فیلتر UV دستگاه تصفیه آب

فیلتر UV دستگاه تصفیه آب

دلیل استفاده از فیلتر UV در دستگاه‌ تصفیه آب .

فیلتر UV دستگاه تصفیه آب: در حال حاضر بازار تصفیه آب از تنوع بالایی برخوردار است و مصرف کنندگان نسبت به چند سال پیش انتخاب بیشتری دارند. بسیاری از مردم می توانند بر اساس میزان آلودگی آب در منطقه خود دستگاه های تصفیه آب خریداری کنند و حتی برخی می توانند تجهیزات مناسب برای آب چاه را خریداری کنند. دستگاه های دارای لامپ فیلتر UV اغلب بهترین انتخاب برای تصفیه آب چاه هستند زیرا به طور موثر تمام آلودگی ها را از آب چاه حذف می کنند. آلودگی هایی که در آب شهری وجود ندارد مانند باکتری ها، ویروس ها، انگل ها، کپک ها و سایر مواد را تصفیه کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با استفاده از لامپ های فیلتر UV در دستگاه های تصفیه آب بیشتر آشنا شوید تا در هنگام خرید بدانید.

لامپ های فیلتر UV در تصفیه آب چیست؟

دستگاه های دارای لامپ فیلتر UV مواد میکروبی و آلودگی آب راکد را توسط نور فیلتر UV از بین می برند. لامپ های فیلتر UV همچنین به طول موج DNA موجودات موجود در آب آسیب می رسانند تا دیگر نتوانند تولید مثل کنند و به سلامتی شما آسیب وارد کنند. اگر آب آلوده به باکتری بنوشید، این میکروب ها می توانند در سیستم گوارشی شما مستعمره و تکثیر شوند. اشعه ماوراء بنفش باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و قارچ هایی را که با از بین بردن اسیدهای نوکلئیک DNA تکثیر می شوند را از بین می برد.

نحوه عملکرد لامپ های فیلتر UV در دستگاه های تصفیه آب  و کاربرد لامپ فرابنفش در دستگاه تصفیه آب . اگر دستگاه تصفیه آب دارای نور فیلتر UV باشد، با کمک این نور موجوداتی مانند باکتری، ویروس یا انگل (مانند کریپتوسپوریدیوم و ژیاردیا) را در معرض طول موج های میکروب کش فیلتر UV قرار می دهد. با انرژی کافی از این لامپ، نور فیلتر UV با طول موج 254 نانومتر، DNA موجود در میکروارگانیسم های بیماری زا را از بین می برد، بنابراین این موجودات و باکتری ها دیگر نمی توانند تولید مثل کنند. در واقع، اشعه ماوراء بنفش می تواند از گسترش بیماری هایی که از طریق آب آشامیدنی منتقل می شوند، جلوگیری کند.

دوز اندازه گیری انرژی فیلتر UV (بر حسب mJ/cm²) است که توسط دستگاه تصفیه آب فیلتر UV ساطع می شود. هر چه دوز تابش بیشتر باشد، انرژی بیشتری برای تصفیه آب آلوده مصرف می شود. اما به طور کلی سطح مشخصی از دوز تشعشع وجود دارد که اکثر میکروب های موجود در آب را از بین می برد و همین کافی است.

لامپ های فیلتر UV در آب چه چیزی را از بین می برند؟
اشعه ماوراء بنفش موجودات زنده را غیرفعال می کند، اما ذرات آب را حذف نمی کند، مواد شیمیایی به آب اضافه نمی کند و طعم و بوی بد را از بین نمی برد.

لامپ های فیلتر UV و نور فیلتر UV می توانند مواد زیر را از آب تصفیه کنند:

  • کریپتوسپوریدیوم
  • ژیاردیا
  • انگل هایی که باعث اسهال خونی می شوند
  • سالمونلا
  • مایکوباکتریوم توبرکلوزیس
  • استرپتوکوک
  • کولی
  • باکتری هپاتیت B
  • باکتری های ایجاد کننده وبا
  • جلبک ها
  • قارچ
  • برخی از ویروس ها

چند سال پیش، شهر میلواکی دچار سیل شد و کریپتوسپوریدیوم منبع آب را آلوده کرد. کریپتوسپوریدیوم انگلی است که وارد روده شده و باعث بیماری می شود. کریپتو در برابر کلر مقاوم است که برای ضدعفونی کردن آب شهر استفاده می شود و به همین دلیل است که آب آلوده میلواکی صدها نفر را به کام مرگ کشاند. دستگاه های تصفیه آب با لامپ های فیلتر UV می توانند از شما در برابر عوامل بیماری زا در آب مانند کریپتوسپوریدیوم محافظت کنند.

داخل دستگاه تصفیه آب فیلتر UV چیست؟
دستگاه های تصفیه آب فیلتر UV از محفظه ای تشکیل شده اند که کل سیستم را در خود جای داده است. محفظه شیشه ای یک لامپ فیلتر UV را در خود جای داده است که تابش میکروب کش (فیلتر UV-C) با طول موج خاصی را منتشر می کند تا ارگانیسم ها را غیرفعال کند. محفظه شیشه ای کوارتز طول موج فیلتر UV را منتقل می کند و به آب اجازه می دهد تا تصفیه شود. محفظه شیشه ای از لامپ فیلتر UV در برابر آب محافظت می کند که با الکتریسیته تعامل چندانی ندارد.

لامپ های فیلتر UV از بخار جیوه استفاده می کنند. بخار جیوه به شکل دانه های ریز در لامپ های فیلتر UV می آید و ممکن است گاهی اوقات دانه هایی را در لامپ مشاهده کنید. مهره ها قبل از تبخیر جیوه برای تولید تشعشع در لامپ وجود داشتند.

آیا دستگاه های تصفیه آب فیلتر UV ایمن هستند؟
به طور کلی باید اعلام کنیم که دستگاه های دارای لامپ فیلتر UV ایمن هستند. از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی کند و ترکیب آب را تغییر نمی دهد. دستگاه های تصفیه آب فیلتر UV از نور فیلتر UV-C برای تصفیه استفاده می کنند. نور فیلتر UV-C به همان اندازه که برای میکروارگانیسم ها مضر است برای انسان نیز مضر است. اما تا زمانی که نور ماوراء بنفش را در هنگام روشن بودن لمس نکنید یا به آن نگاه نکنید، در خطر نیستید.

تصفیه آب کلر جایگزینی برای نور فیلتر UV است، اما درمان فیلتر UV ایمن تر است. اشعه ماوراء بنفش آب را از تمام این آلاینده های آب آشامیدنی تصفیه می کند که در اصل کلر نمی تواند این کار را انجام دهد. نگهداری از دستگاه های تصفیه آب فیلتر UV آسان تر و ایمن تر از تجهیزاتی است که از مواد شیمیایی برای تصفیه آب استفاده می کنند. تصفیه آب کلر نیاز به مخزن ذخیره و تزریق کلر دارد. در حال حاضر، بسیاری از تصفیه خانه های شهری از لامپ های فیلتر UV برای تصفیه آب برای حذف مواد شیمیایی مانند کلر یا کلرامین از آب استفاده می کنند.

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند.

فیلتر UV دستگاه تصفیه آب

آیا دستگاه های تصفیه آب با لامپ UV کار می کنند؟

یک سیستم با لامپ های فیلتر UV می تواند به سرعت و به طور موثر آب را ضد عفونی کند. نور ماوراء بنفش 99.99 درصد از زندگی در آب را از بین می برد. آنها طوری طراحی شده اند که به طور مداوم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که آبی که استفاده می کنید همیشه سالم است. از آنجایی که برخی از دستگاه های دارای لامپ فیلتر UV نه تنها از این فیلتر برای تصفیه آب استفاده می کنند، مسلم است که بقیه آب نیز از بین می رود. البته در بهترین دستگاه های تصفیه آب این اتفاق می افتد.

مزایای استفاده از دستگاه های تصفیه آب فیلتر UV
آب را بدون مواد شیمیایی تصفیه می کند. طول موج اشعه ماوراء بنفش مانند مواد ضدعفونی کننده شیمیایی هیچ گونه باکتری، انگل و ویروسی را در آب باقی نمی گذارد.
هیچ طعم و بویی به آب اضافه نمی کند. تصفیه آب فیلتر UV به هیچ وجه ظاهر یا طعم آب را تغییر نمی دهد.
نگهداری از آن آسان است. تعویض سالانه لامپ های فیلتر UV ضروری ترین تعمیر و نگهداری برای این مدل از تجهیزات است.
آب هدر نمی رود. فرآیند درمان فیلتر UV نیازی به زهکشی ندارد.
در هنگام بلایای طبیعی از شما محافظت می کند. هنگامی که آب شهری به خطر می افتد، سیستم های فیلتر UV آب آشامیدنی شما را ایمن نگه می دارند.
معایب دستگاه های تصفیه آب فیلتر UV
کاربرد لامپ فرابنفش در دستگاه تصفیه آب
برخی تجهیزات نمی توانند سایر آلاینده ها را حذف کنند. دستگاه‌های تصفیه آب فیلتر UV فقط موجودات زنده را غیرفعال می‌کنند، بنابراین سیستم‌های تصفیه آب فیلتر UV برای حذف سایر ذرات نیاز به فیلتراسیون اولیه دارند.
آب را گرم می کند. هنگامی که آب در داخل خانه جریان ندارد، لامپ های فیلتر UV آب را گرم می کنند.
در هنگام قطع برق کار نمی کند. سیستم های فیلتر UV برای کار کردن به برق نیاز دارند.

چه زمانی از دستگاه های تصفیه آب با لامپ فیلتر UV استفاده کنیم؟
هر زمان که آبی که در خانه خود استفاده می کنید حاوی باکتری باشد یا برای جلوگیری از بلایای طبیعی باید مراقب باشید، یک دستگاه تصفیه آب با نور فیلتر UV ممکن است بهترین گزینه باشد. همچنین اگر در خانه خود چاهی دارید و از آب آن استفاده می کنید، سیستمی با لامپ فیلتر UV می تواند ویروس ها و عوامل بیماری زای مضر را از آب چاه حذف کند.

بهترین تجهیزات فیلتر UV برای خانه شما
فیلتر مینروا سالهاست که وارد و فروش تجهیزات اورجینال تایوانی می باشد و یکی از پرفروش ترین تجهیزات، تجهیزات کلاس 8 فیلتر UV می باشد. تمامی مدل های برند Minerva دارای گواهینامه استاندارد NSF و استانداردهای بهداشت جهانی بوده و در حذف املاح مضر و تصفیه آب چاه و شهری مناسب برای سلامت انسان بر اساس گواهینامه بین المللی کیفیت آب آشامیدنی کاملا قدرتمند هستند. واحدهای تصفیه آب کلاس 8 با لامپ ماوراء بنفش مینروا برای مناطقی که آب از تصفیه خانه های بزرگ شهری عبور نمی کند و ضد عفونی و کلر نمی شود بهترین گزینه محسوب می شود.

کاربرد لامپ فرابنفش در دستگاه تصفیه آب
علاوه بر تصفیه صحیح و اساسی، آب چاه های خانگی نیز نیاز به ضدعفونی دارد. برای این موضوع برند مینروا دستگاه تصفیه آب استاندارد آب چاه خانگی را تولید و عرضه می کند. از آنجایی که سیستم اسمز معکوس RO با استفاده از فیلتر غشایی فیلم تک آمریکایی می تواند تمام مواد مضر مانند نیترات، نیتریت، آرسنیک، آلومینیوم و غیره را از آب آشامیدنی حذف کند، می توان از آن برای ویلاها، آب چاه های زندگی شهری، به ویژه برای خانوارها در آب آشامیدنی استفاده کرد. شمال کشور از جمله مازندران، رشت، گیلان، گرگان و غیره، لامپ های فیلتر UV در مرحله هشتم واحد مینروا برای سالم سازی و سالم سازی آب شرب قرار داده شده است.

منبع مطلب : لینک منابع دانش دستگاه تصفیه آب

درباره دستگاه تصفیه آب بیشتر بدانید لینک: دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts