فراپالایش دستگاه تصفیه آب چیست؟

فراپالایش دستگاه تصفیه آب چیست؟

فراپالایش دستگاه تصفیه آب چیست؟

تصفیه آب خانگی اکنون به یک ضرورت تبدیل شده است زیرا آلاینده های مختلفی در آب وجود دارد که تنها از طریق فرآیند تصفیه آب می توان آنها را از بین برد. روش های مختلفی برای تصفیه آب وجود دارد. مکانیسم های مختلفی که به وسیله آنها می توان این آلاینده ها را تا حد زیادی کاهش داد. روش اولترافیلتراسیون یکی از این روش‌های پرکاربرد است و در کنار اسمز معکوس و نانو فیلتراسیون، اکثر دستگاه‌ها از این مکانیسم استفاده می‌کنند.دستگاه تصفیه آب

اما روش اولترافیلتراسیون چیست؟ چگونه آب را تصفیه می کند؟ در مرحله بعد، اولترافیلتراسیون آب را مورد بحث قرار می دهیم و دستگاه های مختلفی را که از این روش استفاده می کنند، بررسی می کنیم. در مورد قیمت اولترافیلتراسیون و مزایا و معایب آن نکات لازم را ارائه خواهیم داد.قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب شهری

آشنایی با فرآیند اولترافیلتراسیون

اولترافیلتراسیون آب یک تعریف ساده دارد: پدیده جداسازی ماده جامد و ذرات از مایع. می دانید که مولکول های جامد از نظر اندازه بسیار بزرگتر از مایعات هستند و به دلیل این تفاوت اندازه، فیلترهای UF می توانند ذرات جامد را به دام بیاندازند و اجازه ورود آنها را به آب آشامیدنی ندهند.

می دانید که آب تصفیه نشده شما دارای مواد جامد بسیار زیادی است. آلاینده های مختلف از گل و لای و لجن گرفته تا فلزات سنگین و مواد شیمیایی جامد مختلف از رودخانه یا آب های سطحی وارد تصفیه خانه های صنعتی می شوند. تصفیه خانه ها به دلیل حجم آب نمی توانند همه این ذرات را از آب جدا کنند و درصد زیادی از این ذرات جامد وارد آب شهری می شوند.نحوه کارکرد دستگاه تصفیه آب با مکانیزم اولترافیلتراسیون

اولترافیلتراسیون یک روش فیلتراسیون مشابه اسمز است. در این واحد یک غشا نیز وجود دارد، اما از بسیاری جهات با غشای اسمز معکوس متفاوت است. از فشار هیدرواستاتیک استفاده می کند و معمولاً پمپی در داخل واحد وجود ندارد. اولترافیلتراسیون مجموعه ای از فیلترها است که از ورود ذرات جامد به آب جلوگیری می کند. باکتری‌ها، ویروس‌ها، اندوتوکسین‌ها و عوامل بیماری‌زای موجود در آب شهری نیز بسته به اندازه و اندازه ذرات درون این فیلترها به دام می‌افتند.
معمولاً اندازه منافذ داخل غشا و غشای متخلخل بسیار کوچک در محدوده 103 تا 106 نانومتر است. مولکول های آب به راحتی از آن عبور می کنند، اما جامدات به دام افتاده و وارد آب آشامیدنی نمی شوند.

ذرات معلق و یون های مضر وارد آب نمی شوند و به شما این امکان را می دهد که همیشه آب آشامیدنی تمیز و سالم داشته باشید. در اینجا باید گفت که اولترافیلتراسیون با اسمز معکوس یا میکروفیلتراسیون تفاوت چندانی ندارد، این تفاوت ها تنها به اندازه و ابعاد فضای متخلخل بستگی دارد.تعریف دستگاه تصفیه آب

فیلتر اولترافیلتراسیون در درجه اول یک فیلتر توخالی است که آب خوراک وارد آن می شود و دارای محفظه ای است که با الیاف پوشیده شده است تا رسوب و ذرات معلق را در خود نگه دارد. فقط آب و موادی با جرم و حجم مولکولی کم می توانند از این فیلتر عبور کنند. مواد ساخت فیلترهای اولترافیلتراسیون ارزان و در دسترس هستند، بنابراین قیمت فیلترهای اولترافیلتراسیون کمتر از فیلترهای اسمز معکوس و نانو فیلتراسیون است.
البته مدل های هیبریدی هم وجود دارد. برخی از دستگاه ها همه مکانیسم های تصفیه را ترکیب می کنند. یعنی اولترافیلتراسیون دارند. هر دو دارای غشاهای اسمز معکوس ویژه هستند و از فیلترهای UV و نانو استفاده می کنند. باید دانست که قیمت این تجهیزات ترکیبی بسیار بالاتر از اولترافیلتراسیون است.
دستگاه های تصفیه آب اولترافیلتراسیون در بسیاری از موارد برای تصفیه آب کافی هستند. اگر آزمایشات و نتایج آزمایش آب آشامیدنی شما نشان می دهد که سختی آب در محدوده استاندارد است و آب فاقد مواد خطرناکی مانند نیترات و باکتری های بسیار کوچک خطرناک است، در این صورت اولترافیلتراسیون به تنهایی برای تصفیه آب کافی است. لازم نیست پول زیادی را برای تجهیزات گران قیمت خرج کنید.
مزایا و معایب تصفیه آب اولترافیلتراسیون

هر روش تصفیه در دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه به برخی از این مزایا و معایب می پردازیم.

مزایا: روشی کم هزینه است. اولترافیلتراسیون نسبت به مکانیسم ها و روش های دیگر هزینه کمتری دارد. قیمت فیلترهای uf و لوازم جانبی تجهیزات نیز کمتر است. به عنوان مثال، فیلترهای UV مورد استفاده در تجهیزات UV بسیار گران هستند. قیمت فیلتر اولترافیلتراسیون بسیار کمتر است و از این نظر مقرون به صرفه تر است، زیرا یک دستگاه تصفیه است که نیازی به برق و مخزن آب ندارد.
توانایی بالایی در جذب مواد جامد و ذرات معلق در آب دارد. این بهترین راه برای جذب رسوب است و رسوب بسیار کمی در آب وجود دارد.
بسیاری از باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد. اما در این زمینه نسبت به فیلترهای UV و غشاهای اسمز معکوس موفقیت کمتری داشته است. هیچ افزودنی مورد نیاز نیست. برخی از فیلترهای آب به مواد افزودنی مانند سم زدا و تنظیم کننده PH نیاز دارند. اما این دستگاه تنها از مکانیسم ها و عناصر فیزیکی برای تصفیه آب استفاده می کند. اندازه کوچک آن بدون نیاز به فضای اضافی به راحتی زیر سینک قرار می گیرد. مدل دسکتاپ هم داره. همچنین چند مدل کوچکتر نیز روی شیر نصب شده است. اما در این زمینه نانوفیلتراسیون بسیار بهتر عمل می کند. کیفیت آب نسبتاً بالاست. ذرات معلق کاملا فیلتر می شوند. رنگ و طعم آب کاملا طبیعی می شود و بوی نامطبوعی ندارد. فرآیند ساده ای دارد و فیلتر در جای خاصی نصب می شود. در عین حال بسیار قابل تعمیر هستند. اگر مشکلی در یکی از قسمت ها پیش آمد، می توانید به راحتی آن را تعمیر کنید.

آنها به طور خودکار کار می کنند، لازم نیست هر بار آنها را روشن و خاموش کنید. هر زمان که به آب سالم و تمیز نیاز دارید، فقط شیر آب را باز کنید و آب سالم دریافت کنید. آنها عاری از آلودگی زیستی و زیست محیطی هستند. آنقدر صدای کمی تولید می کنند که به سختی متوجه کارکرد آن در آشپزخانه خواهید شد. هیچ آبی هدر نمی رود.
نصب آسان، خرید برند معتبر، مشکلی مانند نشتی آب وجود نخواهد داشت، می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

معایب: از آنجایی که این فیلترها پشت سر هم کار می کنند، اغلب باعث افت شدید فشار آب می شوند و اگر در منطقه ای با فشار آب کم زندگی می کنید، این واحدها نمی توانند آب لازم را تامین کنند. برای استفاده از آب بدون مشکل بهتر است از دستگاه پمپ دار استفاده کنید.

البته اگر تجهیزات اورجینال را از یک برند معروف خریداری کنید، این مشکلات فنی به ندرت پیش می آید. با این حال، یکی از مواردی که اکثر کاربران به آن اشاره می کنند، همچنان تهویه یا قطع برق است. بنابراین ضروری است دستگاه و فیلتر را از نمایندگی فروش اولترافیلتر معتبر خریداری کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.
بسیاری از باکتری ها، میکروب ها و قارچ ها از فیلتر عبور می کنند. در حالی که بخش زیادی از این میکروب ها را تصفیه می کند، برخی از آنها در آب باقی می مانند. نمک حل شده در آب به خوبی فیلتر نمی شود. برخی از نمک ها به قدری کاملاً به مولکول های آب متصل هستند که تنها با اندازه گیری غلظت یا اسمز معکوس قابل جداسازی هستند.

آنها باید فیلتر را تمیز کنند، معمولا واحدهای UF به فاضلاب متصل نیستند، باید هر از چند گاهی فیلتر را تمیز کنید. تعویض فیلتر نیز کاری است که باید به طور منظم انجام دهید. به عنوان مثال فیلترهایی که برای جذب رسوب استفاده می شوند باید هر 6 ماه یکبار تعویض شوند. البته اسمز معکوس هم همینطور است. اگر می خواهید آب با کیفیت بنوشید باید به موقع فیلتر را تعویض کنید تا راندمان فیلتر بیشتر شود.

حلال های غیر آلی در داخل این فیلترها خالص نمی شوند و برخی اسیدها می توانند از غشای اولترافیلتراسیون عبور کنند که این یکی از معایب آن است.

چه مواد و آلاینده هایی در آب با اولترافیلتراسیون آب حذف می شوند؟

اندوتوکسین ها و مواد سمی تولید شده در طی فعالیت های شیمیایی در آب و آب.
پلاستیک هایی که اغلب از طریق ورودی های تصفیه آب صنعتی وارد آب می شوند.
پروتئین (آب نمی تواند حاوی پروتئین باشد یا طعم خوبی ندارد.
سیلیس و ترکیبات وارد شده به آب لوله کشی شده
لجن و ذرات معلق
موادی مانند دوده و دی اکسید کربن که از طریق هوا وارد آب می شوند.
ویروس ها و باکتری های بزرگتر
آرسنیک، بنزن، کلر، آفت کش ها، گرد و غبار

قیمت دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون

قیمت اولترافیلتراسیون با توجه به نوع تجهیزات تعیین می شود و تعداد مراحل تجهیزات به خوبی می تواند نشان دهنده قیمت آن باشد. اما این تنها یکی از عوامل موثر بر قیمت تجهیزات و قیمت فیلترهای UF است. در ادامه به سایر عوامل موثر در این زمینه خواهیم پرداخت.

انواع تجهیزات: تجهیزات UF انواع مختلفی دارند، همانطور که از نام آن پیداست انواع زیر سینکی که در زیر سینک نصب می شوند. این دستگاه‌ها بدون شک رایج‌ترین نوع UF هستند، زیرا نامرئی و کم‌صدا هستند و حضور آن‌ها در آشپزخانه نامحسوس است. انواع دسکتاپ نیز وجود دارد. این دستگاه ها مکانیسم های ساده ای دارند. آب از بالا وارد مخزن می شود و پس از عبور از فیلترها و غشاهای قرار گرفته در وسط دستگاه کاملاً تصفیه می شود. انواع دیگری نیز روی شیر نصب می شود، اما قیمت انواع دستگاه های اولترافیلتراسیون نیز متفاوت است.

تعداد سطوح دستگاه تصفیه آب: در حال حاضر 3، 5 و 6 دستگاه تصفیه آب در بازار وجود دارد. بدیهی است که هرچه مراحل آب بیشتر باشد، مواد بیشتری مصرف می کند و قیمت نیز بر همین اساس بالا می رود.

برند سازنده: هر برند قیمت مخصوص به خود را دارد. این قیمت را خود برند بر اساس هزینه های تولید و کیفیت تجهیزات تعیین می کند. از چه موادی در ساخت دستگاه استفاده شده است. اینکه چه نوع فیلتری روی دستگاه استفاده می شود و چقدر طول می کشد بستگی به خود برند دارد. فروش المان های فیلتر اولترافیلتراسیون نیز با همین قیمت محاسبه می شود.

این سه مورد از مهمترین عوامل موثر بر قیمت آب تصفیه شده هستند. در حال حاضر برندهای تایوانی مهمترین تولیدکنندگان تجهیزات اولترافیلتراسیون هستند. آنها تجهیزات با کیفیتی تولید می کنند که از هر نظر بهترین هستند. آنها بسیار قوی کار می کنند و در اکثر تست های کیفیت نتایج خوبی می دهند. بسیاری از کارشناسان استفاده از تجهیزات اصلی تایوان را توصیه می کنند.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts