املاح مفید آب شامل چه مواردی می شوند؟ +حد مجاز

املاح مفید آب شامل چه مواردی می شوند؟ +حد مجاز

املاح مفید آب شامل چه مواردی می شوند؟ +حد مجاز

شاید بخواهید بدانید املاح مفید آب شامل چه مواردی می شوند؟ +حد مجاز هر یک از آن ها چقدر است؟ به طور طبیعی املاح و مواد معدنی مختلفی در این مایع قابل شرب وجود دارد که هر یک از آن ها باید در میزان های مشخصی باشند. اگر میزان هر یک از این املاح بیش از مقدار تعیین شده باشد و یا این که کم تر از این مقدار باشند، احتمال دارد که نوشیدن آن به بدن انسان آسیب برساند.

املاح مفید آب شامل چه مواردی می شوند؟ +حد مجاز

برخی از افراد می خواهند بدانند املاح مفید آب شامل چه مواردی می شوند؟ +حد مجاز هر یک از آن ها چقدر است؟ این افراد باید بدانند که املاح مختلفی در آب وجود دارند که هر یک از آن ها باید در میزان و اندازه های مشخصی به آب اضافه شده باشند. گاهی اوقات نیز در فرآیند تصفیه، موادی به آب افزوده می شوند که این مواد نیز باید طبق استاندارد های خاصی اضافه شوند. مهم ترین املاح موجود در آب عبارتند از:

مس

مقدار کمی از این ماده در آب برای بدن انسان مفید بوده و ضروری است. این در حالی است که مقادیر بیش از حد این ماده می تواند طعم و بوی نامطبوعی در آب ایجاد کرده و به بدن انسان آسیب می رساند. در حالت کلی بدن انسان به مقدار ۱ تا ۲ میلی گرم از این ماده در طول روز نیاز دارد که از طریق نوشیدن آب کافی تامین می شود.

روی

این ماده نیز یکی دیگر از املاح مفید برای بدن می باشد که از طریق ادرار و مدفوع دفع می شود. این ماده در بدن انباشته نمی شود و در بهترین حالت ممکن باید مقدار آن حداکثر ۵ ppm باشد. مقادیر بیش از حد این ماده در آب می تواند سبب تغییر طعم و بوی آن شده و حتی رنگ آن نیز تغییر می کند.

ترکیبات موجود در آب

شاید بخواهید بدانید املاح مفید آب شامل چه مواردی می شوند؟ +حد مجاز آن ها چقدر است؟ املاح موجود در آب شامل موارد مختلفی می شوند. مهم ترین نمونه از ترکیبات و مواد معدنی به کار رفته در آب عبارتند از:

سرب

این ماده در بدن انباشته شده و بدن به مقدار بسیار اندکی از این ماده نیاز دارد. این ماده در آب های شهری حداکثر باید ۰.۵ ppm باشد. مقدار بیش از حد این ماده می تواند باعث کم خونی، بی اشتهایی و درد های عضلانی شده و آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد می کند.

آرسنیک

این نمونه از املاح نیز در بدن انباشته شده و از طریق ادرار و مدفوع دفع نمی شود. این ماده بسیار سمی بوده و می تواند در بروز انواع سرطان ها موثر باشد. مقدار مجاز این ماده در آب حداکثر ۰.۰۵ ppm است و نباید از این مقدار بیش تر باشد.

آهن

بدن انسان به این ماده نیاز دارد تا بتواند هموگوبین مورد نیاز را تامین کند. از این رو این ماده در بدن انباشته نمی شود اما با این حال مقدار مجاز آن در آب های شهری حداکثر تا ۰.۳ ppm می باشد.

منگنز

این ماده به راحتی از بدن دفع شده و انباشته نمی شود. بدن انسان روزانه به مقدار ۱۰ میلی گرم از این ماده نیاز دارد اما اکثر این مقادیر باید از طریق تغذیه تامین شود. از این رو مقدار مجاز این ماده در آب شهری برابر با ۰.۰۵ ppm است و نباید بیش از این مقدار شود. مصرف بیش از اندازه این ماده می تواند در ارگان های مغز اختلال ایجاد کرده و در برخی موارد احتمال مرگ افراد نیز وجود دارد.

کادمیم

این ماده بیش تر در بدن انباشته شده و فقط مقدار کمی از آن ها از بدن دفع می شود. مقدار مجاز این ماده ۰.۰۱ ppm بوده و مقادیر بیش از آن می توانند به روده و معده انسان ها آسیب برسانند.

سلنیوم

مقدار مجاز این ماده در آب های شهری باید ۰.۰۱ ppm باشد و دقت داشته باشید که مقادیر بیش از حد مجاز این ماده می تواند احتمال بروز سرطان کبد را افزایش دهد.

املاح بسیار مفید موجود در آب

املاح مفید آب شامل چه مواردی می شوند؟ +حد مجاز آن ها چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علاوه بر املاح نام برده، مواد دیگری نیز در آب وجود دارند که بسیار مفید و ضروری هستند. مقدار کمی از این املاح باید حتما در بدن وجود داشته باشند تا سلامتی بدن حفظ شود.

  • آلومینیوم
    این ماده در تصفیه آب مورد استفاده قرار گرفته و به آب افزوده می شود. این ماده مسمومیت زا نبوده و می تواند اثرات مثبتی بر بدن انسان بگذارد.
  • کروم
    این ماده مسمومیت زا نبوده و به مقدار کمی در آب شهری یافت می شود.
  • کلسیم و منیزیم
    این دو ماده نقش مهمی در سلامتی بدن انسان داشته و مقدار کمی از آن ها باید حتما در آب وجود داشته باشند. اگر مقدار این دو ماده بیش از حد مجاز شود، سختی آب افزایش یافته و مشکلات متعددی به بار می آورد.
  • ید
    این ماده نیز باید حتما در آب وجود داشته باشد. این ماده برای سلامت غده تیروئید ضروری بوده و مقدار کمی از آن باید در آب شهری وجود داشته باشد. دقت داشته باشید که مقادیر بیش از حد این ماده می تواند سبب بروز بیماری های مختلفی از جمله یدیسیم شود.
  • فلوئور
    این ماده نقش مهمی در سلامت دندان ها دارد و از این رو مقدار کمی از آن باید حتما در آب شهری وجود داشته باشد.
کلام آخر در رابطه با املاح مفید آب

املاح مفید آب شامل چه مواردی می شوند؟ +حد مجاز هر یک از آن ها چقدر می باشد؟ این سوالی است که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است. باید بدانید که در آب املاح و مواد معدنی زیادی وجود دارد. برخی از آن ها مفید بوده و بعضی دیگر مضر هستند. املاح مفید موجود در این مایع نیز اگر بیش از حد مجاز با آب ترکیب شوند، می توانند صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد کرده و باعث بروز بیماری ها در بدن می شوند. وجود بیش از حد برخی از املاح باعث افزایش سختی آب شده و بعضی دیگر نیز در بدن انباشته شده و مشکلاتی به وجود می آورند.

سوالات متداول در مورد املاح مفید آب

  1. میزان اکسیژن و نیتروژن آب چقدر باید باشد؟
    اکسیژن باید در حدود ۴۹.۵٪ و مقدار نیتروژن نیز در این ماده باید ۰.۰۳ ٪ باشد.
  2. سختی موقتی آب چگونه از بین می رود؟
    این نوع سختی از طریق حرارت دادن و جوشیده شدن از بین می رود و از این طریق املاح اضافی از بین می روند.
  3. برای از بین بردن سختی دائمی آب چه اقداماتی می توان انجام داد؟
    این نوع سختی از طریق جوشیدن از بین نمی رود و برای این کار باید از دستگاه ها و تجهیزات مخصوصی استفاده کنید.
امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts