مراحل بررسی دستگاه تصفیه آب RO

مراحل بررسی دستگاه تصفیه آب RO

مراحل بررسی دستگاه تصفیه آب RO

مرحله 1 – کیفیت آب

اولین قدم در بررسی دستگاه تصفیه آب، بررسی کیفیت آب دستگاه است. شفافیت آبی که می نوشید همه چیز را در مورد تصفیه کننده به ما می گوید. در بسیاری از موارد، حتی جدیدترین و بهترین دستگاه های تصفیه آب در صورتی که آب بیش از حد آلوده باشد و به سرعت روی فیلترها تأثیر بگذارد، می تواند آب گل آلود به ما بدهد. آب ابری حاوی ناخالصی‌های TDS مانند سرب، فلوراید و سایر ذرات سمی است که دستگاه‌های تصفیه آب RO معمولاً آن‌ها را فیلتر می‌کنند و تنها مواد معدنی مفید را باقی می‌گذارند. اگر احساس می کنید آب شما طعم یا رنگ غیرمعمولی دارد، باید به فکر سرویس فیلتر آب خود باشید.دستگاه تصفیه آب

مرحله 2 – به پیش پردازش توجه کنید

از آنجایی که آب آلوده تأثیر نامطلوبی بر کیفیت فیلتر RO دارد، یک پیش فیلتر در دستگاه تصفیه آب فعال می شود تا ذرات بزرگتر و رسوبات سنگین تری را قبل از عبور از فیلتر اسمز معکوس جذب کند، بنابراین عمر استفاده از آن را تضمین می کند. مطمئن شوید که پیش فیلتر به درستی کار می کند، در غیر این صورت می توانیم کیفیت آب پایین و آب بی کیفیت را در واحد و فیلتر RO شکسته ببینیم.دستگاههای تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی

مرحله 3 – تعویض به موقع فیلتر

مرحله سوم در بازرسی تصفیه آب، تعویض به موقع فیلتر است که یکی از مهم ترین مراحل در بازرسی تصفیه آب می باشد. اکثر دستگاه های تصفیه آب آشامیدنی دارای سه فیلتر اولیه هستند. این فیلترها لجن، ذرات معلق، کلر و سایر آلاینده های خطرناک را که بر عمر و عملکرد غشاء RO تأثیر می گذارند، حذف می کنند. استفاده مداوم از فیلترها بدون تغییر آنها ناخالصی ها را به آب RO منتقل می کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که فیلترهای خود را حداقل هر سه ماه یکبار تعویض کنید.

مرحله 4 – غشای RO را تعویض کنید

برای تصفیه کامل چند مرحله ای، جدیدترین دستگاه های تصفیه آب مجهز به غشاهای اسمز معکوس نیمه تراوا هستند که ضمن حفظ یکپارچگی مواد معدنی، ناخالصی ها را فیلتر می کنند. مطمئن شوید که غشا را به طور منظم برای عملکرد بهینه تعویض کنید. البته این بستگی به کیفیت و کمیت آب شما دارد.

مرحله 5 – مراقب نشتی باشید

گاهی اوقات، حتی بهترین و جدیدترین فیلترهای آب ممکن است در اثر عوامل خارجی مسدود شده و آسیب ببینند. در صورت مشاهده هرگونه نشتی یا چکه، حتما با یک متخصص تماس بگیرید و آن را تعمیر کنید. اگر نشتی به موقع رفع نشود، می‌تواند به سایر قسمت‌های دستگاه آسیب برساند، بنابراین مهم است که فیلتر آب اسمز معکوس خود را به طور مرتب نگهداری کنید.بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

مرحله 6 – خدمات تصفیه آب RO

از دستگاه های تصفیه آب مسئولانه استفاده کنید. دستگاه های تصفیه آب می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند، اما حتی یک دقیقه خرابی می تواند عواقب بزرگی داشته باشد. بنابراین، نگهداری منظم از دستگاه تصفیه آب بسیار مهم است. از یک تکنسین خدمات بخواهید وضعیت فعلی غشاء RO، عملکرد فیلتراسیون و کیفیت خروجی آب آشامیدنی را بررسی کند و تجهیزات شما را به روز کند.عملکرد فیلتر ممبران

چگونه از دستگاه تصفیه آب خود نگهداری کنیم

1. به طور مرتب فیلتر RO را تعویض کنید

دستگاه های تصفیه آب به طور کلی دارای سه تا پنج مرحله فیلتراسیون هستند. فیلترها باید به طور مرتب تعویض شوند زیرا وقتی با ناخالصی ها مسدود می شوند کار نمی کنند. مرحله پیش فیلتراسیون شامل عناصر فیلتری است که ماسه و سایر رسوبات را حذف می کنند. مرحله پیش فیلتراسیون از آسیب به غشای اسمز معکوس جلوگیری می کند. شما باید پیش فیلتر را هر شش تا نه ماه یکبار تعویض کنید. مرحله دوم فرآیند فیلتراسیون فیلتر کربنی است که کلر و بوهای نامطبوع را از بین می برد.

کلر همچنین می تواند به غشاهای RO آسیب برساند، که همچنین باید به طور منظم هر شش تا نه ماه یکبار تعویض شوند. مرحله سوم، مرحله اسمز معکوس است که در آن رسوب باقیمانده از غشاء خارج شده و تخلیه می شود. اگر فیلتر پیش تصفیه به موقع تعویض شود، پس از دو تا سه سال می توان غشا را تعویض کرد.

2. دستگاه تصفیه آب را تمیز و ضد عفونی کنید

دستگاه تصفیه آب باید سالی یک بار توسط متخصصین ضدعفونی و تمیز شود. می توانید از کیت ضد عفونی کننده برای تمیز کردن داخل مخزن استفاده کنید و باید بلافاصله پس از نصب مجدد سیستم از نوشیدن آب خودداری کنید.فیلترهای آب دستگاه تصفیه آب از چه موادی ساخته شده اند؟

3. نصب نرم کننده آب

برای کارایی بیشتر دستگاه تصفیه آب، یک نرم کننده با سیستم تصفیه آب شما به خوبی کار می کند زیرا غشاهای اسمز معکوس به مواد معدنی سخت کننده آب مانند کلسیم و منیزیم حساس هستند. نرم کننده ها از غشای RO محافظت می کنند و دوام آن را افزایش می دهند. افزودن نرم‌کننده می‌تواند مشکل باشد، زیرا باید بدانید کجا آن را نصب کنید، و معمولاً یک متخصص باید این فرآیند را انجام دهد.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts