سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند؟

سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند؟

سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند؟

سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند؟  در اینجا خلاصه ای سریع از نحوه عملکرد محبوب ترین سیستم های تصفیه آب خانگی آورده شده است:

تصفیه کننده آب از فرآیندی به نام تبادل یونی برای حذف مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم از آب سخت استفاده می کنند و آن را نرم تر می کنند.

اسمز معکوس سیستمی است که آب را وارد یک غشای نیمه تراوا می کند که هر ناخالصی بیش از حد بزرگ برای عبور از منافذ کوچک آن را به دام می اندازد.

فیلترهای آب یخچال دارای سطوح داخلی بزرگی هستند که آلاینده ها را به دام می اندازند و سپس کربن موجود در فیلتر مانند آهنربا برای جذب ترکیباتی مانند سرب عمل می کند و فقط به آب فیلتر شده اجازه عبور می دهد.

فرایند تصفیه آب خانگی و عملکرد دستگاه تصفیه آب

نرم کننده آب و حذف سختی آب:

در اینجا به نحوه عملکرد یک تصفیه کننده آب میپردازیم.

مرحله 1: آب سخت را به مخزن دستگاه  پمپ میشود

آب سخت به مخزن دستگاه پمپ می شود. و ابتدا وارد فیلتر های تسویه کننده از جمله فیلتر ممبران میشود .و سپس پس از ذخیره سازی در مخزن از فیلتر های ثانویه عبور کرده و آماده شرب میشود.

مرحله 2: مواد معدنی آب سخت را از آب خارج کنید

مواد معدنی کلسیم و منیزیم که آب را سخت می کنند دارای بار مثبت هستند. هنگامی که آنها وارد مخزن  شما می شوند، این مواد معدنی با بار مثبت جذب می شوند و به دانه های با بار منفی در فیلتر می چسبند. این فرآیند با موفقیت مواد معدنی را از آب حذف می کند و آن را نرم می کند.

مرحله 3: آب تصفیه شده را می توان در خانه استفاده کرد

آب مخزن غیر معدنی شده است و آب نرم شده حاصل اکنون می تواند در خانه استفاده شود.

مرحله 4: نرم کننده آب شما یک چرخه بازسازی را انجام می دهد

نرم کننده آب شما به صورت دوره ای یک چرخه بازسازی را انجام می دهد و محلول نمک موجود در مخزن آب نمک دانه های  را شستشو می دهد. یون های سدیم با بار منفی در نمک دارای بار منفی به اندازه کافی قوی هستند که می توانند مواد معدنی با بار مثبت را از دانه های رزین جذب و حذف کنند.

سپس کلسیم، منیزیم و سدیم در زهکشی تخلیه می‌شوند. این فرآیند دانه های رزین شما را تمیز می کند و آنها را آماده می کند تا آب شما را دوباره نرم کنند.

سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند

مزایا و معایب دستگاه های نرم کننده آب و سختیگیر آب

مزیت – فایده – سود – منفعت:

یک تصفیه کننده آب می تواند به شما در حل مشکلات آب سخت زیر کمک کند:

مشکل در شستن ظروف یا لباسشویی

به لباس‌های شما آسیب می‌رساند و باعث می‌شود سریع‌تر فرسوده شوند

رسوب گیری در ماشین های لباسشویی، ظرفشویی، آبگرمکن و سایر وسایل مصرف کننده آب

پوست و موی شما خشک می شود

لکه در سینک، توالت، دوش و وان حمام

آسیب لوله آب

نقص:

اگر به دلایل سلامتی از رژیم کم سدیم استفاده می کنید، ممکن است در استفاده از نرم کننده آب تردید داشته باشید.

مقدار سدیم اضافه شده در طول نرم شدن آب در مقایسه با رژیم غذایی یک فرد سالم حداقل است. بیشتر مشکلات سلامتی مربوط به کلرید سدیم اضافی است، نه بی کربنات سدیم، ترکیبی که از استفاده از نرم کننده های مبتنی بر نمک حاصل می شود.

 یک نرم کننده آب می تواند ظروف شما را تمیزتر نگه دارد

اسمز معکوس:
در اینجا توضیحی درباره نحوه عملکرد اسمز معکوس ارائه شده است

مرحله 1: آب لوله کشی از قبل فیلتر شده است

در مرحله تصفیه اولیه، آب لوله کشی یا چاه (با فشار بوستر پمپ) از یک فیلتر ذرات (پیش فیلتر) عبور داده می شود تا ذرات سیلت، رسوب، ماسه و خاک رس که می توانند غشاء R/O را مسدود کنند، حذف کند.

مرحله 2: آب از فیلتر کربن عبور می کند

سپس آب از فیلتر کربن فعال عبور می کند که مواد معدنی و آلاینده هایی مانند کروم، جیوه، مس، کلرامین و آفت کش ها را به دام می اندازد. همچنین کلر را حذف می کند، که مهم است زیرا کلر عمر غشا را کوتاه می کند.

مرحله 3: آب را به ماژول اسمز معکوس منتقل کنید

آب تحت فشار به ماژول R/O منتقل می شود و فقط آب تمیز از منافذ کوچک غشاء عبور می کند. ناخالصی هایی که نمی توانند از غشاء عبور کنند پشت سر گذاشته می شوند و در زهکشی ریخته می شوند.

مرحله 4: آب از فیلتر کربن دوم عبور می کند

سپس آب تصفیه شده به مخزن ذخیره سازی فرستاده می شود. آب تصفیه شده قبل از استفاده از فیلتر کربن فعال عبور داده می شود تا طعم و بوی آب بیشتر بهبود یابد.

سیستم‌های اسمز معکوس Duro از WaterSmart دارای فیلتراسیون بلوک کربن جلو و عقب هستند. فیلترهای کربن به عنوان یک اقدام مکمل برای جلوگیری از مواد شیمیایی خطرناک مانند آفت کش ها، علف کش ها و کلر که به اندازه کافی کوچک هستند تا از فیلترهای اسمز معکوس عبور کنند، عمل می کنند.

 

اسمز معکوس یکی از کامل ترین سیستم های تصفیه آب خانگی است

مزایا و معایب اسمز معکوس:
مزیت – فایده – سود – منفعت:

دستگاه اسمز معکوس هیچ صدایی به جز صدایی که به زهکشی ساطع می کند (معمولاً سینک یا فاضلاب کف) تولید نمی کند.

سیستم اسمز معکوس برای تولید آب نرم نیازی به استفاده از نمک یا کلرید پتاسیم ندارد، بنابراین هیچ یونی اضافه نمی شود. این یک راه حل عالی برای هر کسی است که نگران سدیم اضافی است.

اگر آب آشامیدنی خود را از یک منبع آب خصوصی مانند چاه تهیه می کنید، ممکن است از آلودگی میکروبی، شیمیایی یا سایر انواع آلودگی در امان نباشد. یک سیستم اسمز معکوس می تواند این آلاینده های مضر را برای شما حذف کند.

اسمز معکوس مواد جامد محلول، نمک ها، مواد معدنی که باعث سختی می شوند، مواد شیمیایی آلی و سایر ناخالصی ها را حذف می کند.

برای کسانی که طعم مواد جامد معدنی محلول را دوست ندارند، سیستم R/O می تواند طعم آب را بهبود بخشد.

آب تصفیه شده در کتری ها و قهوه سازها رسوب نمی کند.

از آنجایی که سدیم و پتاسیم حذف می‌شوند، افرادی که از یک رژیم غذایی با محدودیت سدیم یا پتاسیم تجویز می‌شوند، ممکن است سود ببرند.

واحد R/O همچنین آلاینده هایی مانند کروم، جیوه و نیترات را حذف می کند.

نقص:

واحدهای ROI معمولاً گران‌تر از نرم‌کننده‌های تبادل یونی هستند، اما بسیار ارزان‌تر از دستگاه‌های ثابت هستند.

غشاهای مورد استفاده در فرآیند فیلتراسیون باید به طور مرتب تعویض شوند.

نسبت به سایر سیستم های نرم کننده با آب بیشتری کار می کند

 اسمز معکوس اکثر آلاینده ها را از آب حذف می کند

فیلتر آب یخچال:
نحوه عملکرد فیلتر آب یخچال به شرح زیر است:

مرحله 1: آب وارد فیلتر می شود

آب از طریق کربن فعال که در داخل فیلتر یخچال قرار دارد، وارد می شود.فیلتر تصفیه آب خانگی آکوآکلر مدل EXTRA PP-1 مجموعه ۴ عددی

مرحله 2: کربن آلاینده های خاصی را جذب می کند

کربن موجود در فیلتر، آلاینده های موجود در آب را جذب می کند، درست مانند آهنربا که فلز را جذب می کند. این آلاینده ها به کربن می چسبند و آنها را از آب خارج می کنند.

مرحله 3: آب تصفیه شده را پخش کنید

آب بدون آلودگی حاصل از طریق واحد توزیع یخچال تامین خواهد شد.

دستگاه های تصفیه آب یخچال یکی از ارزان ترین سیستم های تصفیه آب خانگی هستند
مزایا و معایب فیلتر یخچال:
مزیت – فایده – سود – منفعت:

فیلتر آب یخچال یک راه بسیار راحت و ارزان برای دریافت آب فیلتر شده است.درباره بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

نقص:

هنگامی که مقدار معینی از آلودگی حذف شد، فیلترهای یخچال دیگر کارایی ندارند. آنها نیاز به تعویض منظم دارند، معمولاً یک بار در ماه.

فیلتر دستگاه تصفیه آب تک مدل EXTRA PP-1 مجموعه چهار عددی

اگرچه جایگزینی فیلترهای یخچال نسبتاً ارزان است، اما به اندازه سیستم های اسمز معکوس مواد را از آب خارج نمی کنند.

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه های تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند

منبع مطلب : لینک

بیشتر بدانید لینک:تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c” source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true”]

تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228665427{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c” source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228732808{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

دستگاه تصفیه آب

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228855482{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228873471{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]
امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts