هدف خرید دستگاه تصفیه آب و تصفیه آب چیست؟

هدف خرید دستگاه تصفیه آب و تصفیه آب چیست؟

هدف خرید دستگاه تصفیه آب و تصفیه آب چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که هدف از خرید دستگاه تصفیه آب چیست؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تصفیه آب به معنای حذف آلاینده ها و املاح مضر آب است و هدف این کار بهبود کیفیت آب آشامیدنی با استفاده از آب سالم و بهداشتی است که هیچ تاثیر منفی بر بدن ندارد. می دانید که آب های زیرزمینی آلاینده های زیادی را در خود حل می کنند و پس از عبور از تصفیه خانه، وارد لوله های شهر می شوند. اما آب استانداردهای لازم برای آشامیدن را نداشت و احساس کرد که باید از طریق تجهیزات تصفیه آب خانگی دوباره تصفیه شود. دستگاه تصفیه آب

آلاینده های آب شهری

گسترش و توسعه فعالیت های صنعتی، کارخانه ای و کشاورزی و استفاده از کودهای شیمیایی باعث آلودگی محیط زیست به ویژه آب شده است. آلودگی آب جز بحران های جهانی است و بسیاری از بیماری‌ها در جهان به دلیل نوشیدن آب آلوده و نبود سرویس‌های بهداشتی ایجاد می‌شوند. به همین دلیل لازم است که آب تصفیه شود. در ادامه به بررسی برخی از آلاینده های آب شهری می پردازیم.

هدف خرید دستگاه تصفیه آب و تصفیه آب

نیترات ها

استفاده بیش از حد از کودها می تواند ماده ای به نام نیتریت را وارد آب های زیرزمینی کند. مقدار کمی نیتروژن موجود در کودها از طریق محصولات کشاورزی جذب می شود، مقدار زیادی وارد خاک می شود و از طریق آب جاری به آب های زیرزمینی نفوذ می کند

لازم است که بدانید نیترات موجود در آب برای نوزادان، زنان باردار و سالمندان مضرتر است. این ماده باعث می شود خون نتواند اکسیژن را حمل کند و حالتی به نام متهموگلوبینمی ایجاد می شود که بسیار خطرناک است.خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

فلوراید

مقادیر مشخصی فلوراید برای سلامت دندان مفید است، اما مصرف بیش از آن می تواند اثرات منفی بر سلامت دندان و استخوان داشته باشد. عوارض جانبی فلوراید شامل ضعیف شدن استخوان ها و درد مفاصل، پوسیدگی دندان و کاهش ضریب هوشی در کودکان است.

فلزات سنگین

فلزاتی مانند سرب، مس، نیکل و جیوه به شکل های محلول در آب وجود دارند و خطرات زیادی برای بدن از جمله بیماری های قلبی و کلیوی دارند.

آرسنیک

از دیگر آلاینده های که لازم است معرفی کنیم، آرسنیک می باشد که ماده شیمیایی در چاه ها و آب های زیرزمینی وجود دارد. این ماده سرطان زا است و وجود آن در هوا خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد و خطرات زیادی را در کودکان و بزرگسالان ایجاد می کند.

مواد آلی

ترکیبات آلی سهم عمده ای در آلودگی آب و فاضلاب شهری دارند. این مواد از تغذیه باکتری ها در فاضلاب تولید می شوند. بخشی دیگر به دلیل ورود مواد نفتی به آب است. این آلاینده ها بسیار کشنده و خطرناک هستند.

عوامل میکروبی

ویروس ها و باکتری های مختلفی که به طور طبیعی در مدفوع انسان و حیوان وجود دارند می توانند با ورود به چاه های خانگی و فاضلاب های آلوده به آب های زیرزمینی وارد منابع آب آشامیدنی ما شده و باعث بیماری های روده ای مانند وبا، اسهال و بیماری های عفونی شوند.

علاوه بر این مواردی که از ابتدا در آب وجود دارد که برخی از آنها پس از عبور از سیستم تصفیه خانه تصفیه می شود، مواد مضر دیگری نیز در حین و بعد از عملیات تصفیه وارد آب می شود که مهمترین آنها کلر است. این ماده برای حذف میکروب ها و باکتری ها از آب استفاده می شود، اما این ماده های مضر بسیار خطرناک خواهد بود.

همچنین سیستم لوله کشی قدیمی شهر هم باعث می گردد که رسوبات و میکروب های زیادی وارد آب شوند. به همین دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه آب لوله کشی شهر بسیار ضروری است چرا که تمامی این مواد و آلاینده ها را از بین می برد و همچنین سختی آب را کنترل می کند.دستگاه تصفیه آب آکوآ اسپرینگ مدل RO SF5660 به همراه فیلتر تصفیه آب

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در ادامه مقاله قصد داریم تا مزیت و هدف خرید دستگاه تصفیه آب را به شما بگوییم. همانطور که گفته شد که تصفیه خانه نمی تواند نمک و مواد مضر آب را به طور کامل حذف کند و آلاینده های میکروبی زیادی هستند که پس از کلر زنی و تصفیه وارد آب می شوند. ایجاد زیرساخت های توزیع برای شبکه های آب خالص مشکل بوده و نیاز به سرمایه قابل توجهی دارد.

