دستگاه تصفیه آب و حذف نیترات

دستگاه تصفیه آب و حذف نیترات

دستگاه تصفیه آب و حذف نیترات

شاید اخیراً در مورد مشکل سطوح بالای نیترات در آب آشامیدنی شنیده باشید. نیترات معمولاً از مخازن وارد آب می شود، دلیل اصلی آن فرسایش برخی از مواد طبیعی و کودها است، این مواد معمولاً توسط انسان وارد آب لوله کشی می شوند و تصفیه آب صنعتی معمولاً راه حلی برای حذف نیترات در آب ندارد. در این مقاله می خواهیم به این موضوع با جزئیات بیشتری بپردازیم. در مورد عوارض جانبی نیترات ها صحبت خواهیم کرد.دستگاه تصفیه آب

نیترات ها چیست؟

نیترات یکی از محصولات طبیعی نیتروژن است. نیتروژن تغییر یافته با اکسیژن واکنش داده و نیترات و محصولات نیترات را تشکیل می دهد. نیترات ها به طور طبیعی در آب های طوفان، رواناب رودخانه ها و آب های زیرزمینی وجود دارند. در واقع نیترات ها در طبیعت ضروری هستند. زیرا یکی از پروتئین هایی است که زنجیره حیات گیاهی به آن وابسته است. اما آنچه اهمیت دارد آلودگی آب های شرب به ویژه آب های زیرزمینی است که به دلیل کشاورزی بی رویه و استفاده از کودهای شیمیایی افزایش یافته است. حتی کودهای طبیعی حاوی مقادیر زیادی نیترات هستند که در آب محلول هستند. یکی از عوامل اصلی آلودگی آب آشامیدنی همین کودها هستند، اما دود ناشی از کارخانجات، زباله های شیمیایی، مخازن بزرگ و… از دیگر عواملی هستند که بر شدت آلودگی نیتراتی آب می افزایند. اگرچه نیترات برای رشد گیاه ضروری است. اما عوارض جانبی نیترات ها بر بدن انسان بسیار خطرناک است. بیشتر بحث خواهیم کرد

نقش نیترات در آب

ما می گوییم که نیترات ها به طور طبیعی در آب آشامیدنی وجود دارند، اما سطوح پایین نیترات هیچ اثر نامطلوبی برای سلامتی ندارد. در واقع، اثرات غلظت کم نیترات کم و یا حتی ناچیز است. نیترات های موجود در آب بالای 10 میلی گرم می تواند خطرناک باشد و مشکلات متعددی ایجاد کند که در زیر به طور کامل در مورد عوارض نیترات توضیح داده شده است.

نیترات مستقیماً در خون جذب می شود و سلول های حامل اکسیژن (به نام هموگلوبین) با نیترات واکنش نشان می دهند و به فریتین تبدیل می شوند. ماکروگلوبین توانایی جذب و حمل اکسیژن کافی را ندارد. در نتیجه اکسیژن به اعضای ضروری بدن نمی رسد و مشکلات از اینجا شروع می شود.

اولین عارضه مربوط به مغز است. فعالیت مغز انسان به اکسیژن کافی نیاز دارد و زمانی که مغز اکسیژن کافی دریافت نمی کند، فرآیندهای حیاتی مغز دچار اختلال می شود. پیام های عصبی از مغز مختل شده و سیستم عصبی با مشکلاتی مواجه می شود. در نتیجه بدن فرد بی حس می ماند و قادر به حرکت نبود. خستگی شدید یکی از عوارض جانبی اصلی نیترات ها است و به وضوح در بدن احساس می شود.

سطوح بالای نیترات برای کودکان بسیار خطرناک است. سیستم ایمنی و سیستم واکنش بدن کودکان نمی تواند در برابر این مواد ناشناخته مقاومت کند که اثرات بسیار بدی بر بدن آنها خواهد داشت.

عوارض جانبی نیترات ها در بزرگسالان و افراد مسن شدیدتر است، زیرا سیستم ایمنی بدن و خون رسانی و قلب به سختی کار می کند و در برخی موارد حتی می تواند بزرگسالان را از تحرک آنها محروم کند.

سرطان معده یکی از عوارض جانبی نیترات های موجود در آب است.
سرطان مثانه می تواند در اثر تحریک و پاسخ نیترات ایجاد شود.
شما مشکلی در تیروئید خود ایجاد کرده اید، احتمالاً نارسایی تیروئید یا سیستم ترشحی ضعیف تیروئید.
عوارض جانبی نیترات ها مشکل بزرگی برای زنان باردار است و می تواند جنین را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
به خاطر داشته باشید که برخی از عوارض جانبی نیترات ها هنوز ناشناخته است و دانشمندان در حال تحقیق بر روی این اثرات هستند.
نیترات ها می توانند کشنده باشند. اما هر مشکلی راه حلی دارد. با گذشت زمان، متخصصان و مهندسان راه هایی برای حذف نیترات ها پیدا کردند. در اینجا نحوه حذف نیترات از آب آورده شده است.

چگونه نیترات ها را حذف کنیم؟

قبل از اینکه به روش های حذف نیترات از آب آشامیدنی بپردازیم، باید بدانید که بدون تجهیزات پیشرفته نمی توانید مطمئن باشید که آب آشامیدنی شما حاوی نیترات است یا خیر. زیرا نیترات بی بو است، بی رنگ و بی مزه است. بنابراین طعم، رنگ و بوی آب شما می تواند کاملا طبیعی باشد. اما هنوز خطر نیترات در آب وجود دارد. وجود نیترات در آب تنها از طریق استفاده از تجهیزات پیچیده و آزمایش با مواد شیمیایی و کاتالیزور امکان پذیر است.
دو روش کاملاً شناخته شده برای حذف نیترات ها از آب وجود دارد که هر دو بر اساس روشی هستند که به عنوان تقطیر با آب شناخته می شود.کلر موجود در آب

اسمز معکوس: این روش با عبور آب از یک غشا انجام می شود. این منجر به گیر افتادن یون های بزرگتر در غشا می شود. آهن، سرب و نیترات سه نوع یونی هستند که در غشاء محبوس می شوند که به این ترتیب بیش از 93 درصد نیترات موجود در آب تصفیه می شود و مابقی کاملاً بی فایده است و گفته می شود که می توان آن را از بین برد. آب از غشا خارج شود هیچ مشکلی وجود ندارد. استفاده کنید.

سیستم تبادل یونی: در این سیستم یون های نیترات منفی توسط آنیون های مثبت جذب می شوند و امکان عبور یون های نیترات به 15 درصد یا کمتر می رسد. در واقع 85 درصد یون های نیترات آب جذب می شود و مقدار باقی مانده کاملا بی خطر است.عوارض فلزات سنگین موجود در آب

هم دستگاه های اسمز معکوس و هم فیلترهای تبادل یونی در حال حاضر به عنوان دستگاه تصفیه آب به فروش می رسند و می توان گفت که فقط دستگاه های تصفیه آب قادر به حذف نیترات هستند. در حال حاضر تجهیزات تخصصی تصفیه آب به نام اسمز معکوس وجود دارد که در آن از همان سیستم حذف نیترات استفاده می شود.علائم و عوارض کمبود آب

حذف نیترات ها با فیلتر آب خانگی بسیار ایمن است. سیستم RO پرکاربردترین نوع تصفیه کننده است و هم سختی آب را نرمال می کند و هم نیترات ها را به طور کامل از آب حذف می کند. جالب اینجاست که دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس تا 8 مرحله فیلتراسیون دارند و می توانند همزمان از فیلترهای تبادل یونی استفاده کنند. با این حال، اسمز معکوس به تنهایی می تواند نیترات ها را حذف کند. اما هنوز هم می توان از این فیلترهای تبادل یونی استفاده کرد.
با استفاده از روش هایی برای حذف نیترات ها از آب، خطر را برای زندگی و سلامت خود به حداقل برسانید. از آنجایی که آب یکی از مهم ترین چیزهای زندگی انسان است، ما روزانه مقدار زیادی از آن را می نوشیم یا در غذای خود از آن استفاده می کنیم.آشنایی با املاح مضر موجود در آب

انتخاب و خرید بهترین دستگاه تصفیه آب

خرید کارآمدترین تجهیزات برای خانه و محل کار بسیار مهم است. دستگاه اسمز معکوس بهترین دستگاه تصفیه آب است که در حال حاضر در ایران استفاده می شود. زیرا می توانند آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی موجود در آب را به طور کامل حذف کرده و سختی آب را کاهش دهند. این دو مورد یکی از اصلی ترین مشکلات آب شرب در ایران است و دستگاه اسمز معکوس بالای سطح 5 به راحتی می تواند این مشکلات را برای خانواده های ایرانی حل کند.

انتخاب و خرید بهترین دستگاه تصفیه آب
سافت واتر، CCCA، آکوا برندهایی هستند که بهترین تجهیزات را در این زمینه تولید می کنند. یک دستگاه اسمز معکوس با کیفیت بالا با سطح کارایی مناسب می تواند هر نوع آلاینده موجود در آب به ویژه نیترات ها را حذف کند و اطمینان بالایی از آب سالم و تمیز به شما ارائه دهد. این دستگاه ها با بهترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و در انواع دیجیتال و غیر دیجیتال در سایز کوچک موجود می باشد. دستگاه نصب شده در زیر سینک بدون صدا در منزل کار می کند و بهترین کیفیت آب را در اختیار شما قرار می دهد.

جالب اینجاست که برندهای سافت واتر، CCCA و آکوا نیز از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند. اگرچه بسیاری از برندهای آمریکایی عملکردی مشابه و یا حتی پایین‌تر از مدل‌های تایوانی دارند، اما با قیمت بسیار بالاتری در بازار وجود دارند. نانو فیلتراسیون

نکات را فراموش نکنید. حذف نیترات با دستگاه تصفیه آب تنها از طریق دستگاه اسمز معکوس و تبادل یونی امکان پذیر است، در حالی که سایر روش های حذف نیترات که به شما توصیه می شود در واقع بی تاثیر هستند و فقط باید هزینه اضافی پرداخت کنید و نتیجه ای از آن نخواهید گرفت. نکته بعدی این است که باید مراقب باشید زیرا در حال حاضر دستگاه های تقلبی در بازار وجود دارد که با نام برندهای معروف به فروش می رسند. بنابراین باید دقت کنید و این دستگاه ها را فقط از نمایندگی های مجاز این برندها در ایران خریداری کنید.

امتیاز دهید post

One Comments

  1. موسی کیانی آذر 28, 1402

    ایا تمامی دستگاه های تصفیه آب نیترات آب را از بین میبرند؟

پیغام بگذارید

Related Posts