همه چیز درباره هوزینگ پیش تصفیه آب

همه چیز درباره هوزینگ پیش تصفیه آب

همه چیز درباره هوزینگ پیش تصفیه آب

احتمالاً دستگاه های تصفیه آب با محفظه های پلاستیکی استوانه ای را دیده اید. این سیلندرهای پلاستیکی که در انواع مختلفی وجود دارند، هوزینگ نامیده می شوند. توجه داشته باشید که دستگاه به دو یا سه محفظه متصل می شود. در این مقاله همه چیز درباره هوزینگ پیش تصفیه آب را خواهیم دانست.
فیلترها در یک محفظه در دستگاه های تصفیه به نام هوزینگ پیش تصفیه آب قرار می گیرند. این محفظه ها با استفاده از یک فیلتر، فیبرها، ماسه و خاک را از آب جمع می کنند. علاوه بر این، فیلتر کربن کلر را از بین می برد و طعم آب را افزایش می دهد. هوزینگ ها معمولاً برای حذف ذرات اضافی و مضر از آب استفاده می شوند. آنها اطمینان حاصل می کنند که آب آشامیدنی خالص، بدون آلودگی و عاری از ناخالصی است.

انواع هوزینگ پیش تصفیه آب

انواع مختلفی از هوزینگ پیش تصفیه آب وجود دارد و هر شکل بسته به کاربرد متفاوت است. کاربرد هوزینگ بسته به قطر آن مختلف است. مدلهایی که 5 اینچ، 7 اینچ و 20 اینچ هستند معمولا رایج تر می باشند.

هوزینگ روشن یا شفاف

هوزینگ شفاف در دستگاه تصفیه، اولین مرحله تصفیه آب را انجام می دهد. الیاف بزرگتر از پنج میکرون نمی توانند از این هوزینگ عبور کنند. این هوزینگ پیش تصفیه آب از پلی پروپیلن (PP) تشکیل شده است.
آب بیشتر در مرحله اول فیلتراسیون تمیز می شود و در این مرحله شن، لجن، زنگ زدگی و ماسه اغلب از آب جدا می شود. این فیلتر فیبر در مقایسه با سایر فیلترها سریعتر کثیف می شود و نیاز به تعویض دارد. منافذ این دستگاه به سرعت بسته می شود، بنابراین تمیز کردن آن ضروری است.

هوزینگ سفید دوم

با استفاده از هوزینگ دوم سفید، مرحله دوم تصفیه کامل می شود. با استفاده از فیلتر کربن، پیش تصفیه هوزینگ در این نقطه، طعم و بوی نامطبوع آب را از بین می برد. کربن فعال گرانولی یا کربن فعال پودری، همان چیزی است که این فیلتر به نام CAG شناخته می شود. در اصل کربن فقط زغالی است که از نظر شیمیایی جذب شده است.
از آنجایی که آب را از بخارات شیمیایی و کلر پاک می کند، دومین هوزینگ سفید بسیار مهم است. از آنجایی که از کلر برای ضدعفونی کردن آب استفاده می شود، هرگونه اشتباهات ممکن است کشنده باشند.

هوزینگ سفید سوم

سومین هوزینگ سفید مرحله سوم تصفیه آب را تکمیل می کند. دو مرحله قبل از آن توسط این یکی پشتیبانی می شود. این فیلتر ذراتی را که بزرگتر یا کوچکتر از 5 میکرون هستند و از فیلترها عبور کرده اند دفع می کند، مشروط بر اینکه آب همچنان حاوی کلر باشد.

هوزینگ ممبران

یکی از حساس ترین فیلترهای دستگاه تصفیه، غشای هوزینگ، وظیفه آخرین مرحله تصفیه را بر عهده دارد. این محفظه می تواند 50 گالن آب را در روز از طریق یک لایه بسیار نازک اسمز معکوس فیلتر کند. محفظه غشایی بدون شک مهمترین جزء دستگاه تصفیه آب کل خانه است.
از آنجایی که فیلتر غشایی از استات سلولز تشکیل شده است که به کلر بسیار حساس است، حتی مقادیر بسیار کمی کلر در آب باعث خوردگی آن می شود. برای اجرای عملکرد و کارایی، این فیلتر نیاز به برق دارد.