بنابراین می توانیم با استفاده از دستگاه تصفیه آب به بهبود کیفیت آب آشامیدنی کمک کنیم. دستگاه های تصفیه آب خانگی با تصفیه چند مرحله ای می توانند یون ها و مواد مضر را از هر نوع آب جدا کرده و سختی آب را کاهش دهند. با این کار به راحتی می توان از عوارض نوشیدن آب آلوده جلوگیری کرد.

آب تصفیه نشده می تواند به سیستم گوارشی و تنفسی بدن، کبد، کلیه ها، قلب و عروق خونی و حتی سیستم عصبی آسیب برساند. داشتن دستگاه تصفیه آب می تواند سلامت ما را از بسیاری از بیماری ها دور نگه دارد. یکی دیگر از مزایای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی جنبه اقتصادی و کاهش هزینه آن است.

هزینه اولیه خرید این دستگاه نسبت به خرید بطری آب معدنی مناسبتر و به صرفه تر است. علاوه بر این، عملکرد آب خالص به مراتب بهتر از آب معدنی است. زیرا با تنظیم سختی آب و املاح آن با رعایت کامل استانداردهای بهداشتی بین المللی، آب را برای مصرف آماده می کند.اسمز معکوس چیست؟

هدف خرید دستگاه تصفیه آب و تصفیه آب

مراحل تصفیه آب

در ادامه مقاله هدف خرید دستگاه تصفیه آب لازم است تا مراحل تصفیه آب آشنا شوید. اکثر دستگاه های تصفیه آب امروزه از بهترین سیستم برای کاهش نمک و سختی یعنی اسمز معکوس استفاده می کنند. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس مناسب ترین انتخاب برای حذف یون ها و املاح آب و در عین حال کنترل سختی آن است. برندهای مختلف مدل های 6، 7 و 8 مرحله ای این دستگاه را تولید کرده اند. در اینجا به بررسی مراحل تصفیه آب در یک واحد 6 مرحله ای می پردازیم.سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند؟

مرحله اول

در ابتدای فیلتر پروپیلن، رسوبات جامد و آب مانند ماسه و گل حذف می شوند. این از آسیب دیدن فیلترهای بعدی جلوگیری می کند

مرحله دوم

در مرحله بعد وظیفه فیلتر کربن پودری تصفیه گازها و مواد شیمیایی محلول در آب است. کلر در این مرحله حذف می شود

مرحله سوم

فیلتر کربن بلوک که مشابه فیلتر قبلی است اما با اندازه منافذ کوچکتر، مواد شیمیایی باقیمانده را فیلتر کرده و آب را برای مرحله بعدی آماده می کند. در این مرحله بو و طعم آب نیز بهتر می شود.

مرحله چهارم

در این مرحله فیلتر غشای قلب دستگاه اسمز معکوس. این فیلتر میلیون ها سوراخ ریز دارد. در این مرحله برای کاهش املاح نیاز به فشار آب زیاد است که توسط پمپ تجهیزات انجام می شود. غشا با وارد کردن فشار به آب، تمام مواد مضر آب را از بین می برد و آب خالص وارد مخزن می شود. فیلترهای آب ممبران را هر دو سال یکبار تعویض کنید

مرحله پنجم

آب موجود در مخزن ممکن است طعم و بوی نامطبوعی به دلیل رکود داشته باشد. فیلتر پست کربن وظیفه دارد آب را کاملاً خوشمزه و لذت بخش کند.

مرحله ششم

به دلیل کاهش بیش از حد املاح آب توسط غشاء، آب دارای TDS یا سختی بسیار پایینی است که برای بدن مضر است. در مرحله آخر فیلتر معدنی املاح مفید بدن را به مقدار استاندارد وارد آب کرده و سختی آب را کنترل می کند.

کلام آخر

در انتها در این مقاله تلاش کردیم تا به طور کامل هدف خرید دستگاه تصفیه آب را به طور کامل توضیح دهیم. نکات اصلی که در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر بگیرید، نوع دستگاه تصفیه آب و تعداد فیلترهای دستگاه تصفیه آب می باشد. دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس مرحله 6 برای کاهش سختی آب و آلاینده ها کاملا مناسب و کافی هستند. اما اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب آلودگی میکروبی زیادی دارد، باید از دستگاه تصفیه آب UV استفاده کنید که معمولاً یک دستگاه کلاس 8 است. دستگاه های تصفیه آب قلیایی نیز یکی از محبوب ترین مدل ها هستند.

امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts