معرفی فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

معرفی فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

معرفی فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

معرفی فیلتر دستگاه تصفیه آب موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم.  دستگاه تصفیه آب یک سیستم فیلتراسیون است که آب را از قسمت اصلی که وارد می شود را تصفیه می کند و این اطمینان را به شما می دهد که آب جاری شده کاملا تمیز می باشد. یک سیستم تصفیه آب خانگی، می تواند هر گونه آلودگی را که نمی خواهید در منبع آب خانه شما باشد را حذف کند. بسته به منبع آب خانه خود، ممکن است بخواهید سختی آب را کاهش دهید، رسوبات را از بین ببرید یا بوی کلر را از بین ببرید. فیلترهای آب کل خانه از نظر پیچیدگی متفاوت هستند، اما برای هر مشکل کیفیت آب که با آن مواجه شدید، یک فیلتر کل خانه وجود دارد که می تواند راه حل را ارائه دهد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل با دستگاه تصفیه آب آشنا شوید. دستگاه تصفیه آب

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

پنج نوع اصلی فیلتر آب وجود دارد:

نرم کننده های آب، سیستم های تصفیه ماوراء بنفش، فیلترهای رسوب، فیلتر کربن و خنثی کننده های اسید. هر فیلتر به یک مسئله آلاینده یا کیفیت آب متفاوت می پردازد، بنابراین فیلتر مناسب برای شما به درک کامل ترکیب آب شما بستگی دارد. در زیر با پنج نوع فیلتر ، آلاینده هایی که از بین می برند و چگونه می توانید کیفیت آب خانه خود را بهبود ببخشید، آشنا خواهید شد.

معرفی فیلتر دستگاه تصفیه آب

فیلتر های نرم کننده آب

اگر خانه شما آب سخت دارید، دستگاه تصفیه آب خانگی که دارای فیلتر های نرم کننده آب است بهترین راه حل می باشد.  آب سخت به دلیل غلظت بالای مواد معدنی محلول، به ویژه کلسیم و منیزیم ایجاد می شود. در واقع آب سخت باعث می شود تا لباس های سفت، بدحالت داشته باشید.. آب سخت همچنین باعث ایجاد رسوب می شود که لوله های شما را مسدود می کند، فشار آب را کاهش می دهد و طول عمر وسایل شما را کوتاه می کند. آب سخت حتی می تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد و پوست و موی شما را خشک کند. پس اگر در خانه خود چنین مشکلاتی دارید، یک فیلتر نرم کننده آب به راحتی مشکل شما را حل می کند و دیگر لازم نیست تا هزینه تعمیرات یا تعویض گران قیمت مانند آبگرمکن خود را به دلیل رسوب‌سازی بپردازید. آب قلیایی و خواص آن

نحوه عملکرد فیلتر نرم کننده آب

این نوع فیلتر ها سختی را از طریق فرآیندی به نام تبادل یونی حذف می کنند. کلسیم و منیزیم دارای یون های دارای بار مثبت هستند، در حالی که دانه های رزین متخلخل داخل یک نرم کننده آب دارای یون های دارای بار منفی هستند. از آنجایی که اضداد جذب می شوند، زمانی که کلسیم و منیزیم با رزین مواجه می شوند، به دام می افتند و به آب نرم شده اجازه می دهند تا از آن عبور کند.تصفیه آب یا نرم شدن آب در دستگاه تصفیه آب

سیستم های تصفیه اشعه ماوراء بنفش

اگر نگران وجود موجودات زنده مانند باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و قارچ ها در آب خود هستید، تصفیه اشعه ماوراء بنفش راه حل آن می باشد. در صورت استفاده از آب چاه، در صورت وقوع بلایای طبیعی، یا اگر توصیه می شود آب جوش داده شود، یک سیستم تصفیه ماوراء بنفش می تواند دسترسی شما را به آب سالم و فیلتر شده تضمین کند. به علاوه، سیستم های تصفیه فرابنفش از مواد شیمیایی استفاده نمی کنند و آب را هدر نمی دهند.

سیستم های تصفیه فرابنفش چگونه کار می کنند؟

سیستم های تصفیه اشعه ماوراء بنفش از اشعه ماوراء بنفش برای آسیب رساندن به DNA موجودات زنده استفاده می کنند. با این حال، سیستم های تصفیه ماوراء بنفش زمانی موثرتر هستند که آب ابتدا توسط یک فیلتر متفاوت مانند فیلتر رسوبی تصفیه شود، زیرا خاک و زباله ها از باکتری ها، ویروس ها و غیره میکروسکوپی در برابر نور UV محافظت می کنند. با این حال، هنگامی که آب از قبل فیلتر شده است، سیستم های تصفیه ماوراء بنفش می توانند 99.9 درصد از موجودات زنده را خنثی کنند و آنها را به سیستم های فیلتراسیون کل خانه تبدیل کنند و با این روش شما دیگر هیچ نگرانی از بابت آلودگی آب خانه خود نخواهید داشت.

فیلترهای رسوبی

فیلترهای رسوبی از دیگر فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی است که،  تعداد بی شماری از آلاینده ها را از آب، مانند خاک، شن، رس و لکه های زنگ ناشی از پیری لوله ها را حذف می کنند. در صورت عدم توجه، رسوبات می تواند لوله های شما را مسدود کند، فشار آب را کاهش دهد و به لوازم خانگی شما آسیب برساند و مجبور شوید هزینه تعمیرات بالا را بپردازید. رسوب حتی می تواند آب شما را نامناسب و کدر کند.

نحوه عملکرد فیلتر رسوبی

فیلترهای رسوبی از طریق فیلتراسیون مکانیکی کار می کنند، به این معنی که به طور فیزیکی مانع از ورود رسوب به منبع آب شما می شوند. آنها دارای منافذی هستند که برای عبور ذرات بسیار کوچک هستند، اما اجازه می دهند آب بدون مانع از آن عبور کند.

فیلترهای کربنی

چهارمین فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی،  فیلتر کربنی نام دارد که وظیفه اصلی آن حذف کلر از آب و همچنین طعم و بوی شیمیایی آن است. کلر توسط منابع آب شهری برای از بین بردن باکتری های موجود در آب و لوله های آب استفاده می شود. در حالی که هنوز مصرف آن بی خطر است، آبی که بو و مزه آن شبیه کلر است، آزاردهنده است. فیلترهای کربن نه تنها طعم و بوی آب شما را بهبود می بخشد، بلکه ایمنی را نیز بهبود می بخشد. با فیلتر کربن، می توانید مطمئن باشید که مواد مضر آب لوله کشی خود را مصرف نمی کنید، زیرا مواد شیمیایی مانند آفت کش ها و علف کش ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابند

فیلترهای کربن چگونه کار می کنند؟

فیلترهای آب کربنی حاوی کربن فعال هستند که دارای منافذ فراوانی در امتداد سطح و زیرساخت خود هستند. هنگامی که آب از کربن فعال عبور می کند، مواد آلی و شیمیایی توسط فرآیندی به نام جذب تغییر می کنند و آب تمیز از طرف دیگر خارج می شود. کربن کاتالیزوری فعال همچنین کاهش کلرامین از آب را آسان تر می کند. کلرامین ها، یک جایگزین ضدعفونی کننده برای کلر، توسط بسیاری از شهرداری ها برای تصفیه منابع آب شهری استفاده می شود. حذف کلرامین ها از آب بسیار دشوار است، اما کربن کاتالیزوری می تواند مولکول کلرامین را با کارایی بیشتر نسبت به کربن فعال استاندارد از هم جدا کند.

خنثی کننده های اسید

اگر آب اسیدی دارید، فیلترخنثی کننده اسید راه حل مشکل شما می باشد. آب اسیدی دارای pH کمتر از 7 است و می تواند آسیب جدی به لوله ها و وسایل شما از جمله خوردگی، نشت و لکه های سبز-آبی وارد کند. آب خالص و خنثی دارای pH 7 است، اما با جذب دی اکسید کربن در طی فرآیند بارش، اسیدی می شود. بنابراین، بسیاری از چاه ها دارای آب اسیدی هستند، زیرا تامین آنها اغلب از آب های زیرزمینی کم عمق است. رواناب های شیمیایی نیز می تواند باعث اسیدی شدن آب شود، بنابراین مهم است که از خانه و سلامت خود با خنثی کننده اسید محافظت کنید.بررسی PH آب

خنثی کننده های اسید چگونه کار می کنند؟  

خنثی کننده های اسید از کلسیت برای کاهش اسیدیته آب استفاده می کنند. کلسیت یک ماده معدنی غنی از کلسیم است و دارای خاصیت قلیایی بسیار بالایی است: برعکس اسیدیته. مخزن خنثی کننده اسید پر از کلسیت است. هنگامی که آب اسیدی وارد مخزن می شود، کلسیت حل می شود و آب را خنثی می کند و PH آن را افزایش می دهد. یک خنثی کننده اسید کل خانه با اندازه مناسب pH را به خنثی یا بالاتر می برد و از آسیب های ناشی از آب اسیدی جلوگیری می کند.

زندگی با ارزش است اهمیت به سلامتی خود و خانواده با ارزش‌تر است.آب گوارا و سالم بنوشید

دستگاه تصفیه آب خانگی چه چیزی را از آب حذف می کنند؟ 

در واقع سیستم های فیلتر آب ، انواع آلاینده ها را از آب حذف می کند و مسائل مختلف کیفیت آب را درمان می کند. کیفیت آب خانه شما تعیین می کند که کدام آلاینده ها باید حذف شوند و به نوبه خود کدام فیلتر بهترین انتخاب برای خانه شما است. سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند؟

 

فیلتر های نرم کننده آب مواد زیر را حذف می کنند:     

  • مواد معدنی محلول که باعث آب سخت می شوند
  • کلسیم و منیزیم
  • آهن و منگنز محلول

 تصفیه ماوراء بنفش:     

  • باکتری ها
  • ویروس ها
  •   انگل ها
  • قارچ
  • جلبک

فیلترهای رسوبی مواد زیر را حذف می کنند:    

  •   خاک، ماسه و خاک رس
  •     زنگ زدگی از لوله های کهنه می شود

فیلترهای کربن باعث حذف: 

  •      کلر    کلرامین* (در صورت استفاده از کربن کاتالیزوری)
  •   آفت کش ها و علف کش ها
  •   تری هالومتان ها
  • طعم و بوی بد

خنثی کننده های اسیدی باعث کاهش: 

  •     عدم تعادل اسیدیته (PH پایین)
  •    خوردگی اسیدی

 آیا به دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز دارم؟

ممکن است برایتان سوال باشد که به فیلتراسیون آب در خانه خود نیاز دارید یا خیر؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که اگر منبع آب خانه شما حاوی یک آلاینده دردسرساز یا به طور کلی کیفیت پایین است، یک سیستم فیلتراسیون نیاز خواهید داشت. اگر  آب چاه دارید، ممکن است لازم باشد رسوبات را از بین ببرید و آب خود را ضد عفونی کنید. اگر آب شهری دارید، ممکن است بخواهید آب خود را از شر بو و طعم کلر خلاص کنید. اگر آب سخت دارید، با نصب یک نرم کننده آب از مزایای بی شماری بهره مند خواهید شد. در نتیجه دستگاه تصفیه آب خانگی با یک فیلتر مناسب برای هر خانه ای لازم است. هزینه سیستم تصفیه آب خانه چقدر است؟معرفی فیلتر دستگاه تصفیه آب

با ما در تماس باشید

هدف ما این است که شما از یک آب تمیز بدون مشکلی استفاده کنید اگر سؤال دیگری در مورد فیلتراسیون آب کل خانه یا نحوه انتخاب بهترین فیلتر برای خانه خود دارید، لطفاً با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts