آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی ضروری است؟

آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی ضروری است؟

آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی ضروری است؟

البته نیاز به فیلتر آب خانگی بستگی به میزان آلاینده های موجود در آب منطقه شما دارد. مناطق مختلف دارای درجات مختلفی از آلودگی آب آشامیدنی هستند و نسبت آلاینده ها نیز متفاوت است. بنابراین با استفاده از روش ها و تجهیزات تشخیص آلودگی آب می توان سختی و درجه آلودگی آب را شناخت.دستگاه تصفیه آب

عوامل زیر استفاده از دستگاه های تصفیه آب را ضروری می کند

خطر میکروبیولوژیکی

باکتری ها

باکتری ها بیماری زاترین مواد موجود در آب هستند و در نتیجه آلودگی بدنه های آبی به فضولات انسانی یا حیوانی به وجود می آیند. مواد ضدعفونی کننده مانند کلر معمولا میکروب ها را از بین می برند. یکی دیگر از تهدیدهای بالقوه باکتریایی رشد باکتری ها در سیستم لوله کشی است.

تک یاخته ها: این گروه شامل انگل های مختلف و ژیاردیا می باشد. وجود این انگل ها در آب می تواند بسیار خطرناک باشد و آسیب جدی به بدن ما وارد کند.

ویروس ها

برخی از ویروس هایی که ممکن است در آب وجود داشته باشند به طور بالقوه مضر و خطرناک هستند. در حالی که ضدعفونی‌کننده‌های آب معمولاً اکثر ویروس‌ها را از بین می‌برند، برخی از ویروس‌ها ممکن است هنوز زنده باشند.تعریف دستگاه تصفیه آب

خطر شیمیایی

آفت کش ها و علف کش ها: این نوع مواد شیمیایی بیماری زا اغلب در مناطق روستایی و آب های زیرزمینی یافت می شوند و اغلب در کشاورزی استفاده می شوند.

نیترات/نیتریت

منابع اصلی این مواد شیمیایی فاضلاب و کودهای کشاورزی هستند. آب های زیرزمینی در مناطق روستایی ممکن است حاوی غلظت بالایی از نیترات باشند. در حالی که نیترات خود معمولا بی ضرر است، تبدیل آن به نیتریت می تواند مشکلات زیادی را در بدن ایجاد کند.

کلر

کلر یا کلرامین که معمولاً برای حذف باکتری های مضر در آب استفاده می شود، می تواند بیش از حد مضر باشد.خرید فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب

فلوراید

افزودن فلوراید به آب آشامیدنی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان از دهه 1960 در سراسر جهان رایج بوده است. مصرف بیش از حد این ماده از طریق آب می تواند برای بدن ما به خصوص نوزادان مضر باشد.عوامل موثر بر کیفیت آب دستگاه تصفیه آب

آلومینیوم

در برخی مناطق مواد شیمیایی حاوی آلومینیوم در آب گزارش شده است. مصرف این مواد از طریق آب آشامیدنی می تواند عوارض جانبی جدی در بدن ایجاد کند.فیلترهای آب دستگاه تصفیه آب از چه موادی ساخته شده اند؟

عوامل بیماری زا و خطرات بالا ممکن است نیاز به خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی داشته باشد.

استفاده دستگاه تصفیه آب

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب

امروزه که اکثر منابع آب در جهان آلوده هستند، لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب بر هیچکس پوشیده نیست. زیرا آبی که می نوشیم ممکن است حاوی خاک، مواد معدنی، مواد شیمیایی و سایر ناخالصی ها باشد که در عین ناسالم بودن، می تواند بر طعم و بوی آب تأثیر بگذارد. برخی از این آلاینده ها می توانند سلامت شما را به خطر بیندازند، به خصوص اگر آب آشامیدنی حاوی میکروب ها و باکتری هایی باشد که می توانند باعث بیماری جدی شوند.

تصفیه آب با کمک دستگاه تصفیه آب خانگی یا صنعتی علاوه بر اینکه آب را قابل شرب می کند با از بین بردن این ناخالصی ها طعم و بوی آب را بهبود می بخشد.

انواع دستگاه های تصفیه آب

به طور کلی امروزه انواع مختلفی از فناوری های پیشرفته تصفیه آب در بازار وجود دارد؛ از دستگاه های تصفیه آب با فیلترهای ساده گرفته تا دستگاه های تصفیه آب پیشرفته که از فناوری غشایی برای فیلتر کردن آب و سپس ضدعفونی آب با فیلترهای نور UV استفاده می کنند. در اینجا برخی از رایج ترین روش های تصفیه آب خانگی آورده شده است:

تصفیه آب RO یا اسمز معکوس

اسمز معکوس یک روش پرکاربرد برای تصفیه آب است که از فناوری غشایی برای حذف نمک، ناخالصی ها و میکروارگانیسم ها استفاده می کند.

تصفیه آب اولترافیلتراسیون

این روش از فناوری غشایی مانند اسمز معکوس اما با منافذ بزرگتر استفاده می کند. غشاهای اولترافیلتراسیون به طور مکانیکی تمام ذرات کلوئیدی از جمله پاتوژن ها، پاتوژن ها و باکتری ها را از آب حذف می کنند.

تصفیه آب UV

در این روش از فناوری UV برای از بین بردن تمامی میکروب ها، باکتری ها، کیست ها و … از آب به کمک لامپ های جیوه ای استفاده می شود. با کمک این فرآیند 99.99 درصد از موجودات مضر و ناخالصی های موجود در آب در طی تصفیه آب از بین می روند.

تصفیه آب با فیلترهای شمع

فیلتر آب با فیلتر شمعی مکانیزم بسیار ابتدایی دارد. به این ترتیب فیلترهای شمعی بدون استفاده از انرژی الکتریکی اجازه عبور ناخالصی ها را نمی دهند و دارای منافذ بسیار دقیق و عمیقی هستند.

آب را با فیلترهای کربن فعال تصفیه کنید

فیلترهای کربن به کار رفته در این تصفیه کننده ها به طور موثری مواد شیمیایی مختلف مانند کلر، آفت کش ها و ناخالصی ها را حذف می کنند.

دستگاه تصفیه آب چگونه کار می کند؟

دستگاه های تصفیه آب خانگی بسته به نوع آنها کاربردهای متفاوتی دارند که در زیر به تعدادی از آنها می پردازیم:

سپرده شفاف

رسوبات موجود در آب باعث ایجاد بوی بد آب می شود. اکثر فیلترهای آب خانگی از فیلترهای مکانیکی قابل تعویض استفاده می کنند. فیلترهای مکانیکی برای حذف برگ ها، زباله ها و سایر آلاینده ها مانند خاک، ماسه، رسوبات مختلف استفاده می شوند و ممکن است از فلز، پارچه، سرامیک یا کاغذ ساخته شوند.

تخلیه مواد معدنی

اگرچه آهن و سایر مواد معدنی مانند کلسیم و منگنز برای سلامتی انسان مضر نیستند، اما وجود آنها در آب می تواند طعم فلزی نامطبوع ایجاد کند. آهن یا منگنز موجود در آب مورد استفاده در فرآیند شستشو می تواند باعث ایجاد لکه و حتی تغییر رنگ برخی ظروف از جمله ظروف چینی شود. علاوه بر این، وجود این مواد در آب می‌تواند باعث گرفتگی لوله‌ها و کاهش فشار آب در طول زمان شود، که گاهی اوقات می‌تواند منجر به سیستم‌های لوله‌کشی خانه پرهزینه شود.

عوامل بیماری زا را حذف کنید

پاتوژن ها در واقع باکتری ها و پاتوژن هایی هستند که باعث آلودگی آب می شوند. فیلترهای آب، باکتری ها و انگل های مضر را از آب آشامیدنی حذف می کنند. به عنوان مثال، ژیاردیازیس یک بیماری انگلی شایع است که تا 6 ماه باعث اسهال و آلودگی آب با مدفوع حیوان یا انسان می شود. یا انگل های کریپتوسپوریدیوم مقاوم به کلر، که باید با کمک فیلترهای تصفیه آب حذف شوند. این عوامل بیماری زا به کمک دستگاه های تصفیه آب و از طریق فیلترهای میکرو و نانو به طور موثر از آب حذف می شوند.

کاهش کلر

اکثر شرکت‌های شهری از کلر برای تولید آب آشامیدنی استفاده می‌کنند، زیرا ارزان است و در از بین بردن بسیاری از باکتری‌های موجود در آب مؤثر است. در حالی که کلر به عنوان یک ضدعفونی کننده خوب عمل می کند، می تواند به آب طعم ناخوشایندی بدهد و می تواند با برخی فلزات واکنش داده و ترکیبات خطرناکی را تشکیل دهد. با این حال، فیلترهای کربن فعال مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب می توانند بو و طعم کلر آب را از بین ببرند.

حذف سرب

سازمان های بهداشتی در سرتاسر جهان آزمایش سالانه آب آشامیدنی را از نظر سرب و سایر آلاینده ها توصیه می کنند. سرب در صورت بلعیدن سمی است و باید از آب آشامیدنی خارج شود. سرب که اغلب هنگام عبور از لوله های قدیمی و لحیم کاری به محل اتصال آنها وارد آب آشامیدنی می شود، با نصب فیلتر آب خانگی قابل حذف است. سرب را می توان با استفاده از فیلترهای اسمز معکوس، تقطیر و فیلترهای کربنی که به طور خاص برای حذف فلزات طراحی شده اند، به طور موثر از آب حذف کرد.

آفت کش ها و مواد شیمیایی را حذف کنید

قبل از دهه 1940 اکثر آفت کش ها حاوی فلزات سنگینی بودند که به راحتی در آب قابل حل نبودند، اما امروزه آفت کش ها به دلیل وجود سموم محلول در آب به راحتی با آب مخلوط می شوند. فیلترهای کربن فعال در فیلترهای آب خانگی می توانند آفت کش ها و VOC ها را از آب حذف کنند.

اهمیت آب تصفیه شده چیست؟

آب تمیز و خالص مناسب برای آشامیدن یکی از اساسی ترین و مهم ترین نیازهای زندگی روزمره ماست. تصفیه آب و آماده سازی آن برای استفاده کاری مهم و دشوار است.

با توجه به مطالعات انجام شده در بیشتر مناطق، آب آشامیدنی سالم نیست، مهم ترین دلیل آن این است که صنایع بزرگ و آلودگی های محیطی باعث ناپاک شدن آب می شود.

همه انواع آلودگی ها، از آلودگی هایی که در طبیعت بر اساس وجود مواد معدنی رخ می دهد تا آلودگی های شیمیایی ناشی از محصولات دست ساز، بر سلامت آب تأثیر می گذارد. حتی برخی از مواد شیمیایی که برای بهبود کیفیت آب شهری استفاده می شوند، مانند کلر و فلوراید، می توانند سمی بوده و عوارض جانبی قابل توجهی بر روی انسان داشته باشند.

دستگاه تصفیه آب آکوآ اسپرینگ مدل RO SF5660 به همراه فیلتر تصفیه آب مجموعه 3 عددی

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts