مقایسه دستگاه تصفیه آب

مقایسه دستگاه تصفیه آب

مقایسه دستگاه تصفیه آب

بسیاری از افراد انواع دستگاه های تصفیه آب و تفاوت دستگاه های تصفیه آب را نمی دانند. دستگاه های تصفیه آب از نظر روش تصفیه، نوع کاربرد و تعداد فیلترها بسیار متفاوت هستند. حتی کارکردها و اهداف استفاده از این دستگاه ها متفاوت است.

در این مقاله ابتدا برای شما توضیح می دهیم که هر دستگاه تصفیه آب چه وظیفه ای دارد و سپس به مقایسه انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی می پردازیم. اگر تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب را بدانید، انتخاب آسان تر و بهتر خواهد بود. این مقاله را تا پایان بخوانید و به سوالات و شبهات خود پاسخ دهید.

کاربرد دستگاه تصفیه آب چیست؟
همه دستگاه های تصفیه آب یک هدف دارند و آن اطمینان از سلامت آبی است که می نوشید. اما اینجا یک سوال پیش می آید: آیا دستگاه تصفیه آب برای انواع آلودگی ها و آب های تمیز مناسب است؟

به عنوان مثال، اگر کیفیت آب آشامیدنی شما مناسب است، اما سختی آن در حد استاندارد نیست، آیا می توانید از فیلتر آب یا فیلتر آب قلیایی برای تنظیم سختی استفاده کنید؟

این تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب است. گفتنی است، هر دستگاه بسته به نوع انتشار و هدف شما متفاوت است. اما در تحلیل نهایی هدف اصلی دستگاه تصفیه آب این است که آب آشامیدنی شما مشکلی نداشته باشد و بتوان با خیال راحت از آن استفاده کرد. در زیر به انواع دستگاه های تصفیه آب می پردازیم و تفاوت دستگاه های تصفیه آب را بیان می کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید دستگاه تصفیه آب بگیرید.تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب چیست؟

انواع دستگاه های تصفیه آب
به طور کلی چند نوع دستگاه تصفیه آب داریم که بر اساس نوع روش تصفیه دسته بندی می شوند و به تفصیل به آنها می پردازیم.

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

یکی از پرکاربردترین انواع تصفیه کننده ها، روش تصفیه آب اسمز معکوس یا RO است. این دستگاه ها از فناوری غشایی برای فیلتر کردن ناخالصی ها، ذرات و نمک های آب استفاده می کنند. تنها چیزی که می تواند از پره ها و فیلترها و غشاهای این واحدها عبور کند آب است و تمام ناخالصی ها از قسمت آب عقب تخلیه می شود. این دستگاه ها با روش اسمز معکوس مواد شیمیایی و میکروارگانیسم های مضر، قارچ ها و انگل ها را از بین می برند.

فناوری RO بیشتر در مناطقی با کیفیت آب ضعیف، نمک محلول در آب زیاد یا رسوب زیاد در آب استفاده می شود. این فناوری طعم طبیعی و استاندارد آب را برای شما فراهم می کند.

دستگاه تصفیه آب UV

در این روش تصفیه آب از نور فرابنفش برای از بین بردن میکروب ها، ذرات و باکتری ها استفاده می شود. ایده این نصب از خاصیت ضد باکتریایی نور خورشید گرفته شده است. آب را از طریق اشعه ماوراء بنفش تصفیه کنید، که می تواند بیش از 99 درصد ذرات و میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین ببرد. در داخل این دستگاه از لامپ جیوه ای استفاده شده است که نور فرابنفش با طول موج کوتاه را مستقیماً به داخل آب ساطع می کند و ناخالصی ها را از بین می برد.

 

تصفیه آب قلیایی

روش تصفیه آب قلیایی به این صورت است که PH آب را از طریق فیلترهای مختلف و فرآیندهای یونیزاسیون تنظیم می کند، یون های منفی که باعث اسیدی شدن آب می شوند را حذف می کند و آب با pH بالا را برای شما فراهم می کند. اگر PH آب پایین باشد، آب اسیدی می شود و آسیب های جبران ناپذیری مانند انواع سرطان و پوکی استخوان به بدن شما وارد می کند. آبیاری قطره ای تصفیه آب

تصفیه آب قلیایی یکی از پرکاربردترین روش ها در تصفیه آب است. شایان ذکر است در برخی از دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس از المنت های فیلتر تصفیه آب قلیایی نیز استفاده می شود.
مقدار فیلتر دستگاه تصفیه آب
یکی از عواملی که به طور مستقیم بر کیفیت آب تأثیر می گذارد، تعداد فیلترهای دستگاه تصفیه آب است. دستگاه های تصفیه آب حرفه ای معمولا دارای بیش از سه لایه دستگاه تصفیه آب هستند که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. همچنین دستگاه هایی با فیلترهای 4، 6 و 8 عمدتاً با قیمت بالاتر وجود دارد. هر چه تعداد فیلترها بیشتر باشد، عملیات ته نشینی و فیلتراسیون بهتر انجام می شود. فیلترها در روش اسمز معکوس مرتبط با غشاها کار می کنند که آلاینده های شیمیایی و میکروارگانیسم ها را بدون ایجاد مزاحمت ذرات و اجسام از آب حذف می کنند. جداسازی املاح و آلودگی ها به وسیله دستگاه تصفیه آب
می توان گفت که تفاوت بین دستگاه های تصفیه آب عمدتاً در تعداد عناصر فیلتر است، اما نمی توان به طور قطع گفت که هر چه تعداد المنت های فیلتر بیشتر باشد، اثر تصفیه آب بهتر است. فیلترها نیز در تصفیه آب نقش دارند. عناصر فیلتر کاغذ، پلیمر و فلز ویژگی های خاص خود را دارند که بر کیفیت آب دستگاه تصفیه آب تأثیر می گذارد.

 

بهترین دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید

اکنون که فهمیدیم دستگاه تصفیه آب برای چیست، از چه روش هایی برای انجام آن استفاده می شود و چه عواملی بر کیفیت آب تصفیه شده تأثیر می گذارد، باید دستگاه های تصفیه آب را با هم مقایسه کنیم و بهترین را انتخاب کنیم. در نظر داشته باشید که قیمت فیلتر آب معیار مناسبی برای سنجش کیفیت تجهیزات نیست، باید ویژگی ها و امکانات آن را در اولویت قرار دهید و با هم مقایسه کنید. آیا آب معدنی بطری ایمن تر از آب لوله کشی شهری است؟

انواع روش های تصفیه آب، تعداد عناصر فیلتر، انواع عناصر فیلتر، دبی ورودی، کیفیت آب پساب، استانداردهای سختی آب، حجم تجهیزات و … مواردی هستند که باید بدانید. برای تهیه بهترین تجهیزات تصفیه خانه و محل کار خود باید در نظر گرفته شود.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more