دلیل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب چیست؟

دلیل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب چیست؟

دلیل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب چیست؟

مانند هر وسیله خانگی دیگری، فیلتر آب خانگی از جریان آب یا تغییر فشار داخلی صدا ایجاد می کند. اگر دستگاه تصفیه آب شما صداهای غیرعادی تولید می کند، لطفا موارد زیر را بررسی کنید. علت صدای دستگاه تصفیه آب معمولاً به دلیل تغییر فشار در ایستگاه، خرابی پمپ تصفیه آب یا نصب پمپ تصفیه آب تقلبی، وجود حباب هوا در شیلنگ و لرزش شلنگ می باشد. جریان نامنظم آب داخلی در هنگام اتصال به دستگاه در صورت خرابی سیستم ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.دستگاه تصفیه آب
تجمع هوا در داخل دستگاه می تواند یکی از دلایل ایجاد صدا باشد. گاهی اوقات پس از نصب دستگاه، به خصوص پس از تعویض فیلتر آب، حباب های هوا برای مدتی در داخل لوله ها ایجاد می شود. برای حذف هوایی که در داخل فیلترها جمع می شود، باید آنها را تخلیه کرد.

صدای دستگاه تصفیه آب خانگی خوب نیست

در شرایط عادی دستگاه تصفیه آب نباید صدای غیر عادی داشته باشد، مگر اینکه قطعات آن مشکلی داشته باشد. بنابراین هرگونه صدایی از دستگاه تصفیه آب در منزل باید جدی گرفته شود.

ممکن است دلایل زیر برای وجود صدای بد دستگاه وجود داشته باشد

هوا در فیلتر دستگاه:

هوای موجود در فیلتر آب خود یکی از دلایل صدای زیاد دستگاه است. هنگامی که فیلتر دستگاه را تعویض می کنید، چون هوا در آب وجود دارد، این هوا در فیلتر جمع می شود و در هنگام خروج آب دستگاه صدای غیرعادی می دهد، برای حل این مشکل باید به خوبی کار کنید. تهویه، بهتر است این کار را به این متخصصان تجهیزات بسپارید.دلیل فشار کم آب در دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

مشکلات پمپ تصفیه آب خانگی:

در برخی موارد، پمپ واحد ممکن است به درستی کار نکند تا حداقل فشاری که پمپ باید روی 50Psi باشد را فراهم کند. سوال این است که وقتی متوجه شدیم فشار کافی تولید نمی کند چه باید بکنیم، ابتدا مطمئن می شویم که دستگاه روشن است، فشار دستگاه را با یک گیج بررسی می کنیم (اگر نصب نیست، آن را نصب کنید)، اگر زیر 50 است. psi، عیب یابی پمپ را انجام دهید. پمپ های خراب صدای نویز دستگاه های تصفیه آب یکی از مهم ترین دلایل خرابی دستگاه تصفیه آب است و پمپ ها می توانند به تعویض فیلترهای بعدی نیز اشاره داشته باشند. و سر پمپ که به عنوان سر پمپ نیز شناخته می شود. هنگامی که پمپ آب از کار می افتد، اگر مشکل جدی نیست، می توان به سادگی با تعویض هد پمپ (پمپ آب تمیز) آن را حل کرد و در هزینه ها صرفه جویی کرد. اما اگر مشکل جدی باشد، قسمت موتور آسیب دیده است و سپس کل پمپ باید تعویض شود که بسیار هزینه بر خواهد داشت.دستگاههای تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی
یکی دیگر از مشکلات پمپ آب تقلبی بودن پمپ آب دستگاه تصفیه آب است که در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید به دنبال کیفیت و اصالت نمایندگی خریداری شده باشید لوازم جانبی آن تقلبی است همانطور که می دانید نمی توانید از یک دستگاه تقلبی با قطعات تقلبی تصفیه آب انتظار کیفیت خوب داشته باشید. بنابراین در انتخاب دستگاه تصفیه آب باید دقت کافی را داشته باشید.

لرزش دستگاه تصفیه آب:

یکی از دلایل اصلی لرزش دستگاه تصفیه آب، پمپ آب است. زیرا وظیفه پمپ هدایت آب ورودی به فیلتر یا ممبران اصلی واحد است. اگر پمپ آب در جای خود قرار نگیرد و سفت نشود باعث ایجاد صدا و لرزش تجهیزات می شود، حتما محل قرارگیری پمپ را بررسی کنید و از سفت بودن آن مطمئن شوید.علت تفاوت قیمت فروش دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی دیگر از عوامل موثر در لرزش تجهیزات شلنگ است. از کوتاه بودن شیلنگ ها اطمینان حاصل کنید زیرا وقتی بلند هستند باید آنها را محکم کنید تا از لرزش جلوگیری شود.

گزینه دیگری که ممکن است باعث لرزش دستگاه شود، تعویض فیلتر است. ممکن است هنگام تعویض فیلتر دستگاه لرزش را احساس کنید، اما این لرزش موقتی است و پس از چند ساعت کار متوقف می شود.

خرید و تعویض پمپ دستگاه تصفیه آب اصل

پمپ دستگاه تصفیه آب یکی از اجزای اصلی دستگاه است و وظیفه آن هدایت آب ورودی به فیلتر ممبران می باشد. برای تعویض پمپ ابتدا سوئیچ و سپس پمپ را بررسی کنید. اگر هنگامی که پمپ صدا تولید می کند متوجه نشتی شدید یا حتی اگر فشار آب دستگاه کم باشد، باید کل پمپ را تعویض کنید یا درپوش آن را تعویض کنید. عوض شده ولی اگر دقت نکنید بعد از مدت ها آب وارد موتور پمپ آب می شود و یاتاقان ها را خراب می کند در این زمان باید کل پمپ آب تعویض شود. این کار برای شما هزینه زیادی خواهد داشت.کدام نوع سیستم تصفیه آب خانگی بهتر است؟

پس حتما به صدای فیلتر آب و پمپ آب نشتی که می بینید دقت کنید و سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید زیرا ممکن است به مرور زمان عوارضی را به همراه داشته باشد.

حتما پمپ آب و سایر قسمت های فیلتر آب را با قطعات اصلی تعویض کنید، زیرا پمپ تقلبی می تواند به کل دستگاه آسیب برساند. برای خرید پمپ آب اصل حتما از مرکز فروش معتبر در بازار و نمایندگی معتبر در ایران خرید کنید.

صدای بد دستگاه تصفیه آب
امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts