عوامل موثر بر کیفیت آب دستگاه تصفیه آب

عوامل موثر بر کیفیت آب دستگاه تصفیه آب

عوامل موثر بر کیفیت آب دستگاه تصفیه آب

هیچ یک از ما نمی توانیم بدون آب زندگی کنیم. یک لحظه چشمان خود را ببندید و زندگی بدون آب را تصور کنید. انسان بدون این ماده حیات بخش نمی تواند وجود داشته باشد. ما هر روز برای فعالیت های مختلف به آب نیاز داریم، اما یکی از موارد مهمی که اغلب از آن غافل می شویم، تمیزی آبی است که مصرف می کنیم. امروزه نوشیدن آب سالم بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است و استفاده از فناوری های مختلف تصفیه آب به یک نیاز ضروری تبدیل شده است. دستگاه تصفیه آب

نوشیدن آب بی کیفیت اثرات مضر زیادی برای سلامتی ما دارد و می تواند ما را با مشکلات زیادی مواجه کند. آب حاوی انواع مواد معدنی و مواد شیمیایی است که برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند. با این حال، مصرف زیاد این مواد شیمیایی و معدنی می تواند باعث ایجاد بیماری های بسیاری در بدن شود. دستگاه تصفیه آب ویتامین ها، میکروارگانیسم ها، ذرات و مواد معدنی مضر برای بدن را فیلتر می کند.بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه تصفیه آب دستگاهی است که اجسام آلوده، گازها، ذرات معلق و مواد شیمیایی مضر را از آب جدا می کند. شاید اصلی ترین و مهم ترین هدف از خرید دستگاه تصفیه آب، تهیه آب با کیفیت مناسب برای نوشیدن بدون ایجاد مشکل برای بدن باشد.دستگاه تصفیه آب آکوآ اسپرینگ مدل RO SF5660 به همراه فیلتر تصفیه آب

کیفیت آبی که هر روز می نوشیم به عوامل زیادی از جمله غلظت میکروارگانیسم ها بستگی دارد. شما نمی توانید کیفیت آب را با چشم قضاوت کنید.

دستگاه تصفیه آب چگونه کار می کند؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، دستگاه های تصفیه آب سعی می کنند آب آشامیدنی تمیز و سالمی را در اختیار شما قرار دهند. همه روش هایی که در زیر لیست می کنیم با همه تصفیه کننده ها کار نمی کنند. بسته به کارخانه ای که این دستگاه ها را تولید می کند، روش ها و فرآیندهای مختلفی برای تصفیه آب استفاده می شود.

کیفیت آب تصفیه آب

برخی از روش های رایج مورد استفاده در طی تصفیه عبارتند از:

پمپ و مخزن

اولین مرحله ای که در دستگاه تصفیه آب استفاده می شود، پمپ و مخزن است. این فرآیند یکی از فرآیندهای اساسی تصفیه آب محسوب می شود و تمام ذرات جامد را ته نشین می کند.

فیلتراسیون

پس از پمپاژ آب، می توان آن را فیلتر کرد. در این مورد از فیلتر تصفیه آب متفاوت استفاده کنید. فیلتراسیون فرآیند جداسازی برخی از ذرات مضر از آب است.

تقطیر

پس از صاف کردن ذرات، آب را می جوشانند تا تبخیر شود. در حالی که این فرآیند بسیار مفید است، هنوز هم برخی از آلاینده ها را تشخیص نمی دهد.

کلرزنی

رایج ترین فرآیندی که برای تصفیه آب استفاده می شود، افزودن کلر به آن است. هنگامی که کلر با آب مخلوط می شود، ترکیبی به نام اسید کلریدریک ایجاد می کند. این اسید برای از بین بردن میکروارگانیسم هایی که در آب زندگی می کنند استفاده می شود. کلرزنی یکی از فرآیندهایی است که بر کیفیت آب تاثیر منفی می گذارد و می تواند اثرات نامطلوبی بر بدن داشته باشد. بنابراین معمولاً برای تصفیه آب از مقادیر بسیار کمی کلر استفاده می شود.

استفاده از فلوراید

آب آشامیدنی تصفیه شده نیز باید برای بدن مفید باشد. اولین عضو بدن انسان که با آب در تماس است دهان است. بنابراین آب تولید شده باید کیفیت مورد نیاز دندان را داشته باشد. فلوراید یکی از مواد ضروری در فرآیند پاکسازی برای جلوگیری از پوسیدگی و آسیب دندان است

فیلتر دستگاه تصفیه آب

انواع فیلتر آب

فیلتراسیون یکی از فرآیندهای مهمی است که در فرآیند تصفیه آب نمی توان آن را نادیده گرفت. هر فیلتر آبی که بررسی کنید فیلتر متفاوتی خواهد داشت. با توجه به نیازهای متفاوت هر کاربر، عناصر فیلتر تصفیه آب موجود در بازار نیز متفاوت است. کیفیت آب دستگاه تصفیه به این فیلترها بستگی دارد. بیایید برخی از فیلترهای رایج مورد استفاده در این دستگاه ها را مرور کنیم:فیلترهای آب دستگاه تصفیه آب از چه موادی ساخته شده اند؟

فیلتر کربن فعال

کربن یک عنصر متخلخل است که برای جذب آلاینده های موجود در آب استفاده می شود. فیلترهای کربن فعال معمولاً از کربن ساخته می شوند و مانند آهنربا برای جذب کلر، ترکیبات آلی، آمونیاک و نیتروژن عمل می کنند. این فیلترهای تصفیه آب اغلب حاوی لایه ای از نقره هستند که به شناسایی و از بین بردن باکتری ها کمک می کند.خرید فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب

فیلتر اسمز معکوس

اسمز به جذب انتخابی مواد از طریق یک غشای نیمه تراوا اشاره دارد. فیلترهای اسمز معکوس برعکس فرآیند اسمز معمولی عمل می کنند و تنها آلاینده ها را از آب حذف می کنند. دستگاه های تصفیه آب که از این نوع فیلترها استفاده می کنند در این شرایط طعم و کیفیت آب بهتری دارند.

فیلتر شنی زیستی

نوع دیگر فیلتر آب، فیلتر بیوسند است. این نوع فیلتر محفظه ای از ماسه است که به حذف میکروب های موجود در آب کمک می کند. موجودات باکتریایی در اولین لایه ماسه به دام افتاده اند. شاید مهمترین مزیت این فیلتر این باشد که می توان از آن برای تصفیه حجم زیادی آب استفاده کرد.

فیلتر UV

این روزها اکثر فیلترهای آب خانگی دارای فیلتری به نام فیلتر UV هستند. نور فرابنفش از آب عبور می کند و میکروب ها و باکتری های موجود در آن را از بین می برد. این نوع فیلتر آفت کش ها و عوامل بیماری زا را که در آب می نشینند، اما طعم، بو یا حتی مواد شیمیایی را از آب حذف نمی کنند.

فیلتر رزین تبادل یونی

در این نوع فیلتر، آب از رزین هایی عبور می کند که مواد معدنی را جذب می کند. از این فیلترها می توان برای تصفیه روزانه آب استفاده کرد.

فیلتر سرامیکی

این نوع فیلترها نیز از خاک رس ساخته شده اند و به فیلتر کردن باکتری ها از طریق منافذ کوچک آنها کمک می کنند. فیلترهای سرامیکی برای حذف کلر از آب و بهبود کیفیت آب بسیار موثر هستند.

دستگاه تصفیه آب کیفیت آب

کیفیت آب یک دستگاه تصفیه آب به عوامل زیادی بستگی دارد. هنگامی که به دنبال خرید یکی از این نوع فیلترهای تصفیه آب خانگی هستید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بیایید عوامل موثر بر کیفیت آب تصفیه شده را مرور کنیم.

کیفیت آب

معمولاً آبی که از شیرهای خانه ما خارج می شود، آب سخت است. این آب حاوی املاح معدنی بسیاری از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، سولفات و کلر است. بهترین تصفیه کننده خانگی آن است که این ترکیبات معدنی را از آب پاک کند. بنابراین هرچه کیفیت آب عبوری از دستگاه بالاتر باشد، کیفیت آب خروجی نیز بالاتر خواهد بود.

آلوده کردن

آب آلوده حاوی فلزات سنگینی مانند سرب، آرسنیک، منیزیم، مس و آهن است که در صورت مصرف زیاد می تواند برای بدن مضر باشد. وجود این ترکیبات در آب می تواند کیفیت آب تجهیزات را تحت تاثیر قرار دهد.

فشار آب

فشار آب وارد شده به دستگاه باید به اندازه ای باشد که به شما کمک کند خروجی خوب و قابل قبولی از دستگاه دریافت کنید. فشار آب نیز به طور موثر نوع فیلتر را تعیین می کند. به عنوان مثال، یک سیستم اسمز معکوس با فشار آب بالا به خوبی کار می کند، اگر فشار آب کم باشد، کیفیت آب خروجی غیر قابل قبول خواهد بود. همانطور که مشاهده می کنید در این پست سعی شده است تا به انواع فیلترهای آب خانگی پرداخته و فیلترها و همچنین مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم. کیفیت آب یک دستگاه تصفیه آب به عوامل زیادی از جمله فشار آب و کیفیت آب بستگی دارد.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts