فواید و مضرات نوشیدن آب در هنگام بیماری

فواید و مضرات نوشیدن آب در هنگام بیماری

ضرر و زیان نوشیدن آب در هنگام بیماری

فواید و مضرات نوشیدن آب در هنگام بیماری. پزشکان همیشه به بیماران توصیه می کنند که برای پیشگیری از بیماری، آب فراوان بنوشند. یک مطالعه موردی جدید خطرات نوشیدن آب زیاد را گزارش می‌کند و نیاز به تحقیقات بیشتر برای حمایت از این توصیه سنتی را برجسته می‌کند. برای سال‌ها، توصیه‌های پزشکی اغلب این بوده است که هنگام مقابله با بیماری‌هایی مانند آنفولانزا یا عفونت‌های تنفسی، مایعات زیادی بنوشید.

از نظر تئوری، این یک پیشنهاد خوب است. در طول سرماخوردگی، بدن مایعات بیشتری را از طریق ترشحات بینی از دست می دهد یا ممکن است تب داشته باشید که باعث از دست دادن مایعات بیشتر می شود.

در مورد عفونت، تصور می‌شود که نوشیدن آب فراوان به کاهش میزان عفونت در رگ‌های خونی، افزایش قدرت رگ‌های خونی و همچنین جایگزینی مایعات از دست رفته در اثر تب و استفراغ کمک می‌کند.

توصیه های پزشکی برای نوشیدن آب زیاد نیز بر این فرض استوار است که نوشیدن آب مضر نیست. گزارش جدید به پزشکان و بیماران یادآوری می کند که شواهد کمی مبنی بر مفید بودن نوشیدن آب زیاد وجود دارد و در واقع نوشیدن آب زیاد می تواند خطرناک باشد.

مسمومیت با آب با عفونت ادراری در زنان
نوشیدن آب زیاد هنگام بیماری
مقاله جدیدی که در BMJ Case Reports منتشر شده است، جزئیات مورد زنی 59 ساله را شرح می دهد که پس از تجربه علائم عفونت ادراری (UTI) شروع به نوشیدن بیش از حد آب کرد.

زن 59 ساله در این معاینه علائم عفونت ادراری و تکرر ادرار را که بارها در زندگی خود تجربه کرده بود، احساس کرد. در مورد عفونت دستگاه ادراری، نوشیدن آب بیشتر از حد معمول به طور موقت میزان باکتری در ادرار را کاهش می دهد، اما دلایل این امر هنوز مشخص نیست.

این زن توصیه پزشکش را به یاد آورد که هر نیم ساعت در روز نصف پیمانه آب و در آن روز چند لیتر آب بنوشد، اما علائمش بدتر شد. در نتیجه او با علائم درد زیر شکم و سوزش سر دل به بخش اورژانس بیمارستان کینگز کالج مراجعه کرد.

آزمایش ادرار وجود عفونت ادراری را تایید کرد، اما بیمار سالم بود. به غیر از عفونت های مکرر دستگاه ادراری، او سابقه پزشکی ندارد، سیگار نمی کشد، دارو یا داروهای بدون نسخه مصرف نمی کند، آلرژی ندارد و به ندرت الکل مصرف می کند.

در اورژانس برای این خانم آنتی بیوتیک و مسکن برای عفونت ادراری تجویز شد. با این حال، به زودی علائم جدیدی مانند تب و لرز، استفراغ و مشکلات گفتاری در او ایجاد شد.

بیمار دارای مقیاس کما گلاسکو 15 بود (این معیار عمق و شدت کاهش سطح هوشیاری یا کما در افراد بالای 5 سال است)، او به اعمال دیگران واکنش نشان نمی داد، در صحبت کردن مشکل داشت. و در یافتن حرفش مشکل داشت. اما در کل مشکلی نیست، او سالم است.

به دلیل اختلال در گفتار او، پزشکان احتمال سکته مغزی را در نظر گرفتند. آزمایش خون و اسکن مغز (CT) به زودی خلاف آن را نشان داد. با این حال، آزمایش خون نشانه هایی از هیپوناترمی یا سطوح پایین یون سدیم خون در بدن را نشان می دهد.

دستگاه تصفیه آب

مصرف بیش از حد آب منجر به بیماری هیپوناترمی شود

هیپوناترمی اختلالی است که ناشی از سطوح غیر طبیعی سدیم پایین (کمتر از 134 میلی مول در لیتر) است.

هیپوناترمی حاد که در کمتر از 48 ساعت رخ می دهد، یک اورژانس در نظر گرفته می شود زیرا می تواند عواقب عصبی کشنده داشته باشد. سطوح بسیار پایین سدیم می تواند به مغز فشار وارد کند و با افزایش فشار داخل جمجمه، باعث فتق مغز شود. این وضعیت می تواند منجر به تشنج، کما و مرگ شود.

میزان مرگ و میر برای هیپوناترمی 17.9٪ بود. در گزارش موردی که ذکر کردیم، میزان سدیم بیمار 123 میلی مول بر لیتر بود. مرگ و میر در بیماران با سطوح سدیم زیر 125 میلی مول در لیتر تقریباً 30 درصد است.

گزارش شده است که مسمومیت با آب باعث هیپوناترمی کشنده می شود، و در ورزش های استقامتی، مصرف داروهای اکستازی و تشنگی مفرط گزارش شده است – همه بیماری هایی که در آنها بیماران به طور اجباری مقادیر زیادی آب می نوشند، اغلب در نتیجه. حالت.

پس از محدود کردن مصرف آب آشامیدنی به 1 لیتر در روز، وضعیت بیمار طی 24 ساعت آینده به طور قابل توجهی بهبود یافت. سطح سدیم به حالت عادی بازگشت و بیمار مرخص شد.

زمان آن است که توصیه های پزشکی در مورد نوشیدن آب بیشتر را زیر سوال ببریم
نویسندگان مطالعه موردی خاطرنشان کردند که مسمومیت با آب، که می‌تواند منجر به هیپوناترمی شود، در افراد با فیزیولوژی طبیعی نادر است. اگر بیمار مشکلات کلیوی طبیعی داشته باشد، نوشیدن آب بیشتر از آنچه بدن می تواند دفع کند می تواند وضعیت را دشوارتر کند.

با این حال، اگر سطح وازوپرسین بالا باشد، مانند برخی بیماری ها، باعث کاهش دفع آب می شود. در این زمینه، نویسندگان می پرسند، توصیه های پزشکی برای نوشیدن آب فراوان چقدر موثر است؟

نوشیدن آب زیاد هنگام بیماری
مورد این زن 59 ساله مشابه موردی بود که قبلاً از یک زن جوان سالم گزارش شده بود که در هنگام ابتلا به گاستروانتریت بیش از حد آب نوشید. در نتیجه دچار هیپوناترمی حاد شد و درگذشت. در هر دو مورد، بیماران توصیه های پزشک را رعایت کرده و مقداری از مصرف آب توصیه شده را بیشتر کردند.

محققان هشدار می دهند که تحقیقات کافی برای نشان دادن مزایای نوشیدن بیشتر مایعات در طول بیماری های عفونی وجود ندارد. در واقع، آنها به تحقیقات قبلی استناد می کنند که در آن هیچ شواهدی مبنی بر درمان بیش از حد آب هیچ بیماری وجود ندارد و از نظر پزشکی نیز ثابت نشده است.

نویسندگان از پزشکان می‌خواهند هنگام بروز علائم شدید مغزی در افراد سالم میانسال و مسن‌تر، سطح سدیم را نادیده نگیرند. آنها همچنین باید سطح الکترولیت سرم را کنترل کنند. مصرف بیش از حد آب ممکن است منجر به کاهش الکترولیت های داخل عروقی شود و سطح الکترولیت های سرم باید به سرعت تجزیه و تحلیل شود. بسیاری از مردم برای جلوگیری از این مشکلات نوشیدن آب را در هنگام تشنگی توصیه می کنند.

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند.

منبع مطلب : لینک منابع دانش دستگاه تصفیه آب

درباره دستگاه تصفیه آب بیشتر بدانید لینک: دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts