9 دلیل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب

9 دلیل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب

9 دلیل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب

در حالت کلی دستگاه های تصفیه آب نباید سر و صدای خاصی داشته باشند و تقریبا بدون صدا هستند. از این رو باید با ۹ دلیل برای صدای زیاد دستگاه تصفیه آب  + ارائه راه حل آن آشنا شویم تا در صورت شنیدن هر گونه صدای اضافی بتوانید دستگاه را عیب یابی کرده و مشکل ایجاد شده را برطرف نمایید. دقت داشته باشید که اگر در همان مراحل ابتدایی برای تعمیر دستگاه اقدام نکنید احتمال خراب شدن و به بار آوردن هزینه های اضافی نیز به شدت افزایش می یابد. برای آشنایی با این دلایل و روش های برطرف کردن این مشکلات کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۹ دلیل برای صدای زیاد دستگاه تصفیه آب  + راه حل

عوامل زیادی هستند که می توانند سبب بروز سرو صدای اضافی در دستگاه تصفیه آب شوند. از این رو تلاش داریم تا شما را با ۹ دلیل برای صدای زیاد دستگاه تصفیه آب  + ارائه راه حل برای این مشکلات آشنا کنیم. این دستگاه از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل می شود و هر یک از آن ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. اما ایجاد سر و صدا از همه این بخش ها نبوده و فقط عملکرد نامناسب برخی از قسمت ها می تواند سبب بروز صدای اضافی دستگاه شود. برخی از این صدا ها در اثر بروز مشکلاتی ایجاد می شوند که عبارتند از:

  • لرزش در شیلنگ و لوازم جانبی

یکی از دلایل بروز صدای اضافی از این دستگاه، شل بودن شیلنگ ها می باشد. برخی مواقع هنگام جریان آب شیلنگ و یا برخی از قطعات دیگر دچار لرزش می شوند و در این شرایط باید قطعات را محکم کرده و در صورت نیاز آن ها را با یک مفتول فلزی ببندید. این امر سبب می شود تا لرزش قطعات کم شده و در نتیجه دستگاه با سروصدای کم تری کار کند.

  • خروج پساب

این دستگاه دارای یک لوله می باشدکه به عنوان خروجی شناخته می شود. این لوله خروجی با کمک یک بست به لوله فاضلاب متصل می شود و پساب دستگاه را منتقل می کند. حال اگر این بست بر روی لوله افقی و یا انتهای لوله عمودی فاضلاب به درستی نصب نشده باشد، سبب ایجاد سروصدای اضافی می شود. برای حل این مشکل کافیست محل بست را تغییر داد و در جای مناسب خود قرار دهید تا از بروز سروصدای اضافی جلوگیری شود.

  • صدای سوئیچ های فشار و شیر برقی

گاهی اوقات فشار آب در دستگاه کم و زیاد شده و این امر سبب روشن و خاموش شدن سوئیچ می شود. همین امر سبب ایجاد سروصدای اضافی دستگاه می شود.

  • شل شدن هد پمپ

برخی مواقع هد دستگاه شل شده و باعث ایجاد صدا می شود. در قسمت زیر پمپ شش پیچ وجود دارد که با کمک آن می توان هد ها را سفت کرده و از ایجاد سروصدای اضافی دستگاه جلوگیری کنید.

  • متفاوت بودن فشار فیلتر ها

یکی از دلایل مهم ایجاد صدا در این دستگاه، تعویض نادرست فیلتر ها می باشد. گاهی اوقات ممکن است هنگام تعویض فیلتر ها فشار آن ها نیز تغییر کرده و این امر در نهایت سبب ایجاد سروصدای اضافی در دستگاه می شود.

بررسی علل صدا دادن پمپ دستگاه تصفیه

یکی از مهم ترین قسمت هایی که سبب بروز این صدا ها می شود، پمپ دستگاه می باشد. در حالت کلی اکثر این صدا ها در اثر عملکرد نامناسب پمپ دستگاه ایجاد می شود و اگر بتوانید پمپ را عیب یابی کنید راحت تر مشکل اصلی مشخص شده و برطرف می شود. از این رو برای آشنایی با ۹ دلیل برای صدای زیاد دستگاه تصفیه آب  + ارائه راه حل به بررسی پمپ دستگاه می پردازیم. مهم ترین نمونه از مشکلاتی که در پمپ ایجاد شده و سبب بروز سر و صدا در دستگاه های تصفیه آب می شوند عبارتند از:

1.خوب کار نکردن پمپ دستگاه

در شرایطی که پمپ دستگاه خراب باشد و یا هد آن به درستی کار نکند، سروصدای اضافی یجاد می شود که برای رفع این مشکل کافیست هد پمپ را تعویض نمایید.

2.نامرغوب بودن پمپ دستگاه

یکی دیگر از فاکتور هایی که می تواند در ایجاد سروصدای دستگاه موثر باشد، کیفیت پمپ می باشد. نمونه های بی کیفیت و نامرغوبی از این پمپ ها در بازار وجود دارند که کاملا تقلبی هستند. چنانچه از این نوع پمپ ها در دستگاه تصفیه آب شما استفاده شده باشد، احتمال بروز سروصدا وجود دارد. در این شرایط بهتر است که پمپ را تعویض کرده و یک نمونه اصل و با کیفیت از آن را خریداری کرده و در دستگاه نصب کنید.

3.وجود هوا در پمپ و عدم هواگیری

گاهی اوقات پمپ سالم و با کیفیت می باشد اما هوای اضافی موجود در آن سبب ایجاد سروصدا در دستگاه تصفیه می شود. در این شرایط باید با یک هواگیری مناسب صدای اضافی را از بین برده و از این طریق کمک کنید تا دستگاه به درستی و یدون صدا کار کند.

4.لرزش های پمپ دستگاه

پمپ دستگاه زمانی که کار می کند ممکن است با کمی لرزش همراه باشد. حال اگر در مکان مناسبی نصب نشده باشد احتمال زیاد شدن لرزش افزایش یافته و در نتیجه صروصدای اضافی تولید می کند. برای حل این مشکل کافیست در زیر دستگاه موکت بگذارید و یا این که از یونولیت و یا پشم شیشه استفاده کنید. این کار سبب می شود تا از لرزش اضافی دستگاه جلوگیری شده و صدا های آن به بیرون منتقل نشود.

کلام آخر

قطعا سروصدای دستگاه تصفیه آب که در آشپزخانه ها نصب می شود می تواند باعث آزار و اذیت ساکنین شود. از این رو باید ه چه سریع تر دستگاه را عیب یابی کرده و مشکل را برطرف نمایید. از این رو ما در این مقاله به بررسی ۹ دلیل برای صدای زیاد دستگاه تصفیه آب  + ارائه راه حل برای این مشکلات پرداختیم. با بررسی پمپ دستگاه و همچنین بخش هایی مانند شیلنگ و هد دستگاه می توانید مشکل اصلی را پیدا کرده و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

 

سوالات متداول برای دلایل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب

  1. برای داشتن یک آب تصفیه شده مناسب چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

دقت داشته باشید که فیلتر ها به موقع تعویض شوند تا دستگاه بتواند عملکرد مناسبی در تصفیه آب داشته باشد.

  1. آیا عوض کردن نادرست فیلتر ها نیز می تواند سبب ایجاد سروصدا در دستگاه شود؟

بله ممکن است در هنگام عوض کردن فیلتر ها فشار آن ها تغییر کند و این امر در نهایت سبب ایجاد سروصدای اضافی در دستگاه می شود.

  1. برای از بین بردن صدای دستگاه تصفیه آب باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای این کار باید قسمت هایی که در این مقاله به آن ها اشاره شد را مورد بررسی قرار دهید و اگر نتوانستید مشکل را بیابید از یک نیروی متخصص فعال در این زمینه کمک بگیرید.

 

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts