خرید فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب

خرید فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب

خرید فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب

خرید فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب موضوع مورد بحث در این مقاله می باشد. در واقع آبی که از طریق سیستم های آب شهری به ما می رسد حاوی مواد و املاحی است که بسیاری از آنها توسط تصفیه خانه های آب شهری حذف نمی شوند. اینها ناخالصی های آبی هستند که نباید وارد بدن ما شوند. بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه آب ضروری است. این دستگاه از فیلترهای مختلفی استفاده می کند که یکی از آنها فیلتر کربنی است. برای آشنایی بیشتر با عملکرد فیلترهای کربنی تصفیه آب و انواع فیلترهای تصفیه آب، در ادامه این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم. دستگاه تصفیه آب

نقش فیلتر کربن تصفیه آب

فیلتر کربن چیست؟

در ادامه مقاله خرید فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب بهتر است که اول به این سوال پاسخ دهیم که فیلتر کربن چیست؟ آب آشامیدنی به دلیل وجود مواد شیمیایی و گازهای محلول در آب مانند کلر و آفت کش ها اغلب طعم و بوی نامطبوع و رنگ کدر دارد. کلر گاز سمی است که برای ضدعفونی کردن آب استفاده می شود، اما پس از ضدعفونی در آب باقی می ماند و باعث می شود این ماده مضر وارد بدن انسان شود و بیماری های زیادی را برای ما به ارمغان بیاورد.سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند؟

فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب

فیلتر کربن موجود در دستگاه تصفیه آب این مواد شیمیایی را از آب حذف می کند و باعث شفافیت و طعم بهتر آب می شود. کربن ماده ای است که توانایی بالایی در جذب ناخالصی ها دارد، به این دلیل که میزان تماس بسیار بالایی با مواد و ناخالصی ها دارد و به دلیل ساختار مولکولی خود می تواند هر نوع ماده شیمیایی محلول در آب را از بین ببرد. کربن فعال دارای بار مثبت است و همچنین می تواند یون های ناخالصی منفی را جذب کند.

فیلترهای کربن از زغال سنگ، چوب و غیره و همچنین مواد طبیعی مانند پوست گردو و پوسته نارگیل ساخته می شوند که در این میان کربن پوسته تاگیل عملکرد بهتری دارد و گرانتر است.آلاینده هایی که توسط فیلترهای کربن حذف می شوند شامل کلر، بنزن، رادون و بسیاری از مواد شیمیایی دیگر. این فیلتر می تواند ذرات آب تا قطر 5 میکرون را حذف کند. فیلترهای کربنی برای حذف بسیاری از مواد مناسب نیستند. دستگاه تصفیه آب آکوآ اسپرینگ مدل RO SF5660 به همراه فیلتر تصفیه آب 

درست مانند رسوبات، کارایی فیلتر بسیار ضعیف می شود زیرا این مواد به سطح فیلتر می چسبند و محتوای کربن آن را کاهش می دهند. به همین دلیل است که یک فیلتر پروپیلن در دستگاه تصفیه آب قبل از فیلتر کربن قرار می گیرد تا رسوبات آب را از بین ببرد. به این ترتیب رسوبات دیگر وارد فیلتر کربن نمی شوند و طول عمر آن افزایش می یابد. نمک، سختی آب، نیترات، آرسنیک، سولفات ها و بسیاری دیگر از مواد مضر آب توسط این فیلتر حذف نمی شوند.

برای حذف این مواد، فیلترهای اضافی در واحد تصفیه مورد نیاز است. فیلتر کربن در استخرهای شنا، صنایع غذایی و شیمیایی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب کاربرد دارد. این فیلتر با جذب مواد شیمیایی مانند آفت کش ها، آب بی بو و بی بو را به فیلتر بعدی می آورد. برای درک مراحل مختلف دستگاه تصفیه آب و مرحله فیلتر کربن در دستگاه تصفیه آب، توضیحات مربوط به آن را شرح خواهیم داد.فیلتر دستگاه تصفیه آب تک مدل EXTRA PP-1 مجموعه چهار عددی

انواع فیلتر آب

دستگاه های تصفیه آب دارای فیلترهای مختلفی هستند که هر کدام بخشی از ناخالصی های آب را از بین می برند. این فیلترها با نظم خاصی در دستگاه قرار می گیرند تا در عملکرد یکدیگر اختلال ایجاد نکنند و در واقع مکمل کار باشند. اکثر دستگاه های تصفیه آب دارای 6 تا 8 فیلتر اصلی هستند که در زیر توضیح داده شده است.

فیلتر اکریلیک

در مرحله اول تصفیه آب از فیلترهای پلی پروپیلن یا پروپیلن برای حذف مواد و ذرات درشت آب از جمله ماسه، جلبک، گل و لای و زنگ در لوله های آب استفاده می شود. حذف این مواد می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را در فرد کاهش دهد. این فیلتر به نوعی از فیلتر بعدی محافظت می کند تا از ورود رسوب به داخل آن جلوگیری کند و بتواند فعالیت خود را به خوبی انجام دهد.

فیلتر تونر

مرحله دوم در تصفیه آب، حذف مواد شیمیایی از آب است که از طریق فیلتر کربن پودری انجام می شود. این فیلتر موادی مانند کلر، آفت کش ها و باکتری هایی را که می توانند رنگ، بو و طعم آب را تغییر دهند حذف می کند. این فیلتر معمولا از پوسته نارگیل ساخته شده و برای سلامتی انسان مضر نیست. دکلره یکی از وظایف اصلی دستگاه های تصفیه آب است، زیرا نوشیدن آب کلردار به مدت طولانی می تواند باعث بیماری های زیادی شود و به بافت های بدن نفوذ کند.

فیلتر کربن بلوک

فیلتر تصفیه آب مرحله سوم از پوست گردو، پوست نارگیل و سایر مواد مانند فیلتر کربن پودری ساخته شده است. وظیفه این فیلتر حذف مواد شیمیایی باقی مانده در آب است که از فیلتر قبلی عبور کرده اند، زیرا این فیلتر دارای منافذ کوچک تری است و می تواند ذرات ریزتر را حذف کند. بنابراین پس از عبور آب از فیلتر کربن بلوک، بو و طعم نامطبوع به مشام نمی رسد، رنگ آن شفاف تر می شود و فاقد مواد شیمیایی است.

فیلتر غشایی

در مرحله چهارم تصفیه آب، فیلترهای ممبران قابلیت حذف املاح مضر و سختی آب را دارند. این فیلتر میلیون ها منافذ ریز دارد و می تواند تا 99 درصد موادی مانند نیترات ها، آرسنیک، باکتری ها، قارچ ها و فلزات سنگین را حذف کند. نمک زدایی نیز در این مرحله انجام می شود زیرا تمام یون های آب حذف می شوند. برای اسمز معکوس، فیلتر نیاز به پمپی دارد که بتواند آب را با فشار بسیار بالا از خود عبور دهد و آب را به طور کامل تصفیه کند.

فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب

فیلتر کربن عقب

فیلتر پست کربن یا کربن خطی مرحله پنجم در تصفیه آب است. عملکرد این فیلتر حذف هرگونه بو یا مزه نامطبوع از آب موجود در مخزن تا این مرحله است. این فیلتر دوام بیشتری دارد زیرا آب ورودی 4 مرحله تصفیه را طی می کند.

فیلتر معدنی

در مرحله ششم این فیلتر مواد معدنی ضروری برای بدن به آب اضافه می شود. در واقع این نمک های معدنی از قبل در آب وجود دارند اما توسط فیلتر قبلی کاملاً حذف شده اند. فیلترهای معدنی از سنگ های معدنی مانند کلسیم و پتاسیم تشکیل شده اند که آب از طریق آنها این مواد را جذب می کند.

برخی از دستگاه های تصفیه آب دارای 6 فیلتر قلیایی، فرابنفش و اکسیژن ساز هستند که به مزایای دستگاه می افزاید و آب را موثرتر می کند. لازم به ذکر است که هر فیلتر تصفیه آب دارای طول عمر خاصی است که پس از آن عملکرد خود را از دست می دهد. به عنوان مثال فیلترهای کربنی باید هر 6 ماه یکبار تعویض شوند. بنابراین در زمان های معین و به طور منظم باید فیلتر قدیمی را با فیلتر جدید تعویض کرد تا تجهیزات دچار مشکل نشوند و آب را به خوبی تمیز کنند.

فیلتر قلیایی

فیلترهای یونی که آب آشامیدنی را قلیایی می کنند، فیلترهای قلیایی مرحله هفتم نامیده می شوند. این فیلتر علاوه بر جلوگیری از اثرات مضر آب اسیدی با PH زیر 7، فواید نوشیدن آب قلیایی را نیز با افزایش PH برای یونیزه کردن و قلیایی کردن آب برای سلامتی انسان به ارمغان می آورد. نوشیدن مداوم آب قلیایی می تواند خواص آنتی اکسیدانی یا ضد سرطانی بسیار قوی ایجاد کند و در نتیجه سطح ایمنی بدن را افزایش دهد. مولکول ها و سلول های سرطانی توانایی تولید، تکثیر و رشد در محیط قلیایی را ندارند و نوشیدن مداوم آب قلیایی می تواند با قلیایی کردن سطح خون در بدن، این اهمیت را برای شما فراهم کند.

علاوه بر این، آب قلیایی یک چربی سوز عالی برای بدنسازان و ورزشکاران است و همچنین می تواند با تنظیم میزان انسولین در بدن به تنظیم دیابت و سطح قند خون کمک کند.

فیلتر O2Plus

یکی از کامل ترین مدل های برند تایوان مینروا دستگاه اکسیژن ساز 8 مرحله ای می باشد و در آخرین مرحله از فیلتر هشت مرحله ای از فیلتر اکسیژن ساز آنتی باکتریال استفاده می شود. فیلتر اکسیژن آنتی باکتریال با افزایش میزان اکسیژن آب، علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن در طول روز، می تواند باکتری های مضر آب تصفیه شده را نیز حذف کند. به همین منظور تصفیه آب قدرتمند با فیلتر اسمز معکوس 8 مرحله ای و فیلتر متمرکز کننده اکسیژن می تواند بهترین آب آشامیدنی را با سختی کمتر از 100 مطابق با سلامت انسان و استانداردهای بهداشت جهانی NSF در اختیار شما قرار دهد.

خرید و تعویض فیلتر آب

در ادامه مقاله خرید فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب قصد داریم تا نکات لازم برای خرید دستگاه تصفیه آب را توضیح دهیم. می دانید که دستگاه تصفیه آب یکی از تجهیزات بسیار مهم است و مانند هر وسیله ضروری دیگری، قبل از خرید باید از ساخت و مدل آن آگاهی کافی داشته باشیم. فیلترهای دستگاه نیز از این قاعده مستثنی نیستند، حتما این فیلترها را با اصالت و کیفیت آنها خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر و خرید انواع دستگاه تصفیه آب با کارشناسان فروش فردکو در تماس باشید.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts