تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب چیست؟

تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب چیست؟

تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب چیست؟

تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. همه ما می دانیم که حیات بیولوژیکی به آب بستگی دارد. بنابراین کیفیت آبی که می نوشیم بسیار مهم است. می توان گفت وقتی باکتری ها، ویروس ها، مواد شیمیایی و مواد سمی را از بین می بریم و آب خالص و زلال می نوشیم، آب آشامیدنی خوبی برای بدن فراهم می کنیم. هرچه آب باکیفیت، منحصر به فرد و سالم تری بنوشیم، می تواند بر عملکرد ارگان های مختلف بدن تأثیر بگذارد و سلامتی را افزایش دهد.دستگاه تصفیه آب

می دانیم که آب مایع یک حلال است و هرگز نمی تواند خالص باشد. با توجه به افزایش جمعیت و تشدید آلودگی هوا و توسعه شهرنشینی، آب های زیرزمینی همواره حاوی مواد مضر و سمی مانند نیترات است که شایع ترین آلودگی آب است و یکی از عوارض جانبی نیترات در آب، بروز آن است. سرطان مری و سرطان معده و غیره. با پیشرفت علم و ظهور دستگاه های تصفیه آب می توانیم مواد مضر و املاح آب را حذف کنیم. این مقاله را بخوانید تا بدانید دستگاه تصفیه آب چیست و چگونه کار می کند.آیا آب معدنی بطری ایمن تر از آب لوله کشی شهری است؟

معرفی دستگاه تصفیه آب

قبل از پاسخ به این سوال که دستگاه تصفیه آب چیست، بهتر است منبع آلودگی آب را بدانید. فاضلاب های خانگی و صنعتی، کودهای کشاورزی، ویروس ها و عوامل بیماری زا، رسوبات، مواد شیمیایی، ترکیبات نفتی و… همگی از عوامل آلودگی آب هستند. میزان آلاینده های محلول در آب با تغییر رنگ، بو و طعم بسیار محسوس است. اگرچه در تمام دنیا از سیستم های تصفیه آب استفاده می شود، اما نکته اینجاست که قدرت این تصفیه خانه زیاد نیست و نمی تواند تمام میکروارگانیسم ها و آلاینده های آب را به طور کامل حذف کند، فقط می توان از کلرزنی استفاده کرد. انجام می دهند. بنابراین تصفیه مجدد آب بسیار مهم است. دستگاه های تصفیه آب خانگی به همین منظور اختراع شدند تا به راحتی بتوانیم آب تمیز و بهداشتی به دست آوریم. فرآیندها و سیستم هایی که با جداسازی ذرات معلق و ناخالصی های موجود در آب سروکار دارند، تصفیه آب نامیده می شوند. دستگاه های تصفیه آب دارای چندین فیلتر هستند که مواد مضر و سمی مختلف را از آب حذف می کنند. امروزه دستگاه های تصفیه آب از روش های مختلفی استفاده می کنند که معروف ترین آنها اسمز معکوس است. این روش یافت شده در ایالات متحده بهترین راه حل برای از بین بردن نمک های مضر آب است. این دستگاه املاح با قطر بسیار کم را حذف می کند. موادی مانند فلوراید و نیترات موجود در آب توسط دستگاه از بین می روند. حذف فلوراید از آب برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و آسیب به مغز در حال رشد کودک ضروری است. حال می خواهیم ببینیم این دستگاه چگونه کار می کند؟سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند؟

تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب

کاربرد و مراحل دستگاه تصفیه آب

در ادامه مقاله تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب قصد داریم تا مراحل این دستگاه و کاربرد آن را معرفی کنیم. برای آشنایی با کاربرد و مراحل دستگاه های تصفیه آب ابتدا باید اطلاعات مربوط به اسمز معکوس و فیلترهای تصفیه آب را بدانید.  اسمز معکوس بهترین راه برای حذف املاح آب به کوچکترین اندازه است. فیلترهای غشایی، پمپ های مولد فشار و کانال های دمنده یا خروجی اجزای مهم فرآیند اسمز معکوس هستند. این فرآیند در مرحله چهارم دستگاه تصفیه آب رخ می دهد. پس از از بین رفتن مواد جامد آب و مواد شیمیایی، آب وارد فیلتر غشایی می شود. فرآیند اسمز معکوس نیاز به فشار آب بالا دارد. در اینجا پمپ با فشار زیاد وارد فیلتر ممبران می شود که باعث می شود مولکول های آب از غشای این فیلتر عبور کرده و در طرف دیگر ناخالصی ها باقی بماند. آب تمیز و تصفیه شده از خروجی ممبران وارد مخزن می شود و آب فاضلاب از خروجی دیگر وارد فاضلاب می شود. تا کنون شاهد عملکرد اسمز معکوس بوده ایم و اکنون قصد داریم فیلتر تصفیه آب اسمز معکوس را در دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای بررسی کنیم.تفاوت قیمت دستگاه های تصفیه آب

فیلتر پلی پروپیلن یا PP

این فیلتر در مرحله اول تصفیه آب کاربرد دارد و وظیفه آن جداسازی مواد جامد مانند گل، ماسه، رسوبات و … به قطر بیش از 5 میکرون می باشد. همچنین به عنوان فیلتر فیبر اکریلیک شناخته می شود. فیلتر به گونه ای ساخته شده است که ذرات کوچکتر آب در داخل و ذرات بزرگتر در دیواره بیرونی جذب شوند. فیلترهای فیبر معمولاً 4 تا 6 ماه طول عمر دارند.

فیلتر تونر

در ادامه مقاله تفاوت های دستگاه تصفیه آب قصد معرفی فیلتر تونر را داریم. بهترین فیلتر کربن از پوسته نارگیل ساخته شده است. از این فیلتر برای حذف مواد شیمیایی و گازهایی مانند کلر استفاده می شود. کلر می تواند در دراز مدت به بدن ما آسیب برساند، بنابراین حذف آن ضروری است. این فیلتر همچنین طعم و بوی نامطبوع آب را از بین می برد. فیلترهای تونر را می توان علاوه بر پوسته نارگیل از پوسته گردو نیز تهیه کرد و عمر این فیلتر 4 تا 6 ماه است.

فیلتر کربن بلوک

ساختار این فیلتر همانند فیلتر کربن پودری است. فیلتر کربن بلوک به شکل استوانه ای است و دارای منافذ ریز در بدنه خود است که مواد شیمیایی باقی مانده در آب را حذف می کند. این فیلتر را هر 4 تا 6 ماه یکبار تعویض کنید.

فیلتر غشایی

ممبران فیلتر اصلی کارخانه اسمز معکوس است. ساختار این فیلتر از چندین لایه غشاهای نیمه تراوا تشکیل شده است که دور یک لوله پیچیده شده اند. این فیلتر دارای منافذی به قطر 0.0001 میکرون است که فقط به مولکول های آب اجازه عبور می دهد. این فیلتر قارچ ها، باکتری ها، میکروارگانیسم ها و املاح آب را از بین می برد و سختی آب را کاهش می دهد. طول عمر فیلترهای ممبران بین یک تا دو سال است.

فیلتر کربن عقب

فیلترهای کربن خطی یا فیلترهای پست کربن وظیفه تصفیه نهایی آب را بر عهده دارند. آبی که از فیلتر ممبران خارج می شود فشار کمی دارد و بنابراین وارد مخزن آب می شود. ایستادن آب در مخزن بو و طعم نامطبوعی به آب می دهد و فیلتری که پشت مخزن قرار می گیرد می تواند این بو و بوی نامطبوع را از بین ببرد. فیلترهای پست کربنی عمر طولانی تری دارند زیرا آب ورودی به آنها کاملاً تصفیه شده است و به طور معمول یک تا یک سال و نیم طول عمر دارند.دستگاه تصفیه آب آکوآ اسپرینگ مدل RO SF5660 به همراه فیلتر تصفیه آب

فیلتر معدنی

در مرحله ششم تصفیه از فیلتر معدنی استفاده می شود. عملکرد فیلتر این است که کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سایر املاح و مواد معدنی از دست رفته توسط فیلتر ممبران را به آب بازگرداند تا مقدار PH آب را تنظیم کند.

 

تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب

عملکرد دستگاه تصفیه آب

نقش دستگاه های تصفیه آب به طور کلی حذف آلودگی ها و ناخالصی ها و مواد مضر آب است. این دستگاه با برداشتن رسوبات و گل و لای به داخل بدنه جلوگیری می کند. تجمع رسوب در بدن می تواند منجر به بیماری های کلیوی مانند سنگ کلیه شود. دستگاه های تصفیه آب نیز در از بین بردن آلودگی های بو و طعم بسیار موثر هستند. مواد شیمیایی و گازها از جمله کلر بر روی طعم آب بسیار موثر بوده و با حذف آنها طعم آب را بهتر می کند.

دستگاه های تصفیه آب از تبادل یونی برای جداسازی املاح آب استفاده می کنند. یون های سدیم و هیدروژن با یون های کلسیم و منیزیم جایگزین می شوند. در نتیجه رسوبات کلسیم در آب کاهش یافته و نمک های سخت موجود در آب از بین می روند.

مزیت دستگاه تصفیه آب

در ادامه مقاله تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب  قصد داریم تا مزیت های این دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مزایای تصفیه آب حذف مواد بسیار ریز داخل آن است که می تواند خلوص آب را تا 99.99 درصد افزایش دهد.

به طور کلی، دستگاه های تصفیه آب فواید زیادی برای سلامت جسمی ما دارند. با داشتن دستگاه تصفیه آب برای منزل خود می توانید از آب تصفیه شده برای نوشیدن، پخت و پز و شستن سبزیجات و میوه جات استفاده کنید. همچنین، نیازی به خرید بطری آب معدنی ندارید. از آنجایی که مواد معدنی در دستگاه تصفیه آب حفظ می شوند، می توانید از آبی که حاوی املاح معدنی مفید است بهره مند شوید.

این نیز به شما در صرفه جویی در هزینه کمک می کند. با حذف موادی مانند نیترات، کلر و فلوراید، دستگاه های تصفیه آب می توانند از بیماری ها و مشکلات جدی جلوگیری کنند. این مواد آلوده به ویژه برای نوزادان، کودکان و افراد مسن خطرناک هستند. آب آلوده می تواند در درازمدت آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی ما وارد کند و باعث بروز بیماری های مختلف پوستی، قلبی و عروقی، مشکلات کلیوی و کبدی و انواع سرطان ها شود. برای اطلاعات بیشتر برای خرید دستگاه تصفیه آب می توانید با فروشگاه اینترنتی فردکو تماس بگیرید.

امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts