گندزدایی آب با سیستم نانو

گندزدایی آب با سیستم نانو

گندزدایی آب با سیستم نانو

خلاصه

یک ماده کامپوزیتی نانو سیلیس- AgNPs به عنوان یک جاذب ضد رسوب جدید برای تصفیه آب مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست پیشنهاد شده است. کمبود آب در آینده و مدیریت و تصفیه پساب
ساخت نانوذرات نقره به خوبی پراکنده بر روی سطح نانو سیلیس که به عنوان NSAgNP نامگذاری شده است از طریق کاهش یون‌های نقره به واسطه پروتئین در دمای محیط برای توسعه نانوتکنولوژی پایدار به دست آمده است.
پروتئین‌های پوشش‌داده‌شده روی AgNPs منجر به تشکیل NSAgNP پایدار شد و از اکسیداسیون و سایر یون‌های موجود در آب محافظت کرد.
NSAgNP ظرفیت جذب رنگ عالی را هم در سیستم‌های تک جزیی و هم در سیستم‌های چند جزیی نشان داد و تحمل رضایت‌بخشی را در برابر تغییرات pH و غلظت رنگ نشان داد.
جذب ،عمدتاً از طریق برهمکنش الکترواستاتیکی رخ می‌دهد اگرچه برهم‌کنش π-π و انتشار منافذ نیز به این فرآیند کمک کردند علاوه بر این NSAgNP فعالیت ضد باکتریایی طولانی‌مدتی را علیه سلول‌های پلانکتون و بیوفیلم‌های گرم منفی اشریشیا کلی و سودوموناس آئروژینوزا نشان داد.
فعالیت ضد باکتریایی AgNP ها اتصال اولیه باکتری ها به NSAgNP را به تعویق انداخت و بنابراین به طور قابل توجهی خواص ضد رسوب نانومواد را بهبود بخشید که بیشتر از تشکیل بیوفیلم جلوگیری کرد.
مطالعات میکروسکوپی الکترون روبشی و فلورسانس نشان داد که مرگ سلولی به دلیل آسیب غیرقابل برگشت غشای سلولی در اثر تعامل الکترواستاتیکی NSAgNP با بار مثبت با غشای سلولی باکتریایی با بار منفی رخ داده است.
ظرفیت جذب بالا، قابلیت استفاده مجدد، تحمل خوب، حذف رنگ های چند جزئی و E. coli از آب آلوده شبیه سازی شده و خواص ضد رسوب NSAgNP فرصت های جدیدی را برای توسعه فرآیندهای تصفیه آب مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست فراهم می کند.

توضیحات
اجابت مزاج باز، دفع نادرست زباله های خطوط فاضلاب و مدیریت نادرست پسماندهای زیست پزشکی عفونی ممکن است باعث آلودگی شدید بیولوژیکی مخازن آب شود. معرفی انواع میکروارگانیسم های آب
از سوی دیگر، تقاضای بالای آب آشامیدنی از نظر حفظ بهداشت، ایمن و پاکیزگی دوباره به چالشی تبدیل شده است.
رویکردهای فناوری نانو می‌توانند نقش مهمی در گندزدایی کارآمد و مؤثر آب آشامیدنی برای جمعیت در حال رشد جهان بدون تولید محصولات جانبی سمی ایفا کنند. آب آلوده و مرگ زودرس
فرآیند غیر متعارف گندزدایی آب (یا غیرفعال‌سازی میکروبی) با استفاده از نانوذرات نقره (AgNPs) به دلیل خواص باکتری‌کشی، قارچ‌کشی، واقعی و الیگودینامیکی آن‌ها مزایای زیادی نسبت به سایر نانوذرات (NPs) دارد.
همچنین می تواند به راحتی در مواد سلولزی متخلخل مختلف گنجانده شود. اخیراً مشاهده شده است که نانوکامپوزیت‌های متخلخل مبتنی بر نقره (AgNCs) به طور موثر باکتری‌ها و ویروس‌ها را تا 99 یا 100 درصد از آب آشامیدنی غیرفعال می‌کنند.
در بسیاری از مطالعات، نانوذرات مبتنی بر نقره قادر به کشتن حدود 99.99 درصد برای ویروس های باکتریوفاژ E. coli و MS2 هستند.
بررسی حاضر با هدف (1) توصیف پیشرفت‌های اخیر برای آماده‌سازی AgNPs، (2) توضیح اختلاط AgNPs در کاغذ، پلی‌اورتان، سرامیک، پارچه‌های پنبه‌ای و سایر پلیمرها برای فرآیند گندزدایی آب، (3) بحث در مورد مکانیسم آب است. آب درمانی
ضد عفونی/غیرفعال سازی میکروبی با استفاده از AgNPs و AgNCs، و (4) همچنین نشان داد که چگونه بهداشت آب می تواند برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار با استفاده از سیستم های ضد عفونی توسعه یافته مبتنی بر نانوذرات نقره مفید باشد
علاوه بر این، تعدادی از محدودیت ها و دامنه آینده نیز مورد بحث قرار گرفته است. این بررسی برای محققان و مقامات ذیصلاح درگیر در حفاظت و مدیریت آب مفید خواهد بود تا استراتژی‌های مؤثرتری با استفاده از AgNPs و AgNCs آماده کنند.نانو گیاهی

امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more