آب و اهمیت آن بر بدن

آب و اهمیت آن بر بدن

آب و اهمیت آن بر بدن

آب و اهمیت آن بر بدن

در اینجا چند ایده وجود دارد که چگونه می توانید مطمئن شوید که به اندازه کافی نوشیدنی دارید:

هرجا که می روید یک بطری آب همراه داشته باشید. به این ترتیب می توانید هر زمان که نیاز احتیاج داشت ، بنوشید.

میزان مصرف خود را پیگیری کنید. سعی کنید هر روز مقادیر بهینه ، حداقل نصف وزن بدن خود را در اونس مصرف کنید.

خودتان را آرام کنید تا نصف مصرف توصیه شده خود را تا ظهر نزدیک کنید. شما همیشه می توانید حدود یک ساعت قبل از برنامه ریزی برای خواب کار را تمام کنید.

شنیدن اینکه آب برای سلامتی شما ضروری است ، معمول است. اما چرا؟

این ماده اکثریت وزن بدن شما را تشکیل می دهد و در بسیاری از عملکردهای مهم دخیل است ، از جمله:

دفع مواد زائد از بدن شما
تنظیم دمای بدن
به عملکرد مغز شما کمک می کند
شما بیشتر آب خود را از نوشیدن نوشیدنی ها دریافت می کنید ، اما غذا نیز مقدار کمی به مصرف روزانه آب شما کمک می کند. برای آشنایی بیشتر با روش های آب می توانید به بهبود رفاه خود ادامه دهید.

۱٫ به ایجاد بزاق کمک می کند
آب جزء اصلی بزاق است. بزاق همچنین شامل مقدار کمی الکترولیت ، مخاط و آنزیم ها است. برای تجزیه غذای جامد و حفظ سلامت دهان ضروری است.

بدن شما به طور کلی با مصرف منظم مایعات بزاق کافی تولید می کند. با این حال ، تولید بزاق شما ممکن است در نتیجه افزایش سن یا برخی داروها یا درمانها کاهش یابد.

اگر دهان شما خشک تر از حد معمول است و افزایش مصرف آب کمکی نمی کند ، به پزشک مراجعه کنید. دمای بدن شما را تنظیم می کند

هیدراته ماندن برای حفظ دمای بدن بسیار مهم است. بدن شما در طول فعالیت بدنی و در محیط های گرم آب را از طریق عرق از دست می دهد.

عرق بدن شما را خنک نگه می دارد ، اما اگر آب از دست رفته را جبران نکنید دمای بدن شما افزایش می یابد. این به این دلیل است که بدن شما وقتی آب بدن خود را از دست می دهد ، الکترولیت ها و پلاسما را از دست می دهد.

اگر بیش از حد معمول عرق می کنید ، حتما آب زیادی بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید.

۳٫ از بافت ها ، نخاع و مفاصل شما محافظت می کند

مصرف آب به مفاصل ، نخاع و بافت های شما کمک می کند تا روان و نرم شوند. این به شما کمک می کند از فعالیت بدنی لذت ببرید و ناراحتی ناشی از شرایطی مانند آرتریت را کاهش دهید.

۴٫ به دفع مواد زائد از طریق تعریق ، ادرار و اجابت مزاج کمک می کند
بدن شما برای عرق کردن ، ادرار کردن و دفع مدفوع از آب استفاده می کند.

عرق دمای بدن را هنگام ورزش یا در دمای گرم تنظیم می کند. شما برای پر کردن مایعات از دست رفته از عرق به آب احتیاج دارید.

شما همچنین به مقدار کافی آب در سیستم خود نیاز دارید تا مدفوع سالم داشته باشید و از یبوست جلوگیری کنید.

کلیه های شما همچنین برای تصفیه مواد زائد از طریق ادرار مهم هستند. مصرف آب کافی به کلیه های شما کمک می کند تا موثرتر کار کنند و از سنگ کلیه جلوگیری می کند. این به حداکثر رساندن عملکرد فیزیکی کمک می کند
نوشیدن مقدار زیادی آب در حین فعالیت بدنی ضروری است. ورزشکاران ممکن است تا ۶ تا ۱۰ درصد به بدن خود در طول فعالیت بدنی تعریق کنند.

هیدراتاسیون همچنین بر قدرت ، قدرت و استقامت شما تأثیر می گذارد.

اگر در تمرینات استقامتی یا ورزش های شدید مانند بسکتبال شرکت می کنید ، ممکن است مستعد اثرات کم آبی بدن باشید.

اثرات منفی ورزش در گرما بدون آب کافی می تواند شامل شرایط پزشکی جدی مانند کاهش فشار خون و هایپرترمی باشد. کم آبی شدید می تواند باعث تشنج و حتی مرگ شود.

۶٫ به جلوگیری از یبوست کمک می کند
خوردن فیبر تنها راه پیشگیری از یبوست نیست. همچنین مهم است که میزان آب مصرفی خود را حفظ کنید تا حرکات روده شما حاوی آب کافی باشد.

اگر به اندازه کافی آب ، منیزیم و فیبر مصرف نمی کنید ، احتمال ابتلا به یبوست بیشتر است.

اگر قبلاً یبوست دارید ، ممکن است متوجه شوید که نوشیدن آب گازدار و آب ساده می تواند علائم شما را کاهش دهد. به هضم غذا کمک می کند
برخلاف آنچه برخی تصور می کنند ، متخصصان تأیید می کنند که نوشیدن آب قبل ، در طول و بعد از غذا به بدن شما کمک می کند تا غذاهایی را که می خورید راحت تر تجزیه کند. این به شما کمک می کند تا غذا را به طور موثرتری هضم کرده و از وعده های غذایی خود بیشترین بهره را ببرید.

تحقیقات نشان می دهد که بدن با تغییرات قوام محتویات غذا و معده سازگار است ، چه جامد و چه مایع تر. به جذب مواد مغذی کمک می کند
آب علاوه بر کمک به تجزیه غذا ، به حل ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی از غذای شما نیز کمک می کند. سپس این اجزای ویتامین را برای استفاده به بقیه بدن شما می رساند.

۹٫ به شما در کاهش وزن کمک می کند
مطالعات چربی بدن و کاهش وزن را با نوشیدن آب در دختران دارای اضافه وزن و زنان معتبر مرتبط دانسته اند. نوشیدن آب بیشتر در حین رژیم گرفتن و ورزش ممکن است فقط به کاهش وزن اضافی کمک کند. گردش اکسیژن خون را بهبود می بخشد
آب مواد مغذی مفید و اکسیژن را به کل بدن شما می رساند. رسیدن آب روزانه به گردش خون شما را بهبود می بخشد و بر سلامت کلی شما تأثیر مثبت می گذارد.

۱۱٫ به مبارزه با بیماری کمک می کند
نوشیدن آب کافی می تواند به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک کند این شامل:

یبوست
سنگ کلیه
آسم ناشی از ورزش همچنین به شما کمک می کند ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی مهم را از غذای خود جذب کنید ، که این امر شانس سالم ماندن را افزایش می دهد.

۱۲٫ به افزایش انرژی کمک می کند
نوشیدن آب ممکن است متابولیسم شما را فعال کند. افزایش متابولیسم با تأثیر مثبت بر سطح انرژی همراه است.

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب میزان سوخت و ساز بدن را تا ۳۰ درصد در مردان و زنان افزایش می دهد. به نظر می رسد این اثرات بیش از یک ساعت طول می کشد. به عملکرد شناختی کمک می کند
هیدراتاسیون مناسب برای حفظ شکل ظاهری بسیار مهم است.نشان می دهد که عدم نوشیدن آب کافی می تواند بر تمرکز ، هوشیاری و حافظه کوتاه مدت شما تأثیر منفی بگذارد.

۱۴٫ به بهبود خلق و خو کمک می کند
عدم دریافت آب کافی نیز می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد. کم آبی بدن ممکن است باعث خستگی و گیجی و همچنین اضطراب شود.

۱۵٫به روشن نگه داشتن پوست کمک میکند

مصرف آب کافی به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کند و ممکن است باعث تولید کلاژن شود. با این حال ، مصرف آب به تنهایی برای کاهش اثرات پیری کافی نیست. این فرایند همچنین به ژن های شما و محافظت کلی از آفتاب نیز مرتبط است.

۱۶٫ مانع از کم شدن آب بدن به طور کلی می شود
کم آبی بدن نتیجه عدم آب کافی بدن است. و از آنجا که آب برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است ، کم آبی بدن می تواند بسیار خطرناک باشد.

کم آبی شدید می تواند منجر به تعدادی از عوارض شدید شود ، از جمله:

تورم در مغز شما
نارسایی کلیه
اطمینان حاصل کنید که آب کافی می نوشید تا جبران شده از طریق عرق ، ادرار و حرکات روده را جبران کند تا از کم آبی بدن جلوگیری شود.

چقدر باید بنوشید؟

توجه به مقدار آبی که هر روز می نوشید برای سلامت مطلوب مهم است. اکثر مردم در هنگام تشنگی می نوشند ، که به تنظیم میزان مصرف روزانه آب کمک می کند.

با توجه به آکادمی های ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ، مصرف عمومی آب (از همه نوشیدنی ها و غذاها) که بیشتر مردم را برآورده می کند عبارت است از: حدود ۱۵٫۵ فنجان آب (۱۲۵ اونس) هر روز برای مردان
حدود ۱۱٫۵ فنجان (۹۱ اونس) روزانه برای زنان
مردم حدود ۲۰ درصد آب مصرفی روزانه خود را از طریق غذا دریافت می کنند. بقیه به آب آشامیدنی و نوشیدنی های مبتنی بر آب وابسته است. بنابراین ، در حالت ایده آل مردان حدود ۱۰۰ اونس (۳٫۰ لیتر) آب از نوشیدنی ها و زنان حدود ۷۳ اونس (۲٫۱۲ لیتر) از نوشیدنی ها مصرف می کنند.

اگر ورزش می کنید یا در منطقه ای گرم زندگی می کنید باید آب خود را افزایش دهید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید.

سایر روشهای ارزیابی هیدراتاسیون شامل تشنگی و رنگ ادرار است. احساس تشنگی نشان می دهد که بدن شما آب کافی دریافت نمی کند. ادرار تیره یا رنگی نشان دهنده کم آبی بدن است. ادرار کم رنگ یا غیر رنگی معمولاً نشان دهنده هیدراتاسیون مناسب است
آب تقریباً برای هر قسمت از بدن شما مهم است. خوردن مقدار توصیه شده روزانه نه تنها به حفظ وضعیت فعلی شما کمک می کند ، بلکه ممکن است سلامت کلی شما را نیز بهبود بخشد.

امتیاز دهید post

Comments (6)

  1. reza مهر 17, 1400

    mamnoon az matalebe kameletoon. maghalatetoon mesle dastgah hatoon aaliye

پیغام بگذارید

Related Posts

منابع و مآخذ

منابع و مآخذ اصول تصفیه آب ،چالکش امیری،ارکان دانش، ۱۳۹۲ روشهای نوین تصفیه، مهابی، شولا…Read more