بهبود کیفیت آب دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده

بهبود کیفیت آب دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده

بهبود کیفیت آب دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده

جمعیت همواره در حال افزایش است و این امر تبعات خاص خود را در زمینه های مختلف خواهد داشت. به عنوان مثال در حوزه آب شرب افزایش جمعیت منجر به افزایش آلاینده هایی مانند بدنه آبی و خاک می شود که آلودگی منابع آبی را نیز به دنبال خواهد داشت. با توجه به اندازه‌گیری شاخص‌های کیفی آب منابع آبی نشان می‌دهد که سطح کیفی آب این مجموعه‌های آبی ایده‌آل نیست. ممکن است به خودتان بگویید که آب ما فیلتر و لوله شده است و آلوده نیست، اما این کاملاً اشتباه است. دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب قلیایی

با توجه به تست کیفیت آب که روی آب لوله کشی شهر انجام شده، یکی از مشکلات آنها وجود سختی آب و ناخالصی هایی است که توسط آب تصفیه شده شهر از بین نمی رود و در آن باقی می ماند. به همین دلیل به طور کلی استفاده از تجهیزات تصفیه آب در منزل توصیه می شود. وظیفه این دستگاه ها از بین بردن آلاینده های موجود در آب است که با تصفیه شهری از بین نمی روند و آب سالم و خوش طعمی ارائه می دهند. در این مقاله به دستگاه های تصفیه آب قلیایی می پردازیم. و اطلاعاتی در مورد آلاینده های آب شهری، مزایای آب یونیزه قلیایی، بهترین دستگاه های تصفیه آب قلیایی و راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب ارائه می دهد. با ما همراه باشید.

کیفیت آب دستگاه تصفیه آب
آلاینده های آب شهری چیست؟

حتما نام آلاینده های آب شهری را بارها شنیده اید و همیشه این سوال برایتان پیش آمده است که معنی این کلمه چیست و چه موادی در آب شهری باعث آلودگی آب می شود. طبق تحقیقات، نزدیک به 300 نوع ماده مضر در آب وجود دارد که بیشتر آنها خطرات زیادی برای بدن انسان به همراه دارند و باعث بیماری های مختلفی می شوند. برخی از این مواد آلاینده های شناور در آب هستند، مانند باکتری ها یا میکروارگانیسم ها، فلزات سنگین، نیترات ها، رسوبات، کلر، عوامل بیماری زا و غیره. یکی دیگر از مشکلات آب لوله کشی سختی آب است که می توان آن را با دستگاهی به نام tds meter یا durometer اندازه گیری کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های تصفیه آب قلیایی، باید در مورد آلاینده های آب شهری بیشتر بدانید.

در اینجا به چند نمونه از این آلاینده ها و اثرات آنها بر بدن اشاره می کنیم:

برخی از خطرناک ترین این مواد، مواد شیمیایی آلی و فرار هستند. این مواد شامل موادی مانند آفت کش ها و علف کش ها هستند و ممکن است حتی دور از مزارع و مزارع نیز وجود داشته باشند. این مواد شیمیایی اغلب کبد، کلیه ها و سایر اندام های حیاتی بدن را هدف قرار می دهند و آنها را در معرض خطر قرار می دهند.
گروه دیگری از مواد خطرناک موجود در آب آشامیدنی فلزات هستند که به فلزات سنگین معروف هستند. از جمله این فلزات می توان به سرب و جیوه اشاره کرد که وجود آن ها در آب آشامیدنی باعث ایجاد بیماری در افراد می شود. بنابراین دستگاه تصفیه آب قلیایی یکی از تجهیزات مهمی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از عوامل آلوده کننده آب آشامیدنی محصولات تجزیه درون زا است. این مواد بسیار خطرناک هستند زیرا بر هورمون های بدن تأثیر می گذارند و باعث ایجاد بیماری هایی مانند سرطان سینه، سرطان پروستات، مشکلات تخمدان در مردان می شوند و همچنین می توانند تعداد اسپرم ها را کاهش دهند.
یکی دیگر از مواد شیمیایی موجود در آب آشامیدنی که می تواند باعث برخی بیماری ها و مشکلات سلامتی شود فلوراید است. این ماده باید در دوزهای مشخص و معین مصرف شود و اگر این مقدار از حد مجاز بیشتر شود، قطعا مشکل ایجاد می کند. این مشکلات عبارتند از کاهش درصد هوش در کودکان، دندان های آسیب دیده، عوارض منفی مغز و ایجاد مشکلات استخوانی و درد آنها.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی چیست؟

همانطور که همه می دانیم در طبیعت سه حالت ماده وجود دارد: اسیدی، قلیایی و خنثی. اسیدیته یا قلیایی بودن یک ماده با مفهومی به نام PH اندازه گیری می شود.محدوده pH برای مواد اسیدی 0-7، برای مواد خنثی 7 و برای مواد قلیایی 7-14 است. در سال 1931، ژاپنی ها تحقیقاتی در مورد میزان آب آشامیدنی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که آب اسیدی برای سلامتی مضر است، در حالی که آب قلیایی برای سلامتی مفید است. این آب به تنظیم سطح اسیدی در بدن کمک می کند و در نتیجه سلامت فرد را حفظ می کند. آب قلیایی از بسیاری از مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی، نیکل و غیره بهره می برد. یکی از مهمترین خواص این نمک های معدنی بهبود وضعیت عمومی بدن و افزایش طول عمر است. تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده و آب قلیایی ، آب مقطر ، اسیدی

کیفیت آب دستگاه تصفیه آب
یکی دیگر از مزایای آب قلیایی خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. وظیفه این مواد از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن است و باعث می شود بدن در برابر بیماری های مختلف مانند سرطان مقاوم شده و تحت تاثیر آنها قرار نگیرد. این آب برای بهبود سلامت افراد دیابتی نیز مفید است. یکی از راه های بدست آوردن آب قلیایی استفاده از فیلتر آب قلیایی است. این دستگاه‌ها معمولاً از فیلترهای قلیایی استفاده می‌کنند که در ادامه با جزئیات بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین دستگاه تصفیه آب

تجهیزات تصفیه آب خانگی انواع مختلفی دارند. برخی از این دستگاه‌ها پاک‌سازی را در یک مرحله انجام می‌دهند، در حالی که سایر دستگاه‌های پیشرفته‌تر آن را در 5 یا 6 مرحله انجام می‌دهند. به طور کلی وقتی آب توسط این دستگاه ها تصفیه می شود، سطح pH آن اسیدی و اسیدی می شود. قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب شهری

آب اسیدی عموماً کیفیت پایینی دارد و چون مواد معدنی موجود در آن حذف شده است، حتی می تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند. این امر باعث شده تا سازندگان تجهیزات تصفیه آب به فکر تولید دستگاهی باشند که بتواند در عین حفظ املاح و مواد معدنی آب، خاصیت قلیایی ایجاد کند. به همین دلیل، سازنده یک عنصر فیلتر قلیایی را به دستگاه تصفیه آب معمولی اضافه می کند که فرآیند تولید دستگاه تصفیه آب با اضافه قلیایی است.

دستگاه تصفیه آب قلیایی و فیلتر آن

دستگاه های تصفیه آب قلیایی اکثر دستگاه های تصفیه آب معمولاً از تصفیه آب کلاس 5 یا 6 استفاده می کنند. در ساختار این دستگاه ها از فیلترهای قلیایی نیز استفاده می شود که پس از اتمام 5 یا 6 مرحله عملیات تصفیه آب می توان آنها را عملیاتی کرد. زیرا همانطور که گفتیم پس از انجام فرآیند تصفیه آب تمامی املاح و مواد معدنی خود را از دست داده و اسیدی می شود و این فیلتر برای رفع آن مشکل طراحی شده است. با کمک یک فیلتر قلیایی، اسیدیته آب کاهش می یابد و ماهیت آب قلیایی تر می شود. این عمل نه تنها آسیب های ناشی از آب اسیدی را خنثی و از بین می برد، بلکه خواص مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها را نیز به آب می بخشد که برای بهبود سیستم امنیتی بدن و مبارزه با سرطان کار می کنند.
به طور معمول، این نوع فیلترها در تجهیزات با استفاده از روش اسمز معکوس استفاده می شود. گاهی اوقات این فیلترهای قلیایی با فیلترهای شنی مخصوص ترکیب می شوند تا به سایر مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم در آب بمانند و کیفیت آب و املاح معدنی موجود در آب را بهبود بخشند. المنت فیلتر مجهز به دستگاه تصفیه آب قلیایی، علاوه بر عنصر فیلتر قلیایی، عنصر فیلتر یونی نیز نامیده می شود.
دلیل این امر این است که کاری که این فیلتر انجام می دهد افزایش تعداد یون های آب است. آنچه در خرید فیلتر تصفیه آب باید به آن توجه کنید کارایی و اصالت آن است. فقط مطمئن شوید که فیلترهای قلیایی را از فروشگاهی خریداری کنید که بتوانید به اصل بودن محصول آنها اعتماد کنید.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts