جستجو کردن
جستجو کردن
Close this search box.

۱۲ سوال مهم برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه

دستگاه تصفیه آب با حذف آلاینده‌ های موجود در آب همچون باکتری، فلزات سنگین و ویروس ‌ها، آب شرب تمیز و سالم را برای افراد تهیه می‌کند. در هنگام انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه باید به نحوه عملکرد محصول، میزان کیفیت آب خروجی از دستگاه، نحوه نصب و استفاده، نوع طراحی و استاندارد محصول اشاره کرد.

۱۲ سوال و اقدامات مهم هنگام انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه

  1. از جمله اقداماتی که قبل از تهیه دستگاه تصفیه آب باید انجام دهید این است که آب آشامیدنی منزل خود را برای انجام آزمایش‌ های تخصصی شیمی-فیزیک به یک آزمایشگاه مجاز تحویل دهید تا از نظر وجود آلاینده‌ های مختلف مانند اسیدیته، قلیایی، آرسنیک، کادمیوم، کلر، سختی، آهن، سرب، مس، جیوه، نیترات، مواد آلی بررسی شود. در صورتی که از آب چاه استفاده می‌کنید حتما آزمایش میکروبی نیز انجام دهید.
  2. در مورد اثرات منفی آلاینده ‌ها در آب آشامیدنی خود تحقیق کنید.
  3. سعی کنید انواع مختلف دستگاه ‌های تصفیه آب موجود در بازار را به صورت آنلاین بررسی کنید تا بتوانید دستگاهی مناسب نیازهای خود بیابید.
  4. اعتبار شرکتی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خود را از آنها دارید، بررسی نمایید. همچنین دقت کنید که آیا محصولات آنها استانداردها و الزامات کیفی لازم را دارد یا خیر.
  5. فضای مورد نیاز دستگاه تصفیه آب خانگی شامل ابعاد و اندازه ‌ها را از قبل در نظر بگیرید.
  6. میزان مصرف آب روزانه خانواده خود را برای شرب و سایر مصارف محاسبه کنید تا ظرفیت مورد نیاز دستگاه تصفیه آب مشخص شود.
  7. در مورد محل نصب دستگاه تصفیه آب در منزل خود (زیر سینک آشپزخانه، روی دیوار یا پیشخوان) تصمیم بگیرید.
  8. دستورالعمل ‌های نگهداری و تعمیر دستگاه تصفیه آب انتخابی را برای درک نیازهای سرویس و فرکانس تعویض فیلتر بررسی کنید.
  9. خدمات نصب و راه‌اندازی ارائه شده توسط شرکتی که از آن خرید می‌کنید و هزینه ‌های مربوطه استعلام بگیرید.
  10. هزینه ‌های سالیانه نگهداری و تعویض فیلتر برای دستگاه تصفیه آب خانگی را برآورد کنید.
  11. شرایط گارانتی و گزینه ‌های خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب مورد نظر را جویا شوید.
  12. اطمینان حاصل کنید که قطعات یدکی و فیلترها از شرکت فروشنده دستگاه در سال های آینده موجود باشد. همچنین نزدیکترین نمایندگی خدمات پس از فروش را جهت نگهداری یا تعمیرات دستگاه تصفیه آب مورد نظر تعیین نمایید.
۱۲ سوال مهم برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه

نحوه انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه

دسترسی به آب آشامیدنی تمیز و سالم برای حفظ سلامتی ضروری است. با افزایش سطوح آلودگی و آلاینده ‌ها در منابع آب ما، سرمایه‌گذاری در یک دستگاه تصفیه آب خوب برای خانه شما بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. حال، با وجود گزینه‌های بسیار زیاد در بازار، انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب می‌ تواند موضوعی چالش برانگیز باشد. برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه، در اینجا چندین سوال مهم وجود دارد که باید هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب برای خانه از خود بپرسید.

  • به چه نوع فناوری تصفیه نیاز دارید؟ انواع مختلفی از فناوری ‌های تصفیه در بازار موجود است، از جمله اسمز معکوس، فیلتراسیون UV، فیلتراسیون کربن فعال و تبادل یونی. هر فناوری نقاط قوت و ضعف خود را در حذف آلاینده‌ های خاص از آب دارد. در نظر بگیرید که کدام فناوری در از بین بردن آلاینده‌ های موجود در آب شما مؤثرتر است.
  • بودجه شما چقدر است؟ دستگاه ‌های تصفیه آب دارای طیف گسترده‌ای از قیمت ‌ها هستند، بنابراین مهم است که قبل از شروع جستجو، بودجه خود راتعیین کنید. به خاطر داشته باشید که مدل‌ های با قیمت بالاتر ممکن است ویژگی‌های پیشرفته‌تر و قابلیت‌های تصفیه بهتری ارائه دهند، اما ممکن است بسته به نیاز شما همیشه ضروری نباشند.
  • آیا نصب قابل حمل یا ثابت می‌ خواهید؟ برخی از دستگاه‌ های تصفیه آب برای استفاده قابل حمل طراحی شده‌اند و می‌ توان آنها را به راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد، در حالی که برخی دیگر نیاز به نصب ثابت در یک نقطه خاص از خانه شما (مانند زیر سینک یا روی میز) دارند. در نظر بگیرید که آیا معیار قابل‌ حمل بودن دستگاه تفیه آب خانگی برای شما هنگام انتخاب یک تصفیه‌کننده مهم است یا خیر.
  • آیا ویژگی ‌ها یا مزایای دیگری وجود دارد که برای شما مهم است؟ برخی از مدل ‌ها ممکن است ویژگی ‌هایی مانند دریچه ‌های قطع خودکار، نشانگرهای تغییر فیلتر یا قابلیت ‌های کانی‌ سازی را ارائه دهند که می ‌تواند باعث افزایش کارایی آنها شوند.
۱۲ سوال مهم برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه

سخن پایانی

دو نوع دستگاه تصفیه آب خانگی وجود دارد؛ دستگاه ‌های اسمز معکوس و دستگاه‌ های بدون مخزن. دستگاه‌ های بدون مخزن رسوبات ریز آب را از بین نمی ‌برند اما می‌ توانند گل، ماسه و ذرات بزرگتر از پنج میکرون را حذف کنند. دستگاه‌ های اسمز معکوس دارای پنج تا شش مرحله فیلتر هستند و به دلیل فشار زیاد آب نیاز به برق دارند. آنها می ‌توانند 99٪ نمک‌ هایی را که باعث سختی آب می ‌شوند را حذف کنند. برخی از شرکت ‌ها فیلترهای جانبی را برای بهبود طعم اضافه می‌کنند و آنها را به عنوان دستگاه ‌های شش یا نه مرحله‌ای به بازار عرضه می ‌کنند.

سوالات متداول درباره انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه

1-دستگاه تصفیه آب چه نوع آلودگی ‌هایی را از بین می ‌برد؟
بهترین دستگاه ‌های تصفیه آب خانگی به طور معمول طیف وسیعی از آلاینده ‌ها از جمله کلر، سرب، باکتری ‌ها، ویروس ‌ها و سایر ناخالصی ‌های موجود در آب لوله کشی را حذف می‌کنند.

2-در زمان تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه آب برای خانه توجه به چه نکاتی مهم است؟
بهترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی معمولا برای اطمینان از عملکرد مطلوب نیاز به تعویض منظم فیلتر و تمیز کردن گاه به گاه دارند. هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب، توجه به هزینه و در دسترس بودن فیلترهای جایگزین بسیار مهم است.

3-بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه روزانه چقدر آب فیلتر می‌کند؟
بهترین دستگاه‌ های تصفیه آب خانگی قادر به فیلترکردن مقدار کافی آب در روز برای رفع نیازهای خانوار شما هستند. مهم است که میزان جریان و ظرفیت تصفیه کننده را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که می ‌تواند با مصرف روزانه آب شما مطابقت داشته باشد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من