۱۵ راه برای افزایش عمر دستگاه تصفیه آب

۱۵ راه برای افزایش عمر دستگاه تصفیه آب

۱۵ راه برای افزایش عمر دستگاه تصفیه آب

این روزها استفاده از دستگاه تصفیه آب در بسیاری از مکان ها از جمله منازل وجود دارد. دستگاه تصفیه آب کارآیی بالایی در آب سالم و تمیز دارد بنابراین باید در زمان استفاده از آن شرایط درست نگهداری از دستگاه تصفیه آب را دانست تا بتوان راندمان دستگاه را بالا برد و از طرفی ماندگاری و طول عمر دستگاه را افزایش داد.در ادامه ما ۱۵ راه برای افزایش عمر دستگاه تصفیه آب را بیان می کنیم تا با شناخت این روش ها بتوانید به بهترین نحو از دستگاه تصفیه آب نگهداری کنید.

چه کنیم تا دستگاه تصفیه آب بیشتر عمر کند؟

در زمان خرید دستگاه تصفیه آب باید به کیفیت و استاندارد بودن دستگاه تصفیه توجه داشته باشید و از طرفی دستگاهی را انتخاب کنید که  اندازه آن متناسب با نیاز شما باشد. اما مهمترین مسئله در خرید دستگاه تصفیه آب این است که روش های حفظ و نگهداری صحیح از دستگاه را بدانید تا بتوانید به طور اصولی از دستگاه نگهداری کنید. به طور مسلم استفاده صحیح از دستگاه تصفیه آب موجب بالا رفتن راندمان کاری دستگاه می شود و در نتیجه شما در طولانی مدت می توانید بدون هیچ گونه مشکلی از دستگاه تصفیه آب جهت نوشیدن آب سالم و تمیز بهره مند شوید. ما در ادامه به معرفی 15 راه برای افزایش عمر دستگاه تصفیه آب خواهیم پرداخت. بنابراین در ادامه با ما همراه شوید.

  15 راه برای افزایش عمر دستگاه تصفیه آب عبارت اند از:

1-نصب دستگاه در مکان مناسب

یکی از روش های مهم در بالا بردن راندمان و طول عمر دستگاه تصفیه این است که در زمان نصب آن به این نکته دقت داشته باشید که نباید دستگاه را در مجاورت نور مستقیم خورشید  یا هوای سرد قرار دهید. بنابراین بهترین راه برای نصب درست دستگاه تصفیه آب قرار دادن آن در زیر سینک ظرفشویی است. از نصب کردن دستگاه تصفیه آب در معرض مواد و گازهای قابل اشتعال خودداری کنید و از طرفی بهتر است برای افزایش راندمان دستگاه تصفیه آب آن را کنار بخاری و هیتر نیز نصب نکنید.

توجه به دمای آب ورودی دستگاه تصفیه آب

2-توجه به دمای آب ورودی دستگاه تصفیه آب

به آب ورودی دستگاه تصفیه آب توجه داشته باشید. بهترین کار برای افزایش راندمان کاری دستگاه تصفیه آب این است که دمای ورودی آب نباید از 5 درجه سانتی گراد کمتر و یا بیش از 45 درجه سانتی گراد باشد.

3-مسدود نبودن خروجی فاضلاب دستگاه

از مسدود نبودن خروجی فاضلاب دستگاه در زمان نصب آن توجه داشته باشید و تمام اتصالات دستگاه را به خوبی چک کنید.

4-عدم استفاده از مواد شیمیایی برای نظافت

در زمان تمیز کردن دستگاه تصفیه آب از اسپری و پاشیدن آب و دیگر مواد پاک کننده به آن خودداری کنید.

5-اطمینان از سالم بودن اتصالات دستگاه

در زمان نصب دستگاه تصفیه آب از سالم بودن سیم ها و اتصالات فرسوده اطمینان یابد و از بکار بردن سیم های خراب در دستگاه تصفیه خودداری کنید.

6-توجه به ولتاژ

از مطابقت داشتن ولتاژ ورودی برق ساختمان با ولتاژ دستگاه اطمینان یابید. برای بالا بردن طول عمر دستگاه تصفیه آب هیچ وقت با دستان خیس و مرطوب به دستگاه دست نزنید چرا که خطر برق گرفتگی را به همراه خواهد داشت.

اطمینان از سالم بودن اتصالات دستگاه

7-نصاب حرفه ای

دستگاه تصفیه آب دارای ساختارهای متفاوت و حساسی است که به محض خراب شدن آن نباید به طور خودسرانه عمل کنید و حتما تعمیر ونصب دستگاه تصفیه آب را به تعمیر کار با تجربه بسپارید.برای اطلاع از هزینه نصب و خرید دستگاه تصفیه آب کلیک کنید.

8-توجه به نکات ایمنی

برای افزایش راندمان کاری دستگاه تصفیه آب نباید در زمان متصل بودن دستگاه به پریز برق آن را جابه جا کرد.

9-استفاده از محافظ برق برای دستگاه تصفیه

بهتر است اگر سیستم اتصال دستگاه کوتاه بود برای راندمان بهتر دستگاه و افزایش عمر دستگاه تصفیه آب، آن را به رابطه های محافظ دار متصل کنید.

10-به برق نبودن مدام دستگاه

اگر به طور مداوم از دستگاه تصفیه آب استفاده نمی کنید بهتر است شیر ورودی آب را ببندید و دو شاخه آن را از پریز برق بیرون بیاورید.

11-استفاده از فیلتر با کیفیت

برای افزایش راندمان کاری و بالا بردن طول عمر دستگاه تصفیه آب بهتر است از فیلترهای با کیفیت استفاده کنید و در صورت خراب شدن فیلتر سریع آن را با فیلتر با کیفیت تعویض کنید.

12-تخلیه دستی آب مخزن

اگر به طور طولانی مدت از دستگاه تصفیه آب استفاده نمی کنید بهترین راه برای راندمان کار و طول عمر بالای دستگاه این است که  آب داخل مخزن دستگاه را تخلیه کنید.

استفاده از محافظ برق برای دستگاه تصفیه

13-جلوگیری از قراردادن مواد اشتعال زا

برای جلوگیری از خطرات آتش سوزی و برق گرفتگی در دستگاه تصفیه آب بهتر است مواد اشتعال زا از جمله سیگار و شمع را روی دستگاه قرار ندهید.

14-آب اولیه لوله

اگر تعویض فیلترهای کربنی را در دستگاه تصفیه آب انجام داده اید بهتر است در ابتدا شیر آب را بازگذاشته تا هر گونه گرد و غبار کربن از شیر آب به بیرون منتقل شود و در نهایت آب خروجی صاف و زلال شود.

 

15-تماس با پشتیبانی دستگاه

اگر در زمان استفاده از دستگاه متوجه بوی نامتعارف از دستگاه تصفیه آب شدید بهتر است خودسرانه کار نکنید بلکه برای راندمان بهتر دستگاه و همچنین بالا رفتن ماندگاری و طول عمر دستگاه از یک تعمیرکار بخواهید تا دستگاه تصفیه آب را سرویس دهی کنید.در این مقاله 15 راه برای افزایش عمر دستگاه تصفیه از جمله تخلیه دستی آب مخزن، نکات ایمنی، توجه به ولتاژ و …را بیان کردیم

با توجه به موارد گفته شد برای اینکه دستگاه تصفیه آب راندمان بالایی داشته باشد و بتوانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید می توانید در نگهداری از دستگاه تصفیه آب، روش های گفته شده در متن را به کار بگیرید. به طور حتم تعمیر دستگاه تصفیه آب برای شما هزینه بر خواهد بود به همین دلیل با بکارگیری روش های مذکور می توانید در طولانی مدت از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید بدون اینکه با کوچکترین مشکلی در عملکرد دستگاه مواجه شوید.

 

سخن پایانی

با توجه به اهمیت بالای دستگاه تصفیه آب در ارائه آب سالم و تمیز و عاری از هر گونه آلاینده ها ما در این مقاله 15 راه برای افزایش عمر دستگاه تصفیه آب را بیان کردیم. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مطالب در مقاله بر میزان راندمان کاری و طول عمر دستگاه تصفیه آب شما بیفزاییم. شما با بکارگیری روش های بیان شده در متن می توانید دستگاه تصفیه آب را در طولانی مدت بدون کوچکترین مشکلی در اختیار داشته باشید.

سوالات رایج کاربران درباره راه هایافزایش عمر دستگاه تصفیه آب

1- در دستگاه تصفیه آب از چه فیلترهایی استفاده می شود؟

فیلترها انواع متنوعی دارند که در دستگاه تصفیه آب از فیلترهای الیافی یا پلی پروپیلن، فیلتر ممبران، فیلتر کردن فعال و کربن بلک، فیلتر قلیایی، فیلتر ششم یا مینرال و فیلتر پنجم یا کربن خطی استفاده می شود.

2-اگر از فیلترهای بی کیفیت در دستگاه تصفیه آب استفاده شود چه اتفاقی در دستگاه به وجود می آید؟

فیلترهای بی کیفیت در دستگاه تصفیه آب به خوبی نمی توانند فشار آب را تحمل کنند که در نتیجه دچار نشتی می شوند و کارآیی خوبی در تصفیه آب ندارند.

3- عوامل موثر در بالا بردن طول عمر دستگاه تصفیه آب کدامند؟

از مهمترین عوامل در بالا بردن طول عمر دستگاه تصفیه آب، مقدار املاح موجود در آب لوله کشی، نوع دستگاه استفاده شده برای تصفیه آب و استفاده از فیلتر های درجه یک است.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts