همه چیز درباره بوی بد دستگاه تصفیه آب 

همه چیز درباره بوی بد دستگاه تصفیه آب 

همه چیز درباره بوی بد دستگاه تصفیه آب 

 

استفاده از دستگاه تصفیه آب یک راه بسیار عاقلانه برای نوشیدن آب سالم و تمیز می باشد. در عین حال گاهی اوقات دستگاه با مشکلاتی مواجه شده و این امر سبب بو گرفتن دستگاه می شود. از این رو ما در این مقاله همه چیز درباره بوی بد دستگاه تصفیه آب را به شما ارائه داده ایم تا بتوانیم با علل بروز این مشکل آشنا شویم. همچنین روش هایی بسیار موثر و کاربردی برای حل این مشکل ارائه می دهیم تا از این طریق بتوانید همواره آب تصفیه ای سالم و بدون بو بنوشید.

درباره بوی بد دستگاه تصفیه آب

اگر بخواهیم همه چیز درباره بوی بد دستگاه تصفیه آب به شما ارائه دهیم باید بگوییم که این دستگاه ممکن است در اثر عوامل مختلفی با این مشکل مواجه خواهد شد. گاهی اوقات لوله کشی نادرست یا اختلال در فرآیند تصفیه سبب بروز این مشکل می شود.

این دستگاه در مراحل اولیه آب را از فیلتر ها رد می کند تا ذرات درشت از آب جدا شود و سپس ذرات ریز تر را با کمک فیلتر های کربنی از بین می برد. طی این فرآیند همه آلودگی های آب جدا شده و آبی سالم و تمیز از دستگاه تصفیه آب بیرون می آید. رایج ترین دلایل بوی بد این دستگاه عبارتند از:

  • استفاده از فیلتر های نامرغوب و بی کیفیت
  • عدم تعویض فیلتر های دستگاه در زمان مشخص شده
  • باقی ماندن آب در مدت زمان طولانی مدت در مخزن دستگاه
  • وجود رشد باکتری یا قارچ در مخزن دستگاه
  • وجود آلودگی خارجی در بخشی از دستگاه

راهکار هایی برای از بین بردن بوی بد دستگاه تصفیه آب

زمانی که بخواهید همه چیز درباره بوی بد دستگاه تصفیه آب بدانید، بهتر است بعد از شناخت دلایل بروز این مشکل با روش هایی برای رفع این مشکل آشنا شوید. برای این که بتوانید علت بروز این مشکل را بیابید ابتدا بهتر است که شیر خروجی مخزن را ببندید. حال باید آب را مستقیما بردارید و آن را بنوشید. اگر بوی بد آب از بین رفته باشد، مشخص است که اشکال از مخزن دستگاه می باشد. اما در شرایطی که باز هم آب بوی بدی داشت باید فیلتر های دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. اگر مخزن دستگاه دچار مشکل شده باشد بهتر است که فضای داخلی آن را با آب و سرکه ضدعفونی کرده و به طور کامل شستشو دهید.

حال اگر با شستشوی مخزن دستگاه باز هم آب تصفیه شده بوی بدی می دهد باید به سراغ فیلتر ها بروید. بهتر است که فیلتر ها را یکی یکی باز کرده و مورد بررسی قرار دهید. اگر متوجه شدید که یکی از فیلتر ها با مشکل روبرو شده است بهتر است هر چه سریع تر آن را تعویض کنید. برای این که کار تعویض فیلتر ها را به درستی انجام دهید باید هوزینگ آن ها را نیز شسته و لوله های متصل به دستگاه را نیز تمیز کنید.

انواع بوی بد دستگاه تصفیه آب و راهکار رفع آن

برای شناخت همه چیز درباره بوی بد دستگاه تصفیه آب باید بدانید که بوی بد این دستگاه در اثر عوامل مختلفی بروز می کند و همین امر سبب می شود تا بوی دستگاه در شرایط مختلف متفاوت باشد.

  • بوی تخم مرغ گندیده

زمانی که آب خارج شده از دستگاه تصفیه با بوی تخم مرغ گندیده همراه باشند، باید لوله کشی ساختمان را مورد بررسی قرار دهید. معمولا این مشکل در اثر وجود باکتری های گوگرد در لوله کشی های آب ایجاد می شود با بررسی لوله کشی ها می توان این مشکل را برطرف کرد.

  • بوی ماهی

گاهی اوقات ممکن است فلز باریم به مخزن دستگاه وارد شود و سبب بروز این مشکل گردد. در شرایطی که حس کردید آب بوی ماهی می دهد سریعا مخزن دستگاه را تخلیه کرده و به طور کامل شستشو دهید.

  • بوی فاضلاب

گاهی اوقات هنگام نوشیدن آب متوجه بوی فاضلاب آب تصفیه شده می شوید. در این شرایط دستگاه به خوبی کار نمی کند و باید سریعا فیلتر ها و مخزن را با دقت مورد بررسی قرار داده و مشکل ایجاد شده را بر طرف کنید.

کلام آخر

زمانی که همه چیز درباره بوی بد دستگاه تصفیه آب بدانید راحت تر می توانید علت بروز این مشکل را شناسایی کرده و آن را برطرف نمایید. زمانی که حس کردید آب تصفیه شده بوی بدی می دهد باید مخزن دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. بهتر است که فضای داخلی مخزن را با آب و سرکه بشویید و اگر باز هم آب بو می داد به سراغ فیلتر ها بروید. فیلتر ها باید یکی یکی مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز تعویض شوند. اگر بوی بد آب ناشی از یکی از فیلتر ها باشد باید محفظه هوزینگ فیلتر را نیز به طور کامل شسته و ضدعفونی کنید. با انجام این کار ها می توانید بوی بد دستگاه تصفیه آب را از بین برده و آبی بدون بو و سالم بنوشید.

سوالات متداول بوی بد دستگاه تصفیه آب

1.اگر فیلتر ها را عوض کردیم اما آب تصفیه شده هنوز بوی بدی می داد چه اقدامی انجام دهیم؟

در این شرایط احتمالا فیلتر با کیفیتی استفاده نکرده اید و یا این که هوزینگ ها را نشسته اید. باید هر مرحله را با دقت بالایی انجام دهید تا هر گونه باکتری و یا آلودگی موجود در دستگاه را از بین ببرید.

2.اگر دستگاه تصفیه آب نو باشد و تازه آن را نصب کرده باشیم تا چه مدت احتمال دارد که آب بو بدهد؟

آب در همان چند روز اول بدون بو تصفیه می شود و اگر بعد از دو هفته همچنان آب بو می دهد باید مخزن و فیلتر ها را مورد بررسی قرار دهید.

3.اگر فیلتر را تعویض کردیم اما هوزینگ بعد از گذشت چند روز سبز شود چه اقدامی باید انجام دهیم؟

در این شرایط آب ورودی شما جلبکی می باشد، بنابراین باید دور هوزینگ را با فویل و یا کاغذ بپوشانید تا از رشد جلبک ها جلوگیری شود.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts