دستگاه تصفیه آب اورجینال و آب سالم و استاندارد

دستگاه تصفیه آب اورجینال و آب سالم و استاندارد

دستگاه تصفیه آب اورجینال و آب سالم و استاندارد

دستگاه تصفیه آب اورجینال : ساختار مولکولی آب به آن اجازه می دهد تا بسیاری از مواد را حل کند. از آنجایی که آب همواره در چرخه خود در گردش است، آلودگی و ناخالصی وارد آن می شود، مقداری از آن توسط تصفیه خانه های شهر خارج می شود، اما به دلایل مختلف قسمت زیادی از آن در آب می ماند و مواد مضر دیگری نیز به آن اضافه می شود. مانند کلرزنی و سیستم لوله کشی فرسوده ساختمان.

به همین دلیل باید این مواد سمی را از آب حذف کنیم و راه مطمئن برای حل این مشکل استفاده از دستگاه تصفیه آب استاندارد است. در این مقاله می خواهیم بدانیم که دستگاه تصفیه آب چیست و چه کاربردی دارد و همچنین با انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی آشنا شویم.

ویژگی های یک دستگاه تصفیه آب استاندارد چیست؟

آب یک مایع حیاتی در زندگی ما است که می نوشیم و برای بسیاری از اهداف دیگر استفاده می کنیم. آبی که به مصرف ما می رسد باید تمیز و سالم باشد و هدف از تصفیه آب حذف مواد مضر از آب لوله کشی شهری است. در چرخه آب، بسیاری از آلاینده ها از طریق فاضلاب کارخانه ها، فعالیت های کشاورزی، باران های اسیدی، آلودگی هوا و … وارد آب می شوند. در تصفیه خانه های شهری، بخشی از مواد میکروبی با کلرزنی حذف می شود، اما نمک های ریز آب باقی می مانند.

لوله کشی قدیمی ساختمان نیز رسوب زیادی را وارد آب می کند و خود کلر که یک ماده سمی است در آب لوله کشی وجود دارد و باعث آلودگی بیشتر آب می شود. نیترات موجود در آب یکی از مهم‌ترین عوامل بیماری‌زا در اکثر آب‌های شرب شهری است و از طریق فعالیت‌های کشاورزی و کودهای شیمیایی وارد آب‌های زیرزمینی شده و به آب‌های شهری منتقل می‌شود. فلوراید، مواد شیمیایی، آرسنیک، آلومینیوم، انگل ها، باکتری ها و رسوبات از دیگر انواع آلودگی آب هستند.

یکی از مشکلات اصلی آب شهری، نمک زیاد آن است که باعث سفت شدن آب می شود. برای رهایی از این مشکلات آب، استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد بهترین راه حل است. از آنجایی که این دستگاه دارای فیلترهای زیادی است، می تواند اکثر آلودگی های آب را حذف کند. آب تمیز برای جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی، گوارشی، کلیوی و سایر مشکلات بسیار مهم است.

زیرا آب آلوده آسیب زیادی به سلامت انسان وارد می کند و باعث بیماری های جدی می شود. وجود دستگاه تصفیه آب در منزل می تواند سختی آب را از بین ببرد و طعم و بوی آب را بهبود بخشد. یک سیستم تصفیه آب با کیفیت به ما کمک می کند و یک راه حل ضروری برای حفظ سلامتی ما است و دیگر در معرض آلودگی های شیمیایی و میکروبی نخواهیم بود.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

بر اساس مطالعات و گزارش های منتشر شده در سال های اخیر، بسیاری از بیماری ها در کشورهای کمتر توسعه یافته ناشی از بحران آب و کمبود آب بهداشتی است. به همین منظور در دهه های اخیر موضوع تصفیه آب بسیار مورد توجه قرار گرفته است و مردم به تهیه تجهیزات تصفیه آب تشویق می شوند.

داشتن پوستی سالم، پیشگیری از مشکلات قلبی، کاهش سرطان و بیماری های کبدی، تنظیم دمای بدن، دفع بهتر سموم از بدن و تقویت عضلات و مفاصل از جمله فواید آب تصفیه شده است. به کنار نگرانی های بهداشتی و بهداشتی، خرید بهترین دستگاه تصفیه آب، یک آب سالم و کم هزینه است که می تواند سال ها بدون خرید آب معدنی دوام بیاورد.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب اورجینال

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب اورجینال

تجهیزات تصفیه آب بر اساس سیستم تصفیه، تعداد فیلترهای تصفیه آب و نوع و اندازه آلودگی آب به چند دسته تقسیم می شوند. این دستگاه ها با روش های تصفیه شامل اولترافیلتراسیون و اسمز معکوس طبقه بندی می شوند. دستگاه های تصفیه آب اولترافیلتراسیون برای کاهش رسوبات آب استفاده می شود و یک روش باستانی برای تصفیه آب است. در چند سال گذشته بهترین دستگاه های تصفیه آب از سیستم های اسمز معکوس بهره مند شده اند.

  • اسمز معکوس

بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی بر اساس اسمز معکوس کار می کنند. این روش در حال حاضر موفق ترین روش تصفیه آب است. زیرا از طریق آن تمامی ترکیبات و فلزات سنگین، نیترات ها و نیتریت ها، سرب، کلر، عوامل بیماری زا و انواع میکروارگانیسم های آبی جدا می شوند. فیلتر تصفیه آب در این واحد کربنی گیاهی است که مواد شیمیایی و کلر را حذف می کند.

مهمترین فیلتر اسمز معکوس ممبران است، زمان تعویض فیلتر آب خانگی در فیلتر ممبران تا زمانی است که کتری رسوب کند و یا سختی آب خالص بالای 100 شود. در اسمز معکوس، آب تحت فشار تولید شده توسط یک پمپ از فیلتر غشایی عبور داده می شود و ناخالصی ها را از آب خارج می کند. در شرایط عادی، بدون استفاده از پمپ، آب از قسمت با غلظت پایین تر به سمت دیگر غشا که غلظت آن بیشتر است، حرکت می کند، اما با استفاده از پمپ، فشار آب افزایش می یابد و جریان آب افزایش می یابد. به نوبه خود از سمت غلیظ آب به سمت رقیق حرکت کنید تا محلول ها بهتر جدا شوند و آب شیرین تر شود.

انواع فیلتر های مفید در دستگاه های تصفیه آب خانگی
  • قلیایی

یکی از فیلترهای تصفیه آب در اکثر دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس فیلتر قلیایی یا قلیایی است. این فیلتر در واقع اسید آب را از بین می برد و وجود آن بسیار ضروری است. فیلترهای قلیایی PH آب را افزایش می دهند. هرچه PH آب کمتر باشد، یعنی کمتر از 7، آب اسیدی است. عددی بین 7.5 تا 8 نشان دهنده قلیایی بودن آب است. آب اسیدی مضر است و اکثر آب لوله کشی در pH مناسب نیستند. بنابراین، یک دستگاه تصفیه آب قلیایی با چنین فیلتری بسیار مفید است، می تواند مشکلات معده را درمان کند، سیستم گوارش را بهبود بخشد و همچنین متابولیسم بدن را افزایش دهد.

  • مولد اکسیژن

تابش مادون قرمز پرتوهای خورشید نقش مهمی در زندگی گیاهان و انسان دارد. برخی از دستگاه های تصفیه دارای فیلترهای مادون قرمز به نام ژنراتور اکسیژن هستند. این فیلتر از یک ماده بیوسرامیک ساخته شده است که خواص مادون قرمز را در آب ایجاد می کند و مولکول های آب را از بین می برد. این باعث افزایش میزان اکسیژن در آب می شود که انرژی زیادی به بدن ما می رساند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. آب اکسیژنه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به افزایش سلامت پوست و مو کمک می کند. برای اطلاع از هزینه های سرویس و نگهداری دستگاه اکسیژن ساز 8 مرحله ای مینروا می توانید قیمت پکیج کامل فیلتر آب را از کارشناسان فیلتر آسا جویا شوید تا بهترین فیلتر تصفیه آب را به شما معرفی کنند.

  • UV

یکی دیگر از فیلترهای مفید در واحدهای اسمز معکوس نور UV است. این فیلتر دارای نور UV است که میکروب کش و ضدعفونی کننده است و نیازی به تعویض فیلتر آب ندارد. اشعه ماوراء بنفش میکروارگانیسم ها و پاتوژن های موجود در آب را غیرفعال می کند و از تکثیر آنها جلوگیری می کند. فیلترهای UV برای آب بدون کلر بهتر هستند. میزان ضدعفونی و استریل شدن فیلتر UV روی آب به 99 درصد می رسد.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب اصلی

نکات خرید دستگاه تصفیه آب به ما در انتخاب تجهیزات استاندارد کمک می کند.

برای تهیه آب خالص باید به این نکته توجه داشت که باید از روش اسمز معکوس استفاده شود تا از سالم بودن آب از تجهیزات اطمینان حاصل شود. دستگاه های تصفیه آب اورجینال دارای قطعات و فیلترهای با کیفیتی هستند که همگی دارای استانداردهای معتبر بهداشتی هستند و باید توسط فروشنده معتبر به شما نشان داده شود.

فیلتر کربن دستگاه باید گیاهی باشد تا سلامت انسان را به خطر نیندازد. ضمناً غشای گیاه باید اصل بوده و از وجود آن در دستگاه اسمز معکوس اطمینان حاصل شود.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب اصلی

نکته مهم دیگر در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب اصل، نوع دستگاه است که می تواند زیر سینک یا روی میز باشد. دستگاه های تصفیه آب رومیزی سیستم اسمز معکوس ندارند، بنابراین گزینه مناسبی برای کاهش نمک آب نیستند. دستگاه های تصفیه آب زیر سینک به دلیل مزایای سیستم های اسمز معکوس محبوبیت بیشتری دارند و ظرفیت تصفیه بیشتری دارند.

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه های تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند

منبع مطلب : لینک منابع دانش دستگاه تصفیه آب

درباره دستگاه تصفیه آب بیشتر بدانید لینک: دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts