تعمیر فیلترهای آب خانگی و سرویس دستگاه تصفیه آب چه زمانی مناسب است؟

تعمیر فیلترهای آب خانگی و سرویس دستگاه تصفیه آب چه زمانی مناسب است؟

تعمیر فیلترهای آب خانگی و سرویس دستگاه تصفیه آب چه زمانی مناسب است؟

خرید فیلتر آب خانگی یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای سالم ماندن انجام دهید. البته همه چیز فقط خرید تجهیزات نیست، نگهداری و سرویس منظم تجهیزات نیز یکی از موارد مهمی است که پس از خرید تجهیزات نیاز به توجه ویژه دارد. بسیاری از مصرف کنندگان دستگاه های تصفیه آب از خدمات دستگاه تصفیه آب و تعویض المنت های فیلتر آگاهی کافی ندارند. دستگاه تصفیه آب

بنابراین حتی در صورت خرید دستگاه تصفیه آب با بهترین کیفیت و بهترین کیفیت، پس از مدت ها استفاده در خروجی با کیفیت پایین و ناصاف آب مواجه خواهید شد. در برخی موارد، عدم اطلاع از مشکل می تواند باعث خرابی دستگاه شود و افراد مجبور به صرف هزینه های زیادی برای رفع آن شوند. در این بین، مراقبت خوب از دستگاه و انجام چند کار ساده می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی این موارد بپردازیم که اساسا چه زمانی فیلتر آب را تعویض کنیم و چه زمانی فیلتر آب خانگی را سرویس کنیم. سرویس دستگاه تصفیه آب

چرا و چگونه از فیلتر آب خانگی مراقبت کنیم؟

دستگاه های تصفیه آب خانگی مانند هر دستگاه الکترومکانیکی دیگری نیاز به مراقبت ویژه ای دارند تا بتوانند در طولانی مدت آب تصفیه شده با کیفیت بالا را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه آب را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: سرویس و تعویض فیلتر. سرویس دهی دستگاه به معنای انجام بازرسی دقیق از قسمت های مختلف دستگاه و ارزیابی عملکرد آن، آشکارسازی مشکلات احتمالی است. تعویض قطعات همچنین به فعالیت هایی اطلاق می شود که برای تعویض قطعات قدیمی با قطعات جدید انجام می شود. از جمله مهم ترین قطعات یک دستگاه تصفیه آب خانگی می توان به فیلترهای مختلف اشاره کرد که با توجه به نوع عملکرد آنها باید در مدت زمان مشخصی تعویض شوند. در ادامه این مقاله، هر دوی این موارد را مورد بحث قرار خواهیم داد و در مورد زمان استفاده از فیلتر آب خانگی توضیح خواهیم داد. قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب شهری

در تعویض فیلتر آب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همانطور که می دانیم در تمامی مدل های دستگاه های تصفیه آب بدون استثنا از فیلتر برای تصفیه آب استفاده می شود. این فیلترها با جداسازی ذرات فیزیکی و آلاینده های شیمیایی از آب کار می کنند و در نتیجه به بهبود کیفیت پساب کمک می کنند. خرید المنت فیلتر دستگاه تصفیه آب و تعویض المنت فیلتر تصفیه آب اولین و مهم ترین مواردی است که خریداران تجهیزات باید بدانند. بسیاری از مصرف کنندگان به هیچ وجه از نیاز به تعویض فیلتر آب آگاهی ندارند و حتی اگر متوجه شوند، گاهی اوقات مشکل را نادیده می گیرند یا فراموش می کنند که چه زمانی باید فیلتر آب را تعویض کنند. اگر عنصر فیلتر آب به موقع تعویض نشود، آب تصفیه نمی شود و کیفیت آب خروجی به خوبی آب معمولی نخواهد بود؛ زیرا آب از فیلتر اشباع شده از آلاینده ها عبور می کند و مقداری از آنها را جذب می کند. نوشیدن این آب باعث بیماری می شود. بنابراین، دانستن دقیق زمان تعویض فیلتر آب و مدت زمان استفاده از فیلتر آب خانگی برای عملکرد بهینه فیلتر آب بسیار مهم است.چرا تصفیه آب؟

سرویس دستگاه تصفیه آب
چه زمانی باید فیلتر آب خود را تعویض کنید؟

در پاسخ به این مشکل، نمی توان به طور واضح زمان تعویض فیلتر آب را بیان کرد؛ در دستگاه تصفیه آب از انواع فیلترها استفاده می شود و هر فیلتر زمان تعویض مشخصی دارد؛ به عبارت دیگر نیازی به تعویض همه فیلترها نیست. تعویض به طور همزمان؛ دو عامل وجود دارد که به طور موثر زمان تعویض فیلتر آب را تعیین می کند؛ یکی نوع فیلتر و دیگری میزان آلودگی آب در مناطق مختلف. نوع فیلتر عملکرد فیلتر را نشان می دهد؛ به طور کلی، عناصر فیلتر مورد استفاده در انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی عبارتند از: المنت فیلتر پلی پروپیلن، عنصر فیلتر کربن پودری، عنصر فیلتر کربن بلوک، غشای دیافراگمی، عنصر فیلتر کربن خطی، عنصر فیلتر معدنی، عنصر فیلتر قلیایی و فیلترهای فرابنفش (UV). انواع فیلترهای آب دارای تمام یا تعدادی از این فیلترها هستند. این فیلترها دارای عملکردهای متفاوتی هستند، با توجه به این عملکرد،

برخی ممکن است نیاز به تعویض زودتر داشته باشند، برخی دیگر دیرتر. علاوه بر این، در مناطقی که آلودگی شدید آب دارند، گاهی با توجه به تفاوت مصرف آب خانگی نیاز به تعویض از قبل دارد. زمان تعویض فیلترهای آب پلی پروپیلن و پودر کربن حداکثر هر 6 ماه یکبار می باشد.در مناطقی که آلودگی آب جدی دارند این فیلترها باید ظرف مدت 6 ماه تعویض شوند. فیلترهای ممبران یکی از مهمترین فیلترها در هر دستگاه تصفیه آب به حساب می آیند و عمری بین 2 تا 3 سال دارند که در این مرحله باید تعویض شوند. لازم به ذکر است که قیمت این فیلتر نسبت به سایر فیلترها بیشتر است. پس از استفاده از فیلتر کربن بلاک و فیلتر قلیایی به مدت 1 سال، فیلتر UV باید هر 1 تا 2 سال یکبار با یک فیلتر جدید تعویض شود.

زمان سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی چقدر است؟

سرویس تصفیه آب خانگی به عمل افزایش طول عمر تجهیزات اشاره دارد. بخشی از کار سرویس تجهیزات تعویض فیلتر است. اما در فرآیند استفاده از دستگاه تصفیه آب همچنان نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. به عنوان مثال، تهویه واحد، تعویض برخی از لوازم جانبی، بررسی پمپ تصفیه آب و تنظیم TDS، همگی عملیاتی هستند که در سرویس تجهیزات تصفیه آب خانگی انجام می شود. به این اقدامات خدمات تصفیه آب معمولی نیز گفته می شود. مدت زمان تعویض فیلتر آب و استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بسته به میزان مصرف 12 تا 15 ماه می باشد که در این مدت کلیه قطعات دستگاه بررسی و اقدامات لازم جهت بهبود عملکرد دستگاه انجام خواهد شد. تنظیم TDS یکی از وظایف مهم نگهداری منظم است، در واقع تنظیم سختی آب است. به طور کلی پس از هر بار تعویض فیلتر باید سختی آب را با ابزاری به نام TDS meter بررسی و تنظیم کرد. سختی آب خیلی کم یا زیاد برای سلامتی مضر است؛ به همین دلیل، هر بار که سرویسی انجام می‌شود این نشانگر باید تنظیم شود.

چرا برای تعمیر و تعویض المنت فیلتر دستگاه تصفیه آب به افراد متخصص نیاز دارید؟

باید بدانید که قطعات مختلفی در دستگاه تصفیه آب استفاده می شود؛ سه راهی فولادی، شیلنگ مربوط به فیلتر، شیر ورودی واحد، کلید قطع فشار پایین، پمپ واحد، کلید قطع فشار قوی، شیر مصرف، مخزن تحت فشار واحد تصفیه آب، هوا شیرهای تنظیم فشار، خروجی‌های زباله، خروجی محدودکننده حجم آب به فاضلاب، گیره‌های فاضلاب، رگولاتورهای TDS آب، گیج‌های فشار، ترانسفورماتورهای تبدیل قدرت و فیلترهای متعدد از مهم‌ترین قطعات مورد استفاده در تجهیزات هستند که ممکن است نیاز به بازرسی و تعویض داشته باشند. شاید تعویض فیلتر کار نسبتاً ساده ای باشد، اما سرویس تجهیزات و تعویض قطعات دیگر چندان ساده نیست و نیاز به دانش و مهارت تخصصی دارد. حتی اگر بخواهید المنت فیلتر آب را خودتان تعمیر و تعویض کنید، باید از تجربه یک مشاور مجرب بهره ببرید. بنابراین بهتر است از خدمات متخصصان و فناوران استفاده کنید.

در خرید المنت فیلتر تصفیه آب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بسیاری از مصرف کنندگان تصفیه آب نحوه تعویض و خرید عناصر فیلتر تجهیزات تصفیه آب را نمی دانند و خدمات تصفیه آب معمولی پیچیده و حرفه ای است و تعویض برخی از قطعات آسان نیست. از آنجایی که این مبحث نسبتاً فنی است، در این قسمت نکات کلی مرتبط را توضیح داده و مواردی را در رابطه با سرویس و تعویض المنت فیلتر آب معرفی می کنیم. تعویض فیلتر آب در وهله اول خرید یک فیلتر اصلی استاندارد است که معمولاً از یک واردکننده فیلتر آب قابل اطمینان در دسترس است. نکته دوم این است که نوع فیلتر با مدل تجهیزات مطابقت دارد؛ به عنوان مثال، اگرچه فیلترهای ممبران در همه تجهیزات عملکرد خاصی دارند، اما این بدان معنا نیست که می توان از یک مدل خاص از فیلتر ممبران در تمام تجهیزات تصفیه آب استفاده کرد، برعکس، هر دستگاه فیلتر غشایی مخصوص به خود را دارد؛ این امر در مورد انواع دیگر فیلترها نیز صادق است.
در حال حاضر فروشندگان زیادی در زمینه فروش تجهیزات تصفیه آب و قطعات و فیلترهای آن فعالیت می کنند، اما بسیاری از آنها به دلیل غیر اورجینال نبودن قطعات، قیمت غیر واقعی، هزینه های بالای نصب و … غیر قابل اعتماد هستند. به همین دلیل خرید المنت فیلتر تصفیه آب از نمایندگی ها و مراکز معتبر، تعمیر و تعویض المنت فیلتر ضروری است؛ از آنجایی که تمام دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار وارداتی هستند، بهتر است به سراغ واردکنندگان اصلی و معتبر بروید. برندهای تایوانی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین برندهای تصفیه آب در ایران هستند که از مهمترین آنها می توان به سافت واتر، آکوا و CCCA اشاره کرد. محصولات این برندها تحت لیسانس آمریکا در تایوان تولید می شوند و دارای استانداردهای معتبر بین المللی می باشند.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts