دلایل نشت هوزینگ دستگاه تصفیه آب

دلایل نشت هوزینگ دستگاه تصفیه آب

دلایل نشت هوزینگ دستگاه تصفیه آب

دلایل زیادی برای نشتی دستگاه تصفیه آب وجود دارد و می تواند دلایل زیادی داشته باشد. از شکستگی و ترک خوردگی بدنه تا ایرادات طراحی نصب قطعات، همه ممکن است علت نشت آب دستگاه تصفیه آب باشد. از آنجایی که پوسته فیلتر پیش تصفیه به راحتی شکسته نمی شود، وقتی تحت فشار آب قرار می گیرند، احتمال نشتی افزایش می یابد و بیشترین میزان نشتی، پوشش پیش تصفیه است

علل نشت آب در خانه های تصفیه آب

بدون پایه

بدون فونداسیون، به دلیل فشار بیش از حد خارجی یا داخلی، محفظه ممکن است پاره شود و باعث نشتی شود. بنابراین، باید محفظه فیلتر خود را مجدداً از نظر وجود ترک های جزئی در داخل و خارج بررسی کنید و سعی کنید از پایه کمکی برای فیلتر آب خود استفاده کنید، زیرا بدون پایه، دستگاه همیشه در معرض ضربه و آسیب است.

فشار آب بالا

یکی از دلایل نشتی شلنگ فشار زیاد آب است و یکی از دلایل فشار بالای آب استفاده از پمپ آب است که می تواند باعث پارگی شیلنگ شود. توصیه می شود در جاهایی که فشار آب زیاد است از شیر فشار شکن استفاده کنید. این شیر فشار آب را ثابت نگه می دارد، توصیه می شود برای جلوگیری از فشار بیش از حد آب به واحد از پمپ آب مناسب ساختمان خود استفاده کنید. فشار آب ورودی نباید از 70 psi تجاوز کند، هر چه بیشتر باشد به شلنگ فشار وارد می کند و احتمال پارگی و نشتی را افزایش می دهد.

عدم تعویض به موقع فیلتر فیبر

تمام قسمت های دستگاه تصفیه آب به هم مرتبط هستند و قطع شدن یک قسمت بر عملکرد سایر قسمت های دستگاه تأثیر می گذارد. عدم تعویض به موقع فیلتر فیبر نیز می تواند باعث ترک خوردن محفظه شود. به این ترتیب به دلیل گرفتگی فیلتر رسوبی فیبری فشاری به پوسته تصفیه آب وارد شده است که حتی ممکن است باعث پارگی پوسته و نشت آب شود.

باز و بسته شدن نامناسب هوزینگ

باز و بسته شدن نامناسب محفظه می تواند یکی دیگر از دلایل نشتی محفظه باشد. اگر دستگاه شما پایه ندارد، دستگاه را کمی بلند کنید تا کیس باز شود تا وارد محفظه فشار نشود. برای باز کردن کیس از برخورد ناگهانی کیس خودداری کنید و به هیچ وجه قاب را بیش از حد سفت نکنید. برای جلوگیری از نشتی و شکستن محفظه بهتر است از یک شلنگ سایش نشکن استفاده کنید.آب به دلیل فشار زیاد به هوزینگ برخورد می کند

در این حالت استفاده از سنسور نشت آب نیز می تواند کمک کننده باشد. وظیفه این سنسور قطع کانال ورودی آب و جلوگیری از نشت آب می باشد.
با رعایت تمامی موارد فوق می توان تا حد زیادی از نشتی محوطه جلوگیری کرد. برای جلوگیری از نشتی تجهیزات در باز و بسته کردن اتصال تجهیزات دقت کنید و از آنجایی که پوسیدگی اتصال یکی از دلایل نشتی تجهیزات محسوب می شود، اتصال تجهیزات باید هر سه سال یکبار تعویض و استفاده شود. دلیل طعم و بوی بد آب چیست؟

نشت هوزینگ دستگاه تصفیه آب

انواع روش های تصفیه آب

با توجه به انواع آلاینده ها، حجم و مساحت منطقه تصفیه، هزینه های اولیه و ثانویه، کیفیت و نوع مصرف آب و … سه روش تصفیه آب فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی ایجاد شده است. بتواند آب مورد نیاز بخش صنعت را تامین کند. آب کشاورزی و خانگی خواهد بود. مهمترین اهداف تصفیه آب حذف آلاینده های آب از جمله عوامل بیماری زا و کاهش سختی آب برای تامین آب آشامیدنی سالم است.

در روش فیزیکی ابتدا رسوب پساب ته نشین می شود و سپس مواد معلق با روش های اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون و انواع فیلتر کربن، شن، نانو و میکرو فیلتر می شوند. پس از حذف کامل مواد جامد و مواد معلق، ضدعفونی با نور ماوراء بنفش برای حذف عوامل بیماری زا انجام می شود.
در فرآیند بیولوژیکی از فیلترهای شنی و مواد کربن فعال برای حذف تمام آلاینده های آب استفاده می شود.

تصفیه آب شیمیایی شامل اکسیداسیون شیمیایی، انعقاد و لخته سازی، گندزدایی با کلر و سایر مراحل است.

اسمز روشی برای رسیدن به تعادل زمانی است که آب از غلظت های کم به بالا جریان می یابد. اما در آب تصفیه شده، جهت معکوس از فشار اسمزی برای حذف آلاینده های موجود در آب و تولید آب بدون آلودگی استفاده می کند. اسمز معکوس یکی از رایج ترین روش های فیلتراسیون است که آب ورودی به دستگاه توسط پمپ فشار به سمت غشای نیمه تراوا رانده می شود و نمک های محلول، عوامل بیماری زا، مواد آلی و فلوراید از فیلتر جذب شده و آب خالص عبور می کند. از طریق فیلتر در روش های اسمز معکوس از فیلترهای غشایی استفاده می شود

اسمز معکوس بهترین راه برای حذف آلاینده های آب است

فرآیند اولترافیلتراسیون در تصفیه خانه های بزرگ آب به عنوان پیش تصفیه به روش اسمز معکوس برای حذف کلیه ذرات معلق، عوامل بیماری زا، رنگدانه ها و مواد کلوئیدی در صنایع مختلف و همچنین مواد روغنی، روغن ها و ضایعات در صنعت داروسازی استفاده می شود. فرآیند اولترافیلتراسیون تحت عمل اختلاف فشار عمل می کند، آب ورودی برای حذف ناخالصی ها از فیلتر ممبران تحت فشار عبور می کند، آب آشامیدنی را ضد عفونی و شفاف می کند و آب به دست آمده وارد مخزن ذخیره آب می شود. کاهش گرفتگی غشا، افزایش عمر مفید غشاهای اسمز معکوس، دستیابی به کارایی و سرعت بالا با حداقل مصرف انرژی، مقاومت در برابر آلودگی، دمای بالا، مواد شیمیایی و اکسیدان ها و تولید آب با خلوص بالا و سایر مزایای اولترافیلتراسیون.

دستگاه تصفیه آب آکوا کلیر مدل GNG9 به همراه فیلتر تصفیه آب بسته 3 عددی و کیت نشتی گیر

دستگاه تصفیه آب آکوا کلیر مدل NEW DESIGN2020 – GTK9 به همراه کیت نشتی گیر

دستگاه تصفیه آب آکوا اسپرینگ مدل RO SF5850 به همراه کیت نشتی گیر

دستگاه تصفیه آب
امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts