سدیم موجود در آب

سدیم موجود در آب

سدیم موجود در آب

سُدیم عنصر شیمیایی جدول تناوبی است که نماد آن Na و عدد اتمی آن ۱۱ است. سدیم یک فلز واکنش‌دهنده نرم و مومی‌شکل است که به گروهفلزات قلیایی که از نظر ترکیبات طبیعی فراوان هستند مربوط است. آنیون و کاتیون موجود درآب

مکانیسم واکنش، اثرات زیست محیطی و اثرات بهداشتی

برای میلیارد ها سال سدیم از سنگ ها و خاکها تولید می شود و به اقیانوس ها می ریزد و در حدود ۵۱ سال باقی می ماند. آب دریا حاوی حدود ۱۱۰۰۰ ppm سدیم است. رودخانه ها تنها حدود ۹ پی پی ام است.

آب آشامیدنی معمولا حاوی حدود ۵۰ میلی گرم سدیم در هر لیتراست. این مقدار برای آب معدنی به وضوح بالاتر است. در فرم محلول، سدیم همیشه به عنوان یون های Na + رخ می دهد. اکسیژن آب

در چه روشی و در چه فرمی سدیم با ​​آب و هوا واکنش نشان می دهد؟

سدیم در آب یک محلول بی رنگ تشکیل می دهد که شامل هیدروکسید سدیم قلیایی (سود سوز) و گاز هیدروژنی است. این یک واکنش شیمیایی است. فلز سدیم گرم می شود و ممکن است آتش سوزی کند که با یک شعله نارنجی میسوزد. گاز هیدروژن آزاد شده در طول فرآیند سوختن، به شدت با اکسیژن در هوا واکنش نشان می دهد.

تعدادی از ترکیبات سدیم با آب به شدت واکنش خاصی نشان نمی دهند، بلکه به شدت محلول در آب هستند.

حلالیت ترکیبات سدیم

نمونه هایی از حلالیت سدیم در آب موجود است. بیشترین ترکیبات سدیم، کلرید سدیم (NaCl) است، که در غلظت دیگری نیز به عنوان نمک مورد استفاده در آشپزخانه شناخته می شود. کربنات سدیم (Na2CO3) نیز محلول در آب است حلالیتی ۲۲۰ گرمی در لیتر در ۲۰ درجه سانتیگراد.

کاربردهای سدیم

سدیم در حالت فلزی عنصر لازم برای ساختن ترکیبات آلی است. این عنصر قلیایی بوجودآورندهٔ عنصر حیاتی نمک طعام نیز هست. کاربردهای دیگر عبارت‌اند از:

استفاده در برخی از آلیاژ برای بهبود ساختارشان

استفاده در ساخت صابون و ترکیب آن با اسیدهای چرب

سدیم و پتاسیم که یک ماده مهم منتقل کننده حرارت است

چرا سدیم در آب وجود دارد؟

ترکیبات سدیم به طور طبیعی به آب می رسند. همانطور که قبلا ذکر شد، سدیم از سنگ ها معدنی و خاک ها تشکیل شده است. نه تنها دریاها، بلکه رودخانه ها و دریاچه ها حاوی مقادیر قابل توجهی از سدیم است. اما با توجه به شرایط زمین شناسی و آلودگی فاضلاب، غلظت های آنها بسیار پایین تر است. فواید نوشیدن آب گرم

ترکیبات سدیم برای اهداف صنعتی مختلفی بکار می رود و همچنین ممکن است در صنایع آب استفاده شود. سدیم در متالورژی به عنوان عامل خنک کننده در راکتورهای هسته ای کاربرد دارد. نیترات سدیم اغلب به عنوان یک کود مصنوعی استفاده می شود.

حدود ۶۰ درصد سدیم در صنایع شیمیایی استفاده می شود که در آن به گاز کلر، هیدروکسید سدیم یا کربنات سدیم تبدیل می شود و حدود ۲۰ درصد از سدیم در صنایع غذایی به عنوان یک ماده نگهدارنده یا یک ماده معطر استفاده می شود. و باقیمانده آن به عنوان نمک در فصل زمستان کاربرد دارد.

هیدروکسید سدیم ممکن است برای جلوگیری از مسدود شدن لوله های فاضلاب استفاده شود و کربنات سدیم در تصفیه آب برای خنثی سازی اسید استفاده می شود. کربنات سدیم هیدروژن یک ماده پودری است و در صنایع نساجی و چرم و تولید صابون و پاک کننده استفاده می شود.

ایزوتوپ رادیواکتیو ۲۴Na در تحقیقات پزشکی کاربرد دارد.

اثرات زیست محیطی سدیم در آب چیست؟

سدیم به عبارت دیگر در هنگام حضور در آب در مقادیر بالا خطرناک است. با این وجود کلرید سدیم خطرناک نیست . آشنایی با املاح مضر موجود در آب

سدیم یک ماده معدنی رژیمی برای حیوانات است. اما گیاهان به سختی حاوی سدیم هستند.

خطرات سدیم موجود درآب برروی سلامتی چیست؟

سدیم موجود در بدن انسان در حدود ۱۰۰ گرم است. این یک ماده معدنی رژیمی است که تا حدی مسئول عملکرد عصبی است. سرم خون حاوی ۳٫۳ گرم لیتر سدیم است. این تنظیم کننده مایعات سلولی اضافی، تعادل اسید و پایه و پتانسیل غشاء است که بعضی اوقات همراه با پتاسیم است. آهن و پتاسیم موجود در آب

خطرات مصرف بیش از حد سدیم

افزایش فشار خون

آرترئوسکلروزیس

سردرگمی

افزایش خطر عفونت درمصرف بیش از حد Na + می شود.

کمبود سدیم ممکن است منجر به کم آبی، تشنج، فلج عضلات، کاهش رشد و بی حسی عمومی شود.

بطور عمده، انسان ها حدود ۳۰۰ میلی گرم کلرید سدیم در روز (به یک سطح سدیم متعادل)نیاز دارند. افرادی که دارای بیماری اسهال و .. هستند که باعث افزایش نیاز بدن به نمک می شوند به مقدار بیشتری از سدیم نیاز دارند. مصرف نمک برای بزرگسال به طور متوسط ​​۹ گرم در روز است که تقریبا به ۴ گرم سدیم تبدیل می شود. افراد مبتلا به بیماری قلب و کلیه یک رژیم غذایی مناسب از سدیم توصیه می شود.

کدام یک از فن آوری های تصفیه آب برای حذف سدیم از آب استفاده می شود؟

برای حذف کلرید سدیم از آب، ممکن است اسمز معکوس، دیالیز الکترولیز، تکنیک تقطیر یا تبادل یونی مورد استفاده قرار گیرد. اسمز معکوس با توجه به نیازهای انرژی و پول، ارزان تر و مقرون به صرفه تراست.

پیشنهاد ما:

استفاده از دستگاههای (آکوآ کلر و تک) شرکت تصفیه سازان مهر می باشد.

دستگاه آکوآکلرعلاوه بر تصفیه کامل آب طی ۶ فرآیند ، سختی ، نیترات و نیتریت آب را بطور چشمگیری کاهش داده وعلاوه بر این به دلیل داشتن فلیتر مینرال و سوپر مینرال املاح مفید و ضروری بدن از جمله (کلسیم،منیزیم،پتاسیم)را به آب تصفیه شده اضافه میکند.

دستگاه تک نیز علاوه بر فیلترمینرال (جهت افزودن املاح مفید به آب تصفیه شده) دارای فیلتر قلیایی جهت کاهش PH آب ، لامپ یووی (اشعه ماورابنفش) جهت حذف کلیه میکروب ها،انگل ها و باکتری های موجود در آب تا اندازه ۰/۰۰۰۱ میکرون می باشد.

تجهیزات تصفیه آب با توجه به فیلتر و روش تصفیه به کار رفته در آن به انواع مختلفی تقسیم می شوند. یکی از کاربردی ترین انواع فیلترهای آب خانگی که از اسمز معکوس استفاده می کند، واحد قلیایی است. علاوه بر فیلتر اصلی برای حذف آلودگی های آب، دستگاه دارای فیلتر قلیایی در مرحله نهایی می باشد. نقش این فیلتر تنظیم سختی آب با توجه به نیاز بدن است. یعنی با این فیلتر مواد معدنی مفید آب به حد استاندارد رسیده که برای بدن بی ضرر است. همچنین مقدار زیادی آنتی اکسیدان به آب اضافه می کند که برای پیشگیری از سرطان عالی است. به طور کلی آب قلیایی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار موثر است

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

No Comments

  1. محمدامین کعبی بهمن 26, 1398

    سدیم یکی از مواد ضروری برای سلامت بدن انسانه که بااعلام زمان دریافت یا تخلیه آب به بدن در تنظیم مایعات نقش داره وبه حفظ و نگهداری انتقال دهنده های عصبی و انقباضات عضلانی و عملکردهایی ضروریه بدن کمک میکنه و بدن انسان به این ماده نیاز داره که بخشی از آن را از طریق آب دریافت میکنه بنابراین مهم هست که آب سالم واملاح مفید بامیزان مناسب وتنظیم شده استفاده کنیم.

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more