معرفی دستگاه تصفیه آب خانگی بدون پمپ

معرفی دستگاه تصفیه آب خانگی بدون پمپ

معرفی دستگاه تصفیه آب خانگی بدون پمپ

امروزه به دلیل آلودگی آب آشامیدنی و آشامیدنی، استفاده از دستگاه تصفیه آب بدون نیاز به برق به یکی از مهم ترین موارد در زندگی بشر تبدیل شده است. به دلیل آلودگی شدید آب، تصفیه خانه های فاضلاب شهری نمی توانند تمام آلاینده ها و میکروارگانیسم های موجود در آب را حذف کنند. علاوه بر این، آلاینده های جدیدی به آب اضافه می شود که از تصفیه خانه به مصرف کننده می رسد. بنابراین داشتن دستگاه تصفیه آب بدون برق برای هر خانواده ای ضروری است.دستگاه تصفیه آب

با پیشرفت ساخت و تولید تجهیزات تصفیه آب، انواع مختلفی از تجهیزات تصفیه آب در بازار ظاهر شده است. یکی از این دستگاه ها دستگاه تصفیه آب است که از برق استفاده نمی کند. این مقاله شما را با دستگاه تصفیه آب بدون پمپ و بدون برق آشنا می کند، تفاوت دستگاه تصفیه آب بدون مخزن و دستگاه تصفیه آب با مخزن و نحوه تصفیه آب را به شما می گوید. برای ارائه سیستم اولترافیلتراسیون است.

سیستم تصفیه آب بدون پمپ اولترافیلتراسیون

همانطور که می دانید برخی از دستگاه های تصفیه آب بدون نیاز به پمپ، برق یا مخزن طراحی شده اند. این دستگاه ها از اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب استفاده می کنند و به آنها فیلتر آب UF می گویند. تجهیزات بدون پمپ آب تمیز را تجهیزات مکانیکی می نامند.

دستگاه های تصفیه آب که نیاز به برق و پمپ ندارند بیشتر برای مناطقی با فشار آب خوب و فشار آب بالا مناسب هستند. لازم به ذکر است که این نوع دستگاه تصفیه آب که نیاز به برق و پمپ ندارد در مقایسه با انواع برقی قیمت کمتری دارد. از نظر روش های تصفیه آب دو نوع دستگاه تصفیه آب بدون پمپ وجود دارد. دستگاه های تصفیه آب پمپی به روش اسمز معکوس و دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ مجهز به اسمز معکوس.

دستگاه تصفیه آب بدون برق

در آب تمیز بدون اسمز معکوس، از فیلترهای کربنی با پوشش اولترافیلتراسیون، فیلترهای فیبر و لامپ های UV برای تصفیه آب استفاده کنید. در دستگاه های تصفیه آب که نیاز به برق و پمپ آب ندارند، تخلیه فاضلاب در خروجی آب در نظر گرفته نمی شود. این نوع تاسیسات برای استفاده در مناطقی که آلودگی آب منطقه میکروبیولوژیکی و بیولوژیکی است، آلودگی آب املاح یا شیمیایی حداقل است، مناسب است.

دستگاه تصفیه آبدستگاه های تصفیه آب خانگی که نیازی به برق ندارند و پمپ های تصفیه آب با اسمز معکوس بیشتر برای مناطقی با فشار آب تا 4 بار مناسب هستند. زیرا استفاده از اسمز معکوس نیاز به پمپ آب در دستگاه تصفیه آب دارد، زیرا برای تصفیه آب از این طریق باید آب پرفشار وارد درپوش اسمز معکوس شود تا آلاینده های شیمیایی موجود در آب از بین برود. از مزایای دستگاه های تصفیه آب بدون برق و پمپ می توان به هزینه کم، صرفه جویی در مصرف برق و تجهیزات اشاره کرد.

دستگاه های تصفیه آب که به برق یا مخزن نیاز ندارند از روش UF یا اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب استفاده می کنند. در دستگاه های تصفیه آب که نیاز به برق و مخزن آب ندارند، از غشاهای ساخته شده از پلی پروپیلن برای تصفیه آب استفاده می شود. آنها مشابه روش اسمز معکوس در دستگاه های تصفیه آب برقی با مخزن عمل می کنند. یکی از مزایای دستگاه تصفیه آب که نیازی به برق و مخزن ندارد، ردپای کوچک آن است. در تجهیزات تصفیه آب با مخزن آب، به دلیل شکل و اندازه مخزن تصفیه آب، تجهیزات فضای زیادی را اشغال می کنند. دستگاه تصفیه آب بدون نیاز به برق و مخزن آب بیشتر برای خانواده هایی با فضای محدود مناسب است. فیلتر آب برقی بدون پمپ ممکن است در مقایسه با فیلتر آب برقی پمپ دار ارزان تر به نظر برسد، اما گران تر از آن است که کارایی مدل های پمپ دار را در نظر بگیرید.

در این نوع تجهیزات، از آنجایی که پمپ وجود ندارد، تصفیه آب به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین نسبت به مدل های برقی و پمپی برای مدت زمان کوتاه و در مواقع اضطراری کارایی کمتری دارد. لازم به ذکر است که کیفیت تصفیه آب دستگاه تصفیه آب بدون برق و پمپ آب تفاوت چندانی با مدل برقی و پمپ آب ندارد و کیفیت آب تصفیه شده دو نوع تجهیزات تقریباً یکسان است.

مقدمه ای بر سیستم اولترافیلتراسیون

دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون از فناوری اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب شهری آلوده به آلاینده ها و املاح قبل از نوشیدن استفاده می کند. سیستم اولترافیلتراسیون روشی است برای حذف آلاینده ها و ذرات شیمیایی از آب، تهیه آب خالص و بدون آلودگی برای مصارف مختلف و آشامیدن.

در پوشش غشاهای مورد استفاده در سیستم های اولترافیلتراسیون، دهانه های بسیار کوچکی در حد 0.1 تا 0.2 میکرون وجود دارد. این دهانه ها اجازه عبور آلودگی و ذرات معلق، میکروارگانیسم ها و باکتری ها را در آب نمی دهد و آنها را از آب خارج می کند. پوشش های مورد استفاده در تصفیه آب اولترافیلتراسیون از پلیمرها و مواد معدنی ساخته شده اند.
برای تصفیه آب با اولترافیلتراسیون ابتدا باید مرحله پیش تصفیه را طی کرد. در این مرحله ذرات درشت و ناخالصی های موجود در آب حذف شده و آب برای مرحله بعدی تصفیه وارد مرحله اولترافیلتراسیون می شود. آب در مرحله اولترافیلتراسیون از غشای اولترافیلتراسیون عبور می کند و پس از حذف آلاینده های موجود در آب، این آلاینده ها روی درپوش فیلتر غشایی باقی می مانند. برای انجام این کار، دستگاه این آلاینده ها را از سطح غشا پاک می کند یا پاک می کند. در دستگاه های تصفیه اسمز معکوس نیز از تصفیه اولترافیلتراسیون استفاده می شود. این روش به عنوان پیش پردازش در این دستگاه ها استفاده می شود.

مزایای سیستم های اولترافیلتراسیون:

ویروس ها، میکروب ها و باکتری ها را از بین ببرید
قابلیت شستشوی معکوس فیلترها
قطر مناسب دهانه پوشش فیلتر
قابلیت فیلتراسیون با جریان بالا
بدون رسوب در باز شدن پوشش فیلتر
سود اقتصادی بالا
تصفیه آب بدون حذف یون های مورد نظر
ساده در نصب و اجرا
برای اجرا به فضای زیادی نیاز دارد
استفاده از موارد اولترافیلتراسیون در صنعت
تصفیه فاضلاب صنعتی
آب دریا را تصفیه کنید تا نمک آن از بین برود
برای تهیه آب خالص
صنایع غذایی و آشامیدنی
صنعت داروسازی
تصفیه آب های زیرزمینی
و…

تفاوت بین دستگاه تصفیه آب لاینر و بدون آستر

دستگاه تصفیه آب بدون مخزن: همانطور که می دانیم در این مدل تمامی دستگاه ها بدون پمپ آب و برق می باشند. از آنجایی که این واحدها پمپ یا مخزن ندارند، با فشار معمولی آب شهری برای تصفیه کار می کنند. روش تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب که نیاز به برق و مخزن آب ندارد، اولترافیلتراسیون یا اولترافیلتراسیون است. این دستگاه های تصفیه آب فاقد سیستم تخلیه فاضلاب و شیرهای کنترلی هستند و با استفاده از فیلترهای چند مرحله ای (5 تا 7 مرحله ای) به صورت متوالی آب را تصفیه می کنند. معمولا دستگاه های UF را دستگاه تصفیه آب ارزان می نامند.آموزش تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی که نیاز به برق و مخازن آب ندارند، قابلیت تصفیه بسیار پایینی برای مواد محلول و آلودگی شیمیایی در آب دارند. از نظر قیمت، دستگاه تصفیه آب بدون آستر بسیار ارزانتر از دستگاه تصفیه آب با آستر است. هنگام استفاده از دستگاه تصفیه بدون مخزن، زمان بیشتری طول می کشد تا دستگاه آب را تصفیه کند. زیرا فرآیند تصفیه این دستگاه ها بسیار کند است. به عنوان مثال، حدود 10 دقیقه طول می کشد تا یک لیتر آب تصفیه شده از دستگاه استخراج شود. دستگاه های تصفیه آب مخزن: این دستگاه ها به دلیل داشتن پمپ و استفاده از برق از روش اسمز معکوس برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می کنند. در این روش تصفیه، کیفیت آب آشامیدنی در مقایسه با روش اولترافیلتراسیون بسیار بالاتر است. این دستگاه ها آب آشامیدنی مورد نیاز را در 10 مرحله فیلتر می کنند.

در واحد تصفیه آب مخزن، آب ورودی به واحد برای حذف مواد محلول، سه مرحله فیلتراسیون را طی می کند. سپس از طریق یک غشای اسمز معکوس، تمامی آلاینده های شیمیایی و مضر از آب جدا شده و از طریق سیستم فاضلاب تاسیسات حذف می شوند. این دستگاه ها به دلیل روش تصفیه و همچنین پمپ و مخزن نسبت به دستگاه های تصفیه آب که نیاز به برق و مخزن ندارند گران تر هستند.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts