معرفی فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب

معرفی  فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب

معرفی فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب

فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. دستگاه های تصفیه آب نقش بسیار مهمی در پاکسازی و بهبود کیفیت آب دارند. با وجود تصفیه خانه های شهر، املاح و آلاینده های زیادی در آب باقی می مانند که منجر به کاهش کیفیت آب می شود. دستگاه های تصفیه آب با کمک فیلترهای خود این آلودگی ها را از بین می برند. یکی از این فیلترها UV نام دارد و همه دستگاه ها موجود نیستند و برندهای معروف دستگاه های تصفیه آب خانگی از این فیلتر استفاده می کنند. برای آشنایی با این فیلتر و نحوه عملکرد آن، در این مقاله به معرفی فیلترهای UV و راهنمای خرید آن ها می پردازیم. دستگاه تصفیه آب

معرفی فیلترهای UV

فیلتر UV چیست؟ این فیلتر در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس UV استفاده می شود. فیلتر UV آخرین مرحله تصفیه آب در دستگاه است که با تابش نور UV به داخل آب میکروب ها، ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد. تمام میکروارگانیسم ها و موجودات آبزی توسط این فیلتر از بین می روند و آب ضد عفونی می شود.مزایای استفاده از لامپ UV

فیلترهای UV اغلب برای آب با سطوح بالای آلودگی میکروبی استفاده می شود. مانند آب چاه در مناطق دارای ویلا و شهرک. در دستگاه تصفیه آب مهمترین مرحله حذف آلاینده مرحله چهارم است که فیلترهای غشایی تا 98 درصد املاح و میکروارگانیسم های آب را حذف می کنند و تصفیه نهایی آب در مرحله پنجم انجام می شود. اما در برخی مناطق، آلودگی میکروبی آب بسیار بیشتر از حد معمول است که این مراحل تصفیه نمی تواند همه این میکروارگانیسم ها را از بین ببرد و باید از فیلترهای UV برای تمیز کردن کامل آب استفاده کرد. این فیلتر بدون افزودن مواد شیمیایی آب را ضد عفونی می کند و رنگ و طعم آب را تغییر نمی دهد.تصفیه آب خانگی نانو -تایوانی- ۹ مرحله ای ماورابنفش- قلیایی ساز -املاح معدنی سیلور مدل SILVERIX UV

برق و انرژی زیادی مصرف نمی کند. از آنجایی که هیچ ماده شیمیایی در این چراغ ها استفاده نمی شود، به سایر قسمت های دستگاه تصفیه آب شما آسیب نمی رساند. طول عمر بیشتری نسبت به سایر فیلترها دارد. باعث آلودگی محیط زیست نخواهد شد. از جمله فرآیند تصفیه و گندزدایی آب بسیار ساده، زمان کمتر، عملیات ضدعفونی و ضدعفونی خودکار آب، سازگار با سایر فیلترهای تجهیزات و قابل استفاده در کنار سیستم های دیگر است. همچنین می توان از مولدهای قلیایی و اکسیژن به صورت ترکیبی استفاده کرد همچنین نسبت به سایر ضدعفونی کننده های شیمیایی مانند کلر که یک ماده شیمیایی بسیار مضر است، موثرتر و ایمن تر است.تصفیه آب خانگی هوشمند نانو -تایوانی- ۹ مرحله ای ماورابنفش- قلیایی ساز -املاح معدنی سیلور مدل SILVERIX UV

با فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب ، دیگر نگران باقی ماندن باکتری ها و عوامل بیماری زا نیستید. فرآیند استریل کردن و ضدعفونی دستگاه های تصفیه آب خانگی با لامپ فرابنفش می تواند بیش از 99 درصد میکروارگانیسم ها و عوامل بیماری زا مانند جلبک، خزه، پاتوژن ها، کیست ها و ویروس های موجود در آب را حذف کند، باکتری های خطرناک را کاملا از بین ببرد و باعث بیماری های دستگاه گوارش و عفونت های دستگاه ادراری شود. قارچ ها و باکتری های سمی.خرید و تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی

لامپ های UV از نظر عملکرد و ساختار مشابه هستند و همه حاوی جیوه واکنشی هستند که نور UV را ساطع می کنند. اما این چراغ ها ممکن است از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت باشند. به عنوان مثال، دارای دو سر سوکت یا فقط یک سر سوکت است. همچنین توان این لامپ ها می تواند متفاوت باشد، اکثر لامپ های UV 6 وات هستند.

عملکرد فیلتر UV برای تصفیه آب

اکنون که فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب و کاربرد آنها آشنا شدیم، نحوه عملکرد اینگونه فیلترهای آب را مورد بحث قرار خواهیم داد. یک لامپ UV در فیلتر UV وجود دارد. این لامپ طول موج هایی بین 200 تا 300 نانومتر ساطع می کند. این طول موج ها بر ساختار DNA میکروارگانیسم ها تأثیر می گذارد و باعث می شود DNA آنها تغییر کند و بیماری زایی خود را از دست بدهد. لامپ های UV از بخار جیوه و ترکیبات ساخته شده اند. آب موجود در دستگاه تصفیه در اطراف جیوه گردش می کند و باکتری های خود را از دست می دهد. لامپ جیوه ای در فضای داخلی قرار داده شده بود تا نور آن خطرناک نباشد. برای تاثیرگذاری بیشتر، لامپ های UV بلند و باریک ساخته می شوند.

پوست و چشم انسان نباید مستقیماً در معرض این اشعه UV قرار گیرد. از آنجایی که این فیلتر در یک حفره فولادی مخصوص قرار می گیرد، هیچ خطری برای ما ندارد.

زمان تعویض فیلتر UV

تعویض فیلتر آب اصلی ترین و مهم ترین موضوع در نگهداری و مراقبت از فیلتر آب است. فیلترهای تصفیه آب پس از مدتی به دلیل اشباع شدن با رسوبات و آلاینده ها کارایی خود را از دست می دهند و باید به طور مرتب تعویض شوند. در غیر این صورت نه تنها آب تصفیه نمی شود بلکه کل دستگاه نیز آسیب می بیند.

تعویض فیلتر یک کار فنی حرفه ای است که باید توسط تکنسین ها و کارشناسان حرفه ای انجام شود زیرا در صورت عدم تعویض صحیح دستگاه شما دچار مشکل شده و فیلتر به درستی کار نمی کند. در اینجا نحوه تعویض فیلتر UV را با مراحل و دستورالعمل های صحیح توضیح خواهیم داد.

مراحل تعویض فیلتر

در وهله اول دستگاه تصفیه آب خود را از برق بکشید. کمی صبر کنید تا لامپ فیلتر قدیمی خنک شود. پوشش پلاستیکی روی محفظه فیلتر را بردارید و لامپ UV را بردارید. لامپ قدیمی دارای دو پریز برق در دو طرف آن بود و باید جدا می شد. لامپ جدید را با احتیاط خارج کنید تا به آن فشار وارد نشود. بهترین پوشیدن دستکش یک پریز برق را به چراغ جدید وصل کنید و آن را داخل محفظه فولادی قرار دهید. سپس پوشش پلاستیکی را در جای خود قرار دهید و آداپتور را به منبع تغذیه وصل کنید.

فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب

توجه به این نکته ضروری است که اگر فیلتر UV دستگاه تصفیه آب خود را به موقع تعویض نکنید و تعویض فیلتر UV را به تعویق بیندازید، کیفیت و کارایی خود را از دست داده و دیگر نمی تواند آب را ضد عفونی کند. حتی ممکن است پوشش شیشه ای اطراف لامپ UV را بشکند، بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه آب UV بسیار خطرناک خواهد بود.

خرید فیلتر آب خانگی

اگر تصمیم به خرید فیلتر UV دارید و آن را به دستگاه تصفیه آب خود اضافه می کنید یا می خواهید فیلتر را تعویض کنید، راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را بررسی می کنیم. برای اطلاعات بیشتر با فروشگاه اینترنتی فرد کو در تماس باشید.

امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts