درباره کدورت آب دستگاه تصفیه اسمز معکوس

درباره کدورت آب دستگاه تصفیه اسمز معکوس

درباره کدورت آب دستگاه تصفیه اسمز معکوس

شما به تازگی یک سیستم آب آشامیدنی اسمز معکوس نصب کرده اید و مشتاقانه منتظر نوشیدن اولین لیوان آب اسمز معکوس خود هستید. شما شروع به ریختن اولین لیوان آب می کنید و با آب کدر روبرو می شوید. اولین چیزی که به آن فکر می کنید این است که آیا آب خوب است یا خیر. دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند این مشکل را ایجاد کند، دریابید که چرا آب اسمز معکوس شما کدر است. در ادامه مطلب همراه ما باشید..دستگاه تصفیه آب

میکرو حباب ها

این میکرو حباب ها در واقع هزاران حباب ریز هستند که از حباب های بزرگ دوام بیشتری دارند و می توانند در نور مستقیم بدرخشند. اگرچه ممکن است همیشه این اتفاق نیفتد، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:کدام نوع سیستم تصفیه آب خانگی بهتر است؟

1. تعویض فیلتر

یکی از دلایل کدر شدن آب فیلتر شده تعویض المنت فیلتر است. هنگام تعویض فیلتر، اولین بار که از آن استفاده می کنم بعد از هر تعویض فیلتر، دستگاه تصفیه آب کمی حباب دار می شود. پس از تعویض المنت فیلتر، طبیعی است که آب عنصر فیلتر جدید کدر به نظر برسد. ظاهر کدر به دلیل حباب های بسیار کوچک هوا در آب است. اگر آب کدر را در یک لیوان شفاف بریزید، می بینید که حباب های ریز هوا در عرض چند دقیقه به آرامی به بالای لیوان می آیند و یک لیوان آب شفاف و تمیز باقی می مانند.فیلترهای آب دستگاه تصفیه آب از چه موادی ساخته شده اند؟
این آب برای نوشیدن مناسب است. هوای موجود در آب همان هوایی است که تنفس می کنید و به دلیل پر شدن فیلتر آب تازه نصب شده با هوا، ابری شدن آن اتفاق می افتد. فیلتر رده بالا آب را تا 5 میکرون فیلتر می کند. در مقایسه، قطر موی انسان 25 میکرون است، بنابراین فیلتر با سوراخ هایی به اندازه یک پنجم قطر موی انسان پر شده است. هنگامی که آب برای اولین بار از فیلتر عبور می کند، هوا را خارج می کند و حباب های بسیار کوچکی ایجاد می کند. هنگامی که فیلتر کاملاً اشباع شد و تمام هوا از فیلتر خارج شد، فیلتر دیگر آب کدر تولید نخواهد کرد.

فیلترهای ارزان و کم عیار این شرایط را ایجاد نمی کنند. طبیعی است که فیلتر ظرف 1 تا 4 هفته، بسته به دفعات استفاده از فیلتر، آب کدر تولید کند. به یاد داشته باشید، هر بار که فیلتر عوض می شود این اتفاق می افتد و هیچ کاری نمی توانیم برای حذف آن یا سرعت بخشیدن به فرآیند انجام دهیم.

چگونه می توانم از تشکیل این حباب ها جلوگیری کنم؟

استفاده از ضدعفونی کننده هنگام تعویض فیلترهای سیستم RO به حفظ سطوح داخلی RO از ذرات معلق در هوا کمک می کند و از تجمع حباب های هوا جلوگیری می کند. همچنین هنگام تعویض فیلتر اسمز معکوس، محفظه فیلتر را تا بالا با آب پر کنید تا در هنگام تعویض محفظه فیلتر از ورود هوای اضافی جلوگیری شود. اگر فیلتر اسمز معکوس شما در محفظه‌ای است که در آن کل محفظه را تعویض می‌کنید، با کج کردن محفظه زیر آب با زاویه 45 درجه، تا آنجا که ممکن است آن را پر کنید.چربی گیری از آب

پر کردن محفظه فیلتر اسمز معکوس با آب سرد به طور کلی مقدار هوای محبوس شده در سیستم را کاهش می دهد، زیرا آب گرم اکسیژن را بهتر از آب سرد حفظ می کند. مولکول های گاز راحت تر در آب سرد حل می شوند و با افزایش دما آزاد می شوند. بنابراین وقتی آب شهری از منبع به خانه یا سیستم فیلتراسیون شما لوله می شود، گرم می شود و حباب های هوا آزاد می شود که آب را کدر می کند.

2. آبرسانی شهرداری هوا دارد

یکی دیگر از دلایل کدر شدن آب خالص می تواند هوای موجود در آب شهر باشد. حباب های ریز هوا ممکن است در منبع آب شهر قبل از فیلتر شدن ظاهر شوند. در بیشتر جاها آب را تحت فشار ذخیره می کنیم که باعث حل شدن هوا در آب می شود. اگر بعد از چند دقیقه نشستن متوجه شدید که آب هنوز کدر است و شفاف نیست، TDS (کل جامدات محلول) آب اسمز معکوس را بررسی کنید و آن را با TDS آب معمولی مقایسه کنید.آلودگی هوا

اگر متوجه شدید که TDS آب اسمز معکوس شما 10 درصد بیشتر از آب معمولی است، ممکن است غشای اسمز معکوس شما نیاز به تعویض داشته باشد. اگر غشای اسمز معکوس شما سوراخ یا پارگی داشته باشد، دیگر نمی تواند مواد جامد محلول را که قرار است از شیر آب خارج شوند فیلتر کند و از آنجایی که حاوی مواد معدنی هستند، می توانند آب را کدر کنند. نصب یک سیستم آب آشامیدنی اسمز معکوس در خانه شما یک راه عالی برای تامین آب آشامیدنی سالم برای خانواده است.
تعویض منظم فیلتر و شستشوی مخزن ذخیره دو بار در سال، سال ها آب باکیفیت به شما می دهد. در مرکز خرید فردکو تنها می توانید دستگاه های تصفیه آب با قیمت ها و کیفیت های مختلف خریداری کنید، بلکه از طریق این سایت می توانید دستگاه های تصفیه آب خود را نیز نصب و تعمیر کنید. سایت فردکو برای رفع نیاز شما در زمینه نصب و تعمیر تجهیزات تصفیه از بهترین و مجرب ترین متخصصین استفاده می کند تا کار را به بهترین و اصولی ترین شکل ممکن برای شما انجام دهند.

آب کدر در دستگاه تصفیه آب
امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts