آب بطری تصفیه شده در مقابل آب لوله کشی

آب بطری تصفیه شده در مقابل آب لوله کشی

آب بطری تصفیه شده در مقابل آب لوله کشی

آب بطری در مقابل آب لوله کشی: کدام بهتر است؟ در اینجا یک مقایسه سریع وجود دارد

آب بطری در مقابل آب لوله کشی
طعم: آب بطری طعم بسیار خوبی دارد و بیشتر مردم آن را دوست دارند، اما ممکن است به دلیل مواد افزودنی موجود در آب شهری، طعم آب لوله کشی را دوست نداشته باشید.

بو: آب بطری هیچ بوی نامطبوعی ندارد، اما اگر آب لوله کشی چیزی شبیه گوگرد در آن باشد، ممکن است بوی بدی داشته باشد.

هزینه: آب لوله کشی تا حد زیادی ارزان ترین گزینه است، اما اگر می خواهید از آب بطری استفاده کنید، می توانید آن را در ظروف بزرگ قابل پر کردن بسته بندی کنید.

راحتی: هم آب بطری و هم آب لوله کشی بسیار راحت هستند.

محیط زیست: آب لوله کشی نسبت به آب بطری سازگارتر با محیط زیست است.

آب بطری در مقابل آب لوله کشی: بهترین گزینه شما چیست؟

آب بطری در مقابل آب لوله کشی: بهترین گزینه شما چیست؟
آب بطری در مقابل آب لوله کشی: طعم

آب بطری شده:

یکی از بزرگترین مزایای آب بطری نسبت به آب لوله کشی طعم آن است. آب بطری طعم بسیار مطبوع و گوارایی دارد که بیشتر مردم آن را دوست دارند.

آب لوله کشی:

بسته به جایی که زندگی می کنید و آب شما از کجا می آید، ممکن است طعم آب لوله کشی را دوست نداشته باشید. شهرداری شما ممکن است چیزی به آب لوله کشی شما اضافه کند که باعث بوی بد آن شود. این مواد افزودنی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کلر برای ضد عفونی کردن منابع آب استفاده می شود
  • ازن برای ضد عفونی کردن آب استفاده می شود

از آنجایی که منبع آب شما از آب های زیرزمینی تامین می شود، آب سرشار از مواد معدنی محلول است.

آب شما حتی ممکن است حاوی مقداری مس باشد که در اثر خوردگی در لوله های مسی ایجاد می شود.

اگرچه شرایط فوق می تواند طعم آب لوله کشی شما را بد کند، اما به طور کلی نوشیدن آنها بی خطر است.

طعم آب لوله کشی را بهبود بخشد
اگر بوی آب لوله کشی را دوست ندارید، می توانید یک سیستم تصفیه آب مانند دستگاه اسمز معکوس نصب کنید.

اسمز معکوس مواد جامد محلول، نمک، مواد معدنی که باعث سختی می شوند، مواد شیمیایی آلی و سایر ناخالصی هایی که می توانند آب لوله کشی را بد طعم کنند را حذف می کند.

اگر بوی کلر را در آب خود دوست ندارید، می توانید برای حذف آن یک دکلره نصب کنید.

سیستم اسمز معکوس

حذف کننده کلر

آب بطری در مقابل آب لوله کشی: بو
آب بطری شده: آب بسته بندی شده بویی ندارد و نوشیدنی بسیار مطبوع است.

آب لوله کشی: مقداری از آب لوله کشی، به خصوص اگر چاه خصوصی داشته باشید، بوی قوی خواهد داشت که باعث می شود تمایلی به نوشیدن آن نداشته باشید.

در اینجا برخی از بوهای متفاوتی که آب می تواند ایجاد کند و عوامل ایجاد کننده آنها آورده شده است:

بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد: این به دلیل وجود سولفید هیدروژن در آب است.

بوی مرطوب  : این می تواند ناشی از لوله های فلزی، باکتری ها، مواد شیمیایی تصفیه یا مواد آلی موجود در آب باشد.

بوی بنزین: اگر حیوانی در یک منبع آب آزاد بیفتد، ممکن است این اتفاق بیفتد، اما می تواند ناشی از آلودگی منبع سوخت مجاور نیز باشد.

آب تصفیه شده

برخی از آب لوله کشی ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشد

آب بطری در مقابل آب لوله کشی: هزینه
آب بطری شده:

خرید یک بطری آب آشامیدنی به تنهایی بسیار گران است. اگر به صورت عمده از یک فروشگاه بزرگ  خریداری شود، قیمت یک بطری آب می تواند از 8 سنت در هر 500 میلی لیتر تا بیش از 3.50 دلار از یک دستگاه فروش خودکار متغیر باشد.آب معدنی یا آب تصفیه شده

90 درصد هزینه یک بطری آب بسته بندی است که شامل پلاستیک ساخته شده برای نگهداری آب و برچسب مارک فروشنده برای آب است.

یک گزینه ارزان تر، خرید مجدد 18 لیتری بزرگ است. اگر در طرح آب پیش پرداخت ما ثبت نام کنید، می توانید پول بیشتری پس انداز کنید.ازن چیست و ارتباط آن با دستگاه تصفیه آب

آب لوله کشی:

آب لوله کشی تا حد زیادی ارزان ترین گزینه شما برای آب آشامیدنی است. قیمت آن تنها کسری از یک پنی در هر لیتر است.

با این حال، اگر واقعا طعم یا بوی آب لوله کشی را دوست ندارید، ممکن است آماده باشید کمی بیشتر هزینه کنید. خرید بطری‌های بزرگ آب قابل پر کردن، روشی ارزان‌تر و سالم‌تر برای هیدراته ماندن نسبت به نوشیدنی‌های دیگر است که قند و کالری بیشتری دارند، مانند نوشابه یا آبمیوه.باورهای غلط در مورد دستگاه تصفیه آب

نوشیدن آب شیر یا بطری جایگزین سالم تری برای آبمیوه یا نوشابه است
آب بطری در مقابل آب لوله کشی: راحت
آب بطری شده:

آب بطری راحت است و به راحتی می‌توانید هر کجا که می‌روید با خود ببرید، بنابراین می‌توانید در طول روز هیدراته بمانید.

با این حال، اگر نگران تأثیرات زیست محیطی یک بطری هستید، می‌توانید از راحتی استفاده از یک دستگاه پخش‌کننده آب با یک بطری بزرگ قابل پر کردن مجدد نیز لذت ببرید.فناوری استفاده مجدد از آب

آب شما خنک می ماند و آماده پر کردن شیشه یا بطری آب قابل استفاده مجدد است. یک دستگاه توزیع کننده آب نیز راهی عالی برای تشویق بچه های کوچکتر به نوشیدن آب بیشتر است، زیرا در دسترس تر از شیر آشپزخانه است.

بزرگترین ناراحتی آب بطری این است که وقتی تمام شد، باید بیرون بروید و بیشتر بخرید؛ منبع ثابتی در خانه ندارید.

آب لوله کشی:

آب لوله کشی بسیار راحت است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شیر آب را باز کنید. لازم نیست برای خرید بیرون بروید یا نگران تمام شدن آن باشید. شما همیشه به اندازه کافی دارید، مگر اینکه در تامین آب شهری شما مشکلی وجود داشته باشد یا در حال نوسازی باشید و نیاز به قطع موقت آب شما باشد.

فواره های آب نوشیدن آب را برای بچه ها راحت تر می کند
آب بطری در مقابل آب لوله کشی: محیط زیست
آب بطری شده:

خرید جداگانه آب بطری برای محیط زیست بسیار مضر است. به گفته انجمن نوشیدنی کانادا، اگرچه بطری های پلاستیکی آب قابل بازیافت هستند، تنها حدود 70 درصد بطری های PET (پلی اتیلن ترفتالات) – نوعی که قابل بازیافت است – توسط کانادایی ها بازیافت می شوند.

اگر مقدار آب مورد نیاز برای ساخت یک بطری پلاستیکی را محاسبه کنید، سازنده برای ساخت 1 لیتر آب بطری نیز به 3 لیتر آب نیاز دارد.

اگر طعم آب بطری شده را دوست دارید اما می خواهید دوستدار محیط زیست باشید، می توانید با بطری های آب بزرگتر، مقرون به صرفه تر و قابل پر کردن مجدد شروع کنید.

شما می توانید بطری های قابل استفاده مجدد بدون BPA را از  خریداری کنید تا نگران نشت مواد شیمیایی مضر در آب نباشید.  همچنین دارای یک بطری شوی مفید در محل است تا اطمینان حاصل شود که بطری های قابل استفاده مجدد شما قبل از پر کردن مجدد کاملاً تمیز هستند.

آب لوله کشی:

آب لوله کشی تا حد زیادی دوستدار محیط زیست ترین گزینه آب است. اگر یک بطری قابل استفاده مجدد بخرید تا پر کنید و با خود ببرید، به دور نگه داشتن محل دفن زباله از بطری های مضر آب پلاستیکی کمک خواهید کرد.

برای آب بطری خود و موارد دیگر انتخاب کنید!
نه تنها می توانید برای خدمات آب بطری با کیفیت به  ما تکیه کنید، بلکه می تواند تمام نیازهای آب خانگی شما را نیز برآورده کند.

منبع مطلب : لینک

بیشتر بدانید لینک: آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c” source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true”]

تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228665427{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c” source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228732808{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

دستگاه تصفیه آب

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228855482{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228873471{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]
امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts