رفع مشکلات مربوط به روشن و خاموش کردن دستگاه تصفیه آب

رفع مشکلات مربوط به روشن و خاموش کردن دستگاه تصفیه آب

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب، لازم است که درک کافی از عملکرد اجزای آن داشته باشیم. برخی از مشکلات تجهیزات را می توان با کمی بررسی و دقت به دست خودمان حل کرد، در حالی که برخی از مشکلات را باید به تکنسین های مجرب سپرد. مثلاً در مورد بستن یا باز کردن یک دستگاه که هر کدام در شرایط خاصی رخ می دهد، باید بدانیم چه زمانی طبیعی است و چه زمانی نشان دهنده خرابی دستگاه است. در این مقاله به بررسی این سوال می پردازیم.دستگاه تصفیه آب

وقتی دستگاهی خاموش یا روشن می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از عملکرد عادی و غیرعادی دستگاه باشد که در صورت عدم رسیدگی می‌تواند منجر به نقص بیشتر در دستگاه شود. این مقاله به سوالات شما در مورد دلایل ادامه کار دستگاه تصفیه آب، خاموش و روشن شدن مکرر دستگاه تصفیه آب، علت روشن نشدن آن و چرایی زودتر روشن شدن آن پاسخ خواهد داد. و دستگاه هایی که می توانند بدون استفاده روشن و خاموش شوند

دستگاه تصفیه آب به کار خود ادامه می دهد

شاید بسیاری از افراد دستگاه تصفیه آب داشته باشند اما ندانند که دستگاه تصفیه آب به کار خود ادامه می دهد و خاموش نمی شود که این نشان از عملکرد غیرعادی دستگاه است. برای بررسی این مشکل لازم است بررسی دقیق تری از دستگاه انجام شود. هنگامی که دستگاه تصفیه آب مخزن آب را پر می کند، دستگاه روشن می شود. در این حالت پمپ و شیر برقی باز می شوند و جریان آب در زهکش ادامه می یابد. اما با پر شدن مخزن، جریان آب به فاضلاب قطع می شود و دستگاه باید خاموش شود. نیم ساعت طول می کشد تا باک پر شود و دو ساعت آخر در صورت پر نشدن مخزن و خاموش نشدن تجهیزات در این مدت باید احتمال خرابی بخشی از تجهیزات را در نظر بگیریم. در این صورت باید حالت های مختلف دستگاه را در نظر بگیریم تا بدون مشکل کار کند و تمامی احتمالات را بررسی کنیم.
برای بررسی حالت های مختلف ابتدا دستگاه را در حالت تولید مستقیم قرار می دهیم یعنی شیر مخزن را بسته و شیر ورودی مخزن را باز می کنیم. سپس شیر آب سینک را باز کردیم و شیر مخلوط را بستیم و دستگاه را به برق وصل کردیم. در این صورت دستگاه باید شروع به کار کرده و جریان آب ایجاد کند. اگر این آب کم باشد یا به صورت قطرات باشد، نشان دهنده این است که واحد شما آب کم تولید می کند که معمولاً به دلیل آسیب دیدن غشا است.
اگر فیلتر ممبران مسدود یا آسیب دیده باشد، آب وارد مخزن نمی شود، پمپ آب برای تصفیه آب همیشه روشن است و دستگاه به طور معمول کار می کند.

در صورتی که آب تصفیه شده در اثر فشار مخزن به محفظه ممبران برگردد و فاضلاب تخلیه شود، پس از مدتی دستگاه مجددا روشن می شود تا افت فشار جبران شود و این امر ادامه خواهد داشت. در صورت وجود نشتی در قطعات بعد از فیلتر ممبران باعث کاهش فشار داخل سیستم می شود و کلید فشار قوی کار نمی کند. برای جبران افت فشار، تصفیه آب ادامه خواهد داشت.

برای حل مشکل تولید کم آب، به فشار سنج روی تجهیزات نگاه کنید. این فشار باید بالاتر از 50PSI یا 4BAR باشد. اگر کمتر از این مقدار باشد، دستگاه دچار افت فشار می شود. به محض خروج آب از شیر، شیر آب را ببندید و یک دقیقه صبر کنید. بعد دقت کن ببین دستگاه خاموشه؟ اگر دستگاه خاموش شود، مشکل از مخزن فیلتر آب منزل شماست که فشار هوای مناسبی ندارد. در این صورت باید آن را با پمپ باد کنید تا فشار استاندارد لازم را داشته باشد. در صورت خاموش نشدن دستگاه، فشار روی سنسور فشار باید با فشار سنج بررسی و تنظیم مجدد شود.
عامل دیگر ضعف پمپ است. وظیفه پمپ آب ایجاد فشار بالا برای غشای فیلتر است، اگر پمپ آب ضعیف باشد نمی تواند این فشار را تامین کند، پس از چند ساعت کار فقط مقدار کمی آب را می توان فیلتر کرد. این به دستگاه اجازه می دهد تا به خوبی کار کند و خاموش نشود. برای اینکه ببینید مشکل عملکرد دستگاه مربوط به پمپ است یا خیر، دریچه مخزن را ببندید و دریچه ورودی سینک را باز کنید و پس از شروع به کار دستگاه به گیج نگاهی دقیق بیندازید. اگر گیج فشار عددی زیر 80 تا 120 psi نشان دهد، پمپ واحد ضعیف است.

مشکل خرابی سنسور سوئیچ فشار قوی

عملکرد سنسور قطع فشار بالا این است که وقتی فشار در سیستم به حد مجاز رسید و مخزن پر شد، تصفیه آب را متوقف می کند. نقص در این قسمت باعث توقف حرکت پمپ شد و از آنجایی که سنسور متوجه پر شدن مخزن نمی شد، دستگاه به طور مداوم کار می کرد. در این حالت، شیر تصفیه را ببندید و دستگاه را بررسی کنید. اگر خاموش باشد، مشکل از نبود هوای مناسب در مخزن است.آموزش تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب خانگی

روشن و خاموش کردن دستگاه تصفیه آب

مشکل سوئیچ مکرر دستگاه تصفیه آب

تعویض مکرر دستگاه های تصفیه آب یکی دیگر از مشکلات مرتبط با تابلو برق است. برای حل این مشکل و فهمیدن اینکه مشکل از کدام قسمت است، وقتی دستگاه به برق وصل می شود، شیر مخزن آب بسته می شود، شیر آب ورودی و ورودی آب باز می شود، دستگاه باید کار کند و شیر استخراج با خروجی آب متوسط. اگر دستگاه در این حالت روشن و خاموش می شود، نیاز به بررسی دقیق تری دارد. یک سنسور فشار در داخل دستگاه تصفیه وجود دارد که اگر فشار آب وارد شده به دستگاه کم باشد دستگاه را خاموش می کند. اگر خاموش شدن دستگاه مربوط به حسگر باشد، چندین سناریو وجود دارد:

  • دریچه ورودی به طور کامل باز نمی شود
  • دریچه ورودی مسدود شده است
  • فشار آب اصلی مناسب نیست
  • سنسور فشار آسیب دیده یا به درستی پیکربندی نشده است

اگر پس از بررسی مشخص شد که مشکل از ایراد فوق نیست، لطفاً فیلتر فیبر شماره 1 را بررسی کنید. آب به دلیل اشباع بودن این فیلتر نمی تواند به مقدار کافی وارد دستگاه شود.قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب شهری
مشکل این است که تصفیه کننده روشن نمی شود

اگر دستگاه تصفیه آب روشن نیست ابتدا سوکت ترانسفورماتور و پمپ آب را وصل کنید. اگر پمپ روشن نشود، ممکن است مشکل از اتصالات و سنسور باشد. همچنین باید موارد زیر را بررسی کنید:

فشار کم آب
خرابی سنسور LP و HP
پایه پمپ از ترانسفورماتور جدا شده است

اگر پس از بررسی های فوق هنوز پمپ آب روشن نشد، ممکن است پمپ آب با فشار متغیر سوخته، برق قطع شده و یا برق ساختمان مشکل داشته باشد.اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب

از دیگر دلایلی که باعث می شود دستگاه تصفیه آب خانگی روشن نشود این است که برق 220 به ترانسفورماتور نمی رسد، ترانسفورماتور ولتاژ مستقیم 24 ولت کافی نیست، لوپر معیوب است، دستگاه تصفیه کننده فشار قوی معیوب است و پمپ آب تجهیزات آسیب دیده است
مشکل بوت شدن زودهنگام زمانی که دستگاه کمتر استفاده می شود

هنگامی که فشار مخزن کم است، سنسور فشار بالا دستور روشن کردن پمپ و پر کردن مخزن را صادر می کند. هنگامی که مقدار کمی آب از شیر آبگیری تجهیزات گرفته می شود، عمدتاً به این دلیل است که فشار در مخزن آب به درستی تنظیم نشده است، به محض باز شدن دریچه ورودی آب، فشار تجهیزات کاهش می یابد و سنسور تشخیص می دهد که آب در مخزن پمپ آب کاهش می یابد. حالت دیگه اینه که بعد از تنظیم فشار مخزن باز هم مشکل دستگاه حل نشده می تونید سنسور فشار قوی رو امتحان کنید و در صورت بروز مشکل تعویض کنید.

مشکل روشن و خاموش شدن دستگاه بدون استفاده از آن

این نشانه نزدیک به خارج شدن آب مخزن آب تجهیزات است.راه حل این مشکل بستن شیر مخزن آب، باز کردن شیر آبگیری و روشن کردن پمپ آب است. پس از بستن شیر، پمپ برای مدت کوتاهی خاموش می شود. اگر بعد از استفاده نکردن تجهیزات دوباره روشن شود و پمپ آب خاموش شود، یکی از دلایل ممکن است این باشد که شیر یک طرفه موجود در دو نقطه از تجهیزات نامعتبر است یا وجود ندارد و عملکرد آن این است که جلوگیری از خروج آب به مرحله قبل برگردید.

در مسیر ورودی آب مخزن آب یک شیر اختلاط آب تعبیه شده است و یک شیر چک در شیر تعبیه شده تا از برگشت آب برای تخلیه مخزن آب جلوگیری کند. هنگام بسته شدن شیر اختلاط مسیر عبور به شیر اختلاط را مسدود کنید. اگر مشکل حل شد، ثابت می شود که مشکل از شیر مخلوط است، در غیر این صورت سایر قسمت های تجهیزات باید بررسی شوند.
در آخر توصیه می کنیم هر چند وقت یکبار از کارشناسان این حوزه بخواهید که دستگاه تصفیه آب را چک کنند. و اگر نمی توانید مشکلی را با تجهیزات تصفیه خود حل کنید، بهتر است حل این مشکل را به یک تکنسین خدمات با تجربه و ماهر بسپارید.

بخور سرد و مرطوب کننده هوا COLOUR CUP

بخور سرد و مرطوب کننده هوا M1

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts