تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه فاضلاب

تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه فاضلاب

تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه فاضلاب

تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه فاضلاب

در سطح جهانی ، تصفیه فاضلاب یکی از موضوعات مورد بحث فزاینده ای است که در بالاترین سطوح دولتی و شرکت های بزرگ به آن پرداخته شده است. برای یافتن رویکردی پایدار ، شرکت ها می توانند استراتژی های مختلفی را برای کمک به خود فراتر از انطباق صرف و شروع روند بهبود کیفیت جهانی آب به کار گیرند.

به گفته  بیش از ۸۰ درصد از کل فاضلاب های صنعت ، خانه ها ، شهرها و کشاورزی از طریق دریاچه ها ، رودخانه ها و دیگر آبهای سطحی به اکوسیستم برمی گردد. این فرآیند هر روز در سراسر کره زمین تکرار می شود و محیط زیست را آلوده می کند در حالی که مواد مغذی ارزشمند و سایر مواد قابل بازیابی را در این فرآیند از دست می دهد.

هر سال در ماه مارس ، روز جهانی آب به عنوان یادآوری از سوی سازمان ملل متحد مطرح می شود که تعهد روزانه برای کاهش موفقیت آمیز و استفاده مجدد از فاضلاب ضروری است. گای رایدر ، مدیرکل سازمان بین المللی کار سازمان ملل متحد (ILO) و رئیس UN-Water ، معتقد است که باید تعهدی برای بهبود مدیریت فاضلاب جامعه تجاری و عموم مردم برای ایجاد تغییر وجود داشته باشد.

با این تعهد ، رایدر امیدوار است به برنامه ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار برسد ، که نصف نسبت فاضلاب تصفیه نشده و افزایش استفاده مجدد از آب سالم را تا سال ۲۰۳۰ هدف قرار می دهد. آب که اغلب به عنوان مسلم تلقی می شود ، یک منبع محدود با تقاضای بین المللی است. تصفیه فاضلاب در دهه گذشته به بخش مهمی از عملیات کارخانه تبدیل شده است و شرکتهای تولیدی در تمام بخشهای صنعتی کاهش مصرف آب را در اولویت خود قرار داده اند.

عوامل انگیزشی برای تصفیه فاضلاب صنعتی فراتر از تطابق
پیروی از قوانین فدرال برای تصفیه ، مدیریت و دفع فاضلاب ، مانند قانون آب پاک ، قانون حفاظت و بازیابی منابع و قانون آب آشامیدنی ایمن ، مستلزم تمرکز مدیریت کارخانه بر موضوع فاضلاب است. شرکتها باید مقررات اضافی را در سطح ایالتی و محلی نیز رعایت کنند.

عوامل انگیزشی دیگری که محرک های احتمالی بازیافت فاضلاب هستند عبارتند از: تقویت تصویر عمومی شرکت ، بهبود محیط کلی کار ، تقویت روحیه کارکنان و پایبندی به ابتکارات ISO 14001. ترویج یک عملیات “سبز” با اولویت دادن به آگاهی از محیط زیست و عملیات پایدار به کارگران خوشحال ، مشتریان وفادار و سرمایه گذاران راضی تبدیل می شود. دلارها – و حس
از دیدگاه کاملاً پولی ، منطقی است که شرکت ها یک سیاست تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب رسمی را اتخاذ کنند زیرا به آنها این امکان را می دهد تا هزینه های عملیاتی را افزایش دهند و در عین حال سودآوری را افزایش دهند. دفع خنک کننده یا آب شستشو بر پایه آب هزینه بر است. شرکتها باید هزینه جابجایی ، حمل و نقل و درمان توسط خدمات درمانی محلی خود را بپردازند. هزینه اضافی آب تمیز مورد نیاز برای جایگزینی حجم اولیه است.

هزینه های دفع آب می تواند بر اساس موارد زیر متفاوت باشد:
منابع آب محلی
قیمت سوخت
قیمت کامیون
احکام POTW
هدف واضح همیشه بازیافت مایع خنک کننده ، شستشوی آب و سایر مایعات به صورت داخلی است. این امر باعث افزایش طول عمر ابزار ، بهبود کیفیت محصول ، کاهش تعمیر و نگهداری و طولانی شدن استفاده از مایعات کار می شود. وجود یک فرآیند بازیافت مایعات به این معنی که وقتی زمان دفع فاضلاب و مایعات فرا می رسد ، شرکت ها حجم کمتری برای دور انداختن یا یک جریان متمرکز خواهند داشت که می توانند خود را با هزینه کمتری در POTW درمان کنند.

در حالی که اجرای چنین فرایندی مطمئناً منطقی به نظر می رسد ، اما برای شرکت هایی که با تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب خانگی آشنا نیستند ، می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. در ظاهر ، هزینه های اولیه که اغلب با افزودن سیستم تصفیه فاضلاب همراه است ، می تواند بسیار محدود کننده به نظر برسد.

در قلب هر سیستمی تجهیزات قرار دارد. برای شرکتهایی که نگران تأثیر فاضلاب آنها بر محیط زیست و خطوط پایانی آنها هستند ، گزینه های مختلفی در دسترس است – هر کدام برای انجام انواع خاصی از عملیات تصفیه و بازگشت سریع سرمایه (ROI) طراحی شده اند. برترین تجهیزات فاضلاب صنعتی ، مزایا و ROI
لیست زیر شامل هفت نوع رایج از تجهیزات فاضلاب ، نحوه عملکرد هر یک و نحوه تأثیر آن بر سودآوری یک کسب و کار است:

۱٫ سیستمهای فوق تصفیه

اولترافیلتراسیون (UF) یک فرآیند تحت فشار است که از غشایی برای حذف روغن های امولسیون شده ، هیدروکسیدهای فلزی ، امولسیون ها ، مواد پراکنده ، جامدات معلق و سایر مواد با وزن مولکولی بزرگ از فاضلاب ، مایع خنک کننده و سایر محلول ها استفاده می کند. UF در شفاف سازی محلولهای حاوی جامدات معلق ، باکتریها و غلظت بالای ماکرومولکولها ، از جمله روغن و آب ، برتری دارد.

سیستم های UF طوری طراحی شده اند که بدون استفاده از مواد افزودنی شیمیایی حجم آب روغنی را تا ۹۸ درصد کاهش می دهند. این سیستم ها همچنین قادر به حذف جریمه های کوچک در عملیات خرابکاری و سقوط هستند ، که به wa امکان می دهد

بازیافت و استفاده مجدد شود. هنگام محاسبه هزینه های گرمایشی و دفع ، شرکت ها همچنین می توانند ۷۵ درصد از هزینه آب شستشو و مواد شوینده را کاهش داده و ۹۰ درصد نیز هزینه دفع زباله را کاهش دهند. به همین دلایل ، تکنولوژی غشای UF به سرعت در حال تبدیل شدن به یک فرآیند انتخابی نسبت به روشهای معمولی فیلتراسیون است.

۲٫ تبخیر و تقطیر خلاء

تبخیر یک پدیده طبیعی و یک فناوری جداسازی پاک به عنوان بهترین تکنیک موجود در چندین فرآیند تصفیه فاضلاب شناخته شده است. از آنجا که آب را از آلودگی ها حذف می کند ، به جای فیلتر کردن آلاینده ها از آب ، متمایز از سایر فرآیندهای جداسازی است. هیچ فناوری دیگری نمی تواند به میزان قابل توجهی در بازیابی و غلظت آب مانند تبخیرکننده های خلاء دست یابد ، که روند تبخیر طبیعی را تسریع می کند. میزان تصفیه و تقطیر فاضلاب صنعتی از ۱ تا ۱۲۰ تن در روز. آنها قادر به دستیابی به غلظت کل جامدات باقی مانده بیش از ۸۵ درصد هستند.

سه تبخیر کننده اصلی خلاء عبارتند از:

پمپ های حرارتی – انعطاف پذیر و همه کاره با مصرف انرژی الکتریکی کم و قابلیت اطمینان بالا
آب گرم/آب سرد – با استفاده از آب داغ اضافی/بخار و آب خنک کننده ، هزینه های عملیاتی را کاهش دهید
فشرده سازی مکانیکی بخار – برای درمان میزان جریان زیاد فاضلاب با دمای جوش کم برای کاهش مصرف انرژی طراحی شده است

۳٫ سیستم های اسمز معکوس فناوری اسمز معکوس (RO) مواد جامد محلول و ناخالصی ها را از آب با استفاده از یک غشای نیمه تراوا حذف می کند ، که اجازه عبور آب را می دهد اما اکثر مواد جامد/نمک های محلول و سایر آلاینده ها را پشت سر می گذارد. غشاهای RO برای رسیدن به نتیجه مطلوب به فشار بیشتر از اسمزی و آب با فشار بالا نیاز دارند. آبی که از غشای RO عبور می کند ، permeate نامیده می شود و نمک های محلول که توسط غشای RO رد می شوند ، کنسانتره نامیده می شود.

یک سیستم RO مناسب طراحی شده و کار می کند تا ۹۹٫۵ درصد نمکها و ناخالصی های محلول ورودی و تقریباً همه مواد کلوئیدی و معلق را از چالش برانگیزترین کاربردهای پساب و آب تغذیه حذف می کند. به طور معمول برای کاربردهای صنعتی ، فلزکاری و عملیات سطحی ، فناوری RO آخرین فرایند پس از UF یا تصفیه شیمیایی فاضلاب و آبهای خوراکی است. این نوع فیلترها بر اساس جاذبه کار می کنند و از کاغذهای یکبار مصرف یا فیلترهای دائمی برای ایجاد یک مانع مثبت استفاده می کنند. مواد جامد را از تمام مایعات فرآیند صنعتی که جریان آزاد دارند حذف می کند. فیلترهای تخت کاغذی برای کاربردهایی که شامل حذف فلزات آهنی و غیر آهنی کم و متوسط ​​و همچنین آلاینده های آلی و معدنی مانند شیشه ، لاستیک و پلاستیک هستند مناسب هستند. فیلترهای تخت کاغذی می توانند عمر خنک کننده و ابزار را به طور متوسط ​​۲۷ درصد افزایش دهند و علاوه بر این باعث افزایش کیفیت سطح کاری شوند.

۴٫واحدهای استاندارد تصفیه بستر کاغذی با یا بدون جداسازی مغناطیسی در دسترس هستند و می توانند سرعت جریان تا ۱۳۰ گالن در دقیقه را تحمل کنند. کلاس های مختلف رسانه فیلتر امکان تنظیم وضوح میکرون را فراهم می کند. یک مدل درام ، که می تواند تا ۵۰۰ گرم در دقیقه سیال را پردازش کند ، یک سوم فضای فیلتر تخت کاغذی را اشغال می کند.

۵٫ سانتریفیوژهای جامدادی

این واحدها نیروی گریز از مرکز (به جای محیط های مصرفی) را برای جداسازی جامدات از مایعات در کاربردهای پردازش فلز بهینه می کنند که حذف جریمه ها برای بازیافت و استفاده مجدد از اهداف مهم است. مایع فرآیند یا پمپ می شود یا به صورت گرانشی به ورودی سانتریفیوژ تغذیه می شود. سپس مواد جامد فرآیند به صورت سانتریفوژ از فاز مایع جدا شده و در یک روتور که به راحتی قابل جابجایی است ، که به عنوان آستر نیز شناخته می شود ، جمع آوری می شوند. مایع شفاف روتور را به داخل محفظه بیرونی سرریز می کند و با گرانش به فرایند بازگردانده می شود ، که هزینه حمل و نقل خنک کننده ها و آب زباله را از تاسیسات به حداقل می رساند. سانتریفیوژهای کاسه جامد جداسازی مایع/جامد با عملکرد بالا را برای انواع ذرات فراهم می کند- فلزی و غیر فلزی ، آهنی و غیر آهنی-و در دو نوع روتور تمیز دستی (با آستر قابل استفاده مجدد) و طرح های خودکار خودکار کاملاً اتوماتیک موجود است.

۶٫ جداکننده های روغن ترامپ

در این محلول تصفیه فاضلاب ، سیال آلوده از طریق یک سری از بافل ها و یک بستر متخلخل محیطی جریان می یابد که طی آن روغن های آزاد و مکانیکی پراکنده از سیال جدا می شوند. سپس مایع تصفیه شده روی سرریز تخلیه پساب برای استفاده مجدد به مخزن جاری می شود. روغن های جمع آوری شده ، امولسیون های معکوس و سایر مواد زائد در بالای این دستگاه جمع آوری شده و به طور خودکار در یک ظرف مناسب تخلیه می شوند. با استفاده از جریان گرانش و ادغام ، این جداکننده ها می توانند روغن های ولگرد را در یک بار عبور بدون استفاده از محصولات مصرفی به کمتر از ۱ درصد برسانند.

جدا کننده های روغن ترامپ همچنین می توانند:

کاهش هزینه های خرید مایعات جدید تا ۷۵ درصد (شامل خنک کننده های مصنوعی و نیمه سنتتیک ، روغن های محلول و آب های شستشو)

۷٫ فیلترهای خلاء

سیستم های فیلتراسیون خلاء که می توانند عملکرد مداوم داشته باشند ، می توانند زمان خرابی قابل توجهی را از بین ببرند. این سیستم ها تقریباً بدون تعمیر و نگهداری و با حجم زیاد لجن ، هزینه های تولید کمتری را نیز تحویل خواهند داد. فیلترهای خلاء یکبار مصرف از یک محفظه خلاء برای کشیدن مایع خنک کننده آلوده از طریق محیط فیلتر یکبار مصرف استفاده می کنند. با استفاده از اصل اثبات شده فیلتراسیون بهینه از طریق ایجاد آلودگی یا لجن ، یک کیک فیلتر روی محیط ایجاد می شود. این واحدها قادرند میزان جریان قابل توجهی تا ۲۰۰۰ gpm داشته باشند.

فیلترهای خلاء نیمه دائمی می توانند هزینه های عملکرد را با حذف نیاز به رسانه های یکبار مصرف کاهش دهند. شستشوی پشت با خنک کننده تمیز ، فیلتر را بدون نیاز به حجم زیاد هوا ، تمیز نگه می دارد. مواد جامد پس از شستشو از عنصر فیلتر خارج شده و داخل مخزنی قرار می گیرند ، جایی که از طریق کشش زنجیره ای/ترتیب پرواز خارج می شوند. این واحدها به حداقل فضای کف نیاز دارند و کاملاً مستقل هستند و تعمیر و نگهداری و عملکرد را ساده می کنند.

نتیجه
تصفیه فاضلاب که به عنوان موضوعی فزاینده از نگرانی های جهانی محسوب می شود ، چیزی است که عملیات تولید صنعتی می تواند با هر تعداد سیستم موجود ، کارآمد و موثر انجام دهد. شرکت ها می توانند استراتژی های مختلفی را برای کمک به خود فراتر از انطباق صرف و شروع روند بهبود کیفیت آب به کار گیرند. این می تواند به طور همزمان نام تجاری آنها ، ROI آنها و خطوط پایانی آنها را تقویت کند.

 

تیم هانا معاون توسعه تجارت PRAB ، طراح و تولید کننده سیستم های بازیافت فاضلاب و همچنین نقاله ها و تجهیزات مهندسی برای پردازش چرخش ، تراشه ها و مایعات فلزکاری است. از زمان فارغ التحصیلی از دانشگاه نورث وود در سال ۱۹۷۰ ، هانا با شرکت ها و جوامعی در سراسر جهان همکاری کرده است که از جدیدترین فن آوری های تصفیه مایعات و پردازش تراشه برای کاهش هزینه ها و افزایش نظارت بر محیط زیست استفاده می کنند.

 

آخرین مورد در فاضلاب
با احترام از سنسافون
صفحه نمایش دیجیتال سنسافون حرارتی جریان سنج
راهنمای فناوری
کیفیت آب و شرایط تجهیزات را با حسگرهای تصفیه آب کنترل کنید

EPA تقریباً ۶ میلیون دلار برای تحقیقات در مورد آلاینده های موجود در بیوسولیدها جایزه می دهد

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

منابع و مآخذ

منابع و مآخذ اصول تصفیه آب ،چالکش امیری،ارکان دانش، ۱۳۹۲ روشهای نوین تصفیه، مهابی، شولا…Read more