کدام وضعیت نیاز به تعویض هوزینگ پیش تصفیه آب دارد؟

در نظر داشته باشید که ماسه و گلی که از تصفیه آب باقی میماند، در نهایت باعث کثیف شدن و شکستن قطعات دستگاه می شود. در نتیجه تعویض و تمیز کردن دوره ای ضروری است.
شل شدن و شکستن قطعات هوزینگ در نتیجه باز و بسته شدن مکرر، باعث میشود تا آب از درزها نفوذ کند. در نتیجه ورودی ها و خروجی ها خورده و خراب می شوند. بنابراین، ترجیحاً هوزینگ پیش تصفیه آب را به طور مکرر تعویض کنید.

سخن پایانی در مورد هوزینگ پیش تصفیه آب

انواع مختلفی از هوزینگ پیش تصفیه آب موجود است که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. قبل از خرید به برند، ویژگی ها و هزینه خرید دستگاه تصفیه کننده فکر کنید. به دلیل ویژگی هایی مانند تحمل فشار، ضد باکتری، ضد جلبک و مقاومت در برابر گیج فشار بسیاری از محفظه ها منحصر به فرد هستند.
به یاد داشته باشید که مهم ترین نکته در هنگام خرید یک دستگاه تصفیه، قدرت و کیفیت تصفیه آب است، بنابراین برند معتبری را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه ممکن را برای سلامتی دریافت خواهید کرد.

سوالات متداول در رابطه با هوزینگ پیش تصفیه آب

  1. چه چیزی نصب هوزینگ پیش تصفیه آب را ضروری می کند؟
    نصب هوزینگ فیلتر آب مزایای زیادی دارد. از آنجایی که برای سرعت جریان بالا طراحی شده اند، حذف آسان ذرات سنگین و فیلتر با ظرفیت بالا را ارائه می دهند. با افزودن هوزینگ های بزرگ فیلتر آب، می توانید تعداد مخازن مورد نیاز برای کاربردهای با جریان بالا را به حداقل برسانید تا تغییرات فشار آب را در خود جای دهد.
  2. هوزینگ پیش تصفیه آب چگونه کار می کند؟
    خود هوزینگ به فرآیند فیلتراسیون کمک نمی کند. جریان آب ابتدا از نازل ورودی عبور کرده و سپس توسط شیلنگ به کارتریج هدایت می شود. در آنجا، آب فیلتر می شود تا ناخالصی ها را قبل از رها شدن از طریق نازل خروجی از بین ببرد. نشانگرهای ورودی و خروجی روی جلد هوزینگ وجود دارد. فرآیند فیلتر توسط محفظه با افزایش جریان آب تسریع می شود. لازم به ذکر است تعویض سریع فیلتر در طول عمر محفظه تاثیر دارد.
  3. چه چیزی هوزینگ نقطه ورود (POE) را ازهوزینگ نقطه استفاده (POU) متمایز می کند؟
    آب دقیقاً در جایی که نیاز است با محفظه های فیلتر آب POU فیلتر می شود. بنابراین سیستم های POU فیلترهای نصب شده روی شیر آب یا فیلترهای تصفیه آب نصب شده در زیر سینک را پوشش می دهند. فیلترهای پیش تصفیه مانند فیلترهای فیبر، گرانول و کربن بلوک و همچنین یک ممبران در داخل محفظه دستگاه تصفیه آب خانگی قرار دارند. از طرف دیگر، محفظه های POE برای ایجاد دستگاه های ورودی استفاده می شود. تمام آب های مسکونی و تجاری توسط آنها فیلتر می شود و به منبع اصلی آب متصل می شوند.
امتیاز دهید post

One Comments

  1. طاهر دی 24, 1402

    ممنون ازتون بابت این مقاله

پیغام بگذارید

Related Posts