فناوری استفاده مجدد از آب

فناوری استفاده مجدد از آب

فناوری استفاده مجدد از آب

فناوری استفاده مجدد از آب بازیافت یک اصطلاح است که عموما برای قوطی های آلومینیومی ، بطری های شیشه ای و روزنامه ها استفاده می شود ،آب نیز میتواند بازیافت شود.
بازیافت آب از فاضلاب های تصفیه شده برای اهداف سودمند مانند آبیاری کشاورزی و فرآیندهای صنعتی ، دوباره سازی یک حوضچه آب زیر زمینی استفاده می شود.تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه فاضلاب
بازیافت آب می تواند پس انداز مالی خوبی را برای کشورها به ارمغان آورد. تصفیه فاضلاب می تواند بمنظور رعایت الزامات کیفیت ، مورد استفاده مجدد قرار گیرد.
با هزینه بالای حمل و نقل آب سالم ، راه حل های تصفیه فاضلاب غیر متمرکز برای استفاده مجدد از برنامه های کاربردی مورد استفاده است. استفاده مجدد ار آی یک راه حل مقرون به صرفه ،کاهش نیاز به سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ زیر بنایی و کمک به حفاظت از محیط زیست را فرام می کنند.تصفیه آب با نانوفیلتراسیون و فیلتر نانو

مزایای استفاده مجدد از آب

منابع شیرین را حفظ می کند
نیاز به توسعه یک منبع آب جدید را لغو و یا حذف می کند
کاهش هزینه های تخلیه و انرژی
بهبود پایداری جوامع محلی
بهبود در هزینه های بلند مدت تامین آب
جذب صنعت جدید
به حداقل رساندن تاثیرات زیست محیطی تخلیه فاضلاب
ایجاد راه حل های مناسب برای تخلیه فاضلاب شهری ،صنعتی و تجاری
چگونه می توان از بازیافت پساب بهره مند شد؟
راه حل های استفاده مجدد از آب فن آوری های به روز پیشرفته در صنعت هستند که فاضلاب تصفیه شده را ایمن ،قابل اعتماد مطابق با مقررات محلی ، کشوری و صنعتی و نیازهای کیفیت مشتری را فراهم می کنند.نحوه عملکرد مخزن دستگاه تصفیه آب
از آب حاصله از بازیافت پساب های خانگی و صنعتی می توان در امور کشاورزی ، آبیاری و ماشین آلات و کارخانه ها استفاده کرد و استفاده از حوضچه های زیرزمینی که یک سرمایه هستند را به حداقل رساند.بنابراین هم در تامین آب شیرین شهری صرفه جویی می شود هم خطر کاهش منابع را کاهش می دهد.دانستنیهای فاضلاب


نسل بعدی فناوری استفاده مجدد از آب

آب کالای گران بهاییست . پاکسازی فاضلاب شهری با استفاده از فرآیند تصفیه (IDE) و تبدیل آن به آب با کیفیت بالا برای استفاده های صنعتی ، محیط زیست ، کشاورزی و صرفه جویی در انرژی است.
استفاده مجدد از آب بعنوان یک صنعت موفق برای سالهای متمادی بوده است که از سوی کشورها نادیده گرفته شده است.
تا بحال تکنولوژی (IDE) امکان استفاده مجدد از آب را با استفاده از کمترین مقدار ممکن انرژی و با تاثیر قابل توجهی کمتر بر محیط زیست دارد.
انرژی مصرف شده در IDE می تواند کمتر از انرژی مصرف شده برای پمپاژ و لوله کشی آبهای زیرزمینی باشد و از سطوح کم مواد شیمیایی تصفیه استفاده می کند که قابل مقایسه با مقادیریست که امروزه برای تصفیه آب شیر استفاده می شود.آیا آب معدنی بطری ایمن تر از آب لوله کشی شهری است؟
نمک و لجن رقیق شده از فرآیند IDE  برای تولید انرژی (گاز متان) و کود آلی نیز استفاده می شود بنابراین این فرآیند عملا بدون زباله است و هدر رفت می باشد.

فرآیند احیا پیشرفته آب (IDE)

بهبود محیط زیست
این فناوری با مصرف انرژِ بسیار پایین CO2 کمتری تولید می کند. با کمترین مواد شیمیایی مورد استفاده در این فرآیند طراحی شده است. در این فناوری تلاش بر این است که تولید مواد شیمیایی در حد صفر برسد و به جای آلوده کردن اقیانوس اطراف یا رودخانه با فاضلاب می تواند خروجی های زیر را ارائه دهد .
آب خالص (برای آشامیدن یا استفاده صنعتی)
انرژی کمتر
جامدات (هدررفت) کمتر


ویژگی های (IDE) فناوری استفاده مجدد از آب

استفاده از کمترین مقدار ممکن انرژی را در حالی که استاندارد های کیفیت آب حفظ شده را داراست. به دلیل فیلترهای کربن پیشرفته ، محتوای آلی را از سیستم های فعلی حذف می کند.محتوای ارگانیک این آب تولیده شده از سیستم تصفیه مجدد از آب شیرین تولید شده است.
حذف کلیه ذرات معلق و شفاف سازی آب:
ابتدا آب از صافی ها و املاح گیرها عبور می کند تا املاح و ذرات درشت شناور در آب(پلاستیک ها و شاخ و برگ و ذرات درشت و….) از آب جدا شود. بعد از این مرحله آب از فیلتر کربن شنی عبور می کند تا کلیه ذرات معلق و املاح ریزتر نظیر شن ریز، خاک، گل و لای از آب حذف شود و آب زلال شود. مشکل عمده در پوسیدگی و فرسودگی سیستم های لوله کشی مشکل عمده ای که تمام دنیا با آن مواجه هستند پوسیدگی و فرسودگی سیستم های لوله کشی آب رسانی و علاوه به آن شبکه های لوله کشی خانگی می باشد.
در کشور ما بنا به اظهارات رسمی مسئولان مربوطه، حدود ۶۰% از شبکه های آب رسانی، فرسوده است و قدمت برخی از لوله های آب رسانی در برخی از شهرها به ۸۰ تا ۱۰۰ سال پیش برمی گردد. فرسودگی و پوسیدگی لوله های آبرسانی علاوه به وارد شدن انواع آلودگی ها و زنگ لوله های به سیستم آب، باعث شکستگی و ترکیدگی لوله ها و ورود گل و لای و املاح و میکروبها به آب شهری فراهم شد.

عوارض استفاده از این آب های آلوده

تمامی این آلودگی ها مسبب پوست های خشک – موهای خشک و شکننده – لکه های روی ظروف چینی و ظاهر بسیار نامناسب برروی شیر آلات و لوله های خانگی – بیماری های میکروبی و انگلی – بروز بیماری های پوستی –به خطر افتادن سلامت جسم – کاهش سطح هوشیاری و گیجی و … می شود.
در طول سال ها نگرانی ها در مورد آب سخت و تاثیر آن بر بسیاری از مسائل بهداشتی از جمله بیماری های قلبی ، باروری ، بیماری آلزایمر مسائل گوارش و اخیرا اگزما مطرح شده است.
اکثر بیماری های روده ای عفونی هستند که شامل ویروس ، باکتری ، پروتوزوئید و کرم انگلی هستند که عامل ایجاد کننده بیماری در درجه اول آب آلوده می باشد.
این بیماری در مناطقی که شرایط بهداشتی ضعیفی دارند بیشتر شایع است. پاتوژن ها از طریق منابع آب عبور می کند و بطور مستقیم با آشامیدن و مواد غذایی وارد بدن می شود.
هپاتیت ، وبا و دیازنتری نیز شایع ترین بیماری های منتقله از آب هستند که جمعیت های زیادی را در مناطق گرمسیری تحت تاثیر قرار می دهند.
بیماری عفونی می تواند از طریق آب آلوده پخش شود، برخی از این بیماری های منتهی به آب آلوده عبارتند از : تیفوئید – بیماری های تب دار – زردی – مالاریا – دیسنتری و …
رونی پریفر استاد شیمی دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نیویورک در اسپرینگ فیلد می گوید : آب سخت و سلامت انسانها بسیار قابل تامل می باشد، آب سخت به سلامت به شدت آسیب می رساند.

پس نتیجه می گیریم با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیت تر می کند و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را به آب اضافه می کند. اما این در صورتی عاقلانه و مقرون به صرفه است که آب فقط صرف آشامیدن شود. لذا صرف هزینه برای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.

شرکت تصفیه سازان مهر اولین فروشگاه اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی

5/5 - (1 امتیاز)

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more