میکروارگانیسم های بیماری زا

میکروارگانیسم های بیماری زا

میکروارگانیسم های بیماری زا

میکروارگانیسم های بیماری زا ممکن است ویروس ، باکتری ،قارچ و غیره باشد و افراد یا حیوانات را به روش های مستقیم یا غیر مستقیم آلوده کند. ویروس اغلب منجر به بیماریهای جدی می شود. در سال های اخیر ، بشر توسط چندین بیماری ناشی از ویروس مانند SARS ، ویروس ابولا ، هپاتیت B ، HIV و غیره به چالش کشیده شده است. بیماری های عفونی در اثر میکروارگانیسم هایی مانند قارچ ، باکتری ، ویروس و حتی انگل ایجاد می شود. آنها مسری هستند و توسط حشرات ، حیوانات و با مصرف غذای آلوده و آب منتقل می شوند.

میکروارگانیسم ها و مواد تولید شده توسط آنها می توانند درآب و مواد غذایی و خوراک با منشأ حیوانی و غیر حیوانات رشد کنند. آنها می توانند بیماری های جدی برای مردم و حیوانات ایجاد کنند و سلامتی و زندگی آنها را تهدید کنند. ارگانیسم بیماری زا ارگانیسمی است که قادر به ایجاد بیماری در میزبان (شخص) است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) از هر ۱۰ نفر یک نفر بیمار می شود و ۴۲۰،۰۰۰ نفر هر ساله در نتیجه خوردن آب و غذای آلوده به باکتری ها ، ویروس ها ، سموم ، انگل ها و مواد شیمیایی مضرمی باشد.فرآیند ضدعفونی کردن آب

نوشیدن آب آلوده نیز ممکن است بیماری را مانند موارد وبا ، Cryptosporidium و Giardia منتقل کند. این عوامل بیماری زا باعث اسهال شده و از ماده مدفوع افراد آلوده به منابع آب آشامیدنی منتقل می شوند. این عوامل داخل آب می توانند برای ماه های زیادی زنده بمانند و عفونی باقی بمانند. آنها می توانند اثرات بیماری کوتاه مدت از جمله: گرفتگی ، حالت تهوع ، اسهال ، سردرد و موارد دیگر ایجاد کنند ، و این ممکن است برای افرادی که دارای سیستم ایمنی بسیار ضعیف ، سالمندان ، کودکان خردسال و نوزادان هستند خطر بیشتری ایجاد کند. ویروسهای موجود در آب و نحوه تصفیه آب آلوده به ویروس

 

میکروارگانیسم های بیماری زا

میکروبیولوژی آب به میکروارگانیسم هایی که در آب زندگی می کنند مربوط می شود ، ویروس ها کوچکترین نوع میکروارگانیسم ها هستند که می توانند باعث ایجاد بیماری شوند ، به ویژه آنهایی که منشأ مدفوع دارند و از طریق انتقال آب آلوده به انسان منتقل می شوند. باکتری ها به طور معمول میکروارگانیسم های تک سلولی هستند که با وجود توانایی های بسیاری برای کمک به کنترل آلودگی آب می توانند باعث ایجاد مشکلات سلامتی در انسان ، حیوانات یا گیاهان شوند. گندزدایی آب پساب فاضلاب

 

آب می تواند از رشد بسیاری از انواع میکروارگانیسم ها پشتیبانی کند. این می تواند سودمند باشد. به عنوان مثال ، فعالیتهای شیمیایی انواع خاصی از مخمرها آب و نان را برای ما فراهم می کند. همچنین ، رشد برخی از باکتری ها در آب آلوده می تواند به هضم سموم از آب کمک کند. مزیت خرید دستگاه تصفیه آب UF

 

با این حال وجود میکروارگانیسم های دیگری که باعث ایجاد آلودگی در آب می شود ناسالم و حتی تهدید کننده زندگی است. روده انسان و سایر حیوانات خونگرم حاوی ویروس هایی وباکتری هایی است که می توانند آب را آلوده کرده و باعث بیماری شوند مانند Escherichia coli روت ویروس ، انتروویروس و کاکساکی ویروس، Salmonella ، Shigella و Vibrioاشاره کرد که در صورت ورود مدفوع به آب می توانند موجب آلودگی آب شوند.

 

آب همچنین می تواند وسیله ای ایده آل برای انتقال میکروارگانیسم ها از یک مکان به مکان دیگر باشد یکی از این ارگانیسم ها ، باکتری به نام Vibrio cholerae ،که باعث ایجاد اسهال خطرناک در انسان می شود.

آب آشامیدنی معمولاً برای به حداقل رساندن خطر آلودگی میکروبی تصفیه می شود. اهمیت تصفیه آب آشامیدنی قرن ها شناخته شده است. به عنوان مثال ، در دوران پیش از مسیحیان ، ذخیره آب آشامیدنی در کوزه های ساخته شده از فلز استفاده می شد. اکنون اثر ضد باکتریایی برخی فلزات شناخته شده است. به همین ترتیب ، جوشاندن آب آشامیدنی ، به عنوان ابزاری برای حمایت از آب ، مدتهاست که شناخته شده است.

 

میکروارگانیسم های بیماری زا

مواد شیمیایی مانند کلر یا مشتقات کلر از دهه های ابتدایی قرن بیستم وسیله ای رایج برای از بین بردن باکتری ها در آب بوده است. سایر روش های کشتار باکتری که به طور فزاینده ای رایج می شوند شامل استفاده از گازی بنام ازن و غیرفعال کردن ماده ژنتیکی میکروب با استفاده از نور ماوراء بنفش است. میکروبها همچنین با عبور آب از طریق فیلتر می توانند از نظر جسمی از آب خارج شوند. فیلترهای مدرن سوراخ هایی در آن ها به حدی ریز هستند که حتی ذرات به اندازه کوچک ویروس ها نیز به دام می افتند.

جنبه مهم میکروبیولوژی آب ، به ویژه برای نوشیدن آب ، آزمایش آب برای اطمینان از عدم امنیت نوشیدنی است. آزمایش کیفیت آب به روش های مختلفی قابل انجام می شود. یک آزمایش محبوب میزان کدورت آب را اندازه گیری می کند. کدورت نشانگر مقدار مواد معلق در آب است. به طور معمول ، اگر موادی مانند خاک در آب وجود داشته باشد ، میکروارگانیسم ها نیز حضور خواهند داشت. وجود ذرات حتی به اندازه باکتری ها و ویروس ها می تواند وضوح آب را کاهش دهد. کدورت راهی سریع است که نشان می دهد کیفیت آب رو به وخامت است و بنابراین باید برای اصلاح مشکل آب  باید اقدام کرد.

 

میزان و نوع تصفیه آب بسته به نوع باکتری یاویروس موجود می تواند متفاوت باشد. برخی از انواع رایج ترین فن آوری های ضد عفونی عبارتند از: فن آوری UV ، کلر ، کلرامین و ازن. بسیاری از روش های تصفیه آب معمولی ، از جمله تصفیه ، رسوب گذاری و انعقاد نیز می توانند به طور مؤثر ویروس ها را از بین ببرند. اثرات ضد عفونی کننده با غلظت در لیتر ، و همچنین زمان  در دقیقه  برای دستیابی به ضد عفونی کنندگی  تحت شرایط دما و pH اندازه گیری می شود. معرفی انواع میکروارگانیسم های آب

فناوری اشعه ماوراء بنفش سالهاست که سودمند است ، و هنوز هم به طور مداوم در محبوبیت برای تصفیه آب رو به افزایش است.

ازن یک تصفیه آب مؤثر است که معمولاً برای کاهش نگرانی های رنگ ، طعم و بو استفاده می شود. ازن نیز به جای ، یا برای کاهش کلر استفاده می شود.

کلر به طور معمول یک درمان موثر برای باکتری ها / ویروس ها است ، اما برای تک یاخته ها نیست ، به ویژه هنگامی که برای شفاف سازی آب کم کدورت استفاده می شود.

کلرامین: یک محصول واکنش کلر و آمونیاک است و نسبت به کلر قدرت کمتری دارد. شناخته شده است که با موفقیت شمارش لژیونلا را کاهش می دهد.

نتیجه

مزایا و مضرات بسیاری از هر فن آوری تصفیه آب برای باکتری ها و ویروس ها وجود دارد. و گاهی اوقات ممکن است ترکیبی برای موفقیت مورد نیاز باشد. با این وجود ، اطمینان از آب آشامیدنی شما از هرگونه باکتری / ویروس مضر برای جلوگیری از تهدیدات مهم سلامتی ضروری است.

فاضلاب شهری فراوان ترین نوع پساب است که در دسته پساب های کم مقاومت قرار می گیرد. با استحکام آلی کم و محتوای ذرات آلی بالا مشخص می شود. تصفیه خانه های فاضلاب شهری این پتانسیل را دارند که به تولیدکنندگان خالص انرژی های تجدیدپذیر تبدیل شوند و محتوای انرژی متصل به شیمیایی در آلاینده های آلی فاضلاب خام شهری را به یک حامل انرژی مفید (بیوگاز) تبدیل کنند، در حالی که آب تمیز را برای جوامع مجاور تولید می کنند. این مقاله مروری بر فن آوری های مختلفی را ارائه می دهد که می توانند در تصفیه فاضلاب شهری به کار گرفته شوند. تمرکز عمدتا بر روی فناوری‌های بیوراکتوری است که برای اجرای فعلی و احتمالی آینده در سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری در دسترس هستند. با توجه به این موضوع استفاده دستگاه تصفیه آب بسیار ضروری است و به همین دلیل خرید دستگاه تصفیه آب برای منازل برای سلامتی افراد خانواده بسیار مهم است و باید در خرید تصفیه آب دقت زیادی داشته باشید.

امتیاز دهید post

No Comments

  1. دکتر انوشه ریاض بهمن 8, 1398

    باسلام بسیاری از بیماری ها واختلالات رشدی کودکان دردوران جنینی ونوزادی به واسطه تغذیه نادرست ومدادغذایی و آب ناسالم هست خیلی خوبه که بااستفاده از فناوری های نوین ومطمین از سلامتی خودمون وخانواده هامون دربرابر بیماریها وآلودگی ها محافظت کنیم.

  2. محبوبه درزی بهمن 10, 1398

    سلام متاسفانه در شهر ما از آب چاه استفاده میشه که هم میکروب وباکتری داره و هم طعم تلخ وبو ورنگ کدری داره فکرمیکنم بهترین وتنها راه برای حفظ سلامتی خودم وخانوادم خریدواستفاده ازاین دستگاهها بود که واقعا هم عالی وتاثیرگذارهست وخیلی راضیم.ممنون از شرکت تصفیه سازان مهر

  3. نوید نصیری بهمن 12, 1398

    امروزه با ورود پساب وفاضلابهای صنعتی وکارخانه ها در آب تصفیه وپاکسازی آب ی امر مهم واساسیه که برای حفظ سلامتی خودمون باید بهش توجه ویژه داشته باشیم وحداقل کاری که میتونیم انجام بدیم استفاده از دستگاههای تصفیه آب هست که خیلی تاثیرگذار وعالی هست.

  4. پارسافر بهمن 13, 1398

    استفاده از آب سالم وتوجه به بیماریها وامراضی که میتونه از طریق آب ناسالم منتقل بشه به انسان یکی از دلایل مهم وکافی که از دستگاههای تصفیه آب استفاده کنیم تاسالم بمونیم مخصوصا برای کودکان

  5. Larryowene بهمن 16, 1398

    Writers For every Hour – trustable Customized crafting assistance that gives college students a group with the adhering to: essay writers, IB prolonged and ToK papers, researching paper writers.

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more