کدام سیستم تصفیه آب برای خانه بهتر است؟

کدام سیستم تصفیه آب برای خانه بهتر است؟

کدام سیستم تصفیه آب برای خانه بهتر است؟

کدام سیستم تصفیه آب برای خانه بهتر است؟

بهترین سیستم تصفیه آب برای خانه شما به شرایط خاص شما بستگی دارد. اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید، به سیستمی نیاز دارید که بتواند آب را نرم کند. اگر یک چاه خصوصی دارید، ممکن است به یک سیستم تصفیه آب نیاز داشته باشید که آلاینده های مضر را از آب حذف کند.

در زیر لیستی از محبوب ترین سیستم های تصفیه آب آورده شده است.

  • دستگاه تصفیه آب
  • نرم کننده آب
  • عامل دکلره
  • فیلتر یخچال
  • سرویس آب بطری بزرگ

همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص صحبت کنید تا بفهمید کدام سیستم تصفیه آب برای خانه و موقعیت منحصر به فرد شما مناسب است.

گزینه های سیستم تصفیه آب برای مصرف خانگی

1. تصفیه آب – اسمز معکوس

حذف ناخالصی ها بدون افزودن مواد شیمیایی:

اسمز معکوس یک سیستم تصفیه آب عالی است زیرا چندین ماده محلول را حذف می کند و در عین حال آب خوشمزه را برای شما فراهم می کند. همچنین هیچ ماده شیمیایی اضافی به آب شما اضافه نمی کند. در عوض، آلاینده های ناخواسته را از آب ورودی جدا می کند.

اسمز معکوس یک فرآیند تصفیه آب است که آب را از یک غشای نیمه تراوا با منافذ بسیار کوچک یا “منافذ” عبور می دهد.

آب تمیز از غشاء عبور می‌کند و ناخالصی‌هایی که برای عبور بیش از حد بزرگ هستند باقی می‌مانند و شسته می‌شوند. فرآیند واقعی اسمز معکوس را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

اسمز معکوس یک سیستم تصفیه آب است که از مواد افزودنی شیمیایی استفاده نمی کند
سیستم‌های اسمز معکوس  دارای فرآیندهای فیلتراسیون بلوک کربن جلو و عقب هستند. فیلترهای کربن به عنوان یک اقدام مکمل برای جلوگیری از مواد شیمیایی خطرناک مانند آفت کش ها، علف کش ها و کلر عمل می کنند که به اندازه کافی کوچک هستند تا از فیلتر عبور کنند.

یک سیستم تصفیه اسمز معکوس می تواند تا 99.99 درصد از مضرترین آلاینده های موجود در آب آشامیدنی را حذف کند و آن را به بهترین دستگاه تصفیه آب برای مصارف خانگی تبدیل کند. یک سیستم اسمز معکوس با کیفیت بالا می تواند آلاینده های خطرناک را حذف کند، از جمله:

  • فلزات سنگین (سرب، جیوه، نیکل، آهن و غیره)
  • جلبک ها
  • ویروس ها و باکتری ها
  • علف کش ها و آفت کش ها
  • کلر
  • هورمون ها

کدام نوع سیستم تصفیه آب خانگی بهتر است؟

کدام سیستم تصفیه آب برای خانه بهتر است؟

روش های پیشرفته دیگر تصفیه آب مصرف خانگی

2. نرم کننده آب

برای نرم کردن آب سخت: تصفیه آب یا نرم شدن آب در دستگاه تصفیه آب

اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید، مانند منطقه واترلو، که سخت ترین آب را در کانادا دارد، ممکن است بخواهید روی یک نرم کننده آب سرمایه گذاری کنید. آب سخت اصطلاحی است که برای توصیف آبی استفاده می شود که حاوی غلظت بالایی از مواد معدنی کلسیم و منیزیم است.

نرم کننده های آب از فرآیندی به نام تبادل یونی برای حذف مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم از آب سخت استفاده می کنند و آن را نرم تر می کنند.

مشکلات آب سخت:

آب سخت می تواند باعث ایجاد برخی مشکلات بد در خانه شما شود، مانند:

به لباس‌های شما آسیب می‌رساند و باعث می‌شود سریع‌تر فرسوده شوند

رسوب آهک در ماشین های لباسشویی، ماشین ظرفشویی، آبگرمکن و سایر وسایل مصرف کننده آب می تواند به آنها آسیب برساند و عملکرد آنها را کاهش دهد.

مشکل در شستن ظروف یا لباسشویی

پوست و موی شما خشک می شود

لکه های ناخوشایند و سخت برای پاک کردن سینک، توالت، دوش و وان حمام

لوله های آسیب دیده به دلیل تجمع مواد معدنی در داخل لوله ها

برای ایجاد کف باید از صابون یا مواد شوینده بیشتری استفاده شود. آب نرم راحت تر از آب سخت کف می کند.

آب سخت می تواند به تجهیزاتی که از آب گرم استفاده می کنند آسیب برساند

3. عامل دکلره  برای حذف کلر اضافه شده از آب لوله کشی:

دکلره کننده کلر اضافه شده به آب لوله کشی را حذف می کند. بسیاری از شهرداری‌ها کلر را به منابع آب خود اضافه می‌کنند تا به آب آشامیدنی ایمن کمک کنند. با این حال، اگر طعم یا بوی کلر را در آب خود دوست ندارید، دکلره‌کننده ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.

یک دکلره تنها می تواند کلر را از آب حذف کند. اگر آب سختی دارید و می خواهید آن را نرم کنید، باید یک نرم کننده آب نیز نصب کنید. نرم کننده های آب با دکلره داخلی وجود دارد، اما اگر یک واحد جداگانه نصب کنید، در دراز مدت وضعیت بهتری خواهید داشت.

واحدهای ترکیبی دکلره و نرم کننده آب معمولاً به اندازه واحدهای جداگانه دوام نمی آورند، بنابراین هزینه کلی شما کمتر خواهد بود حتی اگر هزینه خرید اولیه شما بیشتر باشد.

دکلره کننده کلر را از آب حذف می کند

4. فیلتر یخچال

بسیاری از یخچال ها یک آبنما روی در دارند که آب لوله کشی شما را نیز فیلتر می کند. این فیلترها حاوی کربن فعال هستند، بنابراین هنگامی که آب لوله کشی شما با فشار از فیلتر عبور می کند، کربن مانند یک آهنربا عمل می کند تا آلاینده های خاصی را جذب کند.

این آلاینده ها به کربن فعال داخل فیلتر می چسبند و به طور موثر آنها را از آب خارج شده از تلگراف یخچال خارج می کنند.

فیلترهای یخچال می توانند تعداد محدودی از آلاینده ها را حذف کنند، مانند:

  • کلر
  • مواد شیمیایی آلی فرار
  • رادون
  • بنزن

با این حال، آنها نمی توانند طیف گسترده ای از آلاینده های معدنی و فلزات سنگین مانند سیستم های اسمز معکوس را حذف کنند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که وقتی فیلتر یخچال شما مقدار معینی از آلاینده ها را از بین می برد، دیگر کارایی ندارد. به طور منظم، معمولاً یک بار در ماه، نیاز به تعویض دارد.

فیلترهای یخچال برای موثر بودن نیاز به تعویض منظم دارند.

5. سرویس آب بطری بزرگ آب تصفیه شده را بخرید:

در حالی که خرید یک بطری بزرگ آب به خودی خود یک سیستم تصفیه آب نیست، اما راهی نسبتا ارزان و راحت برای لذت بردن از آب خالص است. شما فقط به شخص دیگری پول می دهید تا برای شما پاک شود.آب بطری تصفیه شده در مقابل آب لوله کشی

روی بطری خود سرمایه گذاری کنید:

اگر ترجیح می دهید آبی را خریداری کنید که قبلاً تصفیه شده است، استفاده از یک بطری بزرگ و قابل پر کردن مجدد آب فیلتر شده گزینه ای مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست نسبت به خرید بطری های جداگانه است. می توانید بطری بزرگ خود را بخرید و در صورت نیاز دوباره آن را پر کنید.آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

نسبتا ارزان:

فقط حدود 20 سنت در هر لیتر. برخی از شرکت‌های آب نیز طرح‌های آب پیش‌پرداختی را ارائه می‌کنند که می‌تواند حتی بیشتر در شما صرفه‌جویی کند. مشکل این است که شما باید بطری را دوباره پر کنید، اما اگر مکان مناسبی در نزدیکی دارید، می تواند یکی از کارهای هفتگی یا ماهانه شما باشد.

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه های تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند

منبع مطلب : لینک

بیشتر بدانید لینک: تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c” source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true”]

تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228665427{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c” source=”recent” number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228732808{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

دستگاه تصفیه آب

[g5plus_posts category=”%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228855482{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

[g5plus_posts category=”%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8″ number=”3″ columns=”3″ auto_play=”” dots=”true” css=”.vc_custom_1656228873471{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”]
امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts