معدنی موجود در آب حفظ می شود. نحوه کارکرد دستگاه تصفیه آب با مکانیزم اولترافیلتراسیون

یونیزاسیون

الکترولیز آب یون های منفی تولید می کند که از اکسیداسیون سلول جلوگیری می کند و بدن را در تعادل آب مناسب نگه می دارد. با الکترولیز می توانید آب لوله کشی خنثی را به آب یونیزه قلیایی تبدیل کنید. یونیزاسیون آب زمانی اتفاق می افتد که مولکول های آب از هیدروژن و اکسیژن جدا شوند. این فرآیند با آب یونیزه شده و دستگاهی که به شما امکان می دهد از فیلتر یونیزاسیون قلیایی استفاده کنید و آب غنی از آنتی اکسیدان بنوشید، آسان می شود. در اینجا چند نمونه از مزایای سلامتی یونیزه کردن آب با فیلترهای قلیایی آورده شده است:
سم زدایی بدن
سطح انرژی بالا در بدن
ترویج کاهش وزن
به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد، از رادیکال های آزاد در بدن محافظت می کند که به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

نوشیدن آب یونیزه قلیایی یک راه حل عالی برای بهترین نتایج است.

فیلتر مکانیکی آب

فیلتر مکانیکی تمام آب لوله کشی حاوی ذرات و رسوبات ناخواسته ای است که ما دوست نداریم بخوریم، چه در خانه و چه در رستوران، آب لوله کشی همیشه حاوی میلیون ها ذره مانند خاک و شن است.

سیستم های تصفیه آب می توانند از یکی از چندین نوع فیلتر موجود در این دستگاه ها برای حذف اکثر آلاینده ها استفاده کنند. فیلتراسیون مکانیکی ذرات را از دو طریق حذف می کند. فیلتر بر اساس سطح و عمق. بسیاری از ذرات با فیلتراسیون سطحی حذف می شوند. فرآیند به دام انداختن ذرات بزرگ بر روی یک یا چند سطح و فیلتر کردن آنها. ذرات کوچکتر از لایه سطحی عبور می کنند و متعاقباً توسط فیلتراسیون عمقی حذف می شوند. با فیلتراسیون عمقی، ذرات کوچکتر هنگام عبور از منافذ کوچکتر فیلتر جذب می شوند. در نهایت، کوچکترین ذرات و مولکول های محلول از طریق فرآیندی به نام جذب حذف می شوند که در آن ذرات به سطح محیط فیلتر جذب شده و توسط الکتریسیته جذب می شوند. ضعیف آنجا می ماند. فیلترهای آب دستگاه تصفیه آب از چه موادی ساخته شده اند؟

تصفیه آب اسمز معکوس

فرآیند تصفیه آب که از غشاهای نیمه نفوذپذیر برای جداسازی یون ها، مولکول های ناخواسته و ذرات بزرگتر از آب آشامیدنی استفاده می کند. تصفیه آب اسمز معکوس خانگی می تواند انواع محلول ها و سوسپانسیون های شیمیایی موجود در آب، عمدتاً باکتری ها را حذف کند. اسمز معکوس با اولترافیلتراسیون متفاوت است زیرا مکانیسم جریان سیال از طریق اسمز معکوس در سراسر غشا است. به همین دلیل است که این روش می تواند نمک و سایر مواد زائد را از مولکول های آب در طول تصفیه آب آشامیدنی حذف کند.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

تصفیه آب، فرآیند حذف ترکیبات ناخواسته، مواد آلی و معدنی و آلاینده های بیولوژیکی از آب است. این فرآیند همچنین شامل تقطیر (تبدیل مایع به بخار برای متراکم کردن آن به شکل مایع) و یونیزاسیون (حذف یون‌ها با استخراج نمک‌های محلول) است. یکی از اهداف اصلی تصفیه آب تامین آب آشامیدنی سالم است. تصفیه آب همچنین نیاز به آب آشامیدنی تمیز را در کاربردهای پزشکی، دارویی، شیمیایی و صنعتی برآورده می کند. این روش تصفیه باعث کاهش غلظت آلاینده هایی مانند ذرات معلق، انگل ها، باکتری ها، جلبک ها، ویروس ها و قارچ ها می شود. آب را در مقیاس بزرگ (مانند کل شهر) تا مقیاس کوچک (مانند یک خانواده فردی) تصفیه کنید.
اکثر جوامع برای تصفیه آب و مصرف روزانه آب به منابع آب طبیعی متکی هستند. به طور کلی، این منابع را می توان به عنوان آب های زیرزمینی یا سطحی طبقه بندی کرد و اغلب شامل سفره های زیرزمینی، نهرها، رودخانه ها و دریاچه ها می شود. با پیشرفت های اخیر فناوری، اقیانوس ها و دریاهای شور نیز به عنوان منابع جایگزین آب آشامیدنی و آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. تصفیه آب فرآیند حذف مواد و گازهای معلق از آب است. آب تصفیه شده می تواند غلظت ذرات معلق از جمله ذرات معلق، انگل ها، باکتری ها، جلبک ها، ویروس ها و قارچ ها را کاهش دهد و همچنین می تواند غلظت یک سری از ذرات محلول و ذرات معلق را کاهش دهد. استانداردهای کیفیت آب آشامیدنی معمولاً توسط دولت ها یا استانداردهای بین المللی تعیین می شود. این استانداردها معمولاً شامل حداقل و حداکثر غلظت آلاینده های آب، بسته به استفاده مورد نظر از آب است

دستگاه تصفیه آب

مراحل تصفیه آب

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه های تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند.در اینجا چندین مرحله تصفیه آب خانگی وجود دارد:

فیلتر اکریلیک

این فیلتر از الیاف ساخته شده و وظیفه آن حذف ماسه و مواد درشت آب است. این فیلتر در مرحله اول قرار دارد. شما باید این فیلتر را در اسرع وقت تعویض کنید، زیرا در صورت عدم تعویض ممکن است آسیب جدی به دستگاه وارد شود. معمولا باید بین 5 تا 7 ماه تعویض شوند.

فیلترهای کربن فعال پودری

همانطور که از نام آن پیداست، این فیلترها با کربن فعال پودری و دانه ای پوشانده شده اند. به لطف مواد کربنی که دارد، آلاینده ها را به راحتی جذب می کند و استحکام بالایی دارد. این فیلتر باید هر 4 تا 6 ماه یکبار تعویض شود.

فیلتر کربن بلوک

این فیلتر استوانه‌ای دارای مشبک پوشش بیرونی است. وظیفه این فیلتر دور نگه داشتن ذرات کوچکتر از آب است. این فیلتر تا 6 ماه زمان تعویض دارد.

فیلتر ممبران

این فیلتر وظیفه اصلی تصفیه آب را بر عهده دارد و مهمترین دستگاه تصفیه آب خانگی به حساب می آید. این فیلتر می تواند تا 90 درصد ناخالصی های آب را از بین ببرد. عمر این فیلتر یک سال است. بستگی به مصرف آب دستگاه و شرایط آب و هوایی محل زندگی شما دارد.

فیلتر پست کربن

وظیفه این فیلتر حذف طعم و بوی بد آب ناشی از زنگ زدگی و کلر در لوله های آب شهری می باشد. این فیلتر تقریباً یک سال عمر مفید دارد و پس از آن باید تعویض شود.

فیلتر معدنی

وظیفه این فیلتر حفظ مواد معدنی و نمک موجود در آب است. از آنجایی که در فیلتر قبلی تمام آلاینده ها و ذرات آب حذف شده بود، این فیلتر بر روی دستگاه نصب می شود و در صورت حذف مواد معدنی به همراه آلاینده ها، مقداری کلسیم و منیزیم به آب اضافه می شود. اضافه کرد. عمر مفید این فیلتر یک سال می باشد.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts