آموزش تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب خانگی

می دانید که دستگاه تصفیه آب دارای فشار سنج دستگاه تصفیه آب است که فشار آب را نشان می دهد. این فشار مستقیماً بر آب خروجی، عملکرد صحیح تجهیزات و جریان آب به سمت شما تأثیر می گذارد. بنابراین تنظیم صحیح فشار دستگاه تصفیه آب بسیار مهم است. این فشار توسط پمپی که با جریان الکتریکی کار می کند تامین می شود. دستگاه تصفیه آب

در نظر گرفتن فشار پمپ آب تمیز به ما این امکان را می دهد که همیشه آب تمیز و با کیفیت با فشار مناسب داشته باشیم. لرزش تجهیزات کاهش می یابد و هیچ صدایی در حین کار وجود ندارد. در ادامه برخی از مشکلات رایج دستگاه های تصفیه آب را به شما آموزش می دهد و در مورد نحوه تهویه دستگاه تصفیه آب و خود دستگاه تصفیه آب توضیحات جامعی ارائه می دهد. دلیل فشار کم آب در دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

عیب یابی دستگاه تصفیه آب

صرف نظر از کیفیت تجهیزات، گاهی اوقات مشکلات جزئی وجود دارد که می تواند بر عملکرد تجهیزات تأثیر بگذارد. حتی خودروهای مرسدس بنز و بی ام و هم مشکلات کیفی دارند. بنابراین برخی از مشکلات فنی رایج در دستگاه تصفیه آب وجود دارد که معمولاً با بررسی و تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب برطرف می شود.بررسی و مشخصات انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی

مشکلات دستگاه تصفیه آب

برخی از مشکلات رایج ناشی از استرس تجهیزات عبارتند از:

آب خروجی به طور کامل قطع شده یا فشار آب خروجی بسیار کم است: این مشکل ممکن است به این دلیل باشد که فشار پمپ آب تمیز به درستی تنظیم نشده است. اگر پمپ نتواند فشار لازم را تامین کند. در این مواقع باید گیج فشار فیلتر آب چک شود و اگر مقدار آن بین 10 تا 12 پاسکال نیست در حد متعادل تنظیم شود.

آب در مخزن آب تمیز ذخیره نمی شود: مشکل به پمپ آب باز می گردد و فشار سنج آب تمیز باید بررسی شود تا به حالت عادی بازگردد.

حتی زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنید پمپ آب همچنان کار می کند: این مشکل به دلیل پایین بودن فشار پمپ آب تمیز است. با تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب می توان عملکرد اصلی پمپ آب را به حالت اولیه بازگرداند.
گاهی اوقات یکی از مشکلات فیلتر آب که به درستی کار نمی کند این است که هوا در محفظه، فیلتر یا محفظه دستگاه گیر می کند، بنابراین فیلتر آب باید هواگیری شود تا دوباره به درستی کار کند.چرا آب تصفیه تلخ شده است؟

هوادهی مخزن تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب دارای مخزن ذخیره آب است که در مواقع اضطراری مانند قطعی آب یا برق می توان از آن استفاده کرد. آب سالم سالم را می توان به مدت طولانی بدون هیچ گونه آلودگی در این مخزن آب نگهداری کرد. امکان استفاده از این مخزن مقداری هوای فشرده داخل آن وجود دارد که به عنوان پمپ آب عمل می کند. گاهی اوقات ممکن است هوا در قسمت آب مخزن گیر کند و باعث شود که آب از مخزن خارج نشود یا آب در داخل مخزن ذخیره شود. در این صورت باید مقدار دقیق این فشار را با فشار سنج آب تمیز تنظیم کنید تا دوباره هوا از داخل خارج شود و فرآیند هوادهی انجام شود. کافیست خروجی مخزن را چند دقیقه باز کنید تا آب داخل آن خالی شود و در نهایت با یک پمپ معمولی فشار را تنظیم کنید. پمپ آب را 15 بار رد کنید، هوای داخل مخزن خارج می شود، حالا کافی است گیج فشار دستگاه تصفیه آب را خاموش کرده و مجدداً با استفاده از پمپ آب فشار را روی 6 تا 8 PSI قرار دهید. این فشار کاملا ایده آل است و با تخلیه مخزن تصفیه آب دوباره به طور کامل کار می کند.

نحوه تهویه دستگاه های تصفیه آب خانگی

راه های زیادی برای هوادهی دستگاه تصفیه آب وجود دارد. در واقع در دو حالت نیاز به تهویه دارد.

حالت اول: آب به طور متناوب خارج می شود. حباب ها نیز در آب دیده می شوند.
در این صورت باید مطمئن شوید که هوا داخل دستگاه گیر کرده و باید خارج شود. برای خارج کردن هوا کافیست شیلنگ بین فیلترهای 5 و 6 یا فیلترهای 4 و 5 را بردارید و اجازه دهید دستگاه برای مدتی در این حالت کار کند. توصیه می شود ابتدا میل لنگ 4 و 5 را خارج کرده و پس از مدتی کار در این حالت، شیلنگ ها را مجدداً وصل کنید سپس شیلنگ های بین 5 تا 6 را خارج کنید.
حالت دوم: اگرچه پمپ آب کار می کند، اما کل دستگاه به طور معمول کار می کند، اما آب وجود ندارد.
مشکل اینجا هوای محبوس شده در محفظه فیلتر سوم است. در این حالت کافی است قاب را کمی باز کنید و اجازه دهید دستگاه چند دقیقه در این حالت نیمه باز کار کند. اجازه دهید دستگاه به طور مداوم کار کند تا آب از این بخش نیمه باز نشت کند. به طور کلی پس از هوادهی دستگاه تصفیه آب، توصیه می شود دو کار دیگر انجام دهید. اول: فشار دستگاه تصفیه آب را تنظیم کنید و دوم اینکه مخزن تصفیه آب را خالی کنید و فشار داخل مخزن را دوباره تنظیم کنید.آموزش نصب دستگاه تصفیه آب

تهیه دستگاه تصفیه آب

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید: اگر دستگاه را به موقع هواگیری نکنید، ممکن است به پمپ فشار تصفیه آب یا غشاء آسیب برساند و مجبور به تعویض آن شوید که هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت.اسمز معکوس
نکته پایانی

اگر در هواگیری یا تنظیم فشار فیلتر آب خود راحت نیستید، می توانید از خدمات حرفه ای راد گستر نوین در این زمینه بهره مند شوید. سرویس کلی تجهیزات برای رفع تمامی مشکلات دستگاه تصفیه آب در منزل شما با هزینه کمتر از هر جای دیگری. فقط تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت ثبت کنید تا مشکل فیلتر آب شما در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts