مشکلات آشامیدن آب سختی دار

مشکلات آشامیدن آب سختی دار

مشکلات آشامیدن آب سختی دار

آشامیدن آب سختی دار : اگرچه نوشیدن آب سخت برای سلامتی مضر نیست، اما باعث ایجاد مشکلات دیگری در اطراف خانه شما می شود. این شامل:

 

  • خشکی پوست و مو 
  • ایجاد اگزما در نوزادان  
  • لباسشویی کثیف 
  • لکه های ناخوشایند روی بشقاب  
  • رسوبات معدنی و فرسودگی نهایی لوازم شما 
  • لوله های آسیب دیده  

عوارض مصرف آشامیدن آب سختی دار

1. خشکی پوست و مو
آب سخت به خوبی آبکشی نمی کند: اگر آب سفت در خانه دارید، ممکن است پوست و موهای شما خشک شده باشد و همچنین ممکن است متوجه خارش پوست سر شوید.

این به این دلیل است که مواد معدنی موجود در آب سخت در واقع می‌توانند اثر پاک‌کنندگی صابون‌ها و شامپوها را کاهش دهند و از شستشوی آن‌ها به اندازه آب تصفیه شده جلوگیری کنند. اگر به طور طبیعی پوست خشک یا اگزما دارید، آب تصفیه شده ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

آب سخت به خوبی کف نمی کند: همچنین متوجه خواهید شد که اگر آب نرم داشته باشید، از صابون و شامپو کمتری در حمام خود استفاده می کنید زیرا آب نرم بهتر از آب سخت کف می کند.

آب سخت می تواند تعادل pH را تغییر دهد: علاوه بر این، مواد معدنی موجود در آب سخت می توانند تعادل pH پوست را تغییر دهند، سد محافظ پوست را ضعیف کرده و شما را در برابر باکتری ها و عفونت ها مستعدتر می کنند.

آب سخت می تواند پوست و موهای شما را خشک کند

2. ایجاد اگزمای نوزاد
آب سخت می تواند منجر به اگزما زودرس شود: مطالعه ای که در کینگز کالج لندن انجام شد نشان داد که آب با سختی بالا در خانه ممکن است با ایجاد اگزما در اوایل زندگی مرتبط باشد.

این مطالعه نشان داد نوزادانی که در مناطقی با آب سخت زندگی می‌کردند 87 درصد بیشتر در معرض ابتلا به اگزما تا سن 3 ماهگی بودند.

آب سخت سد طبیعی پوست را مختل می کند: این به این دلیل است که آب سخت و کلر موجود در آب ممکن است مانع طبیعی پوست را مختل کند و منجر به اگزما در نوزادان شود. این تجزیه به مواد آلرژی زا اجازه می دهد تا به پوست کودک شما نفوذ کند و آن را مستعد واکنش های آلرژیک می کند.

تغییر آب تصفیه شده در خانه می تواند به جلوگیری از ابتلای کودک به اگزما کمک کند.

 آب سخت می تواند باعث شود که کودک شما به اگزما مبتلا شود

3. لباسشویی کثیف
آب سخت می تواند الیاف را شکننده کند: آب سخت همچنین می تواند لباس های شما را کثیف و کثیف کند. آب سخت الیاف لباس را شکننده‌تر می‌کند، بنابراین زودتر فرسوده می‌شوند.

آب سخت می تواند لکه بر جای بگذارد: همچنین، زمانی که لباس ها را در آب سخت می شویید، لکه های معدنی روی لباس های شما نفوذ کرده و باعث کثیف و کثیف به نظر رسیدن آنها می شود.

با این حال، آب نرم روی لباس‌های شما ملایم‌تر است و همچنین برای تمیز کردن لباس‌ها به مواد شوینده کمتری نیاز دارد، که در کیف پول شما راحت‌تر است.

 آب نرم باعث می شود لباس شما روشن تر به نظر برسد و ماندگاری بیشتری داشته باشد

عوارض مصرف آشامیدن آب سختی دار

عوارض استفاده آب سختی دار بر محیط زندگی

4. فیلم ناخوشایند در بشقاب شما
کربنات کلسیم می تواند بشقاب های شما را بپوشاند: آب سخت حاوی کربنات کلسیم است که می تواند یک لایه یا لکه سفید نامطلوب روی بشقاب ها و کارد و چنگال شما باقی بگذارد.مشخصات بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

اگر آب سخت دارید، ممکن است وقتی لیوان و ظروف نقره خود را از ماشین ظرفشویی بیرون می آورید متوجه این لکه ها شوید.

از طرف دیگر، آب نرم حاوی کربنات کلسیم نیست یا بسیار کم است، بنابراین ظروف شما تمیز و مرتب از ماشین ظرفشویی خارج می شوند.فواید نوشیدن آب گرم . عوارض فلزات سنگین موجود در آب

 سختی آب آشامیدنی می تواند یک لایه ناخوشایند در بشقاب شما باقی بگذارد

5. رسوبات معدنی و فرسودگی نهایی تجهیزات شما
آب سخت جمع می شود: اگر آب آشامیدنی شما بسیار سفت است، ممکن است به مرور زمان متوجه تجمع مواد معدنی روی وسایلتان بشوید، به ویژه آنهایی که از آب گرم استفاده می کنند، مانند:

  • آبگرمکن
  • ماشین ظرفشویی
  • کتری برقی
  • قهوه ساز

تجمع می تواند به وسایل شما آسیب برساند: این به این دلیل است که مواد معدنی در آب سخت زمانی که آب گرم می شود سریعتر جمع می شوند. تجمع این ماده معدنی در نهایت می تواند باعث مسدود شدن و آسیب رساندن به لوازم خانگی شما شود. بنابراین، آنها باید زودتر از آب نرم جایگزین شوند. مضرات استفاده از آب آلوده

استفاده از نرم کننده آب برای نرم کردن آب به محافظت از لوازم خانگی شما و افزایش طول عمر آنها کمک می کند.

 سختی آب آشامیدنی می تواند رسوبات معدنی را روی وسایل آب گرم ایجاد کند

6. آسیب لوله
آب سخت می تواند باعث کاهش فشار آب شود: آب سخت می تواند به لوله ها نیز آسیب برساند. با گذشت زمان، مواد معدنی موجود در آب سخت می توانند در لوله ها، به ویژه لوله های آب گرم، تجمع کنند.

این می تواند فشار آب شما را افزایش دهد و در نهایت به لوله های شما آسیب برساند.

آب سخت می تواند به وسایل آسیب برساند: بعلاوه، تجمع مواد معدنی می تواند سرهای دوش و شیرهای آب را مسدود کند و لایه های نامناسبی بر روی وسایل آشپزخانه و حمام باقی بگذارد که تمیز کردن آنها دشوار است.

چگونه یک نرم کننده آب می تواند کمک کند
اگر آب شما سفت است، به این معنی است که مقدار زیادی مواد معدنی محلول مانند کلسیم و منیزیم دارد.

سختی آب بر حسب میلی گرم در لیتر اندازه گیری می شود که به آن قسمت در میلیون یا ppm نیز می گویند. یکی دیگر از راه های رایج برای بیان سختی آب دانه در هر گالن ایالات متحده (gpg) است.

جدول زیر دسته بندی های مختلف آب از نرم تا خیلی سخت را به شما نشان می دهد.

منطقه کیچنر-واترلو دارای سخت ترین آب در کانادا است. کیچنر بین 17 تا 36 دانه در هر گالن (gpg) یا 291 تا 615 میلی گرم در لیتر است.

میانگین سختی آب در کانادا تنها 10.5 گرم در کیلوگرم یا 180 میلی گرم در لیتر است. یعنی آب کیچنر 2 تا 3 برابر سخت تر از میانگین کانادایی است!

نصب یک نرم کننده آب می تواند به شما در سختی آب آشامیدنی کمک کند. در اینجا توضیح مختصری در مورد نحوه عملکرد یک نرم کننده آب آورده شده است:

1. آب سخت (حاوی یون های مثبت کلسیم و منیزیم) وارد مخزن تصفیه کننده آب می شود.

2. دانه های رزین با بار منفی مانند آهنربا برای جذب یون های کلسیم و منیزیم با بار مثبت عمل می کنند.

3. یون های مثبت به دانه ها متصل می شوند زیرا یون های منفی سدیم روی مهره ها در آب رها می شوند تا نرم شوند.

4. پس از مدتی، دانه های رزین با یون های سختی پر می شوند و دیگر قابل جذب نیستند. نرم کننده آب شما آب نمک را به داخل مخزن پمپ می کند تا قطرات آب را بازسازی کند.

قیمت یک نرم کننده آب چقدر است؟
مانند اکثر خریدها، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید. ارزان ترین مدل همیشه بهترین سرمایه گذاری نیست.

مطمئن شوید که نرم‌کننده‌ای تهیه کرده‌اید که بتواند آب مصرفی خانه‌تان را مدیریت کند، که برای کنترل سطح سختی آب شما طراحی شده است و برای مدت طولانی دوام خواهد آورد.

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه های تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند

منبع مطلب : لینک

بیشتر بدانید لینک: راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c” source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true”]

تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228665427{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c” source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228732808{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

دستگاه تصفیه آب

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228855482{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228873471{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]
امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